Gå til innhold

Se lanseringen av Polestars Tesla Model 3-utfordrer her klokken 13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne trenden hvor nav/underholdnings-systemet ser ut som noen har bare lagt eller hengt en iPad foran dashbordet er kanskje den verste design idèen jeg vet om i moderne biler. Akkurat som om de ikke orker å designe skjermen inn i resten av interiøret og bare setter "tableten" oppå det som er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Denne trenden hvor nav/underholdnings-systemet ser ut som noen har bare lagt eller hengt en iPad foran dashbordet er kanskje den verste design idèen jeg vet om i moderne biler. Akkurat som om de ikke orker å designe skjermen inn i resten av interiøret og bare setter "tableten" oppå det som er.

Mistenker at mye av årsaken er utelukket av praktiske årsaker, lettere å bytte / oppgradere enn noe som er totalt integrert i dashbordet. 

Lenke til kommentar

Denne trenden hvor nav/underholdnings-systemet ser ut som noen har bare lagt eller hengt en iPad foran dashbordet er kanskje den verste design idèen jeg vet om i moderne biler. Akkurat som om de ikke orker å designe skjermen inn i resten av interiøret og bare setter "tableten" oppå det som er.

Ikke lenge til at folk sitter med hver sitt nettbrett i bilen.

Folk til dags er for selvopptatt med telefon eller nettbrett.

 

Testet noen kolleger på jobb, med min Binær Klokke.

Ingen visste hva det betydde

Lenke til kommentar

Ikke lenge til at folk sitter med hver sitt nettbrett i bilen.

Folk til dags er for selvopptatt med telefon eller nettbrett.

 

Testet noen kolleger på jobb, med min Binær Klokke.

Ingen visste hva det betydde

 

Gratulerer med binær-klokke, du er veldig kul og har sikkert skikkelig god peiling på datagreier. Men hva hadde det innlegget egentlig med nettbrett, eller pad'r å gjøre? Du er klar over at også folk som ikke forstår binærkode og heller ikke forstår python eller C# likevel kan ha glede av sin EDB maskin? Enten de nå skal lage seg en handelliste, lytte til spotify, streame fra youtube eller netflix eller kanskje bruke litt tid på sosiale medier. Det er ingen krav om hverken å forstå binærkode eller å være nerd for å koble opp EDB maskinen i verdensveven. Selv folk som skriver handelister på papir og og bruker indekskort og kartotek for å systematisere innholdet i bokhyllene sine kan får stor glede av å koble seg på verdensveven har jeg hørt. Verdenveven diskriminerer vistnok ingen. 

Endret av bojangles
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Så de har lagt inn i bunn og grunn ett Google nettbrett som infotainment systemet i bilen, i bunn og grunn bra. Men siden de ikke nevner det, så er det nok ikke oppgraderbart med ny hardware i fremtiden, slik at levetiden blir på den biten kortere, da det er mulig at den etter hvert ikke får kjørt alle apper etterhvert som softwaren ktever mer krefter enn den har.

 

Får håpe de har tenkt på det.

 

Så du har tenkt, men du tviler på en stor bilprodusent har gjort det? ?

Lenke til kommentar

Ser av presentasjonen at bilen låses opp via Blåtann. […] Og at bilen er klar til å kjøre så snart du setter rumpa i førersetet. Sikkert en kjekk funksjon med mindreårige i huset…

 

Oy oy oy. Mye bedre med nøkkel da ja. Helt umulig for tenåringen å benytte bilnøklene mine til å både låse opp, samt starte opp, bilen. Huff, for en sikkerhetstabbe.

 

Hva ønsker du deg egentlig? Biometri før motor aktiveres? Personlig pin-kode? Godkjenning over BankID? ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

VGs overskrift er "Her er Volvos første elbil". Det stemmer vel ikke, da Volvo produserte C30 electric allerede i 2010. Denne ble riktig nok kun en demonstrasjonsmodell, og aldri for salg til ordinære forbrukere. Volvo har til gode å lage en salgsmodell av en elbil.

 

"Merkevarenavnet Polestar har bare eksistert i to år" skriver tek.no. Merkevarenavnet har vel eksistert siden 2005, da Flash Engineering byttet navn til Polestar. De lanserte sin første gatebil Volvo C30 Polestar Consept i 2010. Det stemmer at Volvo-eide Polestar Performance AB i 2017 annonserte at de ville begynne å lage biler under navnet Polestar. Og sånn sett kan man jo si at bilmerket Polestar har eksistert siden 2017, selv om merkevaren har vært med lengre. Men da blir det også feil av VG å referere til dette som en Volvo, da selskapet ikke bruker Volvos navn og logo på sine biler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"SUV-aktig"? Nå trekker vi vel SUV-stempelet litt vel langt her. Det der er en sedan. Å løfte rompa 15 cm gjør det ikke til en SUV, vel?

 

Kan ikke se at det er skrevet SUV eller SUV-aktig noe sted? I en bildetekst er det forklart at "Polestar kaller selv Polestar 2 for en «fastback» – en sedan med én enkelt fallende linje fra taket til støtdemperen bak."

Lenke til kommentar

 

"SUV-aktig"? Nå trekker vi vel SUV-stempelet litt vel langt her. Det der er en sedan. Å løfte rompa 15 cm gjør det ikke til en SUV, vel?

 

Kan ikke se at det er skrevet SUV eller SUV-aktig noe sted? I en bildetekst er det forklart at "Polestar kaller selv Polestar 2 for en «fastback» – en sedan med én enkelt fallende linje fra taket til støtdemperen bak."

Tipper de egentlig mener støtfangeren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...