Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn


zeebra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan du godt mene men mange er uenige med deg inkludert mange forskere. Det er også andre undersøkelser med lignende resultater.

Ikke forskere, ideologiske zealots. Disse vil gjøre hva som helst for å legitimisere sin status som offer for ett eller annet, bare se på feminst-forskerene med sin "Patriarchy theory".

Lenke til kommentar

Personangrep mot disse spesifikke forskere uten bjektiv bevis er usaklig og ignores

Om jeg hadde tid skulle jeg funnet frem til den videoen av Aydin Paladin som gikk igjennom den rapporten din og brukte akademiske referanser til å motbevise påstandene i den. Desverre så er alle videoene til Aydin ca. 1 time lange, forøvrig å kalle dem ideologiske zealots er ikke feil, universiteter i USA er infisert av social justice ideologer.

 

Bare som ett eksempel på hvordan det står til med akademia i dag kan jeg presentere Black anality paper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Om jeg hadde tid skulle jeg funnet frem til den videoen av Aydin Paladin som gikk igjennom den rapporten din og brukte akademiske referanser til å motbevise påstandene i den. Desverre så er alle videoene til Aydin ca. 1 time lange, forøvrig å kalle dem ideologiske zealots er ikke feil, universiteter i USA er infisert av social justice ideologer.

 

Bare som ett eksempel på hvordan det står til med akademia i dag kan jeg presentere Black anality paper.

Så du har ingen konkrete bevis på denne infeksjonen, bare anekdoter i form av et par enkeltartikler (til sammenligning publiseres det vel godt over en million vitenskapelige artikler per år på verdensbasis)? Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Om jeg hadde tid skulle jeg funnet frem til den videoen av Aydin Paladin som gikk igjennom den rapporten din og brukte akademiske referanser til å motbevise påstandene i den. Desverre så er alle videoene til Aydin ca. 1 time lange, forøvrig å kalle dem ideologiske zealots er ikke feil, universiteter i USA er infisert av social justice ideologer.

 

Bare som ett eksempel på hvordan det står til med akademia i dag kan jeg presentere Black anality paper.

Usaklig svar. Ignores
Lenke til kommentar

Så du har ingen konkrete bevis på denne infeksjonen, bare anekdoter i form av et par enkeltartikler (til sammenligning publiseres det vel godt over en million vitenskapelige artikler per år på verdensbasis)?

Eric Clanton, professor i filosofi

Melissa Click, også en professor

Evergreen State College.

Jeg vet det blir publisert mange artikler årllig, ikke akkurat milioner, men noen hundre vil jeg nok tro, denne (black anality) derimot en av mine favoritter på bakrunn av dets absurditet. Ikke bare er den publisert, men noen har sitert den. Jeg kan garantert finne mange slike saker som beviser min påstand. Akademia er infisert av social justice pundits, og de er voldelige.

Usaklig svar. Ignores

Voksent svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Eric Clanton, professor i filosofi

Melissa Click, også en professor

Evergreen State College.

Jeg vet det blir publisert mange artikler årllig, ikke akkurat milioner, men noen hundre vil jeg nok tro, denne (black anality) derimot en av mine favoritter på bakrunn av dets absurditet. Ikke bare er den publisert, men noen har sitert den. Jeg kan garantert finne mange slike saker som beviser min påstand. Akademia er infisert av social justice pundits, og de er voldelige.

Voksent svar.

Det blir publisert godt over en million per år ( https://www.nsf.gov/statistics/2018/nsb20181/report/sections/overview/research-publications ), det du kommer med er en dråpe i havet. Det blir som å si at akademia er høyrevridd fordi Jordan Peterson er en professor ved et universitet.

Lenke til kommentar

Når det gjelder akademia må en nok være mer spesifikk. Deler av akademia, særlig i de "myke" fagene, er helt klart preget av ideologi, slik vi ser i andre land og i Norge, som en så veldig tydelig i Harald Eias "Hjernevask". Samtidig er det nok langt mindre slikt innen de naturvitenskapelige og de mer konkrete fagene.

Lenke til kommentar

Det blir publisert godt over en million per år ( https://www.nsf.gov/statistics/2018/nsb20181/report/sections/overview/research-publications ), det du kommer med er en dråpe i havet. Det blir som å si at akademia er høyrevridd fordi Jordan Peterson er en professor ved et universitet.

 

 Egentlig så spiller det ikke noen rolle hvor mange artikkler som blir publisert hvert år, problemet er når artikler som black anality blir publisert og sitert, for det skulle ikke ha skjedd. Akademia er svært venstrevridd, og jeg kan gi tonnevis av eksempler på det. Jeg husker ikke hvor stor andel av akadmia er venstrevridd, men det er i overkant av 80% av professorene (det finnes en undersøkelse på akkurat dette). Akademia skal være en instutisjon for kunnskap, ikke ett politisk propaganda apparat.

 

Når det gjelder akademia må en nok være mer spesifikk. Deler av akademia, særlig i de "myke" fagene, er helt klart preget av ideologi, slik vi ser i andre land og i Norge, som en så veldig tydelig i Harald Eias "Hjernevask". Samtidig er det nok langt mindre slikt innen de naturvitenskapelige og de mer konkrete fagene.

Ja, men desverre så er ikke STEM feltene fritatt fra påvirkning av social justice, jeg mener jeg nevnte professoren ved CERN som mistet jobben sin når han dokumenterte at kvinner ikke var diskriminert imot i akademia tidligere i denne tråden.

Lenke til kommentar

Alle papirer publiserte av kinesere burde mistenkes fordi Kina er et venstrevridd land? Er det logikken som holdei denne tråden?

 

Einstein papirer burde blitt ignorert fordi han trodde på en «world Government» og var en sosialist og andre rare ideer?

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Alle papirer publiserte av kinesere burde mistenkes fordi Kina er et venstrevridd land? Er det logikken som holdei denne tråden?

 

Einstein papirer burde blitt ignorert fordi han trodde på en «world Government» og var en sosialist og andre rare ideer?

Det er ikke mitt poeng i alle fall. Mitt poeng er at en bør ha samme kritiske syn på all forskning og vitenskapelige artikler, og at "soft-science" ofte virker å stå seg dårligere enn "hard-science". 

Lenke til kommentar

Alle papirer publiserte av kinesere burde mistenkes fordi Kina er et venstrevridd land? Er det logikken som holdei denne tråden?

 

Einstein papirer burde blitt ignorert fordi han trodde på en «world Government» og var en sosialist og andre rare ideer?

Å klassifisere Kina som venstrevridd blir helt feil, fordi Kinas sosialisme med kinesiske trekk har ingenting med norsk sosialisme.

 

Og ja, vi bør mistenke vitenskapelige papirer fra Kina, fordi myndighetene er svært involvert i forskningen deres og påvirker agendaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å klassifisere Kina som venstrevridd blir helt feil, fordi Kinas sosialisme med kinesiske trekk har ingenting med norsk sosialisme.

 

Og ja, vi bør mistenke vitenskapelige papirer fra Kina, fordi myndighetene er svært involvert i forskningen deres og påvirker agendaen.

Jeg tenkte på kinesere på vestlige universiteter. 10% av akademikere i USA er asiatiske Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Er det noen grunn til å anta at kinesere på vestlige universiteter er lojale til det kinesiske regimet, på samme måte som at venstrevridde er lojale til sin ideologi?

Er det forskernes personlig ideologi som teller mest når det gjelder vitenskap eller forskningens kvalitetet? Einstein hadde noe rare personlige meninger om politikk, rase, osv.. og derfor burde vi ikke akseptere hans forskning?

Lenke til kommentar

Alle papirer publiserte av kinesere burde mistenkes fordi Kina er et venstrevridd land? Er det logikken som holdei denne tråden?

 

Einstein papirer burde blitt ignorert fordi han trodde på en «world Government» og var en sosialist og andre rare ideer?

Einstein identifiserte seg ikke som E=MC2.

 

Alt Einstein har kommet med er blitt utførlig testet og prøvd av flere vitenskapsmenn før man har akseptert det som en teori, så når en politisk ideolog kommer med sine påstander i en undersøkelse som du har linket til her (flere ganger) for å bevise rasisme så er det en plikt for alle som er ute etter sannheten å prøve ut om det er noen feil i undersøkelsen, og ja det er flere (som jeg har påpekt i tidligere tråder). Vitenskap er testet og utviklet over tid.

Lenke til kommentar

Einstein identifiserte seg ikke som E=MC2.

 

Alt Einstein har kommet med er blitt utførlig testet og prøvd av flere vitenskapsmenn før man har akseptert det som en teori, så når en politisk ideolog kommer med sine påstander i en undersøkelse som du har linket til her (flere ganger) for å bevise rasisme så er det en plikt for alle som er ute etter sannheten å prøve ut om det er noen feil i undersøkelsen, og ja det er flere (som jeg har påpekt i tidligere tråder). Vitenskap er testet og utviklet over tid.

Du har ikke etablert at disse forskere er ideologer og hvordan det har påvirket forskningen. Forskningen er ikke feilfritt eller fullstendig bevis og papiret diskuterer alternative forklaringer til resultatene- noe som alle høykvalitet papirer og forskere gjør. Det finnes aldri klar bevis i dette faget, det kan godt være andre forklaringer, men hittil har jeg ikke sett noe forklaringer som passer resultatene bedre og ja - det finnes andre lignende undersøkelser med lignende resultater
Lenke til kommentar

Er det forskernes personlig ideologi som teller mest når det gjelder vitenskap eller forskningens kvalitetet? Einstein hadde noe rare personlige meninger om politikk, rase, osv.. og derfor burde vi ikke akseptere hans forskning?

Nå flytter du målstreken. Spørsmålet er om man skal være skeptisk til forskning fra folk med en ideologisk agenda.

 

Einstein forsket ikke om rase eller politikk så han er ikke relevant.

Lenke til kommentar

Du har ikke etablert at disse forskere er ideologer og hvordan det har påvirket forskningen. Forskningen er ikke feilfritt eller fullstendig bevis og papiret diskuterer alternative forklaringer til resultatene- noe som alle høykvalitet papirer og forskere gjør. Det finnes aldri klar bevis i dette faget, det kan godt være andre forklaringer, men hittil har jeg ikke sett noe forklaringer som passer resultatene bedre og ja - det finnes andre lignende undersøkelser med lignende resultater

1. Nei, jeg har ikke etablert att disse forskerene er ideologer, men akademia er overfylt av politiske ideologer i dag og det gjelder selv professorer og doktorander. Så det sier nesten seg selv. Om man er litt høyrevrid så er faktiskt jobben på tynn is.

2. "Forskningen er ikke feilfritt eller fullstendig bevis", og du presenterer det som absolutt bevis på systematisk rasisme.

 

Edit: Litt info om Marianne Bertrand, merk deg dette avsnittet.

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...