Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn


zeebra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordelen med å forby hatefulle ytringer er at da bare forsvinner de hatefulle tankene til personene som ellers ville ha ytret dem  :)

 

Jeg er generelt ikke mot å forby ytringer eller symboler jeg heller, da jeg mener det er viktigere å forsterke muligheten til å motstå slike meninger slik som du argumenterer for her. Men jeg tror du misforstår hensikten med forbudet her, da det ikke er for å legge skjul på folk sine dårlige holdninger, men for å hindre mobilisering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 May og andre konservative ønsker å føre en politikk som fører til større forskjeller, og som han sier, nedbygging av sosiale sikkerhetsnett og økt fattigdom.

Det er en SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn å spille en gammel plate med hakk i og med en falsk låt. Det er faktisk de som husker hva som skjedde under sist rødgrønne regjering. De skulle fjerne fattigdommen "med et pennestrøk", men den økte. Og Finansministeren ga store skatteletter til lønnsmottagere med gode gasjer.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7EK39/kristin-halvorsen-har-gitt-seg-selv-flere-tusen-i-skattelette

 

Og helsekøene økte så mye at privat helseforsikringer ble et vanlig fenomen i Norge da ikke alle kunne betale seg ut av helsekoene slik som til og med helseministeren fra AP gjorde.

Lenke til kommentar

Ja, det er jeg enig i. Er det det de mener?

Jeg trodde det var nogenlunde rasjonelle mennesker i "Dyrebeskyttelsen" som tar opp det de mener er dyr som blir dårlig behandlet. Det er mulig at jeg var naiv og at det egentlig bare er et påskudd for å spre bilder av nusselig hunder og katter.

Lenke til kommentar

Champions League idag.

 

Var en Nike Reklame før kampen som fullstendig feilfremstiller kvinnefotball. En kjempelang reklame, satt å lure på hva det var for noe. Virket som en falsk reklame for kvinnefotball. Jeg liker en del kvinnesport, men ikke kvinnefotball, det er for meg bare en meget klønete versjon av fotball. Men i reklamen fremstilles det nesten som om kvinner er like gode i fotball som menn.

 

Ikke akkurat så veldig relevant til tråden, men virket å ha noe med feminisme å gjøre. Reklamen var et slags "drømmescenario", hvor kvinnefotball var like stort som herrefotball, det var kanskje greit nok. Men å fullstendig feilfremstille kvinnefotball med tungt redigerte scener, det ble litt vel mye. En ren løgn. Er usikker på motivasjonen, men som sagt, mulig det var feminispropaganda.

Lenke til kommentar

Champions League idag.

 

Var en Nike Reklame før kampen som fullstendig feilfremstiller kvinnefotball. En kjempelang reklame, satt å lure på hva det var for noe. Virket som en falsk reklame for kvinnefotball. Jeg liker en del kvinnesport, men ikke kvinnefotball, det er for meg bare en meget klønete versjon av fotball. Men i reklamen fremstilles det nesten som om kvinner er like gode i fotball som menn.

 

Ikke akkurat så veldig relevant til tråden, men virket å ha noe med feminisme å gjøre. Reklamen var et slags "drømmescenario", hvor kvinnefotball var like stort som herrefotball, det var kanskje greit nok. Men å fullstendig feilfremstille kvinnefotball med tungt redigerte scener, det ble litt vel mye. En ren løgn. Er usikker på motivasjonen, men som sagt, mulig det var feminispropaganda.

Vet ikke hvor mye kvinnefotball på høyt nivå du har sett, men VM-kampen mellom USA og Tyskland er noe av det råeste jeg har sett. Herregud for et tempo og så mye bra spill. Og jeg har sett mye fotball gjennom livet.

 

Det beste med kvinnefotball? Ingen filming og syting.

Endret av afterall
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mye kvinnefotball på høyt nivå du har sett, men VM-kampen mellom USA og Tyskland er noe av det råeste jeg har sett. Herregud for et tempo og så mye bra spill. Og jeg har sett mye fotball gjennom livet.

 

Det beste med kvinnefotball? Ingen filming og syting.

 

Jeg tror faktisk jeg så den kampen, og at det er en av grunnene til at meningen jeg allerede hadde ble enda mer befestiget. Det var ment å være de to beste lagene i verden, me spillet var rett og slett dass (i min formening).

 

Jeg liker blant annet skiskyting, håndball, langrenn, tennis og mer av kvinnnesport. Men fotball, helt ærlig, der er de virkelig klønete. Jeg ser ikke vanvittig mye herrefotball, men ser man det en del, så blir det veldig klart og tydelig når man ser kvinnefotball.

 

F.eks håndball er det helt annerledes. Synes det er kjipt med herrehåndball, det går altfor fort og blir uoversiktlig og er ikke spesielt morro å se på. Kvinneåndball er et bedre tempo og føles mer elegant. Så hjelper det også selvsagt at det Norske landslaget dominerer sporten da. Langrenn, skiskyting, man merker ikke så stor forskjell på menn og kvinner, selv om tidene er helt forskjellige. Så de er minst like interessante. Tennis litt samme som håndball.

 

Men fotball, ærlig talt. Mener du virkelig at kvinnefotball er dugelig i det hele tatt? Toppnivået er nok langt lavere enn tippeligaen, og tippeligaen er rimelig klønete og merkelig i forhold til internasjonal toppfotball.

 

Men men. Topp at du liker kvinnefotball. Synes det er bra hvis flere følger med osv. Men, det er ikke for meg.

Lenke til kommentar

Hint: det er en reklame. Case closed, egentlig. Det har fint lite med "feministpropaganda" å gjøre, det handler om å selge et produkt. 

 

Og off topic, angående kvinnefotball. Det går saktere enn det gjør for herrene på grunn av fysiske forskjeller, nivået er ikke like høyt riktig enda på grunn av mindre rekruttering, men det er godt på vei. Det de beste spillerne holder på med på kvinnesiden er vanvittig imponerende, og det blir stadig bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hint: det er en reklame. Case closed, egentlig. Det har fint lite med "feministpropaganda" å gjøre, det handler om å selge et produkt. 

 

Og off topic, angående kvinnefotball. Det går saktere enn det gjør for herrene på grunn av fysiske forskjeller, nivået er ikke like høyt riktig enda på grunn av mindre rekruttering, men det er godt på vei. Det de beste spillerne holder på med på kvinnesiden er vanvittig imponerende, og det blir stadig bedre. 

 

Vel, jeg hadde ikke skrevet om det her om det ikke føltes som en del av "den enhetlige agendaen". Det var faktisk overraskende nok en reklame for Nike, og ikke en reklame for Fotball VM for kvinner til sommeren, eller kvinnefotball generelt. (jeg trodde først det var en offisiell FIFA reklame)

 

At Nike skal lage en slik reklame er merkelig, men måten de feilfremstiller kvinnefotball på er enda verre. De forsøker å sidestille kvinnefotball med herrefotball, selv om herrefotball både er langt mer populært og langt bedre i kvalitet. Jeg har ikke noe imot at de "drømmer" om at kvinnefotball blir populært (selv om det var idealistisk), jeg synes heller det var forkastelig å lyge om kvaliteten på kvinnefotball og fremstille denne som noe annet enn det den er.

 

Det hele hadde en slags Social Justice Warrior vibe over seg, og føltes dermed som propaganda og en del av agendaen. Det føltes også unaturlig at Nike hadde laget en slik reklame av kommersielle grunner, det virket mer som det var av andre grunner. Men nå er det jo viden kjent at mange selskaper har stilt seg bak "den enhetlige agendaen" og driver med propaganda, sensur osv.

 

For meg, selv om reklamen kanskje ikke er kjempe "on topic", så føltes det som en relevant del av et større bilde. Jeg tror Nike har laget den for å score poeng hos ekstremistiske feminister, social justice warriors og få en stjerne blant de politisk korrekte.

 

Her er en link til reklamen forresten:

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Reklamen er helt uproblematisk, den promoterer kvinnefotball, noe som er fint og den sier ikke at det er ille å like herrefotball.

 

Nike er ganske flinke til å lage reklamer som promoterer kvinner og minoriteter uten å rakke ned på andre grupper. Her har Gillette noe å lære.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Vel, jeg hadde ikke skrevet om det her om det ikke føltes som en del av "den enhetlige agendaen". Det var faktisk overraskende nok en reklame for Nike, og ikke en reklame for Fotball VM for kvinner til sommeren, eller kvinnefotball generelt. (jeg trodde først det var en offisiell FIFA reklame)

 

At Nike skal lage en slik reklame er merkelig, men måten de feilfremstiller kvinnefotball på er enda verre. De forsøker å sidestille kvinnefotball med herrefotball, selv om herrefotball både er langt mer populært og langt bedre i kvalitet. Jeg har ikke noe imot at de "drømmer" om at kvinnefotball blir populært (selv om det var idealistisk), jeg synes heller det var forkastelig å lyge om kvaliteten på kvinnefotball og fremstille denne som noe annet enn det den er.

 

Det hele hadde en slags Social Justice Warrior vibe over seg, og føltes dermed som propaganda og en del av agendaen. Det føltes også unaturlig at Nike hadde laget en slik reklame av kommersielle grunner, det virket mer som det var av andre grunner. Men nå er det jo viden kjent at mange selskaper har stilt seg bak "den enhetlige agendaen" og driver med propaganda, sensur osv.

 

For meg, selv om reklamen kanskje ikke er kjempe "on topic", så føltes det som en relevant del av et større bilde. Jeg tror Nike har laget den for å score poeng hos ekstremistiske feminister, social justice warriors og få en stjerne blant de politisk korrekte.

 

Her er en link til reklamen forresten:

:rofl:

 

Det er jo morsomt hvor snowflakes vi har blitt. Når man føler seg krenket av en reklame om kvinnefotball, da skjønner man at rare ting skjer i verden. Foresten, når ble reklamer brukt for å fremstille noe som helst på en nøytral måte?

Lenke til kommentar

:rofl:

 

Det er jo morsomt hvor snowflakes vi har blitt. Når man føler seg krenket av en reklame om kvinnefotball, da skjønner man at rare ting skjer i verden. Foresten, når ble reklamer brukt for å fremstille noe som helst på en nøytral måte?

 

Hah. Vel, det har vel mer med den generelle propagandaen å gjøre og skepsis i forhold til "den enhetlige agendaen". Reklamen er misvisende og løgnaktig. Men ja, det er langt verre med reklamer som selger sex osv. "Naken hore selge produkt X" type reklame.

Lenke til kommentar

Er ikke reklamer nesten grunnleggende misvisende? Reklame er jo som regel pene løgner. De 'selger' en drøm eller et potensiale - som jo faktisk er det store temaet i Nike-reklamen. På sett og vis er den mer ærlig i fremstillingen enn det meste andre: Den heter jo faktisk 'Dream Further'.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...