Gå til innhold

Tesla fjerner tidslinje for billigste Model 3


Anbefalte innlegg

Og med masse panel-gaps, som visstnok betyr død og fordervelse hver gang noen ser det i en Tesla :D

Sier du inkonsistente mellomrom, skeive karosseriplater og dårlig byggekvalitet er et utbredt problem på Jaguar i-Pace? Har du en kilde?

 

Rart for jeg googlet panel gaps og fant ikke noe relevant på Jaguar i-Pace. Når jeg søkte på det samme på Model 3 var det utallige eksempler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere er klar over at kosmetiske feil forekommer hos tyske bilmerker også, eller? Lakkskader, gummilister som ikke holder tett osv. Jeg er BMW-fan på min hals, og har eid 5 av de, men jeg kan ikke si at BMW er perfekte på noen måte, men nyere er bedre - uten tvil. Ikke en gang i3, som jeg hadde veldig lyst på, dere kan jo prøve å småbulke en i3, ikke direkte billig

 

Nei, det finnes da vitterlig nok av folk som har hatt dyre tyske biler og som har måtte punge ut for dyre verkstedsregninger. Finnes nok av tyskere som f.eks har rustet i stykker etter at rustgarantien har gått ut, til og med Passat B6 (ja, "moderne" Passat, det er bare å se på finn). De er ikke akkurat uten feil, og det er ikke billig å sveise rust. Et annet eksempel er Audi med 2.5TDi og flate kammer samt automat-kasse. Mercedes rusta jo som faen. Så hadde vi VAG med Multi-link og bytte av dette hvert år eller andre år. Girkasse på "Long Life"-olje som ikke var helt *riktig*, der det måtte flushes til flere tusen kroner. EGR og koksing er en annen ting som forekommer mye. Så kommer reg.reim-bytter som er svært dyre når det dukker opp, særlig om hele fronten av bilen må demonteres

Hvorfor hører vi ikke om sånt i denne diskusjonen? Dette er bare småtteri som jeg kommer på akkurat nå  :shrug:

Lenke til kommentar

Sier du inkonsistente mellomrom, skeive karosseriplater og dårlig byggekvalitet er et utbredt problem på Jaguar i-Pace? Har du en kilde?

Jeg søkte bare på I-PACE, og det er massevis å ta av selv i anmeldelser!

 

8 minutter og 4 sekunder inn i denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=FILPOpickH4#t=8m4s

 

Eller 7 minutter og 23 sekunder i denne: https://www.youtube.com/watch?v=m8hH_F2pv3Q#t=7m23s

 

Her kan du se på 2:05: https://www.youtube.com/watch?v=JqFrS2198-c#t=2m5s - eventuelt 2:24: https://www.youtube.com/watch?v=JqFrS2198-c#t=2m24s

 

Veldig tydelig på 2:02 her: https://www.youtube.com/watch?v=xxi_9vkKlQE#t=2m2s

 

Tråd:

 

https://www.speakev.com/threads/can-we-talk-about-panel-gaps.128138/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg søkte bare på I-PACE, og det er massevis å ta av selv i anmeldelser!

 

8 minutter og 4 sekunder inn i denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=FILPOpickH4#t=8m4s

 

Eller 7 minutter og 23 sekunder i denne: https://www.youtube.com/watch?v=m8hH_F2pv3Q#t=7m23s

 

Her kan du se på 2:05: https://www.youtube.com/watch?v=JqFrS2198-c#t=2m5s - eventuelt 2:24: https://www.youtube.com/watch?v=JqFrS2198-c#t=2m24s

 

Veldig tydelig på 2:02 her: https://www.youtube.com/watch?v=xxi_9vkKlQE#t=2m2s

 

Tråd:

 

https://www.speakev.com/threads/can-we-talk-about-panel-gaps.128138/

Hva i all verden er det du holder på med? I ingen av de videoene er skeive karosseriplater noe tema. Det blir ikke nevnt en gang på de tidspunktene du refererer til. At det er glipe mellom karosseriplater er da helt naturlig på alle biler. Det er inkonsistens og skjevhet som er problemet. Som det finnes uendelig med eksempler på hos Model 3.

 

Den tråden hvor du fant én i-Pace med skjeve plater var av en modell utstilt før produksjonsutgaven var i salg. Det var ikke en bil som var utlevert til kunde. Noe Tesla gjør med vitende og vilje.

 

Edit: Om man leser tråden så går det fram at det er en Tesla-fan som har dratt til Jaguar-forhandleren og tatt bilde av et panser som ikke var ordentlig lukket. Altså ingen skeive karosseriplater. Ser fremdeles frem til dokumentajon på at i-Pacer levert til kunder har disse problemene som er vanlige på Model 3. 

Endret av uname -l
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Outch. Er det så viktig å prøve å produsere 5000 biler i uken, at de fremdeles lar det gå ut over QA? Eller har amerikanerne bare satt listen for QA lavere enn resten av verdenen? 

https://eu.usatoday.com/story/news/nation/2018/10/24/tesla-reliability-tumbles-consumer-reports-survey/1748024002/

 

Tallene lyver ikke. Dette er en undersøkelse som gjøres i USA. Det stedet amerikanske biler må gjøre det best.

 

Med Model 3 så klarer kanskje Tesla å skaffe sisteplassen?

 

Det er gjerne mye entusiasme rundt Tesla, men amerikanere kan ikke lage biler altså. Det er en grunn til at nesten ingen kjøper det skrotet utenfor USA.

 

Kan minne på at USA knuste Japan og Tyskland til ingenting, og tok alt de trodde var verdifullt fra de landene. Toyota og VW reiste seg likevel fra askene etter 2. verdenskrig og knuste amerikanske bilmerker tross at amerikanerne hadde et latterlig overtak.

 

Men som vi ser utifra rankingsene så kommer helt klart Tesla til å være annerledes, eller hva? :p Nei håper ikke-USA selskap kommer med flere kule elbiler jeg. For alle som kjøper bil som transportmiddel er tross alt pålitelighet rimelig viktig. Hadde like mange kjøpt Tesla om det sto skilt med at Teslaen har si 10 ganger så mye problemer som en Toyota?

Lenke til kommentar

Man kan se ujevne panelgap på panseret her, som et eksempel:

 

attachicon.gifunknown.png

 

Og panelgapet langs førerdøren er ikke spesielt bra:

 

attachicon.gifunknown3.png

 

Det er bare slik at ingen bryr seg om panelgap på andre bilen enn Tesla.

Dette er en demo-bil. Hekomo sin var en utstillingsbil. Selv om det ikke er ideelt så tror jeg man kan akseptere at det finnes eksemplarer med noen kosmetiske feil så lenge de ikke er solgt og levert kunde.

 

De utallige rapportene om skjeve karosseriplater og dårlig lakk på Model 3 kommer derimot fra kundene selv. Samt Consumer Reports som nå har verifisert at det er et utbredt problem.

 

Vil Jaguar med vitende og vilje selge og levere en bil med synlige skavanker? Det har vi til gode å se. For Tesla vet man svaret.

Endret av uname -l
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemer med de andre merkene er stort sett bagateller sammenlignet med Tesla. Og de retter det kjapt opp. Tesla bruker derimot markedet som prøvekaniner og får en haug med barnesykdkommer som de sliter med lenge. Ifølge Monroe rapporten så var den første Model 3 så dårlig satt sammen at de ikke satt lignende siden en ny Kia for flere tiår siden. Noe slikt er uhørt i bransjen i dag. Og det var den tredje bilen Tesla lanserte til markedet.

 

Kombinert med halluluja møter hvor man presenterer at alt de gjør er banebrytende, veldig høye priser på bilene og en menighet som fornekter realiteten og prøver å vri alt til det positive, så blir selvsagt kritikken veldig stor også. Mercedes eiere stakk ikke hodet i sanden da bilene slet med rust. De innrømmet feil som andre og retter kritikk på selskapet. Men Tesla fans eller aksjonærer gjør det stikk motsatte. Alt dette skaper en stor mistillit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva i all verden er det du holder på med? I ingen av de videoene er skeive karosseriplater noe tema. Det blir ikke nevnt en gang på de tidspunktene du refererer til. At det er glipe mellom karosseriplater er da helt naturlig på alle biler. Det er inkonsistens og skjevhet som er problemet. Som det finnes uendelig med eksempler på hos Model 3.

 

Den tråden hvor du fant én i-Pace med skjeve plater var av en modell utstilt før produksjonsutgaven var i salg. Det var ikke en bil som var utlevert til kunde. Noe Tesla gjør med vitende og vilje.

 

Edit: Om man leser tråden så går det fram at det er en Tesla-fan som har dratt til Jaguar-forhandleren og tatt bilde av et panser som ikke var ordentlig lukket. Altså ingen skeive karosseriplater. Ser fremdeles frem til dokumentajon på at i-Pacer levert til kunder har disse problemene som er vanlige på Model 3.

Jeg har ikke sagt noe om at de sier noe om skjeve plater, men det er tydelig skjevhet, der det f.eks. er større åpning på en side av panseret enn det andre. Og dette går igjen i flere anmeldelser. Selv demobiler fra Jaguar har slike skjeve åpninger.

 

Jeg så f.eks. en I-PACE utstilt her i Norge der bakluka satt skjevt. En utstillingsmodell!

 

Vil Jaguar med vitende og vilje selge og levere en bil med synlige skavanker? Det har vi til gode å se. For Tesla vet man svaret.

Så du mener de med vitende og vilje leverer skjeve biler til både utstilling og til anmeldere?

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener de med vitende og vilje leverer skjeve biler til både utstilling og til anmeldere?

Tidlige modeller kan være produsert før alt i linja er på plass og satt opp til full produksjon. 

 

Dette har vi jo sett hos Tesla også, og der var unnskyldningen det samme - at det var en tidlig modell. 

 

Men hukommelsen er kanskje ikke helt på topp? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...