Gå til innhold

Tesla fjerner tidslinje for billigste Model 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så da er jo diskusjonen over da? 

Ikke når produksjonen startet i 2012, og man fremdeles opplever de samme feilene. Model X'en her på jobb har allerede startet å ruste ved flere plasser. Mulig han er et unntak, og jeg håper det for Teslas skyld, men han er møkk lei. Bilen har totalt sett vært på service i 6 måneder, også når man endelig får den tilbake, så har den startet å ruste ved flere områder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mens Jaguar har produsert biler hvor lenge

 

Uansett, det er ingen her, verken fans av Tesla eller eiere, som ikke vil si at Tesla ikke har hatt og enda har problemer med enkelte ting. Det er oppe og vedtatt, alle veit dette, men det er også mye trolling rundt dette som ikke nødvendigvis er helt nøyaktig, og problemer som også kanskje deles av etablerte bilmerker. Som sagt, se på tysk bilindustri på slutten av 90-tallet og opp til 2010, så finner du mange råtne egg, noen historier om verkstedbesøk som koster 100 000+ (Audi 2.5TDi-sagaen), biler som ruster midt på paneler osv. Og dessverre så gjelder dette Tesla også, men det blir forhåpentligvis bedre, og produktene de leverer er jo bra. Dere burde seriøst ta en prøvetur i en Model 3, det er virkelig en bra bil

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Mens Jaguar har produsert biler hvor lenge

 

Uansett, det er ingen her, verken fans av Tesla eller eiere, som ikke vil si at Tesla ikke har hatt og enda har problemer med enkelte ting. Det er oppe og vedtatt, alle veit dette, men det er også mye trolling rundt dette som ikke nødvendigvis er helt nøyaktig, og problemer som også kanskje deles av etablerte bilmerker. Som sagt, se på tysk bilindustri på slutten av 90-tallet og opp til 2010, så finner du mange råtne egg, noen historier om verkstedbesøk som koster 100 000+ (Audi 2.5TDi-sagaen), biler som ruster midt på paneler osv. Og dessverre så gjelder dette Tesla også, men det blir forhåpentligvis bedre, og produktene de leverer er jo bra. Dere burde seriøst ta en prøvetur i en Model 3, det er virkelig en bra bil

Det man må se på er jo en ratio. QA inneholder menneskelige feil, og man må og burde forvente at feil slipper mellom fingrene selv hos perfeksjonistene. 

 

Det er stor forskjell mellom 1 av 100 og 50 av 100 som inneholder feil. Da blir det rart å bruke den ene bilen av hundre, for å si at "se, de andre gjør feil også". Eller finne en "worst case scenario" av et bilmerke og sammenligne for å sette Tesla opp i godt lys. 

 

Tesla har et kjempe potensiale. Det eneste som stopper dem er QA. Om folk, og særlig eiere av Tesla og Tesla-fanboys faktisk roper ut og sier at de må ordne opp i dette hos egne rekker, så kan Tesla bli et kjempe produkt. 

 

PS: Jeg har faktisk prøvekjørt TM3, og det er en bil som putter et smil om munnen din, men jeg valgte å kjøre ei runde til med leasing for å kjøpe en bil i 2021 istedenfor 2019. Om TM3 vinner av testene mine, og prøvekjøringene i 2021, så kan det fint hende jeg kjøper en Tesla. Men inntil den tid, så er jeg åpen for alt - ja til og med Kia og Hyundai. Noe jeg aldri ville trudd jeg skulle si for 10 år tilbake. :p 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

Øhm, samtlige Tesla eiere og "fanboys" roper ut dette, det er ingen som går rundt å later som om de ikke har hørt historiene. Men at kundene faktisk fortsetter å kjøpe produktet og faktisk "ser igjennom fingrene" på enkelte ting Tesla sliter med, er en rimelig bra indikasjon på at produktet er verdt pengene

Lenke til kommentar

Øhm, samtlige Tesla eiere og "fanboys" roper ut dette, det er ingen som går rundt å later som om de ikke har hørt historiene. Men at kundene faktisk fortsetter å kjøpe produktet og faktisk "ser igjennom fingrene" på enkelte ting Tesla sliter med, er en rimelig bra indikasjon på at produktet er verdt pengene

Trur ikke jeg er alene om å vente med å kjøpe elbil, grunnet barne-problemene. Dog jeg bidrar jo til "elbil-kassa" så lenge jeg faktisk kjører rundt med en, selv om jeg leaser. 

Lenke til kommentar

Tidlige modeller kan være produsert før alt i linja er på plass og satt opp til full produksjon. 

 

Dette har vi jo sett hos Tesla også, og der var unnskyldningen det samme - at det var en tidlig modell. 

 

Men hukommelsen er kanskje ikke helt på topp?

Joda, men det er påfallende hvordan enkelte skal forsvare og bortforklare panel-gaps på Jaguar, mens når det oppdages på en Tesla så er det ren katastrofe.

 

Ganske morsomt, og samtidig ganske patetisk.

Lenke til kommentar

Trur ikke jeg er alene om å vente med å kjøpe elbil, grunnet barne-problemene. Dog jeg bidrar jo til "elbil-kassa" så lenge jeg faktisk kjører rundt med en, selv om jeg leaser. 

 

Det er sikkert mange som gjør det samme som deg ja, og det er helt greit det. Men igjen, jeg kan ikke få sagt det nok ganger, ta deg en tur til et showroom og få deg en prøvetur. Det blir plutselig mye mer interessant å diskutere med deg om du kommer med førstehåndserfaringer :)

Lenke til kommentar

Det er sikkert mange som gjør det samme som deg ja, og det er helt greit det. Men igjen, jeg kan ikke få sagt det nok ganger, ta deg en tur til et showroom og få deg en prøvetur. Det blir plutselig mye mer interessant å diskutere med deg om du kommer med førstehåndserfaringer :)

Jeg skrev litt lengre opp her at jeg har prøvekjørt en TM3 også jeg. Samt har jeg prøvekjørt Tesla Model S. Fetter var en av de første som fikk en. Er i grunn han som anbefalte å vente ei stund, siden han fikk oppleve alt av barneproblemene bilen kunne kaste mot han. Dog dette begynner jo å bli noen år siden, så det er litt skummelt å se at nye biler fremdeles kommer ut med små feil som enkelt burde vært tatt i QA. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er helt fair det. Da får du heller kjøpe en annen bil da? Det er jo liksom ikke verre enn det, jeg skjønner ikke helt hva du og dere andre sutrer sånn for, det finnes andre alternativer  :shrug:

Huh? 

 

Jeg skrev tidligere i tråden til deg dette:

PS: Jeg har faktisk prøvekjørt TM3, og det er en bil som putter et smil om munnen din, men jeg valgte å kjøre ei runde til med leasing for å kjøpe en bil i 2021 istedenfor 2019. Om TM3 vinner av testene mine, og prøvekjøringene i 2021, så kan det fint hende jeg kjøper en Tesla. Men inntil den tid, så er jeg åpen for alt - ja til og med Kia og Hyundai. Noe jeg aldri ville trudd jeg skulle si for 10 år tilbake.  :p 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...