Gå til innhold

Kastet ut av Kvinneguiden


Anbefalte innlegg

0laf skrev (3 timer siden):

Det er helt ubegripelig at voksne mennesker frekventerer dette kvinneforumet, og attpåtil klager på et annet fora når de kastes ut fra elendigheten.

Kan jeg anbefale at dere heller skriver en lengre Karen-epost til Nina Vesterby, sjef for Egmont, som faktisk eier nett-juveler som kvinneguiden.no, blogg.no, klikk.no osv.

Det handler om at moderatorene der seiler under falskt flagg .. når de selv diskuterer så bruker de annet bruker navn enn moderator nicket. Noe som lett fører at de kan få et horn i siden til deg hvis du ikke er enig i det de skriver og da skal det fint lite til å bli kasta ut. Om du etterspør eksakt hva du ble kasta ut for, ramses side opp og ned med regel brudd og kan har sikkert brutt ett par men ikke alt det de ramser opp. Det er umulig å rette på sine feil når en ikke vet nøyaktig hva en har brutt. Jeg ble kasta ut tilsammen 6 mnd i 2021 pga at jeg var kritisk til koronatiltak. Det er som å banne i kirka der. Ser nå at jeg hadde nok litt rett lell😂. D fryder meg selvsagt. Mens andre der kan skikkelig hetse enkelt mennesker der inne og aldri bli stengt ut. Så kg er som d er … 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LoddeCatto skrev (På 20.4.2019 den 13.56):

Jeg er blitt utestengt i 4 mndr noe som jeg anser som graverende da jeg ikke får oppgitt årsak og kommer ikke til å erkjenne dette tøvet deres når de ikke klarer å svare for seg. Kvinneguiden er virkelig et useriøst forum hvor moderatorene tydeligvis lar enkelte troll få herje rundt uten å bli utestengt.

Utestengt samme her uten reelle grunnen det svaret får du aldri .. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Fru Uperfekt skrev (På 26.2.2020 den 10.24):

Da har jeg fått 1 advarselspoeng.

Nekter å godta siden jeg ikke vet for hva.

Vil kontoen likevel bli åpnet når advarselstiden er ute?

Er utestengt i 3 mnd.

jeg har lagd en gruppe på fb med for oss som er utestengt på kg. Foreløpig er jeg alene der så velkommen inn❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Nyidag skrev (På 1.3.2020 den 16.11):

Merkelig dette der.

Jeg fikk tilbud om å være moderator de hadde fulgt m på innleggene og syns det var så mye fornuftig, jeg takket nei til tilbudet.. Det går ikke lang tid etter dette tilbudet å får jeg advarselpoeng som de krever at jeg godtar for å bruke forumet videre men får ikke vite hva det var? 

Sånt gidder jeg ikke.

Sier d meste om de. 

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (På 9.10.2020 den 13.16):

Stiller meg helt enig i dette. Enkelte brukere får lov til si absolutt hva de vil, mens andre blir utestengt uten advarsel. Når man spør om redegjørelse via e-post får man stort sett bare selve regelen man har brutt, og er man heldig får man et utvalg innlegg uten at man må etterspørre det. Jeg ble utestengt der fra for evig tid, helt uten advarsler, for avsporing(!) fordi jeg ikke diskuterte det som var temaet for HI. Da jeg forsøkte å argumentere mot dette fikk jeg beskjed om at det ikke var oppe for diskusjon. Det er helt latterlig...

Jepp jeg hører til fiende gruppa og det er vel 4 eller 5 gangen jeg er utestengt .. totalt enig og skulle gjerne likte å motbevise dem slik at de kunne gitt meg en unskyldning for bedritent behandling av folk 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

  

KongRudi skrev (5 timer siden):

Det er på sin plass å si ifra når du er blitt behandlet dårlig, også på kvinneguiden. - Ikke skyv det under teppet m.a.o.. eller inn i spamfilteret til moderatoren som har utvist deg... Si ifra på andre plasser som f.eks. diskusjon.no om avgjørelsen.

 

Nokia1803 skrev (5 timer siden):

Det handler om at moderatorene der seiler under falskt flagg .. når de selv diskuterer så bruker de annet bruker navn enn moderator nicket. 


Og..?

Det er bare å innse at privateide fora er slik privateide fora alltid har vært.
Det er eier, og eventuelt den de velger til å moderere, som bestemmer alt.

Det er ikke et vidåpent sosialt demokrati med regnbuer og enhjørninger, hvor alle har sin stemme.
Dersom de velger å kaste deg ut fordi du ikke liker ost, så kan de det. Dersom de vil endre reglene til at det kun er tillatt å diskutere kanelboller, så kan de det også.

Slik har det alltid vært. Det er på samme måte her på Diskusjon, du får delta på eierens (som er Schibsted) nåde.

Jeg ville tro at dersom man er misfornøyd med denne Kvinnegruppa, så nytter det ikke å klage til Karen-moderatorer som jobber gratis, men man må tak i det med Egmont, som eier det møkka-nettstedet.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar

Kvinne-Guiden er nok ikke den mest balanserte debattkanalen for utveksling av meninger. Takhøyden har uansett blitt lavere på de fleste internettfora de siste 20 årene. Nå har feks Facebook, en av de største sosiale "forumene", bestemt at man ikke lenger skal få lov å bruke egne rammer på profilbildet, men bare et sett utvalgte rammer laget av "godkjente" organisasjoner. Nei, dette er ingen aprilspøk. Mange bruker disse rammene for politiske budskap, som feks "jeg støtter/er imot denne tingen som skjer i verden akkurat nå". Dette har ført til at man nå kun skal ha lov å ha politisk korrekte meninger. Et eksempel kan være en ny, eller oppblomstring av forrige pandemi. De som har "jeg er imot korona sertifikat!" som ramme, kan nå velge en ramme fra feks WHO. Hva den sier kan man jo lure på, men det støtter neppe meningen til en som er vaksinemotstander eller skeptisk mot koronasertifikat.

Andre eksempler kan være internettfora der en eller flere deltakere har avvikende meninger. 8Chan er det som ofte blir nevnt, der man kan diskutere alt mellom himmel og jord, som japansk anime eller geopolitikk, men som blir angrepet fordi en betydelig andel av brukerne også diskuterer og deler bilde og videomateriale fra aktuelle voldelige hendelser, som terrorangrep. Til og med Google fjernet 8Chan/kun fra sine søkeresultater. Denne sensuren kan man unngå ved å ta i bruk VPN og usensurerte søkemotorer som DuckDuckGo, men for de aller fleste blir nettsteder som Facebook og Twitter brukt, og der må man kunne forvente en utstrakt bruk av sensur og moderering av meninger.

Lenke til kommentar
5 hours ago, FrihetensRegn said:

Denne sensuren kan man unngå ved å ta i bruk VPN og usensurerte søkemotorer som DuckDuckGo, men for de aller fleste blir nettsteder som Facebook og Twitter brukt, og der må man kunne forvente en utstrakt bruk av sensur og moderering av meninger.

Tror Duckduckgo måtte forandre sensur-regelverk etter starten på Ukraina-krigen - i.flg. ddg-CEO'n er det spessielt russiske resultater, fra yandex-samarbeid er slutt på, og kommer under sensuren. 😕

Vet ikke om de har forandret regler om tracking o.l. 😕

- Tror du må bruke brave-browseren og søkemotoren hvis du ønsker minst sensur nå.. 😕

 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, 0laf said:

Og..?

Det er bare å innse at privateide fora er slik privateide fora alltid har vært.
Det er eier, og eventuelt den de velger til å moderere, som bestemmer alt.

Det er ikke et vidåpent sosialt demokrati med regnbuer og enhjørninger, hvor alle har sin stemme.
Dersom de velger å kaste deg ut fordi du ikke liker ost, så kan de det. Dersom de vil endre reglene til at det kun er tillatt å diskutere kanelboller, så kan de det også.

Slik har det alltid vært. Det er på samme måte her på Diskusjon, du får delta på eierens (som er Schibsted) nåde.

Jeg ville tro at dersom man er misfornøyd med denne Kvinnegruppa, så nytter det ikke å klage til Karen-moderatorer som jobber gratis, men man må tak i det med Egmont, som eier det møkka-nettstedet.

Det er ikke bare dårlig moderering, selv om det ofte er det.

Moderatorene har sjelden interesse av alt som skjer på forumet, og de gidder ofte ikke lese i justis eller politikk-seksjonen, så dersom du er flink der i 5 år og har masse god diskusjon.. Og så beveger du deg over i kunst-delen, der moderatorene er ivirige deltakere, og sier at Munch's tegninger er dårligere en Frode Øverli's, så blir du kanskje utvist fordi du treffer på en moderator som er bare intressert i kunst, og synes du høres ut som en gal mann.

Mye av problemet ligger i dårlig phpBB, vBulletin, MyBB og lignende forum-kildekode - det  er lenge siden jeg har drevet forum-kode nå, så er usikker på om disse modulene eksisterer i dag, men ikke er i bruk. 

Før internett ble allemannseie, var delgeringen bedre i på BBS'er, da var det Sysopene som eide BBS'en, co-sysoper som hjelpte å styre bbs'ene, og sig-op'er som stort sett bare styrte forskjellige sub-tema'er som ble diskutert på bbs'en, så dersom du var sig-op for relegion-delen på forumet, så kunne du fjerne skrive-rettighetene til enkelte folk derifra, men du hadde ikke makt til å fjerne skrive-rettighetene til brukeren i politikk-delen, eller lignende, om jeg husker riktig.

Vi trenger ett bedre system på delegering av moderering, i.e en moderator i politikk trenger ikke ha moderator-rettigheter i sport-subforumet... Og det hadde vært enda bedre om trådstarter kunne automatisk blitt delegert til TSop; og dermed ble trådstarter automatisk en slags tråd-op for tråden - ansvarlig for at tema holdes innenfor trådens tema - og han/hun kan midlertidig stenge skriverettighetene til enkelte brukere som ødelegger det tråden handler om. Men ikke nødvendigvis ha rettigheter utover å moderere tråden. 

I tillegg til sigop (som er ansvarlig for delforum, kan også fungere som sikring dersom TSop misbruker rettighetene), mens sysop/forum-eier er de eneste som burde kunne utvise brukere fra hele forumet. 😕

 

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kvinneguiden.no er helt krise. 

Har selv blitt permanent utestengt for å kritisere moderatorene og forumansvarlig. 

Ironisk nok er det bare å ha Vpn, slette logg og lage ny epost hvis du vil inn igjen. Dette utnytter troll. Det er ikke mulig å stenge noen ute.

Modereringen her på diskusjon.no er ekstremt mye bedre enn på kvinneguiden. 

Lurer veldig på hva som foregår bak kulissene der. Diskusjon.no viser at god modereringen er mulig. Kanskje de kan ha kurs for Egmont? 

  • Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Jeg ble utesperret fra forumet til et engelskspråklig vitenskaps-orientert nettsted i 24 timer for noen år siden fordi moderatoren «hadde det opp til hit med brukere fra andre land som kom hylende med sine hvite opplevelser når temaet er USA.»

Det var ikke nok å oppgi at man var utenlandsk i profilen sin, man måtte tydeligvis poengtere det i hver enkelt tråd, hvis ikke var man et troll.

Jeg sendte en mail til vedkommende og lederen hans og forklarte hva jeg mente om modereringen, og har ikke besøkt nettstedet etter dette.

-k

Endret av knutinh
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Princessmonoke skrev (44 minutter siden):

Kvinneguiden.no er helt krise. 

Har selv blitt permanent utestengt for å kritisere moderatorene og forumansvarlig. 

Ironisk nok er det bare å ha Vpn, slette logg og lage ny epost hvis du vil inn igjen. Dette utnytter troll. Det er ikke mulig å stenge noen ute.

Modereringen her på diskusjon.no er ekstremt mye bedre enn på kvinneguiden. 

Lurer veldig på hva som foregår bak kulissene der. Diskusjon.no viser at god modereringen er mulig. Kanskje de kan ha kurs for Egmont? 

Det har vært stor underholdning å lese på den "Ris og ros" seksjonen der inne de siste ukene. Den som er "Forumansvarlig" der inne gir et ufattelig dårlig, uprofesjonelt inntrykk. Personen som er "Admin" virker mye mer ryddig i tilbakemeldingene, men "Forumansvarlig" og "Teamleder" er helt ute og sykler begge to. 

Det er ikke rart modereringen går over alle støvelskaft. Regelverket der inne er jo lengre enn et vondt år, og mye er tydeligvis opp til en skjønnsmessig vurdering av den enkelte moderator. Det er et heftig trykk med mange brukere, hvorav sikkert halvparten er folk som bare kødder rundt og vil provosere, og bare noen få moderatorer. 

Endret av :utakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (25 minutter siden):

Det har vært stor underholdning å lese på den "Ris og ros" seksjonen der inne de siste ukene. Den som er "Forumansvarlig" der inne gir et ufattelig dårlig, uprofesjonelt inntrykk. Personen som er "Admin" virker mye mer ryddig i tilbakemeldingene, men "Forumansvarlig" og "Teamleder" er helt ute og sykler begge to. 

Det er ikke rart modereringen går over alle støvelskaft. Regelverket der inne er jo lengre enn et vondt år, og mye er tydeligvis opp til en skjønnsmessig vurdering av den enkelte moderator. Det er et heftig trykk med mange brukere, hvorav sikkert halvparten er folk som bare kødder rundt og vil provosere, og bare noen få moderatorer. 

Det verste er at moderatorene har andre brukere og rydder i debatter de selv deltar i.  Ingen har oversikt over hvilke andre brukere moderatorene har. Det er ganske komisk. 

Ja, det er underholdende å følge med på ris og ros. Tror ikke det kommer til å skje noen endringer. Nepotismen lenge leve. 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Princessmonoke skrev (7 timer siden):

Kvinneguiden.no er helt krise. 

Har selv blitt permanent utestengt for å kritisere moderatorene og forumansvarlig. 

Ironisk nok er det bare å ha Vpn, slette logg og lage ny epost hvis du vil inn igjen. Dette utnytter troll. Det er ikke mulig å stenge noen ute.

Modereringen her på diskusjon.no er ekstremt mye bedre enn på kvinneguiden. 

Lurer veldig på hva som foregår bak kulissene der. Diskusjon.no viser at god modereringen er mulig. Kanskje de kan ha kurs for Egmont? 

hvordan gjør du dette??? Har god lyst til å hevne det dritt stedet der.. ha ha ha.. bli en skikkelig pain in the ass. 

Lenke til kommentar
Nokia1803 skrev (13 minutter siden):

hvordan gjør du dette??? Har god lyst til å hevne det dritt stedet der.. ha ha ha.. bli en skikkelig pain in the ass. 

https://temp-mail.org/en/

VPN ordner du selv, eventuelt last ned Tor om ikke det er blokkert.

Informasjonskapsler sletter du i innstillingene til nettleseren.

Endret av Memento scientiam
Lenke til kommentar
Nokia1803 skrev (1 minutt siden):

Jeg er litt dum på data... har lasta ned Tor men hva gjør jeg videre??? 

Går inn på nettsiden du skal til. Enten søker du (standard søkemotor: DuckDuckGo), eller så kopierer du inn en nettaddresse i addresselinjen oppe i vinduet. Blir du blokkert fra å lese nettsiden, eller laste inn, så har de enten blokkert hele Tor-nettverket, eller den spesifikke utgangsnoden du er tilkoblet. Du kan prøve å fornye nodene i så tilfelle. Ellers fungerer VPN. Temp-mail.org gir deg en e-postaddresse du kan bruke. Bare kopier den i feltet midt på nettsiden, og rull ned til innboksen for å se innkommende meldinger.

Lenke til kommentar
Memento scientiam skrev (1 minutt siden):

Går inn på nettsiden du skal til. Enten søker du (standard søkemotor: DuckDuckGo), eller så kopierer du inn en nettaddresse i addresselinjen oppe i vinduet. Blir du blokkert fra å lese nettsiden, eller laste inn, så har de enten blokkert hele Tor-nettverket, eller den spesifikke utgangsnoden du er tilkoblet. Du kan prøve å fornye nodene i så tilfelle. Ellers fungerer VPN. Temp-mail.org gir deg en e-postaddresse du kan bruke. Bare kopier den i feltet midt på nettsiden, og rull ned til innboksen for å se innkommende meldinger.

Er det gratis eller må en betale abonnement? 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...