Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke erfaringer gjør dere på reell rekkevidde? Jeg ladet i dag til 84%, kjørte en tur på 60km, og hadde da 62% strøm igjen. Dette inkluderer 10 minutter forvarming både før og etter, samt bruk av stereoanlegget underveis. Mesteparten av strekningen tilbakelegges på motorvei i ca 120 km/t - men er allikevel forbauset over strømforbruket.

 

Regn, limited regen og motorvei i 120 så er vel ca det samme jeg ligger på.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Leverer Continental VikingContact i den dimensjonen? Var ikke mye piggfritt å velge i på dekkonline f.eks. Den lokale dekksjappa her har ikke engang listet opp 20" vinterdekk, selv om de sikkert skaffer.

 

Piggdekk ser det dårlig ut med i 20".

Usikker i farta, dog conti var det eneste jeg så som ikke var på lager i denne dimensjonen av de merkene dekksjapps vi missbruker lagerfører.

Lenke til kommentar

Hvilke erfaringer gjør dere på reell rekkevidde? Jeg ladet i dag til 84%, kjørte en tur på 60km, og hadde da 62% strøm igjen. Dette inkluderer 10 minutter forvarming både før og etter, samt bruk av stereoanlegget underveis. Mesteparten av strekningen tilbakelegges på motorvei i ca 120 km/t - men er allikevel forbauset over strømforbruket.

Jeg tenker at den turen er for kort til å si noe særlig om rekkevidde. :)

 

Jeg har bare hatt en 'langtur' med kombinasjonen motorvei/kulde(par minus) og da endte jeg på rekkevidde på 37-ish mil, inkludert en lengre stopp halvveis hvor bilen ble kald igjen.

Lenke til kommentar

Bruker dere Tesla Spotify konto, eller egen Premium konto? Er det noe forskjell?

 

Jeg har også et par ganger opplevd at Spotify bare står å "loader" den ene gangen hjalp det å gå inn på TuneIn og så tilbake til Spotify.

 

Bruker min egen konto. Skjer fra tid til annen at den bare står å loader, eller mister forbindelsen. Noen ganger hjelper det å gå på TuneIn eller radio f.eks og så tilbake, mens andre ganger må jeg resette skjermen helt. Synes Spotify delen stinker på stabilitet, men også utseende og brukergrensesnitt.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Jeg ble heller ikke imponert over Spotify-integrasjonen da jeg hadde Model 3 noen dager i sommer. Er det Spotify eller Tesla som har stått for utviklingen av appen/funksjonen?

 

Etter hva jeg har skjønt er det Tesla selv som står for denne. Håper Tesla åpner opp slik at Spotify selv kan lage en app til bilene slik de nå har gjort med Youtube og Netflix. 

Lenke til kommentar

Spotify sliter desverre tidvis andre steder også. Jeg opplever mye treghet og problemer på Android, litt på Windows og på Sonos ga jeg helt opp til slutt. I bilen virker det som om det er et trøbbel med lagring/bufring av musikk, for jeg plages kun med musikken jeg vanligvis hører på og har aldri problem med for eksempel å søke opp ei tilfeldig låt og spille den av.

Lenke til kommentar

Smetta på skvettlappene i kveld. Dette er kinatypen til 200kr eller noe.
Passet perfekt og var kjempelett å montere. Lakken var allerede litt slitt på bakfangern etter kun 1200km kjørt, så trengtes.

 

LdexxVh.jpg

al7SobF.jpg

 

 

Dørhandtakene mine bak er veldig langt inne forresten. Er det noe man kan be Tesla om å fikse eller skal det bare være sånn?

Lenke til kommentar

Smetta på skvettlappene i kveld. Dette er kinatypen til 200kr eller noe.

Passet perfekt og var kjempelett å montere. Lakken var allerede litt slitt på bakfangern etter kun 1200km kjørt, så trengtes.

 

LdexxVh.jpg

al7SobF.jpg

 

 

Dørhandtakene mine bak er veldig langt inne forresten. Er det noe man kan be Tesla om å fikse eller skal det bare være sånn?

Ser ut som samme type jeg har. Har ikke satt på mine enda da den skal til coating til uka.

 

La du på beskyttelsesfolie der skvettlappene ligger mot karosseriet? Tror det kan være lurt.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Får høre med Tesla om de handtakene da. Det gjør i grunn ingenting men ser litt rart ut.

 

La noe blank folie der kjøpt fra ebay, men den va skikkelig søppel som kommer til å falle av så får se om jeg legger noe annet der etterhvert.

 

Kunne liksågreit brukt vanlig teip der, hadde gjort like bra jobb.

 

Mye koster det for coating? Kjørte på med noe nederlansk fanzy nanocoat shampo og deretter ett godt lag med voks. Satser på det duger for denne vintern.

 

Var -10 grader her i går, og Vinterdekka har jeg ikke sett noe til så får ikke brukt bilen mye om dagen :/

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

-10? Så tidlig? Hvor bor du, om jeg kan spørre? :ohmy:

Nord-Norge :p har bilen stående litt utenfor Tromsø. Datoen for vinterdekk her er 15 oktober så er helt normalt.

 

Var litt pjesk å vaske bilen da. Måtte kjøre den ut og inn av garagen mellom hver runde så den ikke skulle bli en isklump ?

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner! Håper du får vinterhjula snart da. Det minner meg på, jeg må hente ut mine selv, jeg pendler til et snøhøl, og det snødde her om dagen. Heldigvis var det +1, så det ble bare våt vei, men det var litt på kanten :p

 

Har du fått beskjed om dine er klar til henting da?

Man skal alltids klare å kjøre med litt sne og sommerdekk så lenge bakken ikke er fryst, men onkel blå synes ingenting om det...

 

Kom ufrivillig sidelengs inn på butikken med firmabilen her om dagen. Var såpeglatt ?

Hadde på sommerdekk da, men siden det er en pickup er dekka merket "Mud and snow" og derfor lov å bruke hele året av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Har du fått beskjed om dine er klar til henting da?

 

Jada, jeg har hatt bilen en stund jeg, så har allerede rukket å putte de tilbake på dekkhotellet :)

 

Det er uansett best å ikke ta noen sjanser med det der, onkel er én ting, men det kan jo være farlig også. Så best å være på den trygge siden. Mud and Snow er helårsdekk, og ubrukelige i mine øyne. Men regelen er faktisk bare mønsterdybde. Det er ingen krav til vinterdekk i norge, tro det eller ei. Det er litt rart ja 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...