Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
16 minutes ago, Snowleopard said:

Tror den selger mest på design, deretter at rekkevidden er god nok! Designen på den, gir både klart signal om at de er trendy, og "miljøvennlig". Den sees godt, sammenlignet med f.eks. tellantis-bilene som knapt har rekkevidde og ser ut som hvilken som helst varebil.

Lurer på om KIA PV5 vil klare å selge tilnærmet like godt, da jeg opfatter den som svar på mye av det samme, men og har V2L som kan være "selling feature".

Men ser og den nye Renault Traffic Van E-Tech Electric kan bli populær, med god nok rekkevidde (450 km), V2LV2H/V2G OG 800V og lynkjapp lading som gjør 15-80% på 20 min...  

Nja ingen av de leveres med awd, nå vet jeg ikke hvor populær awd innen cargo er men vil tippe er ganske viktig for mange. Husker når jeg kjørte en sprinter med bakhjuls trekk i forbindelse med jobb, den var helt jævlig på vinterføre.

Endret av onkel_jon
Videoannonse
Annonse
Skrevet
bzzlink skrev (1 time siden):

Der var rekorden i lomma på Tesla

Mest registrerte merke i ett kalenderår noensinne med 26 649 biler så langt, og fortsatt 1 mnd igjen med registreringer.

https://www.tv2.no/broom/dette-har-ingen-klart-i-norge-for/18320595/

Så får vi se om ID4 klarer å holde unna Model 3 I innspurten, eller som de to mest registrerte personbilene begge blir Tesla (elbilstatistikk.no)

Screenshot 2025-11-25 at 12.39.42.png

Synes bz4x på femteplass med 5145 biler er imponerende, rett før en facelift kjem på markedet 

Skrevet
1 minute ago, HF- said:

Synes bz4x på femteplass med 5145 biler er imponerende, rett før en facelift kjem på markedet 

Sier litt om lojaliteten Toyota har bygget opp i Norge. Når de kan selge såpass mye av en brun banan

De kommer til å gjøre rent bord med tyskerne når de får full line-up av gul-grønne bananer hos forhandleren sine til neste år Med skal vi se CHR, BZ4x urban cruiser + hva nå enn Lexus ekvivalentene heter.

Skrevet (endret)
onkel_jon skrev (25 minutter siden):

Nja ingen av de leveres med awd, nå vet jeg ikke hvor populær awd innen cargo er men vil tippe er ganske viktig for mange. Husker når jeg kjørte en sprinter med bakhjuls trekk i forbindelse med jobb, den var helt jævlig på vinterføre.

ID. Buzz får du nå i 4WD, men ikke KIA PV5 (ennå, ihvertfall). Renault'en er jeg usikker på hvilke versjoner som kommer.

EDIT: Nå vil en EV være bedre pga lavt tyngdepunkt og bedre vektfordeling, også når den er tom. Men, ja. Vi vil vel i stor grad forvente 4x4 på "arbeidsjern"...

Endret av Snowleopard

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...