Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

KriZZ skrev (2 minutter siden):

Jeg tror du skal ta deg en bolle for du har null kunnskap eller kompetanse til å uttale deg.
For meg virker du som et troll som stimulerer dopamin resepetorene i pappen din.

 

Er selv bil-entusiast og har flere BMW og Audi enn jeg gidder å telle på nakken og fra øverste hylle.

Etter å ha gått over til Tesla har jeg aldri sett meg tilbake.
Kjøpte nettopp to til (en MYP og en MYLR) og da er det ikke fordi dette er den dritten du fremstiller det som, det er fordi det er bilen som er mest fremtidssikret, det er en sikreste bilen du kan ha for familien din og det software og teknologi er milevis foran konkurrentene og en ytelse du tidligere har betalt millionklassen for.

Her har alle i familien gått over til Tesla og så godt som alle jeg kjenner, og alle smiler for hver eneste kilometer de kjører.

Bare vent å se på rekord etter rekord.


Kan garantere at de leverer og møter målet om 20 millioner biler produsert i året før 2030 er forbi.
 

Enda en som er verdensmeste ut fra det kriteriet at han har sertifikat....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
KriZZ skrev (2 minutter siden):

100% :) 

 

Alle lo når Tesla hadde mål om 500 000 i 2020 også

Nei, det var nok ikke mange som lo da, det ble sett på som et hårete men realistisk mål. 20 mill, eller dobbelt så mye som historiens største produsent til nå er imidlertid veldig urealistisk, av flere grunner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (18 minutter siden):

Det er trist at "de" skal ødelegge de dedikerte trådene vi har for å snakke om ting vi bryr oss om. Det blir sjeldent moderert også. 

Hvorfor kan de ikke bare holde seg i trådene til det de liker, om det er BMW eller jazz. samme for meg. 

Et tips er å bare ignorere de. Forumet har en fin funksjon om du ikke har selvdisiplin nok. Da skriker de til ingen respons helt til de ikke gidder mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hansien skrev (5 minutter siden):

Et tips er å bare ignorere de. Forumet har en fin funksjon om du ikke har selvdisiplin nok. Da skriker de til ingen respons helt til de ikke gidder mer. 

Ja jeg er klar over det, og jeg har det på flere. Problemet er bare at de ofte nevner deg med navn i diskusjoner en ikke ser. Så den er litt god og litt dårlig. Og de skaper utrolig mye støy og fjerner hygge. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (12 minutter siden):

Ja jeg er klar over det, og jeg har det på flere. Problemet er bare at de ofte nevner deg med navn i diskusjoner en ikke ser. Så den er litt god og litt dårlig. Og de skaper utrolig mye støy og fjerner hygge. 

Regnet med du var klar over den. Tipset mitt var uansett mest myntet på å rett og slett ikke gi folk man føler skape dårlig stemning og støy noen oppmerksomhet i det hele tatt, uavhengig hvor vanskelig det kan være å la det ligge. 

Lenke til kommentar
Hansien skrev (Akkurat nå):

Regnet med du var klar over den. Tipset mitt var uansett mest myntet på å rett og slett ikke gi folk man føler skape dårlig stemning og støy noen oppmerksomhet i det hele tatt, uavhengig hvor vanskelig det kan være å la det ligge. 

Du har ett godt poeng :) Og det er bra at du sprer kunnskapen rundt det, er nok ikke alle som har fått det med seg!

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Det er trist at "de" skal ødelegge de dedikerte trådene vi har for å snakke om ting vi bryr oss om. Det blir sjeldent moderert også. 

Hvorfor kan de ikke bare holde seg i trådene til det de liker, om det er BMW eller jazz. samme for meg. 

Så du mener jeg ødelegger tråden? Hvordan? Ved å ikke være enig med deg? Jeg har et lite tips. I en del år var jeg medlem av diverse merkeklubber som også hadde nettforum. Der var det mye artige folk med samme interesse, men ulempen var at det ble ett ekkokammer av folk som likte de samme bilene og som hadde de  "rette"meningene. Om disse meningene var sanne eller var basert på synsing spillte minder rolle, så jeg ble lei.

Kanskje det finnes en Teslaklubb for menigheten der man kan komme med både fakta og rent oppspinn uten at noen gjør noe annet enn å klappe og heie? Ulempen er selvsagt at dersom det kommer inn en dårlig nyhet om merket, så kan det fort bli dørgende stille på forumet en periode

Forøvrig så kan et tips for å bevare god stemning på et forum være å ikke slenge usaklig dritt og hersketeknikk ovenfor motdebatanter når en ikke har noe faglig å komme med, for så å fremstå som skinnhellig 2 innlegg etterpå. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Der finnes selvsagt folk som bare heier og klapper, i de fleste forum.
Men så finnes det også noen som utelukkende kommer med alt det negative de klarer å grave fram. Da ligger det noe annet bak enn et ønske om å øke sin kunnskap, dele sin kunnskap, eller bare kose seg med diskusjonen. Når man uten unntak skriver negative vinklinger i et forum burde man spørre seg selv hvorfor man er der.
Dette er bare en generell betraktning, og ikke myntet på noen her. Denne tråden skal ikke bli en slik diskusjon; det finnes sikkert tråder for den slags 🙂

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synes forsåvidt det skal være lov til å skrive negative om Tesla som det er med alle andre bilmerker så lenge vi holder det saklig og relevant :) Tesla er naturligvis ikke feilfrie de heller men er gode på veldig mye og kommer med forbedringer hele veien. Bare se fra de tidligere Model 3’ene som kom ut til de som kommer ut nå. Synes det også er interessant hvordan de går frem med annonsering av nye biler også. Ja, de har "bare" 4-5 biler til nå, men se hvordan de stadig kommer med oppgraderinger på disse bilene fremfor å pushe ut noen nye modeller for tidlig. Synes det er en god taktikk, spesielt når de fortsetter å selge massevis av spesielt Model 3 og Y. Det kommer garantert til å bli stor hype rundt neste annonsering(bare se Cybertruck), og videre etter dette. Så blir det veldig spennende å se hvor lenge de holder forspranget og ikke minst hvordan de neste bilene etter cybertruck kommer til å bli. Jeg er ihverfall veldig fornøyd med min Model 3, prøvekjørte og sjekka veldig mange biler før det bare sa "klaff" med Model 3. Er langt ifra noen Tesla fanboy, men mtp den gode erfaringa jeg har med denne bilen, følger jeg extra nøye med på nyheter om Tesla generelt. Leser dog masse nyheter og artikler om andre spennende bilnyheter også. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (3 timer siden):

Denne brukeren har litt spesielle meninger, og det er utvilsomt imponerende det Tesla har fått til, både med denne fabrikken og ellers. Men å sammenligne problemene tesla har og den totale galskapen i kvalitetskontrollen de har blir samtidig helt feil. Det Tesla leverte de første årene med modell 3 var så sjokkerende dårlig at man ikke har sett maken siden 60-70-tallet, og fremdeles er de langt under par. Feks skandalene med ratt som løsner er ting jeg ikke har hørt lignende om siden midten av 90-tallet da noen Mitsubishilastebiler mistet noen hjul. Det endte med både hoderulling og selvmord.

Tja, var det så dårlig? Kona har en 2019 Model 3 SR+ og den har ennå, etter snart 4 år, ikke vært innom verkstedet en eneste gang. Alt av panel gaps ser også veldig bra ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (37 minutter siden):

Synes forsåvidt det skal være lov til å skrive negative om Tesla som det er med alle andre bilmerker så lenge vi holder det saklig og relevant :) Tesla er naturligvis ikke feilfrie de heller men er gode på veldig mye og kommer med forbedringer hele veien. Bare se fra de tidligere Model 3’ene som kom ut til de som kommer ut nå. Synes det også er interessant hvordan de går frem med annonsering av nye biler også. Ja, de har "bare" 4-5 biler til nå, men se hvordan de stadig kommer med oppgraderinger på disse bilene fremfor å pushe ut noen nye modeller for tidlig. Synes det er en god taktikk, spesielt når de fortsetter å selge massevis av spesielt Model 3 og Y. Det kommer garantert til å bli stor hype rundt neste annonsering(bare se Cybertruck), og videre etter dette. Så blir det veldig spennende å se hvor lenge de holder forspranget og ikke minst hvordan de neste bilene etter cybertruck kommer til å bli. Jeg er ihverfall veldig fornøyd med min Model 3, prøvekjørte og sjekka veldig mange biler før det bare sa "klaff" med Model 3. Er langt ifra noen Tesla fanboy, men mtp den gode erfaringa jeg har med denne bilen, følger jeg extra nøye med på nyheter om Tesla generelt. Leser dog masse nyheter og artikler om andre spennende bilnyheter også. 

Jeg tror majoriteten av problemet til haterene er at de ikke har hatt en bil selv og de baserer seg på rykter og overskrifter. Det er veldig sjeldent jeg see eiere klage, selv om det skjer. Det viser jo undersøkelser også, eierene er happy. Haterene er bare der, som støy.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes denne var interessant hvor CEO hos Ford går igjennom hvor de er i elbilsatsningen og hvordan de setter opp selskapet for å endre seg fra å tjene penger på ICE, til å tjene penger på elbil.

Skulle ønske VAG var like åpne.

Han australieneren som er høy på seg selv (og multivitaminene han prøver å selge på slutten) hadde noen gode poenger innimellom, men kanskje skylt ned vitaminene sine med litt vel mye Tesla-koolaid

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...