Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Comma Chameleon skrev (5 minutter siden):

Jeg vet jo at man aldri skal stole på disse firmaene

Fordelene med Tesla, Google, Apple og disse gigantene er at media sluker sånne saker som dette. Så hvis det skjer noe som er utenfor hva de sier selv at de samler inn, så kommer det opp i lyset og det blir oppvask. Hvis Nio spionerer på deg så kommer det enten ikke ut, eller så er det ingen som bryr seg og alt fortsetter som før. Spe på med litt "hvem har mest å tjene på å overvåke deg"-tankegang og du er egentlig så sikker som du kan bli.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Tesla er best in class. Anbefaler å se videoen i denne linken:

https://www.tesla.com/privacy

Det kan hende de er nå, men de har vært veldig "silicon valley tech bros" og der går ting fort.

De er også amerikansk. NSA driter vel totalt i tesla sin policy. De spionere på verden uansett. Samme med mobiltelefor eller dørkamera som Ring.

Lovene i Norge går jo også mot mer og mer overvåking, og det er klart at privacy policy til bedrifter kun blir veiledende. Myndighetene gjør hva de føler for. Hvem skal stoppe de? Snowden har jo vist alle hva som skjedde og fortsatt skjer. Software som Pegasus brukes fortsatt.

Ligger dataen i skyen ukryptrert eller sammen med nøkkelen så er det ikke trygt. Hvis det finnes en måte å misbruke det på så VIL det bli misbrukt.

Og terskelen for å se på bilkamera er nok mye lavere enn mobilkamera.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (5 minutter siden):

Hvis Nio spionerer på deg så kommer det enten ikke ut, eller så er det ingen som bryr seg og alt fortsetter som før.

Synes også det er sykt at alle kinesiske bilmerker bare selger som det og ingen som anmelder bilene nevner dette i det hele tatt. Har klaget på det i årevis. Huawei var tydeligvis et problem, men ikke bilfirmaene?

Nesten så man skulle tro noen styrte media til å ikke prate om problemet med kinesiske rullende kamera i landet.

Lenke til kommentar

interessant video. Tesla ser ut til å velge den raskeste veien mens waymo velger den 'tryggeste' veien ved å unngå trafikk etc. Som gjør at den såklart kommer mye senere frem. Den sliter også med å finne en stoppeplass.

I tillegg ser det ut til å være en del støy i reguleringen av styring. Rattet gjør små justeringer hele tiden, mens tesla er mer smud.

 

 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (31 minutter siden):

1011493292_Screenshot_20230409-1947482.thumb.png.cb3d14a488cadfc0335e6655a38c909b.png

Tipper det var en grunn til at Tesla sluttet med radar. 

Tenk ramskriket om dette var en Tesla.

Ja tesla har jo som mål å bli helt uavhengig av andre leverandører De skal levere alt selv. 

I tillegg har de hatt en helt annen tilnærming til data enn resten av bransjen og de har brukt tidligere radar til å trene vision modellen. Nå når de får en med bedre oppløsning kan de trene modellen enda bedre. 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (18 minutter siden):

Jeg tør vedde ganske mye på at radar kommer tilbake til Tesla. Mest sannsynlig «HD radar» eller hva de kommer til å kalle det.

 

Ja det har de sagt lenge, før de fjernet radar også. Men jeg tror den blir fjernet igjen etter de har trent modellen med ny radar data. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Øh, bil på verksted i 7 mnd. pga. manglende radar? Virker ikke bilen uten radar? Det virker svært merkelig, den burde da være fint kjørbar mens man venter på deler? 

Vet ikke omstendighetene rundt denne saken men tipper man mister nødbrems og visse andre funksjoner og må leve med en konstant feilmelding. Antar noen ikke er komfortabel med dette og da må nok forhandleren stå for leiebil. 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (10 timer siden):

Vet ikke omstendighetene rundt denne saken men tipper man mister nødbrems og visse andre funksjoner og må leve med en konstant feilmelding. Antar noen ikke er komfortabel med dette og da må nok forhandleren stå for leiebil. 

Man kan ikke ha kjørt mange gamle biler gjennom årene om man ikke er komfortabel med å kjøre uten nødbrems og med en konstant feilmelding...;)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Man kan ikke ha kjørt mange gamle biler gjennom årene om man ikke er komfortabel med å kjøre uten nødbrems og med en konstant feilmelding...;)

Definitivt ikke. Selv kjører jeg innimellom en bil som ikke har ABS bremser engang og det går fint det og.
Men ville vært litt surt å ha kjøpt en bil til en halv million som kjører rundt med feilmeldinger.

Kjørte halve fjorsommer med feil på en dekktrykksensor på Teslan min (tredjepart felger og udugelig forhandler som ikke ville hjelpe) og ble sinnsykt lei den feilmeldingen som var der hele tiden.
Sikkert ikke så god reklame for Hyundai å ha slike biler på veien heller så de ønsker kansje å holde dem inne?

Edit: har tatt seg opp litt med kommentarer på den posten nå og det er flere med samme problem  noen får beholde bilen og andre får leiebil, så virker som det er litt variert.

Men de har ventet lenge og må vente enda en stund på ny radar iallefall. En hadde fått opplyst at han sto som nummer 181 i køen for å få ny radar..? så må være litt knipent om de ordner køsystem å greier.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 timer siden):

Sikkert ikke så god reklame for Hyundai å ha slike biler på veien heller så de ønsker kansje å holde dem inne?

Edit: har tatt seg opp litt med kommentarer på den posten nå og det er flere med samme problem  noen får beholde bilen og andre får leiebil, så virker som det er litt variert.

Men de har ventet lenge og må vente enda en stund på ny radar iallefall. En hadde fått opplyst at han sto som nummer 181 i køen for å få ny radar..? så må være litt knipent om de ordner køsystem å greier.

Amatørmessig av Hyundai. Når det ble mangel på radarer så hadde de spart seg for en hel del trøbbel om de bare erstattet radar med en historie om hvorfor radar plutselig ikke trengtes lengre. 😁

Lenke til kommentar
uname -i skrev (7 minutter siden):

Amatørmessig av Hyundai. Når det ble mangel på radarer så hadde de spart seg for en hel del trøbbel om de bare erstattet radar med en historie om hvorfor radar plutselig ikke trengtes lengre. 😁

Tesla har jo bevist at de ikke trenger den lengre med å være på topp 1 og 2 i ncap sine tester uten...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AL123 skrev (4 minutter siden):

Det har jeg vist helt siden de startet opp i 1997, og siden de startet med vurdering av støttesystem i 2014. Det jeg lurte på hva om du viste det 😉 

 

Så hvorfor spør du om det da? Og ikke "Har du lest test rapporten?" Eller "Forstår du test prosedyren" eller noe slikt? I stedenfor kaster du bort tiden vår med å finne lenker til deg for du later som du ikke vet det selv. Forbanna håpløst. Og ja, jeg har lest rapportene og jeg vet hvordan det testes. Så jeg skjønner ikke alle spørsmålene dine når du tydligvis har gjort det samme. Tesla KNUSER alle, med kun vision basert system. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...