Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Flippere har blitt brent ganske hardt. Var vel rundt 20-30 % av alle solgte plaid i landet som lå ute for flipping en periode. Ser du om det er noe bevegelse på bilene som er til salgs? Rart de ikke kutter prisen litt som de har gjort i usa. Men er vel en bil de helst ikke vil selge så mange av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kremt skrev (4 minutter siden):

Flippere har blitt brent ganske hardt. Var vel rundt 20-30 % av alle solgte plaid i landet som lå ute for flipping en periode. Ser du om det er noe bevegelse på bilene som er til salgs? Rart de ikke kutter prisen litt som de har gjort i usa. Men er vel en bil de helst ikke vil selge så mange av.

Næ følger ikke særlig med. Men ser at prisene ikke er spreke og biler ligger. 

Lenke til kommentar
PanserJohan skrev (9 minutter siden):

Vedr flipping er jeg sjeleglad jeg avbestilte TM3-P i oktober. Den skulle etter planen flippes, da levering var i desember. 

Puh! 

Tja vi ser nok samme prisnivå ganske snart. Prisene går sakte oppover etter som salget kommer inn. Men ja, det hadde nok ikke blitt en god deal😅 S er dog på samme prisnivå enn så lenge.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, kremt said:

Tesla-bjørn testet Yoke ratt. "Really bad design" er konklusjonen. Hva tenker dere?

Etter å bare ha kjørt litt med det ja. Som han sier så kan det godt hende han endrer mening etter å ha kjørt med det i noen uker. Problemet med rattet er jo muskelminnet.

Men de touch knappene på rattet istedefor spaker virker temmelig idiotisk. De kunne i det minste hatt vanlige knapper. Kansje knappene til blinklysene kunne være slike som forble inntrykket mens blinklyset var på f.eks for å forenkle litt.

De har ikke rundkjøringer i California så deres blinking er vel hovesakelig ved kryss eller filskifter og da funker det kansje greit.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (På 17.2.2023 den 7.47):

Jeg har en 10 år gammel Hörmann garasjeport/portåpner. Skulle gjerne visst om  Homelink fungerer på den. Noen som vet hvordan jeg kan finne ut av det?

Du kan i verste fall kjøpe en slik ser det ut til: https://nettbutikk.portleverandoren.no/products/he-1-868mhz-homelink

Jeg har selv koblet på en WiFi-styringsboks i min, og det er ganske lett å få til.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (44 minutter siden):

Tesla-bjørn testet Yoke ratt. "Really bad design" er konklusjonen. Hva tenker dere?

Det største problemet er manglende spaker. Det er supervanskelig å blinke riktig i rundkjøringer. Selve yoke-utformingen er jeg ikke like negativ til, men er det veldig unødvendig annet enn de som synes det ser kult ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan funker det med to stk som kjører samme Tesla forresten - noen som har erfaring? Vi kjører ofte sammen og kommer jo til å bruke mobilnøkkel stort sett. Vet den hvem som er fører og hvem som er passasjer eller må vi drive og endre på seteinnstillinger og sånt? Vi går jo til bilen samtidig og det er litt tilfeldig hvem som kjører og hvem som sitter på.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (18 minutter siden):

Hvordan funker det med to stk som kjører samme Tesla forresten - noen som har erfaring? Vi kjører ofte sammen og kommer jo til å bruke mobilnøkkel stort sett. Vet den hvem som er fører og hvem som er passasjer eller må vi drive og endre på seteinnstillinger og sånt? Vi går jo til bilen samtidig og det er litt tilfeldig hvem som kjører og hvem som sitter på.

En kan legge til ekstra førere. Da skal det være sømløst

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (11 minutter siden):

Ja, men skjønner bilen hvem som sitter i førersetet og hvem som sitter i passasjersetet?

Jeg har ikke brukt dette selv men har forstått det slik ja. Altså den mobilen som åpner førerdør dikterer føreren. Men i noen tilfeller regner jeg med den kan bli forvirret. Men fort gjort å bytte profil på skjermen før en kjører

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke brukt dette selv men har forstått det slik ja. Altså den mobilen som åpner førerdør dikterer føreren. Men i noen tilfeller regner jeg med den kan bli forvirret. Men fort gjort å bytte profil på skjermen før en kjører

Hvis noen andre har prøvd så gi gjerne en lyd. Det et jo ganske essensielt når man er to stk som kjører sammen ofte.

Lenke til kommentar
46 minutes ago, Nimrad said:

Hvis noen andre har prøvd så gi gjerne en lyd. Det et jo ganske essensielt når man er to stk som kjører sammen ofte.

Jeg å madammen gjør dette hele tiden, og det funker temmelig sømmløst.

De eneste gangene bilen kan bli litt forvirret er når hun setter seg inn noen minutter eller så før meg. Da står den gjerne i feil profil når jeg kommer inn men merker ganske fort at jeg har rattet klemt mot brystkassen men enkelt å trykke over til min profil.

Setet, rattet, speil, musikkinstillinger\kontoer og generelle instillinger følger profilen. Veldig praktisk da hun foretrekker "creep" mode som simulerer gamle automatgirkasser mens jeg foretrekker å ha dette avslått. Hun liker også å ha servoen på max styrke mens jeg liker å ha den på minimum så er veldig høvelig at den automatisk bytter etter hvem som kjører.

Sjoføren sin telefon er også den som kobles til handsfree, så trenger ikke tenke på sånt kluss heller.

Profiler følger forøvrig brukeren din, og logger du på flere bilen så synces ting mellom dem også. Justerer jeg setet i min bil blir det også justert i firmabilen.

Har vel forøvrig 5 brukere per firmabil og det funker også helt fint.

 

Endret av Complexity
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...