Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Hei. Vi er litt fram og tilbake på bil nr 2. Har sett på 2019 model 3, men av alle jeg har prøvd så er lakken ganske sandblåst.

Ser at for ca samme pris så kan man kjøpe en slik 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=283123810

Rekkevidden er jo her 100-150km mindre, men det er jo en større bil. Samboer liker (godt med plass).

Eneste er at det er typisk min flaks at etter 4 år så ryker hovedbatteriet, og så må man ut med ca verdien på bilen for et nytt batteri. Vet ikke om firma som fikser batter i Trondheim. Hva tenker folket her?

2018 Model S vs 2019 Model 3. Prisene er jo identiske nå

Andre tips i prisklassen maks 400k (bil nr 2), vi har en Y som hovedbil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
henrikrox skrev (31 minutter siden):

Hei. Vi er litt fram og tilbake på bil nr 2. Har sett på 2019 model 3, men av alle jeg har prøvd så er lakken ganske sandblåst.

Ser at for ca samme pris så kan man kjøpe en slik 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=283123810

Rekkevidden er jo her 100-150km mindre, men det er jo en større bil. Samboer liker (godt med plass).

Eneste er at det er typisk min flaks at etter 4 år så ryker hovedbatteriet, og så må man ut med ca verdien på bilen for et nytt batteri. Vet ikke om firma som fikser batter i Trondheim. Hva tenker folket her?

2018 Model S vs 2019 Model 3. Prisene er jo identiske nå

Andre tips i prisklassen maks 400k (bil nr 2), vi har en Y som hovedbil.

Batteriet har 8 års garanti, så der er du safe en god stund til :) Sen er en god bil. Men den lader tregt, har en del feil på hjuloppheng/luftfjæring som kan bli dyrt. Ville tatt den med på sjekk og reklamert på alt som burde vært fikset innen bilen blir 5 år (Tesla vil være vanskelige, siden bilen er gått over 100k km).

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (2 timer siden):

Batteriet har 8 års garanti, så der er du safe en god stund til :) Sen er en god bil. Men den lader tregt, har en del feil på hjuloppheng/luftfjæring som kan bli dyrt. Ville tatt den med på sjekk og reklamert på alt som burde vært fikset innen bilen blir 5 år (Tesla vil være vanskelige, siden bilen er gått over 100k km).

takk for tips tror vi ender opp med en Model 3, fikk prutet prisen på en ganske mye, trenger ikke S som bil nr 2, litt overkill.

Er vel mindre feil i utgangspunktet på 3'en også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
henrikrox skrev (3 timer siden):

Hei. Vi er litt fram og tilbake på bil nr 2. Har sett på 2019 model 3, men av alle jeg har prøvd så er lakken ganske sandblåst.

Ser at for ca samme pris så kan man kjøpe en slik 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=283123810

Rekkevidden er jo her 100-150km mindre, men det er jo en større bil. Samboer liker (godt med plass).

Eneste er at det er typisk min flaks at etter 4 år så ryker hovedbatteriet, og så må man ut med ca verdien på bilen for et nytt batteri. Vet ikke om firma som fikser batter i Trondheim. Hva tenker folket her?

2018 Model S vs 2019 Model 3. Prisene er jo identiske nå

Andre tips i prisklassen maks 400k (bil nr 2), vi har en Y som hovedbil.

Kjøp en som er foliert kanskje? Konas 2019 SR+ fikk folie med en gang, lakken under er nok rimelig perfekt ennå. Dog er den ikke til salgs ;)

Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (5 minutter siden):

Kjøp en som er foliert kanskje? Konas 2019 SR+ fikk folie med en gang, lakken under er nok rimelig perfekt ennå. Dog er den ikke til salgs ;)

Var PPF langs kanalene og hjulbue, lakken perfekt, gått lite, FSD (ikke at det har noe verdi i seg selv), men nice to have. også lav pris. markedet er jo så metta på model 3 nå at prisene går jo nedover, tar seg vel opp igjen etterhvert

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Hehe ja jeg lurer på det samme! Utrolig at det har blitt godkjent egentlig. De må jo ha fått spørsmålet?

Vi kommer til å gå glipp av mange blinklysvitser om Tesla får dette til å sitte på automatikken. :)

"om du synes livet ditt er meningsløst tenk på at akkurat nå står en fyr på en fabrikk i tyskland og monterer blinklys på en Audi"

"du trenger ikke bruke blinklys i denne bygda, alle vet hvem du er og hvor du skal allikevel"

"du må etterfylle blinklysolje"

For ikke å snakke om denne perlen: Lucas Replacement Smoke Kit (whereisbobl.com)

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (7 minutter siden):

Vi kommer til å gå glipp av mange blinklysvitser om Tesla får dette til å sitte på automatikken. :)

"om du synes livet ditt er meningsløst tenk på at akkurat nå står en fyr på en fabrikk i tyskland og monterer blinklys på en Audi"

"du trenger ikke bruke blinklys i denne bygda, alle vet hvem du er og hvor du skal allikevel"

"du må etterfylle blinklysolje"

For ikke å snakke om denne perlen: Lucas Replacement Smoke Kit (whereisbobl.com)

Jeg antar at det kommer auto blink ut av rundkjøringer etterhvert. Auto avstilling er ganske bra allerede

Lenke til kommentar
35 minutes ago, Salvesen. said:

Jeg antar at det kommer auto blink ut av rundkjøringer etterhvert. Auto avstilling er ganske bra allerede

Fikk noe nytt auto-av til blinklysene på min Model 3 for ikke så lenge siden, og det fungerte jo det.. Men irriterte meg grønn hver eneste gang jeg skulle inn i ett kryss og byttet fil for å legge meg riktig og den slo av blinklyset fordi den bare trodde jeg skulle blinke for å bytte fil 😅

Så de er litt for dårlige på tankelesning enn så lenge..

Lenke til kommentar
Complexity skrev (5 minutter siden):

Fikk noe nytt auto-av til blinklysene på min Model 3 for ikke så lenge siden, og det fungerte jo det.. Men irriterte meg grønn hver eneste gang jeg skulle inn i ett kryss og byttet fil for å legge meg riktig og den slo av blinklyset fordi den bare trodde jeg skulle blinke for å bytte fil 😅

Så de er litt for dårlige på tankelesning enn så lenge..

Ja opplever  dette noen ganger i rundkjøringer, trenger mer tid som mye annet:)

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (46 minutter siden):

Jeg antar at det kommer auto blink ut av rundkjøringer etterhvert. Auto avstilling er ganske bra allerede

Må i så fall kjøre med navigasjon på. Hvordan skal den ellers vite om man skal ut i 1. eller 2. avkjørsel?

Å blinke basert på rattutslag blir for seint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (21 minutter siden):

Må i så fall kjøre med navigasjon på. Hvordan skal den ellers vite om man skal ut i 1. eller 2. avkjørsel?

Å blinke basert på rattutslag blir for seint.

Tja, fart kan spille en rolle her, altså at en starter å akselerere? Men ja, det blir nok ikke lett å gjøre dette optimalt.

 

Forøvrig er det vell ved rattutslag en pleier å blinke ut? Når en retter opp?

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...