Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

l0mf0mgl0mbl0og skrev (6 timer siden):

Det er noe du burde bry deg om. Iallefall hvis du skal beholde den en stund! Til slutt er de fleste bilene Ryzen og da vil antakeligvis MCU2 som er intel atom bli mer og mer sluggish. Slik som MCU1 ble i forhold til MCU2. Ikke gøy med lagg og missing features

Skal en alltid ha siste feature så må en bytte bil stadig. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (2 timer siden):

Typen skinn har jo ingenting med formen på rattet å gjøre? Hvis de har problemer med skinnet på Yoke, hvorfor ikke på dette også? Og har de problemer, så skifter de til samme type skinn.

Det sagt, flott med valgmuligheter. Tesla liker jo egentlig ikke det. Største aberet for min del er ikke formen på rattet, men manglende spaker. Kunne fort funnet på å velge Yoke-ratt om jeg fikk valget.

Ganske sikker på at de alle deler samme stoff på rattet nå. Føles helt likt som min Y, og det var såkalt vegan. Kjennes noe kjøpere og mindre holdbart ut enn ekte skinn rattene. Men hadde ikke noe problem med min Y. Kjørte den dog bare 15k så er vell ikke forventet å se noe slitasje etter så lite bruk..

Jeg hadde gjerne tatt yoke med blink spare og normalt horn. Ser ikke poenget med å fjerne hornet, er jo på styret uansett. Kanskje en sparer noen kroner.. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Ser ikke poenget med å fjerne hornet, er jo på styret uansett. Kanskje en sparer noen kroner.. 

Tja, de vil bare gjøre en del annerledes selv om det ikke er bedre eller billigere. Noen ting gjør det jo enklere/billigere, men mye gjør de jo bare å prøve ut / røske litt i den tradisjonelle bilbransjen.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (Akkurat nå):

Tja, de vil bare gjøre en del annerledes selv om det ikke er bedre eller billigere. Noen ting gjør det jo enklere/billigere, men mye gjør de jo bare å prøve ut / røske litt i den tradisjonelle bilbransjen.

Ja jeg er enig, føler tesla har ett behov for å finne opp hjulet på nytt. På godt men ofte vondt.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Enig med deg. Men de gjør så mye små justeringer underveis at det virker mer som de bare tar kontinuerlig små steg fremover.

Ja, forskjellen mellom ett par år er ofte veldig små, og mye er gjerne gjemt i hardware(elektronikk osv). Er bare uvant for folk å se endringer på denne måten da bilbransjen tradisjonelt sett har holdt endringene i store steg etter 5-10 år ish?

Men når en ser first gen å nå sammen så ser en store forskjeller, og det er gøy:)

Lenke til kommentar
38 minutes ago, Salvesen. said:

Mange som sier S har ett 10 år gammelt design

Den har jo det... Ble levert først i juni 2012. Prototypen kom i 09.  Hvis du hadde sammenlignet din med en facelift S70 2016 modell ville de aller fleste ikke sett forskjell.  Dette er prototypen fra 09. Ganske kult å se tilbake på. maxresdefault.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Salvesen. said:

Mange som sier S har ett 10 år gammelt design.

Er det en dårlig ting at en spesiell formgivning har vært noenlunde statisk over flere år? Dersom den fungerer for formålet, hvorfor forandre den bare for å forandre den? Uten sammenligning forøvrig, men Porsche 911 har et nesten 60 år gammelt design. Jeg har aldri sett noen som klager over at det er gammelt?

1280px-Bonhams_-_The_Paris_Sale_2012_-_P

Endret av Arve Synden
  • Liker 2
Lenke til kommentar
kremt skrev (35 minutter siden):

Den har jo det... Ble levert først i juni 2012. Prototypen kom i 09.  Hvis du hadde sammenlignet din med en facelift S70 2016 modell ville de aller fleste ikke sett forskjell.  Dette er prototypen fra 09. Ganske kult å se tilbake på. maxresdefault.jpg

Frontfanger er oppdatert fra face luft, samt mer bredding og sikkert mer. Men det er mindre forskjell en fra gen 1 ja. Men jeg synes den blir penere og penere. Bias er innblandet såklart

Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (9 minutter siden):

Er det en dårlig ting at en spesiell formgivning har vært noenlunde statisk over flere år? Dersom den fungerer for formålet, hvorfor forandre den bare for å forandre den? Uten sammenligning forøvrig, men Porsche 911 har et nesten 60 år gammelt design. Jeg har aldri sett noen som klager over at det er gammelt?

1280px-Bonhams_-_The_Paris_Sale_2012_-_P

Nei jeg synes ikke det er negativt i det hele tatt. Har trossalt hatt 3 S nå med små justeringer på eksteriøret.

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Salvesen. said:

Nei jeg synes ikke det er negativt i det hele tatt. Har trossalt hatt 3 S nå med små justeringer på eksteriøret.

Heh, jeg mente ikke å antyde at du syntes det var negativt, så jeg kunne nok vært mer eksplisitt der 😄  Min kommentar gikk mer generelt ut til de som reagerer negativt på ting som har endret seg lite over årene.

Når det er sagt, så ser jeg med forundring fra sidelinjen på hvordan produktdesignere endrer noen små detaljer på et produkt, enten det er innpakkingen til en pose potetgull eller detaljer i utformingen på karosseriet til en bil, og så reklamerer de for det med "Nytt design!", "Ny innpakning!" etc., selv om produktet i det store og hele egentlig er akkurat det samme. Alt for å skape en forventning om at produktet er nytt og bedre, selv om det bare er innpakninga som har blitt sminket litt på. Når det gjelder biler er etter min mening de reelle forandringene de som du ikke umiddelbart ser utenpå, men som har praktiske konsekvenser for bruken av kjøretøyet. Mer effektiv motor, bedre varmeapparat, bedre kjøretøyscomputer, retting av feil i software, bedre utnyttelse av plass, osv. Små forandringer i karosseriets utforming(*), som litt mer avrundet her og litt mer kanter der er rent kosmetiske endringer som ikke har noen andre praktiske formål enn å skape en forventning hos forbruker om et helt nytt produkt.

(*) jeg ser bort fra endringer som gir bedre aerodynamikk eller bedre plass eller bedre utnyttelse av plass.

Lenke til kommentar
bshagen skrev (18 minutter siden):

@Salvesen. Vakkert! :D

Takk! ble veldig fornøyd. Første gang jeg prøver slik spray. Ble en liten blemme, men det ser en aldri slik det er montert :) Pøste nok på litt for mye med første passering. endte med 6 totalt. 

Nå må jeg bare manne meg opp til å ta logoen bak. Satser på å kjøre bilen inn i min brors car park/uferdig garasje og få lagt det i morgen. 

Lenke til kommentar

Hallo 

for å justere regen er her enest mulighet de sexy buttond greiene med en sånn canbus greie? På vår  sen 2019 x long range så har jeg low standard men på ny model 3 p så har jeg ikke det.

samboer som skal kjøre. Tenkte jeg kunne bruke track mode til dette men fant ikke ut hvordan jeg kunne skru av creep da. Bruker vanligvis hold. Men med en gang jeg setter den i track mode. Er creep på

endte forøvrig opp med den september 2022 model 3 P. Utrolig morsom bil p kjøre. Å veldig glad vi gikk for en ny bil kontra 2019. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
henrikrox skrev (2 minutter siden):

Hallo 

for å justere regen er her enest mulighet de sexy buttond greiene med en sånn canbus greie? På vår  sen 2019 x long range så har jeg low standard men på ny model 3 p så har jeg ikke det.

samboer som skal kjøre. Tenkte jeg kunne bruke track mode til dette men fant ikke ut hvordan jeg kunne skru av creep da. Bruker vanligvis hold. Men med en gang jeg setter den i track mode. Er creep på

endte forøvrig opp med den september 2022 model 3 P. Utrolig morsom bil p kjøre. Å veldig glad vi gikk for en ny bil kontra 2019. 

Grattis!

 

Er det virkelig  creep på track mode? Nesten som jeg begynner å kjøre med track mode bare pga creep, dette mangler på refresh model S😭

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor så mange hater creep. Syns det er ganske naturlig å kjøre med. I kryss tråkker man bare litt hardere på bremsen så står den i ro på hold. Easy peasy. At man må tråkke på gassen for å flytte bilen 5 cm når man parkerer er for meg fryktinngytende. Ikke rart teslaer har kjørt gjennom vegger i parkeringskjellere, det er enorme krefter i bilene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...