Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
OddZen skrev (55 minutter siden):

Det endte med ny Model Y etter mye prøving og vurdering. Økonomien, totalpakken og ikke minst følelsen av å faktisk kjøpe noe helt nytt og annerledes ble avgjørende. Kommer fra Skoda Enyaq som jeg har vært veldig fornøyd med, bortsett fra noen verkstedbesøk på garantisaker.

Henter bilen i dag kl. 14, blir gøy! 

Gratulerer! Godt valg! Premium eller Performance?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har jeg hentet bilen. Supermanifold og Car Computer byttet. 

Fikk muntlig beskjed at den ene slangen for kjølevæske var underdimenjonert og at denne var grunnnen til dårlig kjøling som hadde overopphetet car computer. Fikk også beskjed om å ikke montere ledbar foran luftinntaket (slik alle med Tesla 3/Y gjør). 

Videre var jeg nødt til å betale ca 700kr for arbeidet med at de demonterte ledbar. 

Screenshot_20251212_130738_Tesla.jpg

Skrevet
Hanhijnn skrev (9 timer siden):

Gratulerer! Godt valg! Premium eller Performance?

Long range Premium AWD, som halve norge😆

Fått på plass matter og annet stash, og guttene er meget fornøyd med skjerm bak og artige greier på infotainment ☺️ Godt fornøyd så langt👌

Når man lader, er det ikke bare å trykke på ladeluke og stappe i lader?
Jeg åpnet ladeluke med trykk, men da fikk jeg ikke dytta inn ladekabel, måtte inn å trykke på lader i app for at jeg skulle kunne dytte inn støpsel. 
Er det kanskje noen innstillinger? 

Fjernet også hjulkapslene og monterte senterkopp og boltdeksel. 
Penere og mer praktisk ift. å vaske bort salt og dritt?

Hva gjør dere ift. felgene? 

Skrevet
OddZen skrev (9 minutter siden):

Long range Premium AWD, som halve norge😆

Fått på plass matter og annet stash, og guttene er meget fornøyd med skjerm bak og artige greier på infotainment ☺️ Godt fornøyd så langt👌

Når man lader, er det ikke bare å trykke på ladeluke og stappe i lader?
Jeg åpnet ladeluke med trykk, men da fikk jeg ikke dytta inn ladekabel, måtte inn å trykke på lader i app for at jeg skulle kunne dytte inn støpsel. 
Er det kanskje noen innstillinger? 

Fjernet også hjulkapslene og monterte senterkopp og boltdeksel. 
Penere og mer praktisk ift. å vaske bort salt og dritt?

Hva gjør dere ift. felgene? 

Skal bare være å dytte inn kabel ja. Så usikker på hva som gikk feil der. 

Personlig kjører jeg med kapsler. Lavere forbruk og synes de jeg har nå ser helt ok ut. 

• Liker 1
Skrevet
Jotun skrev (7 minutter siden):

Må hvertfall få hengerfeste før den er aktuell.

Ja det er viktig for mange, for meg er det noe jeg aldri har brukt 😅 og med plassen i den bilen kommer jeg ikke til å få mer bruk for det iallefall 😅

Skrevet (endret)

Er avhengig av det men ikke pga plass nei....

Med mindre den nye er så stor at båten går inni 🤔

Endret av Jotun
Skrevet
Salvesen. skrev (1 time siden):

Ja det er viktig for mange, for meg er det noe jeg aldri har brukt 😅 og med plassen i den bilen kommer jeg ikke til å få mer bruk for det iallefall 😅

Så ikke så stor ut som jeg trodde ut ifra Bjørn Nyland sin nyeste video 🤔

Skrevet
Randeboy skrev (Akkurat nå):

Så ikke så stor ut som jeg trodde ut ifra Bjørn Nyland sin nyeste video 🤔

Nei er vell ingen giga forskjell men jeg synes fortsatt min ‘vanlige’ Y er stor. I tillegg kommer den med en del annet snacks som lårstøtte osv.

Skrevet
Salvesen. skrev (57 minutter siden):

Nei er vell ingen giga forskjell men jeg synes fortsatt min ‘vanlige’ Y er stor. I tillegg kommer den med en del annet snacks som lårstøtte osv.

Ja ingen tvil om at det er flere fine forbedringer på den bilen. 

Skrevet

Med fare for å stille dumme spørsmål: kjøpte akkurat gummimater til model Y, men stusser over piggene på undersiden. Disse er temmelig spisse og jeg får meg ikke helt til å bare presse dem ned i gulvet. Er det virkelig meningen eller har jeg misforstått noe?

Skrevet

Noen som skal ha S3xy dash? 
Hvor tenker dere å hente strømmen fra? 

Det er vell greit å hente fra kilde som kutter strømmen når man låser bilen og ikke leverer strøm når f.eks Sentry mode er aktivert. 

Skrevet
OddZen skrev (5 minutter siden):

Noen som skal ha S3xy dash? 
Hvor tenker dere å hente strømmen fra? 

Det er vell greit å hente fra kilde som kutter strømmen når man låser bilen og ikke leverer strøm når f.eks Sentry mode er aktivert. 

TeslaBjørn viser installasjon her. Bare å følge han her....! 😎

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...