Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hanhijnn skrev (17 minutter siden):

Kommer til å bli billigere... 😜

tja, kan også bli dyrere 😛 Men ja en vill nok se noe reduserte priser og kanskje muligheter for noen inkluderte felger etc. Ser ut som en må betale for de nå? Rentekampanje kan jo også komme, så det er nok godt å ha is i magen :)  Men prisen på Y for tiden er ganske lav sånn historisk sett. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Quicksilver er vel så GRÅ som du kan få det. Syns fargen fort ble oppbrukt, er fin når den er ren og i godt lys, men skitten og flatt lys er den ganske deprimerende. Hva med stealth grey?

• Liker 1
Skrevet
kremt skrev (5 timer siden):

Quicksilver er vel så GRÅ som du kan få det. Syns fargen fort ble oppbrukt, er fin når den er ren og i godt lys, men skitten og flatt lys er den ganske deprimerende. Hva med stealth grey?

Tja jeg liker den personlig mer enn stealth grey og midnight silver som fort blir veldig mørkt igjen. Men ja, skiten synes nok enda raskere på den igjen. Er nok blitt litt lei mørke gråfarge på bil generelt da det er så mange av de. Samme med Tesla Y i hvit f.eks. 

Digger rødfargen da og den passer også godt med de sorte detaljene på P modellen imo, litt mer usikker på om den ser like bra ut med den rød ledstripa bak. I quicksilver fargen så synes jo den ekstra godt. Blir nok litt lettere å ta en vurdering på de forskjellige fargene når man får sett de i butikk. 

• Liker 2
Skrevet
Complexity skrev (1 time siden):

Bjørn har vært å snoka på Performance i Norge så den er kansje klar for å besiktes allerede?

Yup den kan bestilles allerede og har i alle fall kommet til en eller flere Tesla butikker nå. Hvertfall i Oslo. Den rødfargen der er ekstremt pen må jeg si! Samme med de felgene 😮‍💨

• Liker 2
Skrevet

Jeg er som kjent meget imponert over Tesla sine tekniske løsninger og user-interfacet😉

Men det er én ting jeg synes er litt mangelfullt:

Når jeg skrur på klima-anlegget blir jeg presentert med en temperatur...
og jeg kan justere opp, og jeg kan justere ned!

Men uansett så kjører varmepumpen!

Så jeg ender ofte opp med å skru ned en halv grad, og iskald luft lages for å senke temperaturen, eller jeg skrur opp en halv grad, og varm luft lages for å heve temperaturen

Mens alt jeg ville var å få inn frisk uteluft som termometeret sier er 20 grader. Perfekt for meg! Men varmepumpen hviler aldri, og bruker jo strøm...

Er der noen som vet om en modus der jeg kan kjøre "Fan only", og pøse inn uteluft, uten at varmepumpen blander seg inn?

• Liker 1
Skrevet
del_diablo skrev (2 timer siden):

Lav + skru av AC symbolet = FAN, men uten noe eget ikon eller tekst

"Lav" vifte? Hvis det er det som skal til er jeg evig takknemlig😊👌

Skrevet
Complexity skrev (9 timer siden):

En del updates til S3XY nå.

Digger at man kan strobe blinke med bremselysene. Er ofte jeg vil signalisere til bilene som ligger 30cm bak meg at det ikke er så lurt.

Ja, det hadde vært en nyttig funksjon. Bare synd at de knappene ser så malplasserte ut.

• Liker 1
Skrevet
Complexity skrev (10 timer siden):

En del updates til S3XY nå.

De har hauset opp ny oppdatering og nytt produkt noen uker på Discord nå. Litt antiklimaktisk med LED-stripe, men kjekke oppdateringer til commanderen :)

Skrevet
Nimrad skrev (57 minutter siden):

De har hauset opp ny oppdatering og nytt produkt noen uker på Discord nå. Litt antiklimaktisk med LED-stripe, men kjekke oppdateringer til commanderen :)

Tja, for de uten ledstripe så er det nok fint. Jeg liker mange av featuresene en nå har her. 

Det minner meg på at jeg må få fatt på ny tilkobling til commanderen min 😛

Skrevet (endret)
1 hour ago, Nimrad said:

Joda men samtidig litt usikker på hva annet det skulle være. En ny Knob med andre farger? Eller kansje dedikert display til å ha bak rattet? Jeg tenkte litt på sistnevnte men ikke overasket over den stripen.

Er mange som har montert disse 60kroners temu stripene man får kjøpt så det er vel ett marked. Funker bra de men har jo ingen kobling mot bilen så de er kun dekorative. De kan danse til musikken eneste 😅 

Endret av Complexity
Skrevet
4 hours ago, Hanhijnn said:

Ja, det hadde vært en nyttig funksjon. Bare synd at de knappene ser så malplasserte ut.

Går fint ann å gjemme dem. Er jo trådløse.
Hadde en periode en bak skjermen min helt sjult. Brukte den til å slå viskerne mellom auto og off.
Men siste året har viskerne funket så bra at jeg ga den ny funksjon og flytta den.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Complexity skrev (49 minutter siden):

Går fint ann å gjemme dem. Er jo trådløse.
Hadde en periode en bak skjermen min helt sjult. Brukte den til å slå viskerne mellom auto og off.
Men siste året har viskerne funket så bra at jeg ga den ny funksjon og flytta den.

Ja viskerne har blitt mye bedre, men det er fortsatt forbedringspotensiale der.

Liker bedre utseende på slike knapperekker som man kan sette på i underkant av skjermen. Men har ikke sjekket funksjonalitet eller kostnad.

Edit: Denne f.eks. som man får kjøpt på begood: image.png.b30cccf2b1fc9e08d38ad88105405cf2.png

Sitat

Fysiske knapper til Tesla Model 3/Y. Kjør med full kontroll.
Ctrl-Bar gir deg og passasjeren en helt ny grad av kontroll i bilen. Med to scrollhjul med taktile hakk kan du enkelt justere temperaturen i kupeen. Seks programmerbare knapper gir rask tilgang til dine mest brukte funksjoner. Rull videre for å oppdage alle mulighetene!

Endret av Hanhijnn
Lagt inn bilde.
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...