Gå til innhold

Byton-sjefen: - Bare de aller mest entusiastiske vil godta så mange problemer som Tesla har slitt med


Odd R. Valmot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Byton vil heller ikke bygge sitt eget servicenett. Det koster alt for mye, og det er mange andre som har kapasitet til å gjøre jobben."

 

Nå er ikke Tesla perfekt her, men min erfaring er at man får ting reparert innen rimelig tid her i Trondheim. Men ser mange fallgruver for Byton her. De bør iallefall ha kontroll på de service-verkstedene som skal gjøre jobben da jeg ser for meg mye hummer og kanari her. (Les: Jeg avfeier ikke ordningen uten å ha sett det i praksis)

Endret av CaZpeR
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tesla P85 sept 2013 og snart 110 000 km her. Ingen feil på bilen til nå som jeg vil kalle "problem". Ingen driftsstans, og service har jeg alltid fått når det har vært behov. Har som regel spart tid på service fordi jeg som regel får bilen tilbake rengjort utvendig/innvendig og fått lånebil. De kjører deg også gratis til/fra flyplassen dersom du velger å legge servicen til en ferie. Største "problemet" jeg har hatt er en punktering.

Ikke ofte jeg gidder å skrive om de positive sidene ved å eie en Tesla, men under denne artikkelen mener jeg det var på sin plass.

Endret av mrxx
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tesla P85 sept 2013 og snart 110 000 km her. Ingen feil på bilen til nå som jeg vil kalle "problem". Ingen driftsstans, og service har jeg alltid fått når det har vært behov. Har som regel spart tid på service fordi jeg som regel får bilen tilbake rengjort utvendig/innvendig og fått lånebil. De kjører deg også gratis til/fra flyplassen dersom du velger å legge servicen til en ferie. Største "problemet" jeg har hatt er en punktering.

Ikke ofte jeg gidder å skrive om de positive sidene ved å eie en Tesla, men under denne artikkelen mener jeg det var på sin plass.

Det er vel derfor det er mer interessant å se på statistikk i stedet for tilfeldige forumbrukere som har en positiv eller negativ erfaring.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Håper tesla har trappet ned hastigheten på produksjonen noe etter å ha vist lønnsomhet. Samt de oppdaterer og forbedrer fortløpende mangler etterhvert som feilproduksjon viser seg så den enklere model 3 som snart kommer i posten har de forhåpentligvis bra kontroll på nå.

Lenke til kommentar

Jeg liker jo ikke å ha bilen på verksted, men så langt har jeg ikke hatt noe særlig mer verkstedbesøk på min nåværende Tesla enn hva jeg hadde på min tidligere Ford. Og forskjellen for min del er som følger: Tesla oppgraderer bilen med nye og bedre løsninger når den er inne. Hos Ford byttet de bare ut det som ikke virket med en kopi som etterhvert også sluttet å virke. Helt sjanseløst.

 

Sånn sett er service hos Tesla litt som å få en bittelitt nyere bil hver gang den er inne. Javel, det er kanskje litt beta-preg å gjøre det sånn, men jeg foretrekker dette fremfor Fords løsning. Og la oss bare ikke begynne å snakke om Møller-systemet...der er jo ingenting fabrikkgaranti...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt enig, de jeg kjenner til tilsier at Tesla eierne er de mest fornøyde og ønsker å kjøpe igjen:)

Statistisk materiale bygger på et utvalg (antall "prøver") og her kan jeg bare legge til min +1. Jeg er ikke typen til å stemme ett parti hele livet, gifte meg med et bilmerke for livet, heie på samme fotballlag eller repetere samme ukesmeny til middag hver uke. Jeg prøver gjerne et nytt bilmerke ved neste anledning, men har heller ingen erfaringer som får meg til å utelukke Tesla. Men en ting er jeg helt sikker på: Det blir aldri mer fossilbil på meg. Foreløpig er planen bare å beholde den Teslaen jeg har nå (P85 2013).

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Statistisk materiale bygger på et utvalg (antall "prøver") og her kan jeg bare legge til min +1. Jeg er ikke typen til å stemme ett parti hele livet, gifte meg med et bilmerke for livet, heie på samme fotballlag eller repetere samme ukesmeny til middag hver uke. Jeg prøver gjerne et nytt bilmerke ved neste anledning, men har heller ingen erfaringer som får meg til å utelukke Tesla. Men en ting er jeg helt sikker på: Det blir aldri mer fossilbil på meg. Foreløpig er planen bare å beholde den Teslaen jeg har nå (P85 2013).

 

Jeg er 100% enig. Jeg er veldig glad det kommer flere på banen om dagen da jeg oså nekter å gå tilbake til bensin/diesel. De siste årene har bare Tesla kunne levert ett produkt som er "godt nok", i tillegg trives jeg utrolig godt med bilen. Jeg er usikker på om de andre klarer å matche, pr nå ser det dårlig ut. 

 

Blir min 3 nå i Mars(ish), for en god grunn. 

Lenke til kommentar

Europa står for fall. Det meste av teknologi esporteres til Asia, spesielt Kina, sammen med arbeidsplassene. Velstanden i Europa vil gå kraftig tilbake. Fra før av er landene så forgjeldet at det ikke finnes penger til å betale tilbake.

Europeere er mer opptatt av å beholde velferdsgodene enn hvordan man skal omstille seg for å få dem bærekraftige. Se til Frankrike, så skjønner du hva jeg mener. LAndet er et foregangsland i hvordan gjøre slutt på all velstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Xantippe: Endringen i Europa er nok et direkte resultat av Kinas økende velstand og konkurransedyktighet, men med dette følger også forhøyet prisnivå på både arbeidskraft og varer. Vi har i flere år sett at økende priser i Kina har dempet konkurransedyktigheten på flere områder. Stabiliseringen har altså begynt og etter hvert blir det et stabilt økonomisk forhold mellom Kina og Europa.

 

Jeg er mer bekymret for krympesmertene i den amerikanske økonomien (~300M innbyggere) når de stabiliserer seg mot økonomisk samme levestandard som Kina (~1400M innbyggere). Takler USA å bli "lillebror"? USA har jo ikke akkurat lite sosiale problemer som følge av enorme forskjeller og det vil neppe avta når USA skal prøve å gjøre industrien sin mer konkurransedyktig. Europa har ikke de samme kompleksene om å være størst og best.

 

Verdens levestandard stabiliseres land for land mot samme omsetning og GDP per innebygger, og nå står enorme Kina for tur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...