Gå til innhold

Byton-sjefen: - Bare de aller mest entusiastiske vil godta så mange problemer som Tesla har slitt med


Odd R. Valmot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tesla P85 sept 2013 og snart 110 000 km her. Ingen feil på bilen til nå som jeg vil kalle "problem". Ingen driftsstans, og service har jeg alltid fått når det har vært behov. Har som regel spart tid på service fordi jeg som regel får bilen tilbake rengjort utvendig/innvendig og fått lånebil. De kjører deg også gratis til/fra flyplassen dersom du velger å legge servicen til en ferie. Største "problemet" jeg har hatt er en punktering.

Ikke ofte jeg gidder å skrive om de positive sidene ved å eie en Tesla, men under denne artikkelen mener jeg det var på sin plass.

Det var jo en del problemer med S/X i starten, men de færreste med nyere biler har problemer. Tåpelig av Byton-sjefen å rakke ned på en konkurrent på denne måten. Mulig han har hatt problemer med sin bil, men alle produsenter vil ha enkeltbiler med problemer. Og selveste Toyota måtte vel kalle tilbake hundretusener av biler for ikke så lenge siden også.

 

 

 

> Bare de aller mest entusiastiske vil godta så mange problemer som Tesla har slitt med

 

Er det ikke slik også med menigheten til Apple?

Muligens er det de samme kundegruppene.

Apple-produkter er kjent for å være brukervennlige og driftssikre. iPhone passer best for "vanlige folk" som ikke er så veldig teknologiinteressert og bare vil ha noe som fungerer.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Byton-sjefen: - Bare de aller mest entusiastiske vil godta så mange problemer som Tesla har slitt med

 

Hva skal man da si om de som i sin tid kjøpte biler som Buddy og Think? ;)

 

Tror vi skal være glade for at Tesla har pushet utviklingen fremover. Bit for bit har elbiler blitt både bedre og billigere. 'Entusiast-kravet' for å bruke elbil blir heldigvis stadig lettere å oppfylle. :)

Lenke til kommentar

Han sier ikke at det ikke er bra at Tesla egenhendig har snudd markedet på hodet. Han påstår at Tesla har veldig mange problemer, og at når de prøver å nå massene så vil ikke folk godta det slik "early adopters" kanskje var villige til å overse problemer.

 

Men han driver bare med brystdunking og tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan få en gratis prøvetur hvis du kommer hit :-)

 

Så tilbudet om gratis bil må i så fall komme fra noen andre?

Om jeg ikke tar feil holder du til godt nord for polarsirkelen, og der ferdes jeg sjelden, men takk for tilbudet.

Nå mangler det ikke på Teslaer (eller andre elbiler) i min omgangskrets, så mulighetene til prøvekjøring er absolutt tilstede.

Lenke til kommentar

 

Helt enig, de jeg kjenner til tilsier at Tesla eierne er de mest fornøyde og ønsker å kjøpe igjen:)

 

Pga Stockholmsyndromet, antageligvis ... :wee:

Helt absurd å nevne Stockholmsyndromet og Tesla i samme setning.

Jeg er en heldig eier av Tesla Model S og bedre bil enn denne finns ikke.

Entusiasmen til Tesla eiere er virkelig ekte, ingen tvinger oss til dette, virkelig ingen.

Likevel dukker opp enkelte individer som prøver iherdig å snakke negativt om vår helligdom.

Problemet med disse mennesker er at de aldri har brukt en Tesla

!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

"Byton vil heller ikke bygge sitt eget servicenett. Det koster alt for mye, og det er mange andre som har kapasitet til å gjøre jobben."

 

Nå er ikke Tesla perfekt her, men min erfaring er at man får ting reparert innen rimelig tid her i Trondheim. Men ser mange fallgruver for Byton her. De bør iallefall ha kontroll på de service-verkstedene som skal gjøre jobben da jeg ser for meg mye hummer og kanari her. (Les: Jeg avfeier ikke ordningen uten å ha sett det i praksis)

 

Det er svært lite service som kreves på en EL-bil.

Det skal i teorien kun være bytte av rene slitedeler.

Oppgraderinger gjøres digitalt.

Tesla slet veldig i starten med typiske garantisaker, fordi de ikke hadde testet godt nok før de slapp spesielt Model S. Men det var nok en del av strategien.

Byton velger å gjøre det anderledes fordi de ikke kan spille de samme kortene som Tesla gjorde (og som Tesla fortjente da det var de som åpnet markedet.)

Lenke til kommentar

Både den tyske finansministeren og samferdselsministeren har gitt bilindustrien klar beskjed om å bygge utslippsfrie biler eller risikere dø ut.

Spesielt Kina er forventet å oversvømme Europa med billige og bra Elbiler.

https://www.reuters.com/article/us-germany-emissions-autos/german-minister-to-carmakers-invest-in-electric-cars-or-lose-out-idUSKBN1HN0CB

Du bør se dette i en større sammenheng:

EU (Tyskland og Frankrike) har presentert sitt frikort til sin bilindustri, slik at de kan fortsette å produsere fossil-SUVene de casher inn på, og det er å droppe å bruke en LCA for å avgjøre en bils miljøindeks, men i stedet kategorisere en EL-bil som en nullutslippsbil uavhengig av type, vekt, størrelse, energibruk, produksjonsmetode, materialbruk, etc.

Dvs at hvis du selger en elektrisk stor SUV med 0 CO2 pr km i utslipp, og en fossil SUV med 190 CO2 pr km i utslipp, når du fortsatt EU-kravet om et gjennomsnitt på 95 CO2 pr km pr produserte bil.

 

EU jobbet hardt med bilindustrien for å få de til å senke utslipp på biler, noe industrien jobbet hardt i mot, og til slutt løste ved å jukse.

Dette er pisken og gulroten, som også skal forsvare EUs kommende økonomiske intensivere når det gjelder å bygge batterifabrikker.

 

De har til og med gjort reglene sånn at de som produserer biler med høyere gjennomsnittlig masse (Mercedes-Benz, BMW of Audi, skal få ha et høyere gjennomsnittlig utslipp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...