Gå til innhold

Fikk tak i nettbrett fra Nord-Korea – og det var ikke mye å skryte av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1 GB internminne er akilleshælen her. Det diskvalifiserer det meste av apper i dag. Operativsystemet bruker nesten en giga alene, så det sier seg selv at det er meningsløst å bruke noe slikt. Resten av spesifikasjonene er faktisk helt greie, så lenge man ikke prøver å lagre noe særlig med bilder eller videoer.

Android 4.4 diskvalifiserer en del apper i dag uansett. Og den er sikkert sperre mot å i det heletatt installere apper selv...

Lenke til kommentar

1 GB internminne er akilleshælen her. Det diskvalifiserer det meste av apper i dag. Operativsystemet bruker nesten en giga alene, så det sier seg selv at det er meningsløst å bruke noe slikt. Resten av spesifikasjonene er faktisk helt greie, så lenge man ikke prøver å lagre noe særlig med bilder eller videoer.

Lurer på hvor mange apper som er tilgjengelig i Nordkorea.

 

 

sources quoted by the North Korean publication say that if people want a new app, they have to go to a communication center to download it.

 

North Korea has two official mobile phone networks, but contacting the world beyond its borders by phone or through the global internet is technically impossible.

Her er en interessant "reiseblogg" til N-korea.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Om man har en iPhone liggende i nærheten, så ja - da kan man ringe og motta telefonsamtaler på iPad. Men direkte ringe ut på GSM kan man ikke med noen iPad som jeg kjenner til. Men du kan bruke FaceTime/Lydsamtale om du vil, samt iMessage. Og du kan jo selvsagt bruke messenger/skype osv, og det finnes muligheter å ringe telefonnumre via slike ting selvsagt

 

... uansett, dette var bare et forsøk fra på å pisse på Apple som vanlig. Ikke noe å bry seg om :)

 

EDIT: er det vanlig at Android-tablets kan ringe ut, uten at man har telefonen i tillegg? Altså, ut på GSM-nettet? Et kjapt søk sier at Galaxy Tab ikke har noen funksjonalitet utover det en iPad har i allefall, men jeg er ikke så bevandret i Android-verdenen lengre

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
bshagen skrev (På 6.1.2019 den 15.13):

Om man har en iPhone liggende i nærheten, så ja - da kan man ringe og motta telefonsamtaler på iPad. Men direkte ringe ut på GSM kan man ikke med noen iPad som jeg kjenner til. Men du kan bruke FaceTime/Lydsamtale om du vil, samt iMessage. Og du kan jo selvsagt bruke messenger/skype osv, og det finnes muligheter å ringe telefonnumre via slike ting selvsagt

 

... uansett, dette var bare et forsøk fra på å pisse på Apple som vanlig. Ikke noe å bry seg om :)

 

EDIT: er det vanlig at Android-tablets kan ringe ut, uten at man har telefonen i tillegg? Altså, ut på GSM-nettet? Et kjapt søk sier at Galaxy Tab ikke har noen funksjonalitet utover det en iPad har i allefall, men jeg er ikke så bevandret i Android-verdenen lengre

Det var ingen problemer med å ringe via simkortet på Galaxy Tab, når den kom i 2010, men senere ble det stengt for den muligheten.

 

https://www.tek.no/artikler/samsung_galaxy_tab/88749

 

b1697228875afc20a307c206a4d31dbb.png

Lenke til kommentar

Man føler seg så bra når man rakker ned på Nord-Korea. Men veldig få har vært der eller har spesielt kunnskap om landet og landets historie. Ja visst er mye vi hører om landet sant, men de fleste har en forestilling om landet som tyder på at man er vel så hjernevasket som nordkoreanerne liksom skal være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, jeg har Note 10.1 nettbrettet som nevnes i artikkelen, og dette nettbrettet kan man ringe med via GSM. Hvorfor artikkelforfatter påstår noe annet aner jeg ikke. Mitt inntrykk er at alle Samsung sine nettbrett kan brukes som telefon, med simkort (som ikke er datasim).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...