Gå til innhold

Sannheten om Barnevernet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe jo når man ser hvordan pengene brukes ifb med barnevern så har man det.

 

1.

bekjent famlie har 2 fosterbarn. De erkjente at for dette fikk de nærmere 500.000 i året og at det for dem var veldig lukrativt. De vurderte å få et fosterbarn til (hadde kontakter i barnevernet) så kanskje begge foreldrene kunne slutte å jobbe. Det ene barnet nærmet seg også en alder som gjorde at de kunne miste inntekt og var derfor i snakk med barnevernet om dette. 

 

Fokuset var på inntekt, hvor mye de kunne tjene osv. Om de kunne tjene så mye at de kunne slutte å jobbe osv.

En av veldig mange historier som er egenopplevd gjennom bekjente som jobber med barnevernet.

 

Akkurat dette tilfellet var en del år siden slik at det var ennå mer penger den gang. Kona trengte ikke å jobbe og de regnet på hva som måtte til for at begge skulle kunne slutte å jobbe.

 

2.

Så hadde jeg en bekjent som er beredskapshjem for barnevernet og over noen vinglass har det blitt røpet hvor mye penger det gir og at motivasjonen selvsagt er pengene. Det gjorde det mulig for vedkommende å ha stort hus alene og kjøpe fabrikkny bil ol. Motivasjonen var pengene.

 

3. 

Jeg har også bekjent som driver med formidling av tjenester for barnevernet og der er det så mye penger inn i bildet at det har blitt skriverier i media om det.

 

4.

Så til andre siden av medaljen. De jeg har kjent som har vokst opp i forsterhjem ol. De eier ikke nåla i veggen, har utviklet store mentale problemer og har kommet veldig skakt ut i livet. Felles for alle er at de forteller historier om opplevelser i fosterhjem og hvordan de blir behandlet som nærmest en "vare" som skyfles rundt, som er skremmende.


Nr. 4 gjelder selvsagt ikke alle men det er skremmende mange jeg har snakket med selv som er i den gata.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Du glemmer at han er dømt for fysisk og psykisk mishandling av sine barn, samt har drapstruet flere personer i ett forsøk på true til seg sine barn.

Dette er info han selv har lagt ut.

Fort gjort å "glemme" slike detaljer. Anonymous poster hash: cfd77...e4b

Rart hvordan slike detaljer kan bli «glemt». Jeg googlet denne karen og funnene er rystende! Dette er ikke et friskt menneske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe jo når man ser hvordan pengene brukes så har man det.

 

1 bekjent famlie har 2 fosterbarn. De bekjente at for dette fikk de nærmere 500.000 i året. De vurderte å få et fosterbarn til (hadde kontakter i barnevernet) så kanskje begge foreldrene kunne slutte å jobbe.

 

En av veldig mange historier som er egenopplevd gjennom bekjente som jobber med barnevernet.

Du kjenner noen, men har ikke noe dokumentasjon å vise til som underbygger påstandene dine. Rart det der..

 

Facebookgruppen og medlemmene der inne er det ingen som tar seriøst!

Lenke til kommentar

Hehe jo når man ser hvordan pengene brukes ifb med barnevern så har man det.

 

1.

bekjent famlie har 2 fosterbarn. De erkjente at for dette fikk de nærmere 500.000 i året og at det for dem var veldig lukrativt. De vurderte å få et fosterbarn til (hadde kontakter i barnevernet) så kanskje begge foreldrene kunne slutte å jobbe. Det ene barnet nærmet seg også en alder som gjorde at de kunne miste inntekt og var derfor i snakk med barnevernet om dette. Akkurat dette tilfellet var noen år siden slik at det var ennå mer penger den gang.

 

Fokuset var på inntekt, hvor mye de kunne tjene osv. Om de kunne tjene så mye at de kunne slutte å jobbe osv.

 

En av veldig mange historier som er egenopplevd gjennom bekjente som jobber med barnevernet.

 

 

2.

Så har jeg en bekjent som er beredskapshjem for barnevernet og over noen vinglass har det blitt berøpet hvor mye penger det gir og at motivasjonen selvsagt er pengene.

 

3. 

Jeg har også bekjent som driver med formidling av tjenester for barnevernet og der er det så mye penger inn i bildet at det har blitt skriverier i media om det.

Om de tar på seg jobben og oppdra en haug med unger er nok det en jobb i seg selv. Og gjør de en god jobb så spiller det liten rolle hva motivasjonen demmes er. Så lenge barnet får kjærlighet, oppmerksomhet, oppdragelse og har det bra. 

 

Sett på et par dokumentarer om folk som har hatt 40+ foster barn i løpet av livet. Og mange er svært kompetente og gjør det dem kan.

Selv om de får betalt for det.

 

Såklart har du skrekkhistoriene og. Som feks en jeg vokste opp med, det menneske ble tatt i fosterhjem 8 år gammel. Var igjennom endel hjem, ble seksuelt misbrukt av den ene fosterforeldre.

 

Det menneske er i dag en sterk rusmisbruker og kommer aldri til og bli noe av.

 

Så viktig at fosterforeldre sjekkes i hue og ræva før de får lov til og ta vare på et barn.

Lenke til kommentar

Du kjenner noen, men har ikke noe dokumentasjon å vise til som underbygger påstandene dine. Rart det der..

 

Facebookgruppen og medlemmene der inne er det ingen som tar seriøst!

Facebook gruppen? Har aldri snakket med noen om dette på Facebook, det har vært ansikt til ansikt. Dette er også første gangen jeg skriver om det da jeg har holdt meg langt unna å en gang diskutere det.

 

Og å legge ut personalia om hvem disse menneskene er? At du bare foreslår det sier jo sitt ;).

 

Og som sagt, heldigvis er det ikke min jobb å gå dette etter i sømmene. Jeg vil ikke ta i det med en ildtang en gang. Jeg har sett og hørt nok fra de som er direkte involvert til at jeg ikke vil ha noe med det å gjøre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Om de tar på seg jobben og oppdra en haug med unger er nok det en jobb i seg selv. Og gjør de en god jobb så spiller det liten rolle hva motivasjonen demmes er. Så lenge barnet får kjærlighet, oppmerksomhet, oppdragelse og har det bra. 

 

Sett på et par dokumentarer om folk som har hatt 40+ foster barn i løpet av livet. Og mange er svært kompetente og gjør det dem kan.

Selv om de får betalt for det.

 

Såklart har du skrekkhistoriene og. Som feks en jeg vokste opp med, det menneske ble tatt i fosterhjem 8 år gammel. Var igjennom endel hjem, ble seksuelt misbrukt av den ene fosterforeldre.

 

Det menneske er i dag en sterk rusmisbruker og kommer aldri til og bli noe av.

 

Så viktig at fosterforeldre sjekkes i hue og ræva før de får lov til og ta vare på et barn.

 

Jepp og derfor legger jeg vekt på at "de vonde" historiene ikke er flertallet eller gjelder alle. Nå kjente jeg den biologiske dattern i dette hjemmet (vi var sammen i flere år) og for dem var fosterbarna på ingen måte på lik linje som egne biologiske barn og ble i fortrolige stunder sett på som en inntektskilde og meget lukrativ sådan.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

NB!
Jeg ønsker å fremheve at barnevernet for all del gjør veldig mye bra arbeid. Mange fosterbarn med mentale problemer har nok også ofte rot i tiden før barnevernet kom inn i bildet (som det sies, man grep ikke inn raskt nok).

 

Jeg synes dog det er viktig å se på alt, ikke skjule det som er vanskelig å se på. Viktig å lære av det som ikke er bra.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forventer at du legger ut dokumentasjonen du snakker om. 

 

Jeg er også fiendtlig innstilt til barnemishandling, og det inkluderer barnemishandling utført av offentlige tjenestemenn, politi, bv ansatte og institusjonsansatte. Som barneverntilhengere forsvarer og argumenterer med "barnets beste". 

 

Det er ikke bare du som skal kreve svar av andre. Vi skal også ha svar fra deg og dokumentasjonen som du snakker om.

Jeg har lagt ut dokumentasjon alt. Det er ikke mitt problem at du ignorerer fakta.

Lenke til kommentar

Hehe jo når man ser hvordan pengene brukes ifb med barnevern så har man det.

 

1.

bekjent famlie har 2 fosterbarn. De erkjente at for dette fikk de nærmere 500.000 i året og at det for dem var veldig lukrativt. De vurderte å få et fosterbarn til (hadde kontakter i barnevernet) så kanskje begge foreldrene kunne slutte å jobbe. Det ene barnet nærmet seg også en alder som gjorde at de kunne miste inntekt og var derfor i snakk med barnevernet om dette.

I et slikt tilfelle er barna sannsynligvis så pleietrengende at fosterforeldrene må være hjemme med dem på heltid. Da er det ikke så veldig lukurativt lenger.

 

2.

Så hadde jeg en bekjent som er beredskapshjem for barnevernet og over noen vinglass har det blitt røpet hvor mye penger det gir og at motivasjonen selvsagt er pengene. Det gjorde det mulig for vedkommende å ha stort hus alene og kjøpe fabrikkny bil ol. Motivasjonen var pengene.

Det er litt merkelig, for det er ikke store penger å tjene på dette for de som er beredskapshjem.

 

3. 

Jeg har også bekjent som driver med formidling av tjenester for barnevernet og der er det så mye penger inn i bildet at det har blitt skriverier i media om det.

Det er sikkert mye penger når det er såpass mange barn som trenger hjelp, men så er ikke ting gratis heller.

 

4.

Så til andre siden av medaljen. De jeg har kjent som har vokst opp i forsterhjem ol. De eier ikke nåla i veggen, har utviklet store mentale problemer og har kommet veldig skakt ut i livet. Felles for alle er at de forteller historier om opplevelser i fosterhjem og hvordan de blir behandlet som nærmest en "vare" som skyfles rundt, som er skremmende.

Barn som havner i fosterhjem er ofte ødelagt før de havner i fosterhjemmet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det plager deg ikke en millimeter at Statens helsetilsyn i en rapport sier i de fleste saker har det vært både god praksis og svikt?

Den mest alvorlige svikten er at barnevernstjenestene i svært mange saker ikke bruker den informasjonen de har, og den kompetansen de besitter, til å gjøre en grundig vurdering av det enkelte barns behov, heter det.

Dette er altså et annet statlig tilsyn som har undesøk barneværnssaker og konkludert på bakgrunn av dette.

Er jo tydeligvis ikke bare fryd på gammen der.

Det står tydeligvis såpas dårlig til at Helsetilsynet kun konstaterer god praksis i om lag halvparten av barnevernets undersøkelser.

https://www.smp.no/ntb/innenriks/2019/01/17/Ny-rapport-avsl%C3%B8rer-alvorlig-svikt-i-barnevernet-18261735.ece

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har lagt ut dokumentasjon alt. Det er ikke mitt problem at du ignorerer fakta.

 

Jeg har fakta og jeg har erfaring med Barnevernet gjennom hele mitt liv. Her er dokumentasjon på at Barnevernet tjener penger på fosterhjemsplassering. Barnevernets ansatte i mange kommuner har sine egne selskap som de tar ut utbytte fra på bakgrunn av fosterhjemsplassering. https://www.vg.no/spesial/2017/fosterhjem/

 

Andres opplevelser og skjebner skal ikke kalles for løgn og propaganda. Det er du som benekter fakta. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I et slikt tilfelle er barna sannsynligvis så pleietrengende at fosterforeldrene må være hjemme med dem på heltid. Da er det ikke så veldig lukurativt lenger.

 

 

Det er litt merkelig, for det er ikke store penger å tjene på dette for de som er beredskapshjem.

 

 

Det er sikkert mye penger når det er såpass mange barn som trenger hjelp, men så er ikke ting gratis heller.

 

 

Barn som havner i fosterhjem er ofte ødelagt før de havner i fosterhjemmet.

 

Nå er det lagt ut dokumentasjon på at det er store penger å tjene på å plassere barn i fosterhjem. 

 

Jeg har gjennom hele mitt liv sett barn som blir ødelagt i Barnevernets system. Det du sier her er ikke riktig, hekomo. Du umyndiggjør barnets rett til å fortelle om sine liv og hva de opplever når du ignorerer og nekter for hva de må oppleve av Barnevernet og hvor de blir plassert. Helt vanlige og normale familier skal ikke splittes bare fordi at du påstår at barn blir ødelagte før de havner i et fremmed hjem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange ganger skal jeg måtte svare på denne dritten? Nei, all kritikk er ikke propaganda. Men det du viser til her er propaganda.

 

Hvor mange ganger skal du kalle all kritikk for propaganda? Hver gang når noen påpeker svikt i systemet kaller du det propaganda. Når noen påpeker at barn ikke blir snakket med av Barnevernet kaller du det for propaganda. Eller når noen påpeker at barn blir mishandlet i fosterhjem eller på en institusjon, så kaller du det propaganda. Syns at du barn skal utsettes for omsorgssvikt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det plager deg ikke en millimeter at Statens helsetilsyn i en rapport sier i de fleste saker har det vært både god praksis og svikt?

Den mest alvorlige svikten er at barnevernstjenestene i svært mange saker ikke bruker den informasjonen de har, og den kompetansen de besitter, til å gjøre en grundig vurdering av det enkelte barns behov, heter det.

Dette er altså et annet statlig tilsyn som har undesøk barneværnssaker og konkludert på bakgrunn av dette.

Er jo tydeligvis ikke bare fryd på gammen der.

Det står tydeligvis såpas dårlig til at Helsetilsynet kun konstaterer god praksis i om lag halvparten av barnevernets undersøkelser.

https://www.smp.no/ntb/innenriks/2019/01/17/Ny-rapport-avslører-alvorlig-svikt-i-barnevernet-18261735.ece

Det er jo det jeg har sagt hele tiden:

 

"Barn lever for lenge i situasjoner med dårlig omsorg, og i noen tilfeller grovt dårlig omsorg"

 

Den legitime kritikken mot BV går ikke ut på at de overtar omsorgen for for mange barn, men for få. De er for passive. De skulle ha reddet enda flere barn fra uegnede foreldre.

 

Dette bekreftes av barnevernsbarnas egen interesseorganisasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har gjennom hele mitt liv sett barn som blir ødelagt i Barnevernets system.

De er ødelagt før det, blant annet på grunn av slike som deg som motarbeider de som jobber for å redde barn fra uegnede foreldre.

 

Hvor mange ganger skal du kalle all kritikk for propaganda? Hver gang når noen påpeker svikt i systemet kaller du det propaganda.

Nei. Hvorfor lyver du konsekvent?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Jepp og derfor legger jeg vekt på at "de vonde" historiene ikke er flertallet eller gjelder alle. Nå kjente jeg den biologiske dattern i dette hjemmet (vi var sammen i flere år) og for dem var fosterbarna på ingen måte på lik linje som egne biologiske barn og ble i fortrolige stunder sett på som en inntektskilde og meget lukrativ sådan.

Ja de er nok mennesker de og, og bare fordi de får tittel som foreldre så er vel ikke kjærligheten der med en gang. Er vel noe som ofte kommer over tid. Noe man ofte ser med steforeldre som kommer sent inn i noens liv.

 

Og om de faktisk forklarte den biologiske datteren at de fikk penger for og ha fosterbarn er da naturlig.

"Ble sett på som inntektskilde" høres sprøyt ut. Sa de virkelig "Eneste grunn til vi har Kari her er pga vi får masse penger"? Nekter og tro at noen så hjernedød kan få ansvar for barn...

 

Biologisk, eller ikke? Spiller det noen rolle? Om jeg finner ut at jeg har et søsken jeg har aldri møtt så er ikke jeg automatisk like glad i det menneske som de søskene jeg har vokst opp med eller min bestekompis som ikke har noe biologisk til felles.

 

Det er noe som vil ta tid.

Lenke til kommentar

De er ødelagt før det, blant annet på grunn av slike som deg som motarbeider de som jobber for å redde barn fra uegnede foreldre.

 

 

Nei. Hvorfor lyver du konsekvent?

 

Nei. I de fleste tilfeller blir normale familier ødelagt på grunn av falske påstander. Jeg motarbeider omsorgssvikt. Jeg syns at barna skal bli hørt på sine ønsker, for det er de som er den beste garantisten på å komme med sannheten som sitt eget liv. Alle barn har krav på å bli hørt, og Barnevernet ønsker ikke en gang å snakke med dem. Ingen barn skal oppleve omsorgssvikt. Og omsorgssvikt er omsorgssvikt uansett om det utføres av offentlig eller privat part, uansett hvor mye du vrir og vrenger på det. Jeg har alltid vært glad i barn og jeg hjelper dem gjerne når de har behov for meg. 

 

Hvorfor beskylder du meg for løgn når du vet at jeg snakker sant? Du har fra før fått beskjed om at du skal være ærlig, høflig og saklig med meg. Det gjelder fortsatt. 

Endret av slagelsedt
Lenke til kommentar

Det er jo det jeg har sagt hele tiden:

 

"Barn lever for lenge i situasjoner med dårlig omsorg, og i noen tilfeller grovt dårlig omsorg"

 

Den legitime kritikken mot BV går ikke ut på at de overtar omsorgen for for mange barn, men for få. De er for passive. De skulle ha reddet enda flere barn fra uegnede foreldre.

 

Dette bekreftes av barnevernsbarnas egen interesseorganisasjon.

Den legitime kritikken går ut på at barnevernet ikke bestandig jobber for barnets eller familiens beste og det er skummelt.

Hjelper ikke om barnevernet griper inn om ikke barnet blir hørt eller ikke gjør barnets hverdag bedre.

Hjelper ikke å komme med "Det er jo det jeg har sagt hele tiden:" når det ikke var det som var poenget.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...