Gå til innhold

Sannheten om Barnevernet.


Anbefalte innlegg

Det er spesielt å be om at antall omsorgsovertakelser skal ned når de som jobber i skole, barnehage, politi, osv. ser utallige barn som ikke blir fjernet fra åpenbart skadelige hjem. Norge har såpass få omsorgsovertakelse at det egentlig er en skandale. Alle fakta viser dette, men du velger å overse tallenes fakta og heller komme med en påstand om synsing fra en eller annen person.

 

Dette med å høre på barna har jeg allerede svart på. Jeg er ikke interessert i å diskutere med en som bare spyr ut robotsvar.

 

Du har åpenbart ingen erfaring og kunnskap om emnet. Du bare synser.

 

 

Barnevernet mottar titusener av bekymringsmeldinger årlig. Av disse ender under 1% med omsorgsovertakelse. Du er alvorlig forvirret, og antakelig til fare for deg selv.

 

Vis nå litt hensyn, personen har skrevet at h*n er barnevernsbarn. Ha litt empati.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det disse "skrekkhistoriene" har til felles er at når alle fakta kommer for en dag og ikke bare foreldrenes løgner, så viser det seg at det var riktig å fjerne dem fra foreldrene. Det skjer med historie etter historie som kommer opp i media.

 

Tingen er, man går fra ett kanskje ikke helt 100% fungerende hjem, til ett annet som heller ikke fungerer som det skal. Fosterforeldre blir fosterforeldre uten å vite hva de går til (funker det ikke? send ungen tilbake) osv. Institusjoner som bryter lover, regler og generelle grenser. 

 

Det er ekstremt traumatiserende å bli tatt fra familien sin, i tillegg til at det skjer på ganske grusomme måter. Selvfølgelig er det mange som IKKE skulle hatt barn, men slik som barnevernet er idag, så funker det ikke. NOE må endres. 

 

Det skal ikke, ALDRI gå utover barn som antageligvis har det bedre hjemme. Jada, barnevernet er bare mennesker, men når man faktisk skjønner at mye av det, handler om penger, så skal jeg love deg at pipa får en annen lyd. 

 

Gjorde en liten redigering.  

 

De blir folk av de fleste, selv med en tøff oppvekst. Blir du plassert i fosterhjem eller institusjon, så er tittelen "barnevernsbarn" og du vil alltid være merket av dette. Det blir rapportert fra du våkner om morgenen, til du går å legger deg på kvelden. 

 

Du BLIR skadet av å være i barnevernet.Papirene som blir skrevet er også til tider EKSTREMT krenkende, feil informasjon og falske påstander om deg. DU som barn, blir rett og slett STRAFFA for at dine foreldre ikke egner seg 100%, og må gå igjennom ett helvete i form av barnevernsmøter, fosterhjem som ikke har det som skal til institusjoner som ansetter folk som ikke er halveis utdanna engang. Det er ikke kompetente mennesker i denne jobben, og det er ett stort problem. 

 

Trivsel, trygghet og oppvekst blir ikke prioritert som det skal. Du skal være trygg under barnevernets omsorg, ikke utrygg, som så utrolig mange er. Det er for mye feiler i dagens barnevern til at det ikke burde gjøres noe. 

 

Det som skal til er en bekymringsmelding. Flere som er blitt fratatt sine barn er oppegående foreldre som har fått falske påstander mot seg. Barnevernet er også gode til å dikte opp påstander uten å ha foretatt lovpålagt undersøkelser. Jeg kaller ikke det barnas beste å bli utsatt for traumer på feilaktig grunnlag. 

 

TAKK! Hva skjedde med hva som er barnas beste?! Det er oss, BARNEVERNSBARNA som må betale prisen, for alt sammen.

 

 

Endret av Omnia vincit amor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det disse "skrekkhistoriene" har til felles er at når alle fakta kommer for en dag og ikke bare foreldrenes løgner, så viser det seg at det var riktig å fjerne dem fra foreldrene. Det skjer med historie etter historie som kommer opp i media.

 

Jaså? Norge ble i ECHR/Strasbourg dømt i sak 2822/16. Norge ble dømt i “Adele”-saken i 2010. Norge ble ble i ECHR/Strasbourg med stemmegiviningen 4/3 frikjent i sak 37283/13, noe som gjør at denne saken skal opp til ny behandling i plenum i ECHR hvor første høring var 17. oktober i år. Fire saker til (i hvert fall) venter på tur  - formodentlig pga "foreldrenes løgner". 
 
Like viktig er hva advokat Olav Sylte skriver (min utheving): “ Norske myndigheter dømmes stadig for slike krenkelser [=brudd på de europeiske menneskrettighetene, min merknad]i nasjonalt rettsvesen eller erkjenner dette uten at dom er nødvendig i det hele tatt, og det gjelder ikke bare i saker om akuttvedtak og som gjelder barn.” Dette skriver han i forbindlese med FAG-2017/3251 hvor saken gjelder en akuttplassering begrunnet i at barnevernleder “antar” mors psykiske helse vil bryte sammen før agjørelse foreligger: I kjennelsen til FAG 2017/3251 skrives: “Etter bevisføringen, finner nemnda det ikke godtgjort at vilkårene for akuttplassering jf. bvl. § 4-6 2. ledd forelå da akuttvedtaket ble truffet, eller at vilkårene er oppfylt på tidspunktet for avgjørelse av klagesaken” Som Olav Sylte påpeker i sin kommentar  (min utheving): “En avgjørelse som også er illustrerende for at de fleste menneskerettighetsbrudd ikke havner i menneskerettighetsdomstolen og i media.” Han skriver i denne forbindelse også: “I media hører en ofte om menneskerettighetskrenkelser og at land blir dømt for dette i menneskerettighetsdomstolen (EMD), dvs. brudd på menneskerettighetskonvensjonen (EMK)” og “I denne saken jeg omtaler her, dømte nemnda norsk barnevernmyndighet v/lokalt barnevernkontor for slikt menneskerettighetsbrudd, uten at dette uttrykkelig ble nevnt. At det ikke nevnes er en ofte forekommende svakhet, og antakeligvis den som gjør at mange tror at "domfellelse" for menneskerettighetskrenkelse bare kan skje ved dom fra EMD.” 

 

Det som skal til er en bekymringsmelding. Flere som er blitt fratatt sine barn er oppegående foreldre som har fått falske påstander mot seg. Barnevernet er også gode til å dikte opp påstander uten å ha foretatt lovpålagt undersøkelser. Jeg kaller ikke det barnas beste å bli utsatt for traumer på feilaktig grunnlag. 

 

Det der kjenner jeg også litt til, helt fra det jeg fortalte fra jeg så i egen skoletid. Barnevernet "visste" på 200 km avstand en del om vedkommendes atferd i bygd og på skole som ingen andre i en liten og tett bygd visste, og slett ikke verken fosterforeldre eller lærere. Senere har jeg sett det samme igjen et par ganger. Barnevernet "vet" presis det de ønsker å vite  for å verne om sine egne vedtak, resten er enten "uten betydning i saken" eller "noe vi ikke hadde noe som helst grunnlag for å vite om" (for da måtte man lagt til side sin "meg alene vite"-holdning og spurt mennesker uten "riktig" kompetanse og holdninger...) 

 

Hvor "gode" barnevernet er på de lovpålagte undersøkelsene forteller https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VReWA4/tilsyn-av-fosterbarn-disse-kommunene-sviktet-mest det meste om. Det er nemlig ikke gjennom dem man forsvarer sine egne posisjoner, budsjetter og stillinger - og barn har da ingen klageevne...  

 

 

Endret av Omnia vincit amor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Moderatormelding - Fletting av innlegg

Veldig mye dobbelposting i denne tråden.

Nå har jeg flettet veldig mange, vennlist husk å rediger framfor å poste dobbelt.

Tilbakemeldinger på dette taes på PM eller i forumet for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke at barnevernet tar for mange barn. De tar omsorgen for under 1% av barna de undersøker hvert år. Norge er også et av de landene i Europa med lavest overtakelsesrate.

 

Vel, kan dette ha en sammenheng med at Norge undersøker 6-8 % av norske barn årlig, de fleste land i EU 1-1,5 %. Kan den videre ha noe å gjøre med at fattigdom og svart nød langt oftere er årsak til overtagelse i noen land enn i andre? 

 

Det er som kjent tre typer løgn - svart, hvit og statistisk. 

 

Så flink du er til å dikte. Nesten så noen som er tilbakestående vil tro på historiene dine.

 

 

Vel, jeg tror på slagelsedts påstander. Mener du av den grunn å fortelle meg at jeg er tilbakestående, hekomo?  

 

 

Det er ikke så rart, da mishandling av barn vel er fullt lovlig i Polen. Så der man i Norge vil miste omsorgen fordi man mishandle barnet, vil man få en klapp på ryggen og "god jobb" fra polske myndigheter.

 

Denne øst-europeiske primitive kulturen er og blir en svøpe, og vi ser jo resultatet i Øst-Europa i dag. Primitive og voldelige.

 

Det du beskriver i den første linken er ikke mafiavirksomhet, og for at barnevernet skal kunne gjennomføre omsorgsovertakelser så må det fattes vedtak i fylkesnemnda. Det kan også ankes videre til tingretten. Og barnevernet vinner omtrent samtlige av disse sakene, så der falt konspirasjonsteorien din fra hverandre.

 

 

 

Nei, jaså? Har du så lite kunnskap om dette at du ikke kjenner til at Polen (for øvrig verdens første land som forbød prylestraff i skolen i 1797, en tid for hvor det var fritt frem for slikt i Norge) i 1997 - samme år som Danmark forbød fysisk avstraffelse av barn, tre år før Tyskland gjorde det samme, 18 år før Irland gjorde det samme og X år før UK og USA gjorde det samme - fastsatte i sin grunnlov § 40: “"No one may be subjected to torture or cruel, inhuman, or degrading treatment or punishment. “ (http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/angielski/kon1.htm)  “No one” betyr barn også og polske myndigheter slår hardt ned på mishandling av barn, ofte hardere enn Norge - men man har nok bedre evne der enn i Norge anno 2018 til å skille mellom foreldres rett til å oppdra barn og barnemishandling. 

 

“Nobodys children foundation” kjenner Øst-Europa bedre enn både deg og meg, og kunne i februar 2018 rapportere 12 % større etterspørsel etter enn tilbud av barnehager i “bygde-Polen”, 4 % av polske ungdommer mobbet via SMS/internett og 214000 saker behandlet av polske domstoler for barns rett vedrørende polske foresattes atferd mot sine barn (noe som ut fra folketallet skulle tilsvare 12000-14000 bekymringssaker for dette fra politi + barnevern i Norge, vi har ca 17000) som de største svakhetene mht polske barns oppvekstvilkår i 2017. Muligens det du mener med den primitive og voldelige kulturen? 

 

Jaså, Olav Syltes undersøkelse viser at barnevernet  vant ca 64 % av sakene deres kontor og ca 40 andre større advokatkontor kjørte 2014-2017 (da også medtatt de sakene - ca 1 av 10 - hvor saken ble hevet før den var begynt fordi barnevernet endret sin avgjørelse etter at stevning var mottatt). Er det “omtrent samtlige”? 

 

 

 

Det er kanskje en interessant tråd hvis man er fullstendig kunnskapsløst om hvordan barnevernet fungerer, og har konspirasjonsteoretisk paranoia i tillegg.

 

Jeg synes også dette er en interessant tråd? Betyr det at jeg av den grunn er fullstendig kunnskapsløs om hvordan barnevernet fungerer og har konspirasjonsteoretisk paranoia i tillegg?  

 

Edit: Litt layoutrydding

Endret av *NORGE*
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, og jeg er kongen av Danmark.

 

Jeg er ikke enig i alle metodene til Dr Phil, men noen ting han har sagt som jeg er enig i er blant annet at jeg vil heller tro på 1000 løgnere enn å risikére at 1 sannferdig person ikke blir trodd. Dette er jo særlig viktig på et forum der sjansen for diversjon er større.

Endret av Taurean
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig i metodene til Dr Phil, men én ting han har sagt som jeg er enig i er at jeg vil heller tro på 1000 løgnere enn å risikére at 1 sannferdig person ikke blir trodd. Dette er jo særlig viktig på et forum der sjansen for diversjon er større.

 Utalelsen der er jo vanskelig å gjøre i praksis.. Det å tro på tusen løgn vil gjøre at man er naiv i flere år om man ikke er bosatt med en lystløgner 24 timer i døgnet..

 

Når det gjelder TS sin topic.. Så synes jeg Barnevernet gjør en viktig og riktig jobb her i landet uansett hvilken kritikk de skulle motta..

Endret av Krozmar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda, jeg mener ikke direkte at man skal tro på løgner uansett hva. Men det er ofte grunner til at folk lyver, og det kan ofte være mer hensiktsmessig å tro noens løgn i håp om at de ser fornuft på et senere tidspunkt i behandlingstiden eller tiden man er involvert.

 

I noen situasjoner er det mer fordelaktig å la noen leve i en løgn, for det kan være psykologiske grunner til at de ikke er klare for å møte sannheten enda, det kan bli for stressende.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig i alle metodene til Dr Phil, men noen ting han har sagt som jeg er enig i er blant annet at jeg vil heller tro på 1000 løgnere enn å risikére at 1 sannferdig person ikke blir trodd. Dette er jo særlig viktig på et forum der sjansen for diversjon er større.

 

 

Dette må være er en svært lite gjennomtenkt påstand. Innen BV (og en del andre felt) står man mellom mange onder. Jeg vil påstå at det faktisk er bedre for samfunnet som helhet at BV gjør 1 feilvurdering og dermed skader ett barn litt, enn at 1000 barn blir boende i hjem der de fortsetter å bli skadet.

 

Det er godt mulig min erfaring er basert på flaks, men som lærer og nabo har jeg utelukkende svært god erfaring med barnevernet. De har pøst ut ressurser til barn jeg har meldt inn, eller allerede er i BV for å sørge for at de blir boende hjemme. I minst to tilfeller mente jeg de burde ha fjernet barnet fra hjemmet fordi tiltakene ikke kunne kompensere for foreldrenes manglende omsorgsevne. Men BV fortsatte å øke tiltakene. I det ene tilfelle endte det med omsorgsovertakelse da ungen kom på skolen med blåmerker fordi morens demens var så fremskreden at hun bokstavelig talt kjeppjaget ungene ut av leiligheten, riktignok ikke med en vanlig kjepp men med en kost. Hun ville ikke ha noe av at fremmede unger var hjemme hos henne. Far kunne ikke et kvekk norsk. Da hadde de allerede BV-ansatte inne 3 ganger daglig 2 timer hver gang.

 

I all hovedsak så gjør barnevernet en god jobb, selv om de også gjør feil. Og som regel er de som skriker høyest i disse sakene de som er minst skikket til å ha barn. De sender evigheter av e-poster og "tips" til pressen om uretten de føler seg utsatt for, men pussig nok så legger media stort sett saken vekk etter kort tid. Det er neppe fordi pressen er med i en konspirasjon med barnevernet, for media elsker en god tårevåt historie om urett begått mot barn eller en familie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er spesielt å be om at antall omsorgsovertakelser skal ned når de som jobber i skole, barnehage, politi, osv. ser utallige barn som ikke blir fjernet fra åpenbart skadelige hjem. Norge har såpass få omsorgsovertakelse at det egentlig er en skandale. Alle fakta viser dette, men du velger å overse tallenes fakta og heller komme med en påstand om synsing fra en eller annen person.

 

Dette med å høre på barna har jeg allerede svart på. Jeg er ikke interessert i å diskutere med en som bare spyr ut robotsvar.

 

Du har åpenbart ingen erfaring og kunnskap om emnet. Du bare synser.

 

 

Barnevernet mottar titusener av bekymringsmeldinger årlig. Av disse ender under 1% med omsorgsovertakelse. Du er alvorlig forvirret, og antakelig til fare for deg selv.

 

 

Det disse "skrekkhistoriene" har til felles er at når alle fakta kommer for en dag og ikke bare foreldrenes løgner, så viser det seg at det var riktig å fjerne dem fra foreldrene. Det skjer med historie etter historie som kommer opp i media.

 

Jeg har nok mer erfaring og kunnskap enn du ønsker. Har du fått med deg saken hvor en 12 år gammel jente ble plassert i fosterhjem hvor hun ble seksuelt misbrukt i tre år? Jeg vil tørre å påstå at omsorgssvikt innenfor Barnevernet er vel så alvorlig som av biologisk familie. Men siden påstår at foreldrene lyver, så mener du kanskje at denne jenta lyver også? https://www.tv2.no/nyheter/9044694/

 

Jeg ser det slik at alle barn har krav på en trygg og forsvarlig oppvekst. Alle inkluderer alle, barnevernsbarn som barn utenfor Barnevernets omsorg. Slik jeg ser det er ikke du interessert i å diskutere med en som har erfaringen, kunnskapen og rekkevidden som det jeg har. Jeg har alltid stått på barnas side, enten det er mot Barnevernet eller mot andre når det er snakk om omsorgssvikt. Det kommer jeg til å fortsette med. Og her støtter jeg den jenta som ble utsatt for overgrep i fosterhjem. Det er barna som er den sikresten kilden til å få sannheten i sakene. Da kan vi få bukt med svikten i rapportering, rettsaker, samværsordninger og hva som foregikk hjemmene og fosterhjem. Ofte er det slik at det er foreldrene som er barnas talerør når Barnevernet velger å ignorere barna. 

Lenke til kommentar

Tingen er, man går fra ett kanskje ikke helt 100% fungerende hjem, til ett annet som heller ikke fungerer som det skal. Fosterforeldre blir fosterforeldre uten å vite hva de går til (funker det ikke? send ungen tilbake) osv. Institusjoner som bryter lover, regler og generelle grenser.

Det skal ekstremt mye til for at det ender med omsorgsovertakelse. Et "kanskje ikke helt 100% fungerende hjem" vil få andre hjelpetiltak, som er det som skjer i 99% av sakene som barnevernet får inn hvert år.

 

Du vet åpenbart ikke en dritt om fosterforeldre eller institusjoner. At det kan skje feil ved omplassering betyr ikke at det var galt å fjerne barnet fra uegnede foreldre i utgangspunktet.

 

Du er særdeles forvirret hvis du tror at det at det kan skje feil i hjelpeapparatet betyr at man ikke skal fjerne barn fra uegnede foreldre.

 

Det er ekstremt traumatiserende å bli tatt fra familien sin, i tillegg til at det skjer på ganske grusomme måter. Selvfølgelig er det mange som IKKE skulle hatt barn, men slik som barnevernet er idag, så funker det ikke. NOE må endres.

Nå blander du ting som ikke har noe med hverandre å gjøre. At det kan være traumatiserende å bli fjernet fra foreldrene, særlig hvis foreldrene er totalt blottet for selvinnsikt og tvinger myndigheten til å ta i bruk politiets maktmidler, er en ting. Men det har ingenting med om barnevernet fungerer eller ikke å gjøre.

 

Det skal ikke, ALDRI gå utover barn som antageligvis har det bedre hjemme. Jada, barnevernet er bare mennesker, men når man faktisk skjønner at mye av det, handler om penger, så skal jeg love deg at pipa får en annen lyd.

Det handler ikke om penger, bortsett fra at barnevernet har for lite ressurser og dermed ikke får reddet så mange barn som de burde.

 

De blir folk av de fleste, selv med en tøff oppvekst. Blir du plassert i fosterhjem eller institusjon, så er tittelen "barnevernsbarn" og du vil alltid være merket av dette. Det blir rapportert fra du våkner om morgenen, til du går å legger deg på kvelden.

"Det blir folk av de fleste, derfor er det greit at barn mishandles på det groveste av foreldrene sine."

 

Utrolig.

 

Du BLIR skadet av å være i barnevernet.Papirene som blir skrevet er også til tider EKSTREMT krenkende, feil informasjon og falske påstander om deg. DU som barn, blir rett og slett STRAFFA for at dine foreldre ikke egner seg 100%, og må gå igjennom ett helvete i form av barnevernsmøter, fosterhjem som ikke har det som skal til institusjoner som ansetter folk som ikke er halveis utdanna engang. Det er ikke kompetente mennesker i denne jobben, og det er ett stort problem.

Nei, man blir ikke skadet av å "være i barnevernet". Det kan naturligvis skje feil der som alle andre steder, men spør du barnevernsbarnas egen interessorganisasjon så sier de aller fleste at de fikk det bedre etter at de ble reddet av barnevernet.

 

TAKK! Hva skjedde med hva som er barnas beste?! Det er oss, BARNEVERNSBARNA som må betale prisen, for alt sammen.

Dere vet ingenting om barnas beste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det skal ekstremt mye til for at det ender med omsorgsovertakelse. Et "kanskje ikke helt 100% fungerende hjem" vil få andre hjelpetiltak, som er det som skjer i 99% av sakene som barnevernet får inn hvert år.

 

Du vet åpenbart ikke en dritt om fosterforeldre eller institusjoner. At det kan skje feil ved omplassering betyr ikke at det var galt å fjerne barnet fra uegnede foreldre i utgangspunktet.

 

Du er særdeles forvirret hvis du tror at det at det kan skje feil i hjelpeapparatet betyr at man ikke skal fjerne barn fra uegnede foreldre.

 

 

Nå blander du ting som ikke har noe med hverandre å gjøre. At det kan være traumatiserende å bli fjernet fra foreldrene, særlig hvis foreldrene er totalt blottet for selvinnsikt og tvinger myndigheten til å ta i bruk politiets maktmidler, er en ting. Men det har ingenting med om barnevernet fungerer eller ikke å gjøre.

 

 

Det handler ikke om penger, bortsett fra at barnevernet har for lite ressurser og dermed ikke får reddet så mange barn som de burde.

 

 

"Det blir folk av de fleste, derfor er det greit at barn mishandles på det groveste av foreldrene sine."

 

Utrolig.

 

 

Nei, man blir ikke skadet av å "være i barnevernet". Det kan naturligvis skje feil der som alle andre steder, men spør du barnevernsbarnas egen interessorganisasjon så sier de aller fleste at de fikk det bedre etter at de ble reddet av barnevernet.

 

 

Dere vet ingenting om barnas beste.

 

Det gjør jo ikke du heller. Tror vi som faktisk har vært under barnevernet i x antall år, har mere å si. Man BLIR skadet av å være i barnevernet. Du blir nedtrykkt, og stemplet. blant annet. 

 

Jeg sier ikke at barnevernet IKKE gjør bra ting også, for de gjør de. Men de gjør for grove feil der det er feil. 

 

Det handler ikke OM penger i den forstand, men alt blir styrt av penger. Anbudskonkurranse feks. Barn kan misse viktig behandling, mens de venter på at de "voksne" skal finne ut hvor det koster dem minst å plassere deg. 

 

Det er en grusom business. 

 

For IKKE OG SNAKKE OM alle de inkompetende institusjonsansatte, som har kriminell fortid, og tilogmed nåtid. Dette vet jeg av egen erfaring, og enda mer. 

 

Det handler ikke om penger, men alt blir styrt av penger, og derav får ikke barn den behandlingen de trenger så sårt. 

Lenke til kommentar

Hva er det du raljerer om da? Barnevernet har fått medhold i alle saker som har vært oppe i EMD så langt. Det eneste unntaket er der det har blitt dømt på samværsrett. Men da har ikke EMD ment at selve omsorsgovertakelsen var feil. De kritiserte det at barnevernet ikke lot foreldrene ha samvær etter omsorgsovertakelsen.

 

Denne sylte er for øvrig fullstendig useriøs:

 

https://www.nrk.no/norge/advokatfirma-gratulerte-pa-facebook-etter-voldtektsfrifinnelse-_-far-kritikk-1.13820109

 

Hvor latterlig er det å vise til dommer som ga medhold i omsorgsovertakelse når du påstår det motsatte? Det er latterlig, patetisk og tragisk, rett og slett.

 

 

 

Jaså? Jeg siterer fra dommen i sak 2822//16 (min utheving): 

 

“FOR THESE REASONS, THE COURT, UNANIMOUSLY,

1. Declares the application admissible;

2. Holds that there has been a violation of Article 8 of the Convention;

3. Holds

(a) that the respondent State is to pay the applicant, within three months

from the date on which the judgment becomes final in accordance with

Article 44 § 2 of the Convention, the following amount, to be converted

into Norwegian kroner (NOK) at the rate applicable at the date of

settlement:

EUR 25,000 (twenty-five thousand euros), plus any tax that may be

chargeable, in respect of non-pecuniary damage;

(b) that from the expiry of the above-mentioned three months until

settlement simple interest shall be payable on the above amount at a rate

equal to the marginal lending rate of the European Central Bank during

the default period plus three percentage points.

Done in English, and notified in writing on 6 September 2018, pursuant

to Rule 77 §§ 2 and 3 of the Rules of Court.

Milan Blaško  Angelika Nußberger

Deputy Registrar  President

 

Kan du ikke lese alminnelig engelsk eller vil du ikke kunne lese alminnelig engelsk? 

 

Så man er fullstendig useriøs som advokat når man gratulerer en klient man har vunnet en sak på vegne av og IGJEN vunnet en sak på vegne av med seieren, fordi denne gratulasjonen ikke bifalles av den tapende parts advokat? Kan du bekrefte at det er dette du mener er useriøst av Sylte eller er det noe jeg ikke har fått med meg her? Har jeg nevnt noe om barnevern som vet hva de ønsker å vite for å forsvare egne vedtak, og har jeg nevnt noe om at det samme gjør noen debattanter for å forsvare egne standpunkt? 

 

Kan du ellers sitere (ikke påstå, men sitere) dokumentasjon for at denne dommen gav medhold i omsorgsovertagelse, eller er det "latterlige, patetiske og tragiske" her utelukkende et produkt av hekomos egen virkelighetsforståelse og ønsketekning? 

 

Den holdning og faktamanipulering du legger til grunn gjør enhver videre debatt uinteressant. Presis som det barnevernet som er under diskusjon i denne tråden siler du ut den informasjonen som passer ditt eget formå, omformulerer denne så den passer enda bedre til ditt eget formål og ignorerer totalt å forholde deg til resten. Et forhold som så absolutt gjør påstanden i #31 berettighet og også gir en mistanke om du selv taler for din egen syke mor som du gjennom arbeidssituasjon, planlagt arbeidssituasjon, økonomisk avtale med etc har fordel av omtales på beste måte og ikke utsettes for noe uønsket kritisk søkelys. 

 

Nettopp, barn har bedre rettssikkerhet i Norge enn i mer primitive samfunn som for eksempel Polen.

 

Interessant at du ikke hadde noen kommentar til det andre jeg nevnte vedrørende Polen - og dermed indikerer at du overhodet ikke kjenner dette “mer primiitive samfunn” gjennom annet enn fordommer og antagelser. N

 

Nå kan imidlertid det ligge litt og så kan vi se på vårt naboland Danmark. Det er jo litt interessant da at Danmark med sine 10,5 % flere innbyggere enn Norge i 20117 hadde 35,6 % færre barn som mottok “forebyggende anstaltninger i hjemmet”enn som i Norge mottok “hjelpetiltak i familien”. Enda mer interessant: Andelen av barn som er plassert utenfor hjemmet var for hele året 63,1 % færre i Danmark enn i Norge, og andelen som er tvangsanbrakt utenfor hjemmet er litt under halvparten. For plassert utenfor hjemmet i mer enn seks månder var forskjellene enda større, særlig for tvangsplasseringer. (Kilder: SSB, DST, NRK). Vi kan også legge til at familier med barn under 16 år i Danmark i gjennomsnitt har vesentlig lavere disponibel inntekt enn Norge (623900 NOK mot 734000 NOK omregnet etter VISAs kurs julaften)  mens prisnivået “all over” i dag er høyere og rentenivået på bolig klart høyere (igjen kilde SSB og DST + Visas kurslister) slik at temaet barnefattigdom og manglende evne til å forsørge sine barn på forsvarlig måte derfor er vel så relevant der som i Norge (uten å av den grunn være veldig relevant i noen av landene) 

 

Må sannelig stå elendig til med danske barns rettssikkerhet - eller kan det tenkes(Gud forby!) denne forskjellen faktisk skyldes de norske barns manglende rettsikkerhet i møte med et allmektig og allvitende barnevern? 

 

Nå rapporterer den fullstendig useriøse Sylte at barnevernet vinner i ni av ti saker totalt, så her er han ute med fanteri igjen.

 

Dokumentasjon for den påstanden, med mindre den  (igjen) er et  produkt av ønsketenking og seleksjon av de fakta som passer slik jeg nevnte ovenfor i innlegget.  

 

Til sist: hekemo, jeg har forøvrig også stilt to andre spørsmål til deg i mitt innlegg #33 (etter “ramme” to og siste”) og jeg anser et svar fra deg hvor du unnlater å PRESIST kommentere disse som din bekreftelse på at det jeg der har nevnt er et presist uttrykk for din mening om dette. 

 

Edit: Litt layoutredigering 

Endret av *NORGE*
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Barnevernet har absolutt et forbedringspotensial rundt omkring i landet.

 

Utfordringen er at mange støtter foreldrenes rett til å mishandle egne barn, noen mener at egne barn er egen eiendom. Med mishandle barn tenker jeg på gjentatt fysisk vold med slag og spark i hele oppveksten, barn som vokser opp med harde trusler hver dag og blir psykisk syke. Det kan virke som at de mest hardbarkede barnevern motstandere støtter retten til å behandle barn som man vil, det syntes jeg er skremmende.

Her er det også kulturforskjeller, i noen land er vold og seksuellomgang med små barn helt legalt og tillat. I Noen land er barn egen eiendom med rett til å slå og mishandle. Jeg tror mange i Norge støtter at vi ikke ønsker det her.

Barn som vokser opp med foreldre nedsauset i rus her eneste dag, er barn som kan klare seg uten hjelp når de er passert 6 år, men skal man allikevel syntes det er greit?

 

En ting er sikkert og det er at den hyggelige vaffelselgende og lokalengasjerte personen et sted, gjerne kan voldta egne barn hjemme og mishandle dem. Fordi en overgriper, mishandler eller voldsperson kan framstå som en utrolig hyggelig person ute på gata.



Anonymous poster hash: 45131...b55
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Det er nok vanskelig for noen å forstå at en mor ikke alltid elsker sitt barn. Hvor går grensen for hvor mye vanskjøtsel et barn skal ha? Det er det store spørsmålet.

Det er allerede tendenser til at man tilater at barn fra andre kulturer skal tåle mer mer vankjøtsel enn etnisk norske barn. Her spiller en på kultur.

Å la et barn ligge for seg selv i en skitten og falleferdig campingvogn med lett bedervet mat og foreldre i rus, er godtatt hos omreisende folkeslag, men skal man ha denne retten på tvers av alle landegrenser?



Anonymous poster hash: 45131...b55
Lenke til kommentar

Det gjør jo ikke du heller. Tror vi som faktisk har vært under barnevernet i x antall år, har mere å si. Man BLIR skadet av å være i barnevernet. Du blir nedtrykkt, og stemplet. blant annet.

De som havner hos barnevernet har gjerne store problemer fra før uansett. Men de klarer seg bedre hos barnevernet enn hvis de måtte blitt hos uegnede foreldre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...