Gå til innhold

Sannheten om Barnevernet.


Anbefalte innlegg

Det er jo det jeg har sagt hele tiden:

 

"Barn lever for lenge i situasjoner med dårlig omsorg, og i noen tilfeller grovt dårlig omsorg"

 

Den legitime kritikken mot BV går ikke ut på at de overtar omsorgen for for mange barn, men for få. De er for passive. De skulle ha reddet enda flere barn fra uegnede foreldre.

 

Dette bekreftes av barnevernsbarnas egen interesseorganisasjon.

 

Det er ikke bare en form for kritikk mot Barnevernet. Som første innlegg i tråden snakker om, så tar Barnevernet for mange barn fra foreldre. De siste årene hvor jeg har vært involvert i flere saker, beviser dette. Barnevernet er ikke bare for passive. Jeg har sett i alle sakene jeg har hjulpet barn og familiene deres at barna ikke er snakket med og ikke tilstrekkelig nok snakket med av barnevernansatte. Barnevernet har her ødelagt helt normale familier. Når Barnevernet ikke ønsker å snakke med barna om hvorfor de henter dem og plasserer de i andre hjem, så har de brutt loven. Barnevernet er lovpålagt å snakke med barna og høre på hva barna sier. Og i disse sakene har Barnevernet desverre kommet med falske anklager mot barna og foreldrene. I noen av sakene jeg har vært inne har også barna blitt utsatt for vold i beredskapshjem og fosterhjem. Når barna forsøker å si det, så blir de avfeid og beskyldt for å lyve. Sånn skal det ikke være. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kjenner noen, men har ikke noe dokumentasjon å vise til som underbygger påstandene dine. Rart det der..

 

Facebookgruppen og medlemmene der inne er det ingen som tar seriøst!

Det er mange der som har opplevd mye urettferdig behandling av Barnevernet. Så det du sier der er umyndiggjørende og stygt. Barn og tenåringer som blir utsatt for vold i fosterhjem og på institusjoner. Og det skal vi ikke ta på alvor? 

Lenke til kommentar

Så tilbake til mitt utsagn. Så lenge det er mye penger å tjene og man tillater konflikterende økonomiske interesser så vil ikke barnets beste komme først. Til det er grådigheten og "grafse til seg sjøl" mentaliteten hos altfor mange mennesker for regjerende.

 

En annen nevnte kjærlighet, men det jeg har sett er kjærlighet til penger i bytte mot en tjeneste/vare. Selvsagt holder man den "kjærlige" fasaden vedlike uttad så lenge pengene kommer inn på konto.

 

Men ja jeg forstår at dere forsvarer denne industrien med nebb og klør for jeg vet med sikkerhet at min bekjente som er på inntekts og formue toppen ikke ville vært der uten barnevernet. Jeg vet også med sikkerhet at vedkommende ikke sliter seg ut for inntekten på golfbanen.

 

EDIT:

Øremerk halvparten av pengen som sirkuleres ift. barnet til et fond for selve barnet hvor midlerne styres til til en låst konto tilegnet barnet.  Hvor dette kan utløses ved 18 års alder med medfølgende økonomisk rådgiver fra banken (ikke overformynderiet eller barnevernet) så kanskje disse barna kan få en godt fungerende start på voksenlivet etter å ha vært skyflet rundt som en betalbar vare og levd som "gullgåsa" som ingen egentlig har ansvaret for når pengene tar slutt. 

 

Fosterfamilien bør ikke ha noen lovhjemlig hevd på disse pengene. Om noe skjer med barnet så er det ingen arv til fosterfamilien el. Har de biologiske søsken i et annet hjem eller samme hjem bør det overføres dit.

Jeg tipper at interessen for "kjærlig" omsorg i forsterhjem hadde blitt helt annereledes da, desverre.
Det er barnet som er den lidende part her, ikke fosterfamilien som mener at de selv har kapasitet til å ta seg av et barn til.

 

Gyldig bruk før 18 år kan være for å sikre en god utdanning og kostnader til dette slik at barnet blir best mulig egnet til å starte på voksenlivet.

 

EDIT

Ift. mentale problemer så er selvsagt noe der fra før i noen tilfeller. Men så langt i fra brorparten. De jeg har snakket med lider av at man har blitt tatt fra foreldrene (traumatisk opplevelse) og vokst opp under institusjonelle forhold med "ansvarlige" fremfor foreldre som elsker deg som sin egen.

 

Anbefaler også å lese denne:

https://www.reddit.com/r/fosterit/comments/4w8qcr/great_foster_parents_vs_bad_foster_parents_vs/

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du glemmer at han er dømt for fysisk og psykisk mishandling av sine barn, samt har drapstruet flere personer i ett forsøk på true til seg sine barn.

Dette er info han selv har lagt ut.

Fort gjort å "glemme" slike detaljer. Anonymous poster hash: cfd77...e4b

Har du tenkt tanken på at mannen og familien er blitt trakassert/terrorisert så ekstremt at han er provosert til slike grep?

Vet du rekkefølgen på varslingen og disse hendelsene?

Kjenner du til hva han har varslet om og hvilke "krefter" han dermed har pirket borti?

 

En statsfinansiert bedrift (Itas Amb) som offisielt har mange flere ansatte enn i virkeligheten vil kunne suge ut store verdier av statskassen. Høres ut som organisert svindel.

 

Er dette greit?

 

Er det noen som skjønner at dette er forhold som noen vil gå langt for å skjule?

 

 

En av mange steder Bowen-saken er omtalt - forsøkt oppsummert.

https://sonjahelene.wordpress.com/2019/02/02/aktuelle-akutte-barnevernsaker/

Endret av clink
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessverre er det ikke uvanlig å terrorisere/trakassere/underminere mennesker til de til slutt lar seg provosere til reaksjon og således gir mer føde til "desinformasjonen".

 

Hvor mange ville vært villige til å la noen ta sine barn uten å kjempe for livet?

Hvor mange netter med dårlig eller ingen søvn hadde det blitt og hvordan ville dette påvirket deg som far eller mor.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dessverre er det ikke uvanlig å terrorisere/trakassere/underminere mennesker til de til slutt lar seg provosere til reaksjon og således gir mer føde til "desinformasjonen".

 

Hvor mange ville vært villige til å la noen ta sine barn uten å kjempe for livet?

Hvor mange netter med dårlig eller ingen søvn hadde det blitt og hvordan ville dette påvirket deg som far eller mor.

 

Dette var et bra innlegg. Når barn blir revet vekk fra foreldre, så er det flere ting som skjer. 

 

1. 

Barna kan oppleve at Barnevernet kommer med politimakt og tar de fra foreldrene. Noen hentinger er voldsomme, hvor politiet bruker voldelig makt mot barna. Barn ned i 7 års alderen har opplevd å bli holdt fast, ristet og påsatt håndjern bakpå ryggen. Barn som blir hentet med voldelig politimakt kan absolutt bli hysteriske da de føler maktesløshet og mister fatningen. Det er et traume for barna og de mister tilliten til myndighetene. I ettertid kan de ligge våken om natten, drømme seg tilbake til dette. Og bruke mange år på å komme tilbake til en funksjonell hverdag. Når hentingen er på et løgnaktig grunnlag er dette kanskje det største form for svik de kan bli utsatt for. Barna vil kjenne på et forferdelig savn mot sine foreldre og den trygge hverdagen de er vant med. Dag ut, dag inn, uke inn og uke ut. Jo lenger tid det går, og savnet forsterkes. Spesielt når de vet at de hadde det godt. Vennene de hadde. Huset sitt, rommet sitt. Skolen. Den trygge hverdagen. 

 

 

2. 

Foreldre som opplever at deres barn blir hentet av Barnevernet med politimakt vil også føle på den samme hjelpesløsheten. Den følelsen av å ikke kunne beskytte barna mot den volden politiet utsetter dem for under selve hentingen. Hvor lang tid går det før vi får se igjen barna? Hvor blir de plassert? Blir det på hemmelig adresse? Klarer vi å vinne barna hjem? Og hva blir barna å måtte oppleve under Barnevernets omsorg? Om nettene ligger gjerne foreldrene våkne om natten og er fra seg av bekymring. Det kjæreste de har er ikke hjemme og sover ikke i sengen. Har barna det godt? Sånn tenker kompetente foreldre som er glad i sine barn.  

 

Jeg vil ta opp noe som mange barneverntilhengere pleier å påstå. Og det er at en barnevernsak er kun en krig mellom foreldrene og Barnevernet. Det er ikke riktig. Det er en krig som barna er en del av, og det er barna som er hovedpersonene i en barnevernsak. I en barnevernsak er det slik at barna blir utelatt, utelukket fra saken og får ikke muligheten til å forsvare seg. Derfor må foreldrene være barna talerør når Barnevernet ikke inkluderer hovedpersonene/barna i saken. I en barnevernsak er begge parter ofre, både barna og foreldrene. 

 

Endret av slagelsedt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du tenkt tanken på at mannen og familien er blitt trakassert/terrorisert så ekstremt at han er provosert til slike grep?

Vet du rekkefølgen på varslingen og disse hendelsene?

Kjenner du til hva han har varslet om og hvilke "krefter" han dermed har pirket borti?

 

En statsfinansiert bedrift (Itas Amb) som offisielt har mange flere ansatte enn i virkeligheten vil kunne suge ut store verdier av statskassen. Høres ut som organisert svindel.

 

Er dette greit?

 

Er det noen som skjønner at dette er forhold som noen vil gå langt for å skjule?

Jeg antar litt her nå men i kronologisk rekkefølge:

- Fysisk og psykisk mishandling av sine barn.

- varsling (lurer på hva denne varslingen innhold, har du selve varslingen? Inneholder den f.eks drapstrusler?)

- barnevernssak

- anmeldelse og rettssak fra datteren

- besøksforbud mot sin datter, sørget for av sin datter

- faren nekter å møte på samvær med resterende barn av prinsipp

- faren sender ut drapstrusler

- faren dømmes til fengsel (ukjent om det er pga mishandling eller drapstrusler)

 

Innimellom det hele har han etter hva jeg kan forstå sendt titusener av anmeldelser og klager på alt og alle. Han leverte vel 2000 sider med klage på advokaten sin, det er i snitt 3 sider med klage pr dag gjennom hele perioden. Mtp tiden han hadde advokaten er det vel snakk om minst 20 sider pr dag.

 

Men er jo en kjent taktikk i de miljøer, klag på alt om alt(jo mer jo bedre), anmeld alle for alt, klag på at man ikke kommer noen vei. Anonymous poster hash: cfd77...e4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei. I de fleste tilfeller blir normale familier ødelagt på grunn av falske påstander. Jeg motarbeider omsorgssvikt. Jeg syns at barna skal bli hørt på sine ønsker, for det er de som er den beste garantisten på å komme med sannheten som sitt eget liv. Alle barn har krav på å bli hørt, og Barnevernet ønsker ikke en gang å snakke med dem. Ingen barn skal oppleve omsorgssvikt. Og omsorgssvikt er omsorgssvikt uansett om det utføres av offentlig eller privat part, uansett hvor mye du vrir og vrenger på det. Jeg har alltid vært glad i barn og jeg hjelper dem gjerne når de har behov for meg. 

 

Hvorfor beskylder du meg for løgn når du vet at jeg snakker sant? Du har fra før fått beskjed om at du skal være ærlig, høflig og saklig med meg. Det gjelder fortsatt.

Du tar som vanlig feil i alt du skriver. Det gjennomføres ekstremt få omsorgsovertakelser, og veldig ofte altfor sent. Barnet rekker å bli ødelagt før det reddes fra udugelige foreldre.

 

Som første innlegg i tråden snakker om, så tar Barnevernet for mange barn fra foreldre.

Dette er beviselig blank løgn. Barnevernbarnas egen interesseorganisasjon sier de tmotsatte: At BV er for trege og passive med å redde barn fra jævlige foreldre. Dette kommer i tillegg til at Norge er på bunn i Europa i antall omsorgsovertakelser, at under 1% av sakene hvert år ender med omsorgsovertakelse, at ingen omsorgsovertakelser er omgjort i EMD, og at BV får medhold i 90% av sakene i nemnda og retten.

 

Du tar alltid feil.

 

Barn ned i 7 års alderen har opplevd å bli holdt fast, ristet og påsatt håndjern bakpå ryggen.

Hva er poenget med å lyve så ekstremt?

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den legitime kritikken går ut på at barnevernet ikke bestandig jobber for barnets eller familiens beste og det er skummelt.

Hjelper ikke om barnevernet griper inn om ikke barnet blir hørt eller ikke gjør barnets hverdag bedre.

Hjelper ikke å komme med "Det er jo det jeg har sagt hele tiden:" når det ikke var det som var poenget.

Som dine egne kilder viser, så går kritikken ut på at barnevernet er for sent ut og for passive med å redde barn fra ubrukelige foreldre.

Lenke til kommentar

Så tilbake til mitt utsagn. Så lenge det er mye penger å tjene og man tillater konflikterende økonomiske interesser så vil ikke barnets beste komme først. Til det er grådigheten og "grafse til seg sjøl" mentaliteten hos altfor mange mennesker for regjerende.

Det er ikke noe "grafsing". BV tjener ikke noe på omsorgsovertakelser, heller tvert imot. Og omsorgsovertakelser må uansett gjennom fylkesnemnda.

 

Kutt ut konspirasjonsteoriene nå, er du snill.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe "grafsing". BV tjener ikke noe på omsorgsovertakelser, heller tvert imot. Og omsorgsovertakelser må uansett gjennom fylkesnemnda.

 

Kutt ut konspirasjonsteoriene nå, er du snill.

 

Konspirasjonsteorier? Hvilken verden lever du i?

 

Du er nå litt komisk av deg, ingen sier at BV og det ovenliggende departement (Barne- og likestillingsdepartementet) i seg selv "tjener penger" men det er tjeneste rundt dette samt konflikterende interesser. Jeg har påpekt spesifikt hvilke roller som tjener på dette.

 

Først og fremst selskaper som formidler tjenestene BV benytter seg av (Ofte AS selskaper, konsulenter ol.)

 

Disse formidler tjenester som:

Fosterhjem 

Beredskapshjem

Foreldreveiledning

besøkshjem/avlastning

Andre veiledningstjenester

Samt ren konsulentvirksomhet opp mot BV.

 

Det er ikke uvanlig at de som jobber i disse selskapene også har andre roller ifb. med BV.

Så har du de som står for selve tjenestene innenfor det som er nevnt ovenfor.

 

Hersketeknikken og stigmatiseringsforsøket må du lenger ut på landet med Hekemo ;)

Det kan virke som at du selv eller relasjoner har økonomiske interesser ift. dette.

 

 

EDIT:

Så litt annet.

https://www.agderposten.no/kjop-tilgang?aId=1.592662

https://www.idunn.no/tnb/2015/01/privatisering_av_barnevernet_til_hvilken_pris_-_syv_priv

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/LPn2x/et-solid-fagmilj-i-offentlig-barnevern-er-rasert-av-privatisering

 

2014: Syv private aktører har tjent 550 millioner på barnevern

https://www.aftenposten.no/norge/i/rL4KR/Syv-private-aktorer-har-tjent-550-millioner-pa-barnevern

 

Det var aldri meningen at vi skulle bli rike av dette, men det ble vi, sier Kjell Arne Gjeitrem, barnevernspedagog og en av gründerne i Tiltaksgruppen.

 

 

AP for 5 år siden:

Arbeiderpartiet ønsker ikke et markedsstyrt barnevern. Vi vil ikke konkurranseutsette offentlige institusjoner i barnevernet. Vi vil prioritere ideelle organisasjoner framfor kommersielle ved offentlig kjøp av barnevernstjenester. Ved slike anskaffelser skal kvalitet prioriteres som det viktigste kriteriet. Ideelle organisasjoner som leverer velferdstjenester til det offentlige skal få langsiktige rammer for samarbeidet.

 

 

Så hvilken fantasiverden lever du i Hekemo?

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tar som vanlig feil i alt du skriver. Det gjennomføres ekstremt få omsorgsovertakelser, og veldig ofte altfor sent. Barnet rekker å bli ødelagt før det reddes fra udugelige foreldre.

 

 

Dette er beviselig blank løgn. Barnevernbarnas egen interesseorganisasjon sier de tmotsatte: At BV er for trege og passive med å redde barn fra jævlige foreldre. Dette kommer i tillegg til at Norge er på bunn i Europa i antall omsorgsovertakelser, at under 1% av sakene hvert år ender med omsorgsovertakelse, at ingen omsorgsovertakelser er omgjort i EMD, og at BV får medhold i 90% av sakene i nemnda og retten.

 

Du tar alltid feil.

 

 

Hva er poenget med å lyve så ekstremt?

 

Når du sier at det er beviselig blank løgn og at du har vist til dokumentasjon, så bør du nok ta frem dokumentasjonen også :). Jeg har til informasjon lagt ut dokumentasjon selv :). Hvor er dokumentasjonen din? 

 

Den hersketeknikken du fremholder er noe jeg opplever når jeg sitter i møter med barnevernansatte og hjelper barn med deres problemer. Det fungerer ikke på meg når du forsøker å fremholde hersketeknikk. Barneverntilhengere snakker om at det er omsorgssvikt når biologiske foreldre utsetter barn for vold og overgrep. Er det omsorgssvikt når fosterforeldre utsetter barn for overgrep? https://www.tv2.no/a/9435191/  Jeg har opplevd at barneverntilhengere av ditt kaliber forsøker å gjemme seg bak argumentet "barnets beste" når slik informasjon kommer frem. 

 

Årsaken til at Barnevernet vinner over 90 prosent av sakene i Fylkesnemda og forsåvidt 85 prosent av sakene i Tingretten er rapportene fra sakkyndige psykologer. De sakkyndige psykologene sitter ofte som meddommere samtidig som de har andre saker for Barnevernet. Her har vi et spørsmål om habilitet. Samtidig er oppdragene for Barnevernet det best betalte de har. Hvis da de sakkyndige sier seg uenig med Barnevernet i en sak får de ikke flere oppdrag. https://www.nrk.no/dokumentar/xl/brennpunkt_-skjulte-band-1.11660499 Da har ikke barna god rettssikkerhet. 

 

Ergo kan vi konkludere med at Barnevernet tar for mange barn. Og dette utsetter barna for unødvendige traumer som også sørger for at de ikke har tillit til myndigheter her i Norges land. Det er ikke noe vi kan ignorere. Jeg vil alltid stå på barnas side. Det er barna som er svakest i vårt samfunn. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En advokats opplevelse fra en sak. Saken ble vunnet i Tingretten, men Barnevernet ville ikke levere barnet tilbake. Her måtte man ta i bruk makt for å få barnet hjem etter norsk lov. http://www.advokatsylte.no/artikkel/5/rett-og-urett/51/barnevernet-kidnapper-ogsa-barn

 

Barnevernet er pålagt å følge domstolens kjennelse i sakene. Det har Barnevernet selv sagt i andre saker, hvor de selv har anbefalt det som blir domstolens kjennelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange der som har opplevd mye urettferdig behandling av Barnevernet. Så det du sier der er umyndiggjørende og stygt. Barn og tenåringer som blir utsatt for vold i fosterhjem og på institusjoner. Og det skal vi ikke ta på alvor?

Det er mange i den gruppen som er blottet for selvinnsikt og sunn fornuft! Galskapen som blir postet der inne av enkelte personer viser at vi har et behov for et barnevern!!

Endret av LoddeCatto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange i den gruppen som er blottet for selvinnsikt og sunn fornuft! Galskapen som blir postet der inne av enkelte personer viser at vi har et behov for et barnevern!!

 

Jeg kaller det ikke galskap når man forteller sannheten om hvordan Barnevernet behandler familier. Barn og tenåringer blir fratatt kjærlige og kompetente foreldre for så å bli plassert i fosterhjem hvor fosterforeldre misbruker de seksuelt. Det er flere i den gruppen som forteller om dette, og det er nylig en sak nå som kaster lys over dette. Er man blottet for selvinnsikt og sunn fornuft når man forteller hva man blir utsatt for og kjemper for at barna skal få den kjærlige oppveksten de fortjener? Dette er et vesentlig spørsmål man bør ta en fornuftig vurdering på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg kaller det ikke galskap når man forteller sannheten om hvordan Barnevernet behandler familier. Barn og tenåringer blir fratatt kjærlige og kompetente foreldre for så å bli plassert i fosterhjem hvor fosterforeldre misbruker de seksuelt. Det er flere i den gruppen som forteller om dette, og det er nylig en sak nå som kaster lys over dette. Er man blottet for selvinnsikt og sunn fornuft når man forteller hva man blir utsatt for og kjemper for at barna skal få den kjærlige oppveksten de fortjener? Dette er et vesentlig spørsmål man bør ta en fornuftig vurdering på. [/

 

 

En historie har alltid flere sider og de historiene som enkelte forteller der inne er preget av mennesker som ikke innehar selvinnsikt. Mange er ressurssvake og mangler kunnskap om hvordan samfunnet fungerer!

]

Lenke til kommentar

En historie har alltid flere sider og de historiene som enkelte forteller der inne er preget av mennesker som ikke innehar selvinnsikt. Mange er ressurssvake og mangler kunnskap om hvordan samfunnet fungerer!

]

 

Ja, en sak har flere sider. Og du representerer kun èn side av saken. Nemlig Barnevernet. Jeg representerer barnets, foreldres, øvrig familie og hva de opplever. Jeg vet hvordan det er å være barnevernsbarn og jeg ser urettmessig behandling når jeg ser det. Derfor står jeg på barnas side. Jeg vet hvilken skade Barnevernet kan gjøre på barn. Du kjenner ikke menneskene i denne gruppa og vet ikke hva de har opplevd. Og da bør ikke du snakke høyt om selvinnsikt. Hva vet du om hva de er blitt utsatt for av Barnevernet? Jeg savner forresten svar på spørsmålet jeg stilte deg. 

Endret av slagelsedt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...