Gå til innhold

En uke i Jaguar i-Pace: Slik er rekkevidden i kulda


Anbefalte innlegg

Kast nå den el bil møkka på dynga. Forbanna brødristere!

Har ennå til gode å møte 1. Ja du leser riktig 1!!! forbanna el bil fører som klarer å holde fartsgrensen. Altid 10-15km/t under... Orker ikke batteriet å holde fartsgrensen her i landet eller hva pokker er det med el bil førere!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kast nå den el bil møkka på dynga. Forbanna brødristere!

Har ennå til gode å møte 1. Ja du leser riktig 1!!! forbanna el bil fører som klarer å holde fartsgrensen. Altid 10-15km/t under... Orker ikke batteriet å holde fartsgrensen her i landet eller hva pokker er det med el bil førere!

Dette er det vi kaller selektiv hukommelse. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar

"Utsikten gjennom bakruta må også nevnes. Den er nemlig ekstremt liten, så du må i langt større grad enn vanlig bruke sidespeilene til å se hva som skjer bak bilen"

Lær deg å kjøre bil før du lager tester om biler. Merkelig hvordan lastebiler klarer seg uten bakspeil.

 

Hva er "bakspeil" ? :p

Lenke til kommentar

Jeg finner det merkelig at enkelt bilmennesker omfavner el-biler fra de gamle velkjente bilprodusenten, mens de nærmest hater Tesla.

 

Tesla ligger årevis foran konkurrentene, det kommer fram i alle tester jeg har lest. Om jeg skulle hatt el-bil, (noe jeg ikke skal ha enda), ville jeg virkelig ikke vurdert noe annet enn Tesla.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kast nå den el bil møkka på dynga. Forbanna brødristere!

Har ennå til gode å møte 1. Ja du leser riktig 1!!! forbanna el bil fører som klarer å holde fartsgrensen. Altid 10-15km/t under... Orker ikke batteriet å holde fartsgrensen her i landet eller hva pokker er det med el bil førere!

Dette er det vi kaller selektiv hukommelse. 

Han bør komme deg ut oftere og møte nye folk. Det er masse hyggelige og flinke folk der ute....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg finner det merkelig at enkelt bilmennesker omfavner el-biler fra de gamle velkjente bilprodusenten, mens de nærmest hater Tesla.

 

Tesla ligger årevis foran konkurrentene, det kommer fram i alle tester jeg har lest. Om jeg skulle hatt el-bil, (noe jeg ikke skal ha enda), ville jeg virkelig ikke vurdert noe annet enn Tesla.

De er veldig dyre da. Jeg hadde 150000 til rådighet da jeg handlet

Lenke til kommentar

Kast nå den el bil møkka på dynga. Forbanna brødristere!

Har ennå til gode å møte 1. Ja du leser riktig 1!!! forbanna el bil fører som klarer å holde fartsgrensen. Altid 10-15km/t under... Orker ikke batteriet å holde fartsgrensen her i landet eller hva pokker er det med el bil førere!

 

Morsomt. Jeg har som regel motsatt problem. På langturer så er det alltid bensinbilene som ikke klarer å holde 80km/t. Legger seg litt under fartsgrensa og i tillegg så viser ikke speedometer riktig hastighet, så de ender opp med å kjøre 65/70km/t og skaper stor irritasjon for de som vil holde fartsgrensa. 

 

Veldig deilig å da kunne kjøre forbi de veldig raskt og risikofritt på null komma niks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva eksakt legger du i Premium, egentlig?

Det meste i en tesla er premium. Er interiøret på nivå med topp utstyret til de "store" tyskerne? Nei. Er det bedre enn de fleste biler(inkludert tyskere med lavere pakker), ja.

 

En skal ikke glemme at Tesla er amerikansk og lider derfor på det øverste nivå.

 

Det er iallefall min mening.

 

Jeg tilbringer 50-100 dager i leiebil pr år, så jeg får kjørt en del "standard" biler ila året. Det er langt dårligere enn det Tesla leverer, selv fra Tyskerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For at noe skal kalles premium så må bilen i det minste ha vindusviskere med regnsensor. Toyota Corolla har det og etter to og et halvt år så er det nå forhåpninger om at Tesla også får sin til å fungere i følge Elecktrek.

 

Elon Musk announces Tesla software update with new rain sensing neural net and Easter eggs

 

De hadde regnssensor før AP2 kom. Auto-wipers i nåværende betaform, har vært elendig for vår del. Håper virkelig dette blir bedre nå. Kult at de forsøker å lage noe selv, men, her kunne de kanskje hatt en regnssensor som backup inntil softwaren faktisk var på plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For at noe skal kalles premium så må bilen i det minste ha vindusviskere med regnsensor. Toyota Corolla har det og etter to og et halvt år så er det nå forhåpninger om at Tesla også får sin til å fungere i følge Elecktrek.

 

Elon Musk announces Tesla software update with new rain sensing neural net and Easter eggs

Mine fungerer helt fint, like bra som bmw'ene jeg har hatt tidligere med standard sensor og den første teslaen jeg hadde som kjørte på samme system. Viktig å påpeke at ingen av de to løsningene er feilfrie slik at en gang i blandt må hjelpe til. Det som dog er premium med dagens løsning er at den er i stadig utvikling og blir bedre og bedre. Uten at det koster meg verken penger eller tid. Hvordan en kan proklamere at dette ikke er premium er forbi meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine fungerer helt fint, like bra som bmw'ene jeg har hatt tidligere med standard sensor og den første teslaen jeg hadde som kjørte på samme system. Viktig å påpeke at ingen av de to løsningene er feilfrie slik at en gang i blandt må hjelpe til. Det som dog er premium med dagens løsning er at den er i stadig utvikling og blir bedre og bedre. Uten at det koster meg verken penger eller tid. Hvordan en kan proklamere at dette ikke er premium er forbi meg.

Faktum er at hjemmehjelpbilen Toyota Yaris har fungerende regnsensorer i likhet med omtrent alle andre biler enn Tesla. Disse koster produsenten rundt $50 og er basert på en infrarød sensor.

 

På Tesla fungerer de ikke, derav alle klagene og at Tesla ser seg nødt til å komme med stadige oppdateringer som foreløpig ikke har virket.

 

Dette imponerende "nevrale nettverket" i kombinasjon med noen kameraer skal visstnok være nok til at bilen skal kunne kjøre av seg selv fra LA til New York. Status er at det har problemer med å svare korrekt på spørsmålet om det regner eller ikke. Litt flaut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Faktum er at hjemmehjelpbilen Toyota Yaris har fungerende regnsensorer i likhet med omtrent alle andre biler enn Tesla. Disse koster produsenten rundt $50 og er basert på en infrarød sensor.

 

På Tesla fungerer de ikke, derav alle klagene og at Tesla ser seg nødt til å komme med stadige oppdateringer som foreløpig ikke har virket.

 

Dette imponerende "nevrale nettverket" i kombinasjon med noen kameraer skal visstnok være nok til at bilen skal kunne kjøre av seg selv fra LA til New York. Status er at det har problemer med å svare korrekt på spørsmålet om det regner eller ikke. Litt flaut.

Som sagt, tesla har hatt dette jo. Jeg hadde det på den første.

 

Og som sagt igjen, det fungerer like bra på min med kamera nå så den med vanlig sensor. Dette var dog ikke tilfellet fra starten, den har blitt bedre og blir stadig bedre. Noe en kan sette pris på. Standard sensorene har irritert meg på grunn av at de alltid hadde bugs som en ikke ble kvitt.

 

Autopilot konker ikke ut av regnsensoren nei, det må iallefall være ekstremt sjeldne tilfeller. Aldri oppstått for meg på det glade og våte vestland.

 

Jeg anbefaler deg å prøve, kanskje du kan få litt annen innputt enn synsingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til den prisen får man en ny Leaf med alle bjøller og fløyter.

 

Ikke noe galt med Tesla og det de har gjort for elbilen men de er ikke for alle.

 

En Leaf har ikke plassen til en Tesla, ei har den heller like god rekkevidde. Lader tregere på hurtiglading. Ikke før den kommer i den nye utgaven med 6x kwh batteri vil den ha bedre rekkevidde. Spent på prisen her, og sies at den nye med større batteripakke vil få raskere hurtiglading også.

Lenke til kommentar

Kast nå den el bil møkka på dynga. Forbanna brødristere!

Har ennå til gode å møte 1. Ja du leser riktig 1!!! forbanna el bil fører som klarer å holde fartsgrensen. Altid 10-15km/t under... Orker ikke batteriet å holde fartsgrensen her i landet eller hva pokker er det med el bil førere!

Merkelig, andre elbilhatere påstår at elbiler alltid kjører for fort og aggressivt. Merkelig at haterne ikke klarer å bli enige med seg selv! Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En Leaf har ikke plassen til en Tesla, ei har den heller like god rekkevidde. Lader tregere på hurtiglading. Ikke før den kommer i den nye utgaven med 6x kwh batteri vil den ha bedre rekkevidde. Spent på prisen her, og sies at den nye med større batteripakke vil få raskere hurtiglading også.

Det kommer helt an på behovet det. Jeg kjører 30000 i året på den 1 gen Leafen jeg kjøpte for de pengene. Jeg har lademuligheter både hjemme og på jobb så batteriet holder selv på de verste vinterdagene. Den er alt jeg trenger og jeg elsker den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...