Gå til innhold

En uke i Jaguar i-Pace: Slik er rekkevidden i kulda


Anbefalte innlegg

Per nå er det ingen som når Tesla på toppen av tronen. På rekkevidde er det noen som nærmer seg, men ikke på totalen av utstyr og premium følelsen. Foreløpig er det kun Asiatiske produsenter og Tesla som satser på elbil. De andre kommer med skrot som er dårlig designet og ikke gjennomtenkt.

 

Premium? Trur ikkje det finst ein einaste 3år gammal tesla, som ikkje var på reparasjon. Alt går på garanti, men det er jo stress å ta nybil på verksted flere gonger i året. Det er lite "luksus" i det, skal eg si dej!

 

Kundeservice er ræææva også. Ein bekjent som bur i syden, kjøpte seg tesla. Ingen forhandler i det landet han bor i, så han bestilte ein frå USA. Så var det noen som kræsja i han. No big deal, men bilen fekk noen kosmetiske skader. Han prøvde å kontakte Tesla i Holland/Tyskland, for å KJØPE deler. Det var uaktuelt, han måtte komme selv. Joda, greit det. Han kjører par tusen km. De sjekker VIN nummeret og sier "amerikanske biler kan kun behandlast i USA, om du ønskjer å få gjort noe med det, så må du få bilen over te USA".

Luksus? Premium? Ein betaler opp mot 100.000USD for bilen og får slik service? Ræve bil og ræva selskap.  

 

For å ikkje nevne at den er ekstremt støgg på insiden. Å henge ein stor tablet... design?! De kunne i det minste integrert den i pannelet. Men det er jo subjektivt da.

 

Eg kunne gjerne tenkt med å kjøpe elbil nå, men det er lite å velge mellom. Ser frem til Audi, Mercedes, Porsche. Når de store merkene kommer på bana, så er tesla historien. Musk skal ha skrytt for å starte elbil revolusjon. Han har gjort ekstremt mye for det. Men eller er tesle noe søppel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Premium? Trur ikkje det finst ein einaste 3år gammal tesla, som ikkje var på reparasjon. Alt går på garanti, men det er jo stress å ta nybil på verksted flere gonger i året. Det er lite "luksus" i det, skal eg si dej!

 

Kundeservice er ræææva også. Ein bekjent som bur i syden, kjøpte seg tesla. Ingen forhandler i det landet han bor i, så han bestilte ein frå USA. Så var det noen som kræsja i han. No big deal, men bilen fekk noen kosmetiske skader. Han prøvde å kontakte Tesla i Holland/Tyskland, for å KJØPE deler. Det var uaktuelt, han måtte komme selv. Joda, greit det. Han kjører par tusen km. De sjekker VIN nummeret og sier "amerikanske biler kan kun behandlast i USA, om du ønskjer å få gjort noe med det, så må du få bilen over te USA".

Luksus? Premium? Ein betaler opp mot 100.000USD for bilen og får slik service? Ræve bil og ræva selskap.

 

For å ikkje nevne at den er ekstremt støgg på insiden. Å henge ein stor tablet... design?! De kunne i det minste integrert den i pannelet. Men det er jo subjektivt da.

 

Eg kunne gjerne tenkt med å kjøpe elbil nå, men det er lite å velge mellom. Ser frem til Audi, Mercedes, Porsche. Når de store merkene kommer på bana, så er tesla historien. Musk skal ha skrytt for å starte elbil revolusjon. Han har gjort ekstremt mye for det. Men eller er tesle noe søppel.

Kilde på påstanden om 3 år gamle biler?

 

Ang us bilen gjør tesla sin egen greie. Dette bør han såklart ha sjekket først.

Lenke til kommentar

Kilde på påstanden om 3 år gamle biler?

 

Ang us bilen gjør tesla sin egen greie. Dette bør han såklart ha sjekket først.

 

Sjekket hva? Eg har ALDRI hørt om likandes. Kjøper du ein VW og tar den på reparasjon ei anna land, så blir den fiksa. Du får kjøpt deler te den også, uten noe problem. Det er særgreie frå Tesla og elendig kundeservice. Eg ser ingen grunn for å ikkje selge deler og/eller fikse tesla på ein tesla verksted i Tyskland. Det e berre for å være vanskelig. Derfor skal de se langt etter mine penger.

 

Ang 3 år - gjelder alle mine bekjente som har tesla. Du kan også søke på finn på brukte tesla. Samtlige eg såg har vart/skal på reparasjon. Som sagt, det meste blir dekt ta garanti, men fortsatt... Ein betaler ikkje over halvt million for å ta bilen på reparasjon hele tiden. Men det er det ein må gjøre med Tesla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk vitenskapelig fremgangsmåte.

Jeg kaster meg på på ståanden hans. Samtlige jeg vet om som har Tesla, har vært på verksted for en garantsisak. Mange av dem har vært på verksted 2-3 ganger i året. 

 

https://insideevs.com/truedelta-tesla-least-reliable-automotive-brand-model-s-repair-frequency-2-3-times-worse-average/

https://www.whatcar.com/news/most-and-least-reliable-car-brands-2018/n17913

 

Tesla biler er på verkstedet mye oftere enn andre merker. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

Fantastisk vitenskapelig fremgangsmåte.

 

Vitenskapelig? Hva har det med saken å gjøre? Ja, la oss sette team av forskere fra Oxford og og ein frå MIT, for å forske på det i 10 år, før vi kan konkludere og snakket høyt om det. 

PS: For all del, ALDRI gå på tripadvisor eller les noen av tester på nett i det hele tatt, kjem te å få hjertestans kor "uvitenskapelig" det er der.

Lenke til kommentar

Sjekket hva? Eg har ALDRI hørt om likandes. Kjøper du ein VW og tar den på reparasjon ei anna land, så blir den fiksa. Du får kjøpt deler te den også, uten noe problem. Det er særgreie frå Tesla og elendig kundeservice. Eg ser ingen grunn for å ikkje selge deler og/eller fikse tesla på ein tesla verksted i Tyskland. Det e berre for å være vanskelig. Derfor skal de se langt etter mine penger.

 

Ang 3 år - gjelder alle mine bekjente som har tesla. Du kan også søke på finn på brukte tesla. Samtlige eg såg har vart/skal på reparasjon. Som sagt, det meste blir dekt ta garanti, men fortsatt... Ein betaler ikkje over halvt million for å ta bilen på reparasjon hele tiden. Men det er det ein må gjøre med Tesla.

Sjekke hvordan det kan løses når det ikke er service senter i området.

 

At du kjenner folk som har gjort x betyr ikke at det gjelder for alle. Som var din påstand.

 

Da er det bedre å skrive det slik du gjør nå:)

Lenke til kommentar

Jeg kaster meg på på ståanden hans. Samtlige jeg vet om som har Tesla, har vært på verksted for en garantsisak. Mange av dem har vært på verksted 2-3 ganger i året. 

 

https://insideevs.com/truedelta-tesla-least-reliable-automotive-brand-model-s-repair-frequency-2-3-times-worse-average/

https://www.whatcar.com/news/most-and-least-reliable-car-brands-2018/n17913

 

Tesla biler er på verkstedet mye oftere enn andre merker.

Ja, for anekdoter fra kjente Tesla-hatere har kjempeverdi.

 

Og en artikkel fra 2015 er ikke særlig relevant, og den andre er en spørreundersøkelse der man ikke engang skiller på årsmodell.

Lenke til kommentar

Vitenskapelig? Hva har det med saken å gjøre? Ja, la oss sette team av forskere fra Oxford og og ein frå MIT, for å forske på det i 10 år, før vi kan konkludere og snakket høyt om det.

Det har det med saken å gjøre at personlige anekdoter er ganske verdiløse, for hvem som helst kan dikte opp hva som helst og si hva som helst.

 

Jeg kan for eksempel si at jeg kjenner 10000 Tesla-eiere og ingen av dem har hatt et eneste problem med bilene sine. Det har like stor verdi og troverdighet som din påstand.

Lenke til kommentar

Det har det med saken å gjøre at personlige anekdoter er ganske verdiløse, for hvem som helst kan dikte opp hva som helst og si hva som helst.

 

Jeg kan for eksempel si at jeg kjenner 10000 Tesla-eiere og ingen av dem har hatt et eneste problem med bilene sine. Det har like stor verdi og troverdighet som din påstand.

 

Eneste anekdote her er du. Samtlige Finn-anonser er ikkje vitenskapelig. Eine artikkel er gammal. Andre skiller ikkje mellom årsgong. Blablabla. Kan du komme med noe bevis at tesla er pålitelig?

"jeg kan foreksempel si"... Du går ut i frå at folk sitter å sleger BS om tesla helt uten grunn?

 

 

Altså, om du faktisk sjekker Finn anonser, så er det ganske relevant og pålitelig. Då har du meget fin statistikk på hvor pålitelig Tesla i Noreg er. Selvfølgelig, med mindre du går ut i frå at samtlige anonser er BS også, men då er det du som har eit problem og det er ikkje noe vits å diskutere lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke jeg som kommer med bastante påstander basert på påståtte "bekjente" og ditt og datt.

 

Ja, folk her slenger dritt og løgn om Tesla. Hvilken grunn de har vet jeg ikke.

 

Finn-annonser? Hva har det med pålitelighet å gjøre?

Dette blir bare religiøst svada. 

 

Du er blendet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tesla gjør det ikke akkurat skarpt i Consumer reports reliability index heller. https://eu.usatoday.com/story/news/nation/2018/10/24/tesla-reliability-tumbles-consumer-reports-survey/1748024002/

Raser seks plasser, og bare Volvo ligger bak på lista. Model 3 (rwd, da d-utgaven kom senere) kommer best ut av modellene, men en "gjennomsnittlig" rating. Det ser ut som det går an å bryte ned tallene på årsmodell hos consumer reports, men det krever at man er registrert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare vent litt, jeg skal finne en Finn-annonse som bevis på et eller annet.

Kan du ikke heller være stor og bidra i holde tråden on-topic hvilket omhandler rekkevidde i kulde for I-Pace og Jaguar -rekkevidde i kulden.

 

Kommer inn her for å lese om i-pace og forventer ikke sider opp/ned med samme evige ordkrig med «tesla menigheten»

Lenke til kommentar

Ja det er ekstremt vrient fordi venstrefilen alt er fylt opp av tosken som kun klarer 160 km/t og ikke bruker speila slik at han ikke ser at bak ham kommer det en i ennå større fart som han skal sleppe forbi ved å legge seg inn i filen til høyre. Det er ikke løpende abonnement på venstrefilen. Den venstre filen er kun til hurtiglån.

Det står ikke noe i trafikkloven som begrenser bruken av venstrefilen slik du sier. Forbikjøring skal skje i feltet til venstre, men det er ikke slik at venstre felt kun kan brukes til forbikjøring.

 

Jeg kan godt slippe forbi noen som vil kjøre i «mister lappen»-hastighet, men er ikke forpliktet til å slippe dem forbi og gidder ikke gjøre det hvis det betyr at jeg må slakke farten til godt under fartsgrensen for å passe inn i høyre felt. Eksempel: Fartsgrense 90 km/t. Høyre felt kjører i 80 km/t. Jeg ligger i 90 km/t i venstre felt. En som er hissig på å bryte fartsgrensen med 20+ km/t ligger bak meg i venstre felt og vil forbi. Jeg er ikke interessert i å bremse til 80 km/t og venter til det er ledig plass til å kjøre i 90 km/t i høyrefelt før jeg legger meg over dit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det står ikke noe i trafikkloven som begrenser bruken av venstrefilen slik du sier. Forbikjøring skal skje i feltet til venstre, men det er ikke slik at venstre felt kun kan brukes til forbikjøring.

 

Nuvel

Trafikkreglene 5.1

 

"Så langt forholdene tillater det skal kjøretøy føres på høyre side av vegen. På kjørebane med to eller flere kjørefelt i kjøreretningen skal høyre felt nyttes når ikke trafikkreglene påbyr eller tillater bruk av felt til venstre."

 

...og 12.3 - 12.4

 

"Den som har kjørt forbi til venstre, skal svinge til høyre igjen når forbikjøringen er avsluttet uten å volde fare for eller hindre eller unødig forstyrre den forbikjørte.

 

Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten."
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...