Gå til innhold

GUIDE: iOS til Android Slik bytter du fra iOS til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg husker jeg gjorde den tabben å gå fra Apple til Android et år. Skulle bare teste ut Samsung et år. Er veldig godt å være tilbake til IOS

Blir nesten irritert når alle som er misfornøyde med Samsung automatisk missliker Android.

 

Samsung har jo endret på _alt_ i Android så det kan jo knapt kalles det lenger. Hadde Tizen eller BadaOS slått mere ann hadde Samsung garantert brukt det istede for Android. Dem vil veldig gjerne ha sitt eget opplegg som Apple.

Endret av Complexity
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Iphone har vært best på et stabilt og robust operativsystem i flere år. De siste to årene så er nok stabiliteten ganske lik.

 

Så det blir misvisende å vise til opplevelser på de to systemene opp mor hverandre, dersom dette er mer enn to år tilbake i tid.

 

At det er ulike måter å navigere og bruke operativsystemene må man kalle "smak og behag". Man må være villig til å forstå at det er noe ulike fremgangsmåter i å bruke to ulike systemer. Det bør ikke være eneste grunn til at man slakter en av systemene.

 

Hvis det derimot er slik at et system krever veldig mange operasjoner for å gjøre en handling, der den andre gjør dette med ett trykk eller to, da har man mer saklig sammenligning.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dont do it, er mitt råd. Gjorde det i sommer og angrer fryktelig. Fullstendig mangel på kvalitetskontroll på APPer og blåtann som konsekvent ikke kobler opp media streaming i bilen. APPer kræsjer, henger... Aldri opplevd så mye bugs som etter jeg var som dum å velge Samsung S9+. Første og siste android

 

Kan ikke annet enn å si meg enig. Prøvde Note 9 og Mate 20 Pro bare nå de siste månedene, men jeg gidder ikke å betale for å være beta tester..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare så synd det ikke finnes noen skikkelig toppmodeller med Android One - foruten Pixel som er notorisk vanskelige å få tak i. Og det er litt frustrerende nå, fordi det har vært slik helt siden Nexus One, som ble produsert sammen med HTC Desire tilbake i 2010-11

 

Det er det som er med Apple, de er tilgjengelige overalt, du får støtte i mange år (nå opptil 5år med iOS 12), samt mange apper kommer først på iOS. Og disse tingene er viktigere for meg enn launchere og grids

 

Kjøpte alle nexus telefonene mine i Norge; glaxy nexus, nexus 3 og Huawei sin siste versjon. Er Pixel serien de har droppa her, noe de garantert har tapt en del kunder på, OS messig (inkludert meg).

Lenke til kommentar

 

 

man vil jo ikke bytte fra ios til android?

 

sent fra min iphone

 

Jo.. Beste valget jeg gjorde var å skifte fra iOS til Android. Kommer aldri til å gå tilbake

Beste valget jeg gjorde var å skifte fra Android til iOS. Kommer aldri til å gå tilbake.

Samme her. Brukte Android i årevis og skjønte ikke greia med Apple og de overfrelste fans’a. Men en dag fikk jeg en iphone i gave, og jeg skjønte plutselig greia. Bytter aldri tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da fikk du prøve Samsung sin variant, ikke "hele Android".

Korrekt. Som nevnt flere ganger her så er Samsung sin android helt "ødelagt" av samsung. Samsung prøver fortvilt å bli Apple, og når dem da _må_ bruke android så har dem gjort alt for at det ikke lenger skal være Android men deres eget system.

Endret av Complexity
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Da fikk du prøve Samsung sin variant, ikke "hele Android".

Korrekt. Som nevnt flere ganger her så er Samsung sin android helt "ødelagt" av samsung. Samsung prøver fortvilt å bli Apple, og når dem da _må_ bruke android så har dem gjort alt for at det ikke lenger skal være Android men deres eget system.

Jeg prøvde Huawei P20 noen uker (det holdt) Er det noen som prøver å være Apple, så er det dem ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både Samsung og Huawei har plukket Android i småbiter og endret på alt for å få det til å bli deres eget "system", så blir litt feil å skylde på Android for dette.

 

Vil man ha en rask og stabil Android opplevelse burde man Kjøpe Pixel telefoner, eller en som støtter Android One. Finnes og en del produsenter som kjører ganske ren Android som f.eks Motorola.

Det er en utdatert halvsannhet. "Ren" Google Android er på ingen måte garanti for rask og stabil brukeropplevelse. Brukere av enheter som mottar OS oppgraderinger veldig tidlig er gjerne ufrivillige beta-testere for Google.

 

Samsung har dessuten siden ca. S8 gått vekk fra å hacke Android for å få inn ekstra funksjonalitet, men i stedet bidrar med kode upstream og jobber med Google for å utvikle APIer som alle Android brukere får nytte av.

 

Et eksempel fra B2B verden hvor Google og Samsung samarbeider: https://www.samsungknox.com/en/blog/android-enterprise-and-samsung-knox-your-questions-answered-here

 

Et eksempel på samarbeid om utvikling av brukergrensesnittfunksjonalitet for brettbare enheter: https://9to5google.com/2018/10/26/foldable-samsung-phone-google-android-version/

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Korrekt. Som nevnt flere ganger her så er Samsung sin android helt "ødelagt" av samsung. Samsung prøver fortvilt å bli Apple, og når dem da _må_ bruke android så har dem gjort alt for at det ikke lenger skal være Android men deres eget system.

Begge setningene inneholder ikke dokumenterbare påstander og tilskrevne motiver.

 

Jeg vet ikke om Huawei går i samme retning som Samsung (vekk fra egen modifisering, mer samarbeid med Google),

Huawei sitt EMUI har ofte blitt beskrevet som "a heavily modified version of the stock Android framework" (https://www.xda-developers.com/openkirin-emui-8-huawei-honor/ ).

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Det er bra Samsung prøver å bli bedre, for det dem har levert hittil har ikke imponert meg iallefall. Deres nye UI ser litt bra ut dog.

 

Men hadde Samsung sitt BadaOS eller Tizen slått bedre ann hadde dem garantert brukt det istede for Android.

 

 

Clean Android er ikke nødvendigvis en perfekt opplevelse nei, men det er fantastisk å slipper bloatware og tull. Begge foreldrene mine hadde (ganske gamle vel og merke) Huawei telefoner. Jeg måtte tilstadighet hjelpe dem da dem fikse notifikasjoner om Hicare og fandens oldemor og apper som ville ditt og datt.

 

Kjøpte dem begge Android One telefoner, og det ble fred i huset. Ikke har det være noe som helst trøbbel heller. Lettkjørt Android med bare apper man ønsker uten noe tull er tingen.

 

Selv er jeg over gjennomsnittet intressert i å leke med duppedittene mine, så har i det siste holdt meg til OnePlus telefoner. Fantastisk community rundt disse og man oppfordres nesten til å roote å leke seg med dem fra OnePlus selv.

 

Må nesten le når det slippes oppdateringer og OnePlus legger ut på nettsiden sin hvordan man oppdaterer om man har custom recovery installert. Er vel omtrent ingen andre produsenter som gjør slikt.

 

IOS er vel rene fengselet i forhold.. :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Artikkelen, særlig innledningen, bærer preg av at forfatteren er android-fan, og inneholder derfor veldig subjektive utsagn. For å kunne konkludere med at en pris er «latterlig», bør man kunne vise til en rimelig grundig vurdering av brukervennlighet, kapasitet, design etc. Dessuten kan prisen kun være «latterlig» gitt at smaken til leseren samsvarer 100% med forfatterens smak. Alternativt er journalister for dårlig betalt ;)

 

17.000 for en iPhone er latterlig mye.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...