Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2018


Anbefalte innlegg

Til nå har jeg kjøpt tredemølle og mikrobølgeovn.

 

Pønsker også på ny interndisk samt et armbåndsur, men får se.

 

Spørsmålet blir vel gjerne: Hvordan blir det med garanti/reklamasjon om du tar HDD ut av produktet du kjøper..?

For det er vel det eksterne kabinettet som har serienummeret som gjelder, ikke den interne disken..? Og garanti ryker gjerne om det er skrumerker i skruer, små hakk i plastikken osv..

 

Skal lite til før garantien ryker. Men heldigvis må selger sannsynliggjøre at forbruker selv er skyld i en skade for å kunne avvise reklamasjonskrav.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal lite til før garantien ryker. Men heldigvis må selger sannsynliggjøre at forbruker selv er skyld i en skade for å kunne avvise reklamasjonskrav.

Og sannsyneliggjøring gjøres vel med å se etter skrumerker... Evt små plastbiter.. "Warranty void if removed" trenger ikke stå på et klistermerke lenger... Og det er jo en relativt stor sjangs for dette, om man tar disken ut av kabinettet... Akkurat som å åpne en ferdigbygget PC fra komplett, for å sette inn en disk til, evt nytt skjermkort, osv...

 

Ellers spår jeg at Komplett har solgt seg ut på det meste av "tilbud" til nå, og at fredag kommer til å bli en vanlig superweekend, (med et par kupp..) mens de fleste andre nettbutikker som har holdt kortene tett til brystet, kommer med noen fine godbiter. (Tar jeg feil, er det en god ting, right?)

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Og sannsyneliggjøring gjøres vel med å se etter skrumerker... Evt små plastbiter.. "Warranty void if removed" trenger ikke stå på et klistermerke lenger... Og det er jo en relativt stor sjangs for dette, om man tar disken ut av kabinettet... Akkurat som å åpne en ferdigbygget PC fra komplett, for å sette inn en disk til, evt nytt skjermkort, osv...

 

Dette er nok til å miste garantien, ikke reklamasjonsretten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er nok til å miste garantien, ikke reklamasjonsretten.

Sikker? Du kjøper jo en ekstern harddisk. Når man tar den interne harddisken ut av det lille kabinettet sitt, sitter du da egentlig med det samme produktet du kjøpte? Regner med det er forskjellige serienr på intern og ekstern disk.. Som når man før i tiden kjøpte bitteliten boks med USB for å oppbevare en intern disk, forgjengeren til ekstern harddisk.. Men iogmed at man kjøpte det hver for seg sitter man med 2 forskjellige produkter og serienummer. Mens man med en, (dagens) ekstern disk sitter med 1 produkt og (forhåpentligvis) 2 serienummer..

 

Altså.. Tar du en reciever fra hverandre å begynner å lodde og styre inni komponentene der, så forsvinner jo reklamasjonsretten også, med mindre dette skjer på autorisert verksted...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikker? Du kjøper jo en ekstern harddisk. Når man tar den interne harddisken ut av det lille kabinettet sitt, sitter du da egentlig med det samme produktet du kjøpte? Regner med det er forskjellige serienr på intern og ekstern disk.. Som når man før i tiden kjøpte bitteliten boks med USB for å oppbevare en intern disk, forgjengeren til ekstern harddisk.. Men iogmed at man kjøpte det hver for seg sitter man med 2 forskjellige produkter og serienummer. Mens man med en, (dagens) ekstern disk sitter med 1 produkt og (forhåpentligvis) 2 serienummer..

 

Altså.. Tar du en reciever fra hverandre å begynner å lodde og styre inni komponentene der, så forsvinner jo reklamasjonsretten også, med mindre dette skjer på autorisert verksted...

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1815983

Lenke til kommentar

Takker. Der er det jo også en del tvil, og en pågående sak som det ikke kom noen konklusjon utav... (?)

 

TS skulle ta saken videre såvidt jeg husker.

 

Er flere uttalelser fra vaskeekte jurister i tråden - har du lest disse?

 

EDIT: I tillegg er det lenker der til informasjonsrike artikler, blant annet en hvor forbruker selv var skyld i en skade og dermed ikke fikk den rettet.

Endret av nightowl
Lenke til kommentar

 

Nå har jeg bare en PS3, men jeg ville være veldig overrasket om PS4 tar 3,5" HDDer.

 

Da heller noe slikt.

https://www.komplett.no/product/904794/datautstyr/lagring/harddiskerssd/harddisk-25/seagate-barracuda-3tb-25-mobile-hdd#

https://www.komplett.no/product/998928/datautstyr/lagring/harddiskerssd/harddisk-25/wd-mobile-blue-2tb-25-hdd

Men ingen er på tilbud.

 

Selv merket jeg ingen forskjell på stock disk vs 7200 RPM vs en SSD i min PS3.

Lenke til kommentar

Kr 100 + 25% = 125

Kr 125 - 20% = 100

 

Hehe, glemte i farten at det er sånn det virker matematisk ja. Mva er fortsatt 25 % ;)

Dette var et svakt øyeblikk av meg, skal innrømme det :)

Jeg hadde fortsatt ikke regnet det ut feil om noen ba meg om det da jeg følger en spesiell formel som forhindrer meg fra å regne feil. Hadde da regnet den siste der slik:

 

125 / kr 125 * kr 100 = 100 prosent (for kr 100)

 

eller svaret

 

kr 125 / 125 * 100 = kr 100. Tallene er jo litt sært like i dette tilfelle mellom kronetall og prosentrepresentasjonen for beløpene.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vurderer å oppgradere disken på min PS4. Eller... evt oppgradere til Pro. Neon gode tilbud på 2TB disker? Evt pro? :)

Er det 500 gb eller 1 tb du har nå? Om du har 500gb og det holder med en TB, så har du veldig fin pris på Seagate Expansion 1 TB hos power til 349. Du tar bare ut den eksterne disken fra casen og putter den inn i ps4en. Til de over her som foreslo 3,5 disk, så er de for høye. Er en makshøyde på 15mm, mener jeg å huske. Det er en fin tråd om det her på forumet (husker ikke hva den heter i farten).

 

 

Om du vil ha 2TB er Samsung Spinpoint M9T-disken en solid anbefalning. Mener multicom har den til ca 700 inkl frakt. Var visst proshop, til 755 + frakt (totalt 874). Hvilken som helst seagate ekstern hdd pleier å duge. Var en periode hvor Seagate Backup Slim Plus inneholdt M9T, men alle nåværende slim-modeller inneholder en egen Seagate disk.

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

Nå har jeg bare en PS3, men jeg ville være veldig overrasket om PS4 tar 3,5" HDDer.

 

Da heller noe slikt.

https://www.komplett.no/product/904794/datautstyr/lagring/harddiskerssd/harddisk-25/seagate-barracuda-3tb-25-mobile-hdd#

https://www.komplett.no/product/998928/datautstyr/lagring/harddiskerssd/harddisk-25/wd-mobile-blue-2tb-25-hdd

Men ingen er på tilbud.

 

Selv merket jeg ingen forskjell på stock disk vs 7200 RPM vs en SSD i min PS3.

 

Du må nok modde kabel ut av PS4-en tror jeg da (om du skal inn på det interne grensesnittet (interne kontakten), samt at du da må tilby den den ekstra strømmen som en slik disk trekker, dersom hovedkortet i PS4-en ikke leverer nok (vet ikke). Alternativt bare ha 3,5" disken i ekstern utgave tilkoblet USB 3.0

For da vil jo den eksterne disken ha egen strømadapter uansett. Mens disse 2,5" diskene ofte kan kjøre på USB-strømmen i USB-kabelen alene.

 

Å gå for 3,5" disk er jo helst bare aktuellt dersom prisen er lavere på det (noe som kanskje ikke er så store forskjeller på?), men mest dersom du absolutt må ha mange terabyte. Nå vet jeg ikke hvordan PS4 er satt opp mhp. 2 terabytegrensen på interne disker. Det er jo egentlig en relativt moderne maskin, men det er jo to forskjellige standarder for eldre disker og nyere disker å ta hensyn til (i prinsippet ihvertfall, men jeg vet ikke hvorden det vil stille seg i praksis i dag, kanskje alt er grei skuring pga. ting er så moderne??).

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...