Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok. jeg har Nordea og vet ikke hva han som evt skal kjøpe har.

 

Er det garantert slik at så snart jeg ser melding på min telefon om at han har vippset x antall penger til meg så er jeg i mål? Han kan ikke på noen måte reversere dette like etterpå? ikke via app eller bank?

Betaler han så får du pengene, enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Det får man nå hos flere banker som gikk inn i Vipps sammen med DnB.

Var relativt sikker på det, vet du hvilke banker det gjelder? :p

 

 

ok. jeg har Nordea og vet ikke hva han som evt skal kjøpe har.

 

Er det garantert slik at så snart jeg ser melding på min telefon om at han har vippset x antall penger til meg så er jeg i mål? Han kan ikke på noen måte reversere dette like etterpå? ikke via app eller bank?

Ja, bare se at pengene faktisk er mottat/sendt, er mye lureri ute å går hvor de vippser 1kr og skriver noe annet i meldingen, eller sender SMS fra "VIPPS" du får altså ingen SMS når du mottar penger, bare varsel i appen.

Lenke til kommentar

ok. jeg har Nordea og vet ikke hva han som evt skal kjøpe har.

 

Er det garantert slik at så snart jeg ser melding på min telefon om at han har vippset x antall penger til meg så er jeg i mål? Han kan ikke på noen måte reversere dette like etterpå? ikke via app eller bank?

Når pengene er vippset (når du har fått varsel) er det ikke mulig å slette transaksjon. Vipps er å se på som straksbetaling.

Lenke til kommentar

Var relativt sikker på det, vet du hvilke banker det gjelder? :p

 

 

Ja, bare se at pengene faktisk er mottat/sendt, er mye lureri ute å går hvor de vippser 1kr og skriver noe annet i meldingen, eller sender SMS fra "VIPPS" du får altså ingen SMS når du mottar penger, bare varsel i appen.

Veit det gjelder sparebank 1 og Eika som jeg har. Kobler direkte til konto i appen.

Lenke til kommentar

skal evt selge iphone x. Er det trygt å få betalt via vipps mens man leverer fra seg varen, eller kan man kansellere betalingen et par minutter senere når vi har gått hver vår vei?

De kan ikke kansellere betalingen, men jeg har faktisk opplevdt å få notifikasjon at penger er mottatt, levert fra meg varen, for så og få melding senere på kvelden fra vipps at betaling feilet.

 

Heldigvis var kjøper i dette tilfellet såpass ærlig at han betalte igjen og da funka det.

 

Synes det er skummelt at det kan gå flere timer også får du plutselig kontrabeskjed at du ikke får noe penger likevel.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

De kan ikke kansellere betalingen, men jeg har faktisk opplevdt å få notifikasjon at penger er mottatt, levert fra meg varen, for så og få melding senere på kvelden fra vipps at betaling feilet.

 

Heldigvis var kjøper i dette tilfellet såpass ærlig at han betalte igjen og da funka det.

 

Synes det er skummelt at det kan gå flere timer også får du plutselig kontrabeskjed at du ikke får noe penger likevel.

 

 

Noe sånt jeg er redd for. Kjøper lurte på om jeg ville ha kontant eller at vipps er ok. jeg tenker jo at hvis vipps er trygt så får jo han en trygghet og kvittering på at han har betalt om jeg skulle være en ass. 

Lenke til kommentar

Det var du som startet å bestride fakta med noe som ikke var fakta, for så å ta deg en god og lang rotur når du innså at du hadde tatt feil.

 

Hvordan kan du nevne Huawei sine topmodeller? P20 Pro starter på 128GB, og alt tyder på at Mate 20 Pro kommer til å gjøre det samme?

Nokia, Sony, HTC osv... har ikke akkurat sluppet noe spennende på flere år og satser uansett på billigere telefoner. Jeg ser ingen logisk grunn til at de som virkelig lager topmodellene på android siden skal gå bort ifra 128GB og tilbake til 64GB som innstegs-modell.

Du bruker stråmannsargumentasjon. Du vet meget godt at jeg ikke siktet til Note da jeg skrev «Galaxy»

Svar på om det er «noen andre» mobiler fra Samsung enn Note 9 som har 128GB som innstegs lagring .

Mener du at Galaxy S9 og S9+ ikke er en toppmodell.

Både htc og sony har sluppet telefoner i 2017/2018 hvor du finner 64GB.

Huawei har mange med 64GB og da heter ikke utgaven Pro men er basert på samme telefon P20,P20 Pro,P20 lite. Samme med Mate.

Så hvem ror.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

skal evt selge iphone x. Er det trygt å få betalt via vipps mens man leverer fra seg varen, eller kan man kansellere betalingen et par minutter senere når vi har gått hver vår vei? 

 

Skal være trygt, men vær obs på at noen kun skriver beløpet som melding og faktisk ikke sender penger. Fort gjort å overse dette. Men du har vel gjerne hørt om denne typen svindel før?

Lenke til kommentar

Du bruker stråmannsargumentasjon. Du vet meget godt at jeg ikke siktet til Note da jeg skrev «Galaxy»

Svar på om det er «noen andre» mobiler fra Samsung enn Note 9 som har 128GB som innstegs lagring .

Mener du at Galaxy S9 og S9+ ikke er en toppmodell.

Både htc og sony har sluppet telefoner i 2017/2018 hvor du finner 64GB.

Huawei har mange med 64GB og da heter ikke utgaven Pro men er basert på samme telefon P20,P20 Pro,P20 lite. Samme med Mate.

Så hvem ror.

Nei, det er for øyeblikket bare Note 9 som har 128GB som innstegsmodell, men det er også den siste modellen de har sluppet, vi får se når S10 kommer.

 

Ja, HTC og Sony har sluppet telefoner, men som sagt, svært lite spennende, Huawei har tatt enorme deler av markedet.

 

Ja, jeg mener at Note 9 nå er nye toppmodellen/flaggskipet.

 

P20 og P20 Pro er ikke samme telefon.

 

Huawei slipper neste Mate telefon om ca 1 måned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...