Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Hvis XR selger over all forventning bør det gi Apple en pekepinn på at markedet synes 12.690kr er for mye. Skulle vært to telefoner. X og xmax. 8.490 og 9.990

Enig, men Apple vil gjerne beholde 60% profit margin på telefonene sine, og fylle opp pengebingen så mye at de snart kan kjøpe et par land :p Men ja, men det for være opp til oss forbrukere og si nei. Selv om jeg tviler det vil fungere.

 

Det som jeg syntes er litt komisk er at 8700 kr er nå en budsjett iPhone. Lurer på hva de xiaomi telefonene som får skryt som koster 2500 kr er for noe da.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor det? 64GB er jo en god innstegs-kapasitet, særlig når iCloud er så billig som det er - 50GB koster 10,- i mnd. Ser ikke helt den oooo-store Apple-konspirasjonen her. Hvor skal man liksom starte for å gjøre alle fornøyde?

 

Og hvorfor tror du Xs sine salgstall blir "lave"? X solgte jo i bøtter og spann

Kan jo starte med 50GB iCloud inkludert
Lenke til kommentar

Problemet med iCloud Storage er jo at det ikke nødvendigvis vil redusere lagringsforbruket ditt på telefonen. Abbonnerer selv på 200Gb og er fornøyd med, får jo til og med delt det med kona uten å betale en krone ekstra som er praktisk da vi får 200GB på iPhone, iPad, MacBook'er osv...

 

Men det påvirker ikke forbruket på min telefon, jeg tar forsvinnende lite bilder og filmer stortsett aldri og det er jo egentlig bare iCloud Photo Library som kan være med på å redusere lagringsforbruket på telefonen. Ting som apper, innholdet til apper og alt det andre kan jo ikke avlastes av iCloud Storage.

Lenke til kommentar

Blir definitivt en Xs 256gb her. Lurer litt på Xs Max versjonen da jeg alltid har hatt plus versjonen før iphone x, men ser nå at med Note9 så er den egentlig bare stor og uhåndterlig uten at det ekstra arealet gir så fryktelig mye mer enn det jeg hadde på iphone x før det. Noen andre som har tenkt litt på Xs vs Max? 

 

 

Yess! Kan beholde min iphone 7 slik jeg gjorde med 4rn i 3 år. Digg :p

 

Det er digg med apple. Tipper den er rask og fin enda også :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er også skuffet over at vi ikke fikk se noe til Apple AirPower. Har ventet spent på den trådløse ladeplaten helt siden den ble vist frem for 1 år (!) siden. Det å kunne lade telefonen, AirPods og klokka på en og samme lader er jo helt perfekt, spesielt på soverommet.

 

Vi har ikke hørt et pip siden den ble vist frem. Og nå har de fjernet alle referanser til AirPower på Apple.com så det ser jaggu meg ut som produktet faktisk har forduftet. Er vel førstegang Apple har vist frem et produkt som aldri blir solgt?

Lenke til kommentar

Problemet med iCloud Storage er jo at det ikke nødvendigvis vil redusere lagringsforbruket ditt på telefonen. Abbonnerer selv på 200Gb og er fornøyd med, får jo til og med delt det med kona uten å betale en krone ekstra som er praktisk da vi får 200GB på iPhone, iPad, MacBook'er osv...

 

Men det påvirker ikke forbruket på min telefon, jeg tar forsvinnende lite bilder og filmer stortsett aldri og det er jo egentlig bare iCloud Photo Library som kan være med på å redusere lagringsforbruket på telefonen. Ting som apper, innholdet til apper og alt det andre kan jo ikke avlastes av iCloud Storage.

Du kan velge (eller jeg tror det er default) at når du begynner å få mindre plass så ligger fullversjonen av bildene i iCloud og så komprimerer den bildene på telefonen slik at du kan browse dem og laste dem ned om du vil se tilbake. Man merker egentlig ikke så mye til det, men det bare virker i bakgrunnen. 

Lenke til kommentar

Blir definitivt en Xs 256gb her. Lurer litt på Xs Max versjonen da jeg alltid har hatt plus versjonen før iphone x, men ser nå at med Note9 så er den egentlig bare stor og uhåndterlig uten at det ekstra arealet gir så fryktelig mye mer enn det jeg hadde på iphone x før det. Noen andre som har tenkt litt på Xs vs Max? 

 

 

 

Det er digg med apple. Tipper den er rask og fin enda også :)

 

 

Skal jeg ha noen så blir det Max. Bedre batteri og en størrelse jeg levde bra med når jeg hadde Plus-modellene tidligere og tanken på 6,5-tommer stor OLED-skjerm gir meg vann i munn.

 

Du kan velge (eller jeg tror det er default) at når du begynner å få mindre plass så ligger fullversjonen av bildene i iCloud og så komprimerer den bildene på telefonen slik at du kan browse dem og laste dem ned om du vil se tilbake. Man merker egentlig ikke så mye til det, men det bare virker i bakgrunnen. 

 

Det er jo akkurat det jeg sier, det eneste som kan hjelpe på lagringskapsiteten er aktivering av iCloud Photo Library. Det er ingenting annet som vil avlaste lagringen så for de av oss som tar lite bilder og aldri filmer så hjelper det jo null og niks.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Jeg er også skuffet over at vi ikke fikk se noe til Apple AirPower. Har ventet spent på den trådløse ladeplaten helt siden den ble vist frem for 1 år (!) siden. Det å kunne lade telefonen, AirPods og klokka på en og samme lader er jo helt perfekt, spesielt på soverommet.

 

Vi har ikke hørt et pip siden den ble vist frem. Og nå har de fjernet alle referanser til AirPower på Apple.com så det ser jaggu meg ut som produktet faktisk har forduftet. Er vel førstegang Apple har vist frem et produkt som aldri blir solgt?

Lurer på om ikke produktet endte opp med å bli i overkant dyrt og clunky for hva det faktisk var, vi snakker jo om ett produkt de skulle kjøre iOS på, hvor den eneste funksjonen var å lade, hvor lenge skal du kjøre software oppdateringer på en ladeplate?

 

Tipper de kommer med en ny, nedtrimmet versjon etterhvert.

Lenke til kommentar

Det er jo akkurat det jeg sier, det eneste som kan hjelpe på lagringskapsiteten er aktivering av iCloud Photo Library. Det er ingenting annet som vil avlaste lagringen så for de av oss som tar lite bilder og aldri filmer så hjelper det jo null og niks.

 

Ah beklager jeg leste litt for raskt der :) Heldigvis ikke et stort problem når de har 256 og 512 som alternativ, men på 64gb blir det knepent med plass fort selv med icloud ja. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...