Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Hvorfor er 64GB en god innstegs-kapasitet? det hadde kostet Apple maks 50-100kr mer for 128GB som innsteg, men jeg tror såpass mange hadde vært fornøyd med 128GB at de ikke hadde kjøpt 256/512 for de latterlige summene Apple tar for disse. (ser heller ikke hvordan smart salgs-taktikk er en konspirasjon.

 

Hva har iCloud med saken å gjøre? Jeg får vel ikke lagret apps eller Netflix offline der uansett...

 

128GB begynner forøvrig å bli standard innstegs-kapasitet i bransjen.

 

Forøvrig tror jeg Xs kommer til å selge "dårlig" fordi X solgte såpass godt, samt Xr er ett relativt godt tilbud.

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor det? 64GB er jo en god innstegs-kapasitet, særlig når iCloud er så billig som det er - 50GB koster 10,- i mnd. Ser ikke helt den oooo-store Apple-konspirasjonen her. Hvor skal man liksom starte for å gjøre alle fornøyde?

 

Og hvorfor tror du Xs sine salgstall blir "lave"? X solgte jo i bøtter og spann

 

iPhone X hadde jo ingen konkurrenter da iPhone 8 og 8 Plus hadde gammelt design osv.. iPhone Xs vil nok bli kanibalisert av iPhone Xr ettersom det eneste som skiller er LCD mot OLED, 6,1-tommer mot 5,8-tommer, ingen 3D Touch og dårligere kamera.

 

Tror mange vil slite med å argumentere for hvorfor de ønsker å betale mer for en mindre telefon som koster noen tusenlapper ekstra. Med iPhone X så hadde man jo ikke noe valg, det var gammel design og iPhone 8 og 8 Plus eller helt nye iPhone X.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis XR selger over all forventning bør det gi Apple en pekepinn på at markedet synes 12.690kr er for mye. Skulle vært to telefoner. X og xmax. 8.490 og 9.990

Hadde vi brukt den vanlige 10-gangen, så skulle det vært;

 

iPhone Xr 256GB, 9000kr

iPhone XS 256GB, 11 500kr

iPhone XS Max 256GB, 12 500kr

 

Med andre ord ganske grove priser i Norge

Lenke til kommentar

Tror 13 300,- og 14 490,- er mer enn de fleste gidder å betale, men 10490,- er normalt for iPhones.

 

EDIT; Du må også huske på at prisene er ganske annerledes i USA.

 

Helt klart. $999 betyr ikke at prisen er $999 retail, da forskjellige stater har forskjellige mva-satser, og der noen ikke har det i det heletatt. Likevel, dette er nøyaktig det samme som ble sagt i fjor, at *ingen* kom til å kjøpe en mobil som koster så mye. Men historien endte annerledes

Lenke til kommentar

Helt klart. $999 betyr ikke at prisen er $999 retail, da forskjellige stater har forskjellige mva-satser, og der noen ikke har det i det heletatt. Likevel, dette er nøyaktig det samme som ble sagt i fjor, at *ingen* kom til å kjøpe en mobil som koster så mye. Men historien endte annerledes

Personlig trodde jeg alltid iPhone X kom til å selge best av de 3 som ble sluppet i fjor, mest på grunn av design og status.

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Hvorfor er 64GB en god innstegs-kapasitet? det hadde kostet Apple maks 50-100kr mer for 128GB som innsteg, men jeg tror såpass mange hadde vært fornøyd med 128GB at de ikke hadde kjøpt 256/512 for de latterlige summene Apple tar for disse. (ser heller ikke hvordan smart salgs-taktikk er en konspirasjon.

 

Hva har iCloud med saken å gjøre? Jeg får vel ikke lagret apps eller Netflix offline der uansett...

 

128GB begynner forøvrig å bli standard innstegs-kapasitet i bransjen.

 

Forøvrig tror jeg Xs kommer til å selge "dårlig" fordi X solgte såpass godt, samt Xr er ett relativt godt tilbud.

Det var ikke sååå lenge siden vi hadde den samme diskusjonen da 16GB var beholdt som innstegs modell på 6/6S.

64GB som innstegsvariant er generøst «nok» og er tilsvarende det Samsung tilbyr.

Lenke til kommentar

Det var ikke sååå lenge siden vi hadde den samme diskusjonen da 16GB var beholdt som innstegs modell på 6/6S.

64GB som innstegsvariant er generøst «nok» og er tilsvarende det Samsung tilbyr.

Samsung tilbyr 128GB og 512GB som de to modellene på deres nyeste telefon, Huawei har 128GB som innstegs-modell, det samme har blant annet Xiaomi.

 

Mener også å huske at noen fant ut at Apple betalte mer for 16GB chippen enn de gjorde for 32GB...

Lenke til kommentar

Samsung tilbyr 128GB og 512GB som de to modellene på deres nyeste telefon, Huawei har 128GB som innstegs-modell, det samme har blant annet Xiaomi.

 

Mener også å huske at noen fant ut at Apple betalte mer for 16GB chippen enn de gjorde for 32GB...

Samsung Galaxy S9 er fremdeles siste galaxy modell eller ?

https://www.komplett.no/kampanje/54680/mobil/samsung-galaxy-s9

64GB

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Samsung tilbyr 128GB og 512GB som de to modellene på deres nyeste telefon, Huawei har 128GB som innstegs-modell, det samme har blant annet Xiaomi.

 

Mener også å huske at noen fant ut at Apple betalte mer for 16GB chippen enn de gjorde for 32GB...

 

Ingen klarer på magiskvis å finne ut hva innkjøpsprisene til Apple er så det blir ren synsing.

 

 

 

Samsung Galaxy S9 er fremdeles siste galaxy modell eller ?

https://www.komplett.no/kampanje/54680/mobil/samsung-galaxy-s9

64GB

 

 

Han sikter nok til Galaxy Note 9 som jo er den naturlige modellen å sammenligne mot hva gjelder iPhone Xs Max.

Lenke til kommentar

På et tidspunkt blir faktisk kapasiteten god nok.

Med HEIF/HEVC-komprimering tar ikke bilder/video spesielt mye plass lengre, og svært få apper krever flere gigabyte.

Jeg kan ikke forestille meg at iOS går opp i størrelse til 16GB med det første akkurat, og selv da må også appene vokse til fire-gangen i størrelse for at 64GB skal bli et problem.

Vet om mange som har fylt 64GB både på iOS og Android siden, det er faktisk ikke så vanskelig dersom du feks kjører på med litt offline content, bruker selv 70GB på min Note 9 512GB etter bare 2 uker med bruk, og det eneste jeg har av offline content akkurat nå er ett par GB med spotify lister.

 

 

EDIT; Det RamGuy skrev.

EDIT-linje 2; Mange kjøpte 64GB da det var sweetspot for å oppgradere på forrige gen, mange har også nesten fylt den mobilen de når har, og ønsker da litt mer space når de første kjøper ny mobil, da hadde 128GB vært nok for de fleste.

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...