Gå til innhold

Kia varsler 485 kilometer rekkevidde for Niro Electric


Anbefalte innlegg

Sammenlign Leaf som kostet nesten 300 tusen når den kom i 2011, mot Niro som vil koste 350 tusen og kommer i 2019.

Det er et kvantesprang mellom de bilene på de aller fleste områder.

Det vil ikke komme noe som knocker ut dagens biler over natten, skjer ikke. Det som kommer er ørsmå drypp av oppgraderte batterier som på BMW i3, og noen nye modeller.

Batteriene nærmer seg nødvendige størrelser i de bilene som kommer nå. Fremover blir det nok bare vektreduksjon og bedre ladeeffekter. Det er iallefall hvordan jeg tror utviklingen bli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg bruker hengerfestet omtrent én gang i måneden, minst annenhver måned. Hvis jeg skulle hatt en bil uten hengerfeste, måtte jeg enten hatt to biler eller lånt bil hver gang jeg trengte det. Da blir det bare krøkkete.

Har ALDRI kjørt med henger. Hadde behov for det 1-2 gonger i løpet av 12 år eg har lappen. Då ba eg noen i familien om å låne bil/hente ting for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spennende at de går for CCS og ikke CHAdeMO. Hvordan er det, er det noen EU-direktiv bak dette? Da er det vel bare nye Leaf som beholder CHAdeMO for hurtiglading? (Selv om den morsomt nok til normallading nå har fått type 2, som jo brukes til kommunikasjonsdelen av CCS.)

"Alle" går vel for CSS, unntatt Nissan/Leaf?

 

 

Det blir stadig tyngre for Tesla-elskere fremover :p

Hvorfor?

Lenke til kommentar

Har ALDRI kjørt med henger. Hadde behov for det 1-2 gonger i løpet av 12 år eg har lappen. Då ba eg noen i familien om å låne bil/hente ting for meg.

Det sier mye om dine behov, men null og niks om mine. Jeg kjørte sist med henger da jeg kastet noe byggematerialer etter bytte av ei dør og noe annet småtteri på torsdag, og etterpå hentet to nye lenestoler i eske som var for store til å komme inn i XC60-en. Båthenger sist i midten av august, da jeg kjørte faren min og båten hans til Risør trebåtfestival. Fraktet min sønns MC på henger en uke etter det, da han fikk motorproblemer. Osv. osv. Greit nok at ikke du har bruk for det så ofte, men for min del er en bil som ikke kan trekke iallfall halvannet tonn en ekstrabil som jeg ikke har bruk for, særlig ikke siden jeg er frilanser med hjemmekontor og bare fruen jobber utenfor huset. Fra april til oktober bruker jeg motorsykkelen mest mulig, så da trenger jeg heller ikke to biler.

Lenke til kommentar

Spennende at de går for CCS og ikke CHAdeMO. Hvordan er det, er det noen EU-direktiv bak dette? Da er det vel bare nye Leaf som beholder CHAdeMO for hurtiglading? (Selv om den morsomt nok til normallading nå har fått type 2, som jo brukes til kommunikasjonsdelen av CCS.)

  

Er det ikke dumt at de har gått over til CCS?

CHAdeMO er jo standardisert og har den samme pluggen overalt, mens det er verre med CCS på hurtigladere rundt i Europa?

Det er CCS som er standardplugg i Europa. Chademo er asiapluggen og avvikeren her hos oss.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...