Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 9 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring med hvor lang tid telenor bruker på å sende ut vare fra nettbutikken? Er en kompis som er utålmodig som vil bestillte fra telenor, mens jeg håper han skal velge elkjøp som får inn på mandag. Er det stor sjanse for at telenor klarer å sende ut ila morgendagen om vi bestiller ila kvelden nå? Hvis ikke blir den jo sendt på mandag uansett og det er hipp som happ.

Jeg snakka med dem i går. Forventa inn i dag.

Nå sier posten at den er forventet levert i morgen.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med hvor lang tid telenor bruker på å sende ut vare fra nettbutikken? Er en kompis som er utålmodig som vil bestillte fra telenor, mens jeg håper han skal velge elkjøp som får inn på mandag. Er det stor sjanse for at telenor klarer å sende ut ila morgendagen om vi bestiller ila kvelden nå? Hvis ikke blir den jo sendt på mandag uansett og det er hipp som happ.

Tror den beste muligheten han har er å ringe litt rundt til telenorbutikker, er visst en del av dem som har fått inn noen telefoner, uansett hvor teit det høres ut.

Lenke til kommentar

Tror den beste muligheten han har er å ringe litt rundt til telenorbutikker, er visst en del av dem som har fått inn noen telefoner, uansett hvor teit det høres ut.

Var innom i dag, men nå var det faktisk snakk om (Av ulike grunner som blir litt langdryge her) å prøve å få ham til å kjøpe hos elkjøp :p Så hvis telenor ikke klarte å ordne sending i morgen ved bestilling i kveld, så ville de kommet frem samtidig uansett (da vil telenor sende dem mandag siden det ikke er postgang lørdag) og elkjøp det samme. Men fikk ordnet det nå, så nevermind.

 

Må si jeg ikke skjønner at Samsung kan planlegge slike launcher SÅ dårlig. Utsolgt (for 128 gb blå) i hele Bergen og hele Trondheim (elkjøp og power), de fleste telenorbutikkene hadde 1 eller 2.

Lenke til kommentar

Er det andre som opplever kort batteri tid? Jeg ladet telefonen i natt med wireless lading og nå 1,5t senere er jeg på 88%. Igår ladet jeg den full når jeg var på jobb og tik den av lader 16:30ca på100%, men 23:00var den nede i 15%. Syns det virker svært kort? Ikke har jeg brukt den så mye heller.

Lenke til kommentar

Hva får dere i hastighet på WiFi? Min kobler seg til med maks 144Mbps der hvor iPhone viser 300 og signalstyrke i Unifi (AP) viser 5Ghz 99%styrke. Test mot AP gir meg ca 100mbit ned og 30 opp. Ikke noe dårlige tall det, men er det noe strømsparing eller lignende som kan gjøre at hastigheten makser der den gjør?

Lenke til kommentar

Hva får dere i hastighet på WiFi? Min kobler seg til med maks 144Mbps der hvor iPhone viser 300 og signalstyrke i Unifi (AP) viser 5Ghz 99%styrke. Test mot AP gir meg ca 100mbit ned og 30 opp. Ikke noe dårlige tall det, men er det noe strømsparing eller lignende som kan gjøre at hastigheten makser der den gjør?

144 mbit høres ut som 2,4 GHz full pupp.

300 mbit på 5 GHz høres ut som en veldig liten channel eller non-ac AP.

 

Og ja, har erfaring med at Samsung mobiler gjerne velger 2,4G istedet for 5G til tross for at signalet tilsier at jeg får full hastighet på 5G.

Lenke til kommentar

Apropos WiFi. Opplever både med den gamle S8+'n og Note 9 at WiFien er fryktelig dårlig. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men når jeg f.eks sku logge på Candy Crush, Facebook etc i går kveld så måtte jeg skru av WiFien for å få det til. Samtidig sitter jeg med PC, PS4 osv oppkoblet på det samme nettverket uten problemer. 

Lenke til kommentar

Ah du har helt rett. Jeg må ha sett feil, men ser nå at den viser 2G og ch1 så da er den på 2.4.. Merkelig når iphonen ved siden av stadig ligger på 5Gghz.

 

AP er en Ubiquiti AP-AC-pro og skal støtte AC.

En løsning på problemet kan være å sette opp en SSID på 5 GHz (ikke 2,4G).

Sett opp ny SSID som normalt.

Åpne AP config -> WLANS

Skru av ny SSID på 2,4 GHz

 

Om du ønsker opptil 1300 Mbps på 5 GHz:

Åpne AP config -> Radios

Sett 5 GHz channel width til VHT80, channel 36.

Du BØR sjekke hvilke andre AP du har i nærheten og velge channel deretter.

 

 

Det aller meste her kan du nok gjøre i Unifi appen på iOS med mindre du sitter med en pc allerede :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan få AP til å pushe 5Ghz også, men det er ikke noe behov for mer fart.bare lurte på hvorfor iphonen hadde så mye raskere nett, men det var logisk det når den var på 5ghz.

 

Jeg bor i en enebolig med stor tomt så har ingen andre AP i nærheten. Skal prøve å øke fra 40 til 80 å se hve det utgjør. Er det noe negativt ved å øke bredden på kanalen utover at det støyer mer for andre (ikke et tema her)?

Lenke til kommentar

Jeg kan få AP til å pushe 5Ghz også, men det er ikke noe behov for mer fart.bare lurte på hvorfor iphonen hadde så mye raskere nett, men det var logisk det når den var på 5ghz.

 

Jeg bor i en enebolig med stor tomt så har ingen andre AP i nærheten. Skal prøve å øke fra 40 til 80 å se hve det utgjør. Er det noe negativt ved å øke bredden på kanalen utover at det støyer mer for andre (ikke et tema her)?

Eneste negative ved å gå for 80 MHz channels er at du kun har 1 AP som slipper å passe seg for radar (DFS).

Bare 1 AP? no problems.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...