Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 9 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er innbytte tilbudet til Samsung over vist jeg kjøper note 9 nå?

 

 

edit: Ser ut som tilbudet her:

 

http://www2.teltec.mobi/b2c/b2cnor_m/handset_search.php

 

 

ikke er helt det samme som står her?

 

https://www.samsung.com/no/offer/online/Upgrade/

 

 

en smule forvirrende......

Tidligere så sto det at det gjaldt preorder. Ville hørt med Samsung først om det er av stor betydning om ikke så er det bare å prøve :p

Lenke til kommentar

Den her har jeg på Note 8, fantastisk glass, trykk-følelser helt ut i kanten. 
https://www.mobilefun.com/whitestone-dome-glass-galaxy-note-8-full-cover-screen-protector-64792

 

Var på en telenor butikk og fikk lagt på panzerglass beskyttelse å glasset nå og den virket løs i kantene. Litt surt å brenne av 400kr på noe slikt.. Er det noen som vet om beskyttelse som passer bedre?Den 

Lenke til kommentar

Etter det jeg har skjønt så har du 50 dagers åpent kjøp på Elkjøp

"Prøv hjemme i 50 dager*

Vi vet det kan være vanskelig å vite om et produkt passer perfekt for deg. Dette har vi løst gjennom å tilby åpent kjøp i 50 dager. I denne perioden kan du enkelt og greit returnere varen i valgfritt Elkjøp varehus og få pengene tilbake dersom valget ikke føltes rett.

Det eneste vi trenger fra deg, er at varene er i samme stand som da du kjøpte dem og kvittering, salg registrert på navn eller byttelapp. Har du kvittering, kan du få pengene tilbake.

*Det er noen unntak fra returretten: Returrett gjelder ikke mobiltelefoner, produkter med abonnement, programvare, spill eller film med brutt emballasje, samt Epoq-kjøkken og spesialbestilte kjøkkendeler. Returretten kan bortfalle ved gjentagende misbruk."

 

https://www.elkjop.no/cms/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med skjermbeskytter egentlig? Er det for å hindre riper eller for å hindre knust skjerm ved fall?

 

Jeg har hatt Note 4 siden den kom ut for salg for mange år siden og har ikke hatt noe cover eller skjermbeskytter på den. Den er ripefri selv om den stort sett har lagt i bukselommen sammen med nøkler og mynter. Den har sikkert falt i gulvet 50 ganger og har aldri knust, men aluminiumsrammen rundt er litt ripet.

 

Nå vurderer jeg å endelig bytte den ut med Note 9, men er skjermen av dårligere kvalitet slik at man virkelig trenger skjermbeskytter? Antar det trengs et deksel for å hindre knust glass siden baksiden er av glass også, men det skjuler jo det fine designet.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Menneh folkens, hva er pinsetten som følger med til? o.O

 

Er det forøvrig bare jeg som måtte flire litt av lappen som ligger i boksen for Samsung Pay? "Available virtually anywhere" Joda, sånn utenom hvor denne telefonen ble solgt...

Pinsetten du skal bruke for å skifte tupp på pennen? :)

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med skjermbeskytter egentlig? Er det for å hindre riper eller for å hindre knust skjerm ved fall?

 

Jeg har hatt Note 4 siden den kom ut for salg for mange år siden og har ikke hatt noe cover eller skjermbeskytter på den. Den er ripefri selv om den stort sett har lagt i bukselommen sammen med nøkler og mynter. Den har sikkert falt i gulvet 50 ganger og har aldri knust, men aluminiumsrammen rundt er litt ripet.

 

Nå vurderer jeg å endelig bytte den ut med Note 9, men er skjermen av dårligere kvalitet slik at man virkelig trenger skjermbeskytter? Antar det trengs et deksel for å hindre knust glass siden baksiden er av glass også, men det skjuler jo det fine designet.

Siden det er et marked for skjermforsikring og siden det er omtrent eneste mulighet til å ødelegge en telefon i dag så kan man faktisk knuse en skjerm.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med skjermbeskytter egentlig? Er det for å hindre riper eller for å hindre knust skjerm ved fall?

 

Jeg har hatt Note 4 siden den kom ut for salg for mange år siden og har ikke hatt noe cover eller skjermbeskytter på den. Den er ripefri selv om den stort sett har lagt i bukselommen sammen med nøkler og mynter. Den har sikkert falt i gulvet 50 ganger og har aldri knust, men aluminiumsrammen rundt er litt ripet.

 

Nå vurderer jeg å endelig bytte den ut med Note 9, men er skjermen av dårligere kvalitet slik at man virkelig trenger skjermbeskytter? Antar det trengs et deksel for å hindre knust glass siden baksiden er av glass også, men det skjuler jo det fine designet.

Jeg og har Note 4, med mer eller mindre uten beskyttelse.

MEN den er mye mer robust enn siste smartmobiler. Nå er det gjerne glass på begge sider, og buet glass helt til kanten(noe jeg IKKE liker).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med skjermbeskytter egentlig? Er det for å hindre riper eller for å hindre knust skjerm ved fall?

 

Jeg har hatt Note 4 siden den kom ut for salg for mange år siden og har ikke hatt noe cover eller skjermbeskytter på den. Den er ripefri selv om den stort sett har lagt i bukselommen sammen med nøkler og mynter. Den har sikkert falt i gulvet 50 ganger og har aldri knust, men aluminiumsrammen rundt er litt ripet.

 

Nå vurderer jeg å endelig bytte den ut med Note 9, men er skjermen av dårligere kvalitet slik at man virkelig trenger skjermbeskytter? Antar det trengs et deksel for å hindre knust glass siden baksiden er av glass også, men det skjuler jo det fine designet.

Note 4 er ikke IP rated, det er Note 9, derfor koster det en 3-4000kr å bytte skjerm på Note 9...

Lenke til kommentar

Jeg mente ikke å si at Note 4 er bedre enn Note 9 (skal tross alt kjøpe den selv) eller at skjermer ikke kan knuses, jeg har mange bekjente som har hatt knust skjerm. Jeg spør bare av ren uvitenhet og spør igjen: Hvorfor trengs det skjermbeskytter av den typen som bare er ett lag med glass utenpå det eksisterende glasset når det eksisterende glasset (etter min erfaring) er så hardt at det ikke kommer riper?

 

Rent generelt synes jeg det er for mye fokus på design og utseende på de siste generasjoners telefoner (av alle merker) når alt er av glass og man må skjule det fine designet med deksel for at det ikke skal knuse.

Lenke til kommentar

Det er vel et glass som er "mykere" på note 9 så det vil la seg ripe lettere, men være vanskeligere å knuse. Jeg har det på fordi jeg bruker telefonen min og innimellom detter den ned. Har knust glassbeskytter noen ganger før, men skjermen har aldri gått så det har vært rimelig forsikring for min del.

 

Enig med deg ang designet. Ville heller hatt beskyttelse og mer batteri enn fancy design.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mente ikke å si at Note 4 er bedre enn Note 9 (skal tross alt kjøpe den selv) eller at skjermer ikke kan knuses, jeg har mange bekjente som har hatt knust skjerm. Jeg spør bare av ren uvitenhet og spør igjen: Hvorfor trengs det skjermbeskytter av den typen som bare er ett lag med glass utenpå det eksisterende glasset når det eksisterende glasset (etter min erfaring) er så hardt at det ikke kommer riper?

 

Rent generelt synes jeg det er for mye fokus på design og utseende på de siste generasjoners telefoner (av alle merker) når alt er av glass og man må skjule det fine designet med deksel for at det ikke skal knuse.

Helt fair spørsmål det, jeg har ikke hatt skjermbeskytter på noen telefon jeg har hatt, og den eneste gangen jeg har knust en skjerm var på en S7 Edge hvor jeg bare hadde et veldig tynt deksel på, og jeg mistet den fra hodehøyde ned på asfalt med grusbiter i fylla...

 

Det som eventuelt er ett salgspunkt for mange er jo at det er lettere å få solgt telefonen igjen når den har vært beskyttet med skjermbeskytter, og at dersom skjermen først knuser så er det snakk om 400kr, ikke 4000.

 

Hadde selv Note 4, og må faktisk si at den føltes nesten mer "robust" enn det Note 9 gjør, men det har mest med baksiden å gjøre.

 

EDIT; Personlig gir jeg ganske faen i design som man ser av valget mitt når det kommer til deksel :p

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forsåvidt gode poenger det. Selv tror jeg at jeg kjøper et cover med plass til tre kredittkort (debetkort, kredittkort og førerkort) og noen sedler, så slipper jeg å bruke lommebok lengre, samtidig som det burde være god beskyttelse for telefonen. Jeg mister den ofte i bakken.

 

Ser mytrendyphone.no har ganske bra utvalg, er det andre steder dere handler slikt fra? Vil ha ett som ikke er så tykt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...