Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 9 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil helst unngå det da macbook/ipad/jobb iphone switcher fint i mellom 5/2.4Ghz. Det er ikke noe problem egentlig siden 2.4 har bra fart den også, men switchingen til samsung er totalt ubrukelig. Kan stå 1meter fra AP og den foretrekker 2.4Ghz :nei:

Mange routeren kan sette opp flere 2,4 og 5 nettverk(ihvertfall 2 på hver).

Prøvt å sette opp en ekstra da?

Lenke til kommentar

Hvorfor vises ikke alltid notifications på ikonet? Jeg kan feks få en snap som vises i notification bar og app icon badges er aktivert for appen og generelt. Det samme gjelder av og til Facebook, men det er ingen rød tråd i når det er slik og når det ikke er slik. Er det et Note9 problem eller Android generelt?

Lenke til kommentar

I utgangspunktet varer tilbudet frem til 9. september, personlig venter jeg på å få pakken til å sende inn, så om du legger inn en bestilling nå burde det ikke være noe problem.

Fikk du noen form for bekreftelse eller lignende på mail på at de faktisk har mottatt "bestillingen" av returen? Venter selv også på pakken til å sende inn en gammel S2 i, og syntes denne lar vente på seg vel lenge. Forsøkte riktignok å registrere samme telefonen en gang til, og fikk da beskjed om at de "allerede har kjøpt en telefon" med dette serienummeret, så antar jo at alt skal være registrert/gjort riktig.

Lenke til kommentar

Fikk du noen form for bekreftelse eller lignende på mail på at de faktisk har mottatt "bestillingen" av returen? Venter selv også på pakken til å sende inn en gammel S2 i, og syntes denne lar vente på seg vel lenge. Forsøkte riktignok å registrere samme telefonen en gang til, og fikk da beskjed om at de "allerede har kjøpt en telefon" med dette serienummeret, så antar jo at alt skal være registrert/gjort riktig.

Jeg fikk heller ingen bekreftelse så jeg kontaktet dem og da fikk jeg til svar at min var registrert og at pakke var på vei til meg. 

Lenke til kommentar

Jeg fikk pakken på mandag og sendte den i retur på tirsdag. Det stod at minnekort skal bli sittende i telefonen. Det valgte jeg ikke å følge. Den skal forøvrig sendes med Posten og ikke PostNord som står på arket. Spørsmålet nå er, hvor lang tid tar det før pengene kommer?

Tipper det tar ca 5 dager fra de har mottatt pakken og verifisert innholdet.

 

Det med minnekort gjaldt bare noen få mobiler slik jeg skjønte det.

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg har hatt mobilen ferdig satt opp siden helgen og er foreløpig veldig fornøyd med batteritiden. Har ikke brukt den ekstremt mye siste døgnet men den slår lett iPhone X'en.
 
Mobilen har to aktive simkort, ett fra Komplett Mobil for samtaler, sms og mms med 4G- og Wifi-Tale aktivert og ett fra OneCall for bruk av mobildata via 4G. I tillegg synkroniserer den epost og kalender via Exchange fra jobben med sjekk annenhver time utenfor arbeidstid og en gang i kvarteret 07-16 på hverdager.

Den har også full synkronisering mot en Gmail-konto og rundt 200+ apper og spill installert. Av widgets bruker jeg Yr.no sin og Samsung sin kalenderwidget.
 
Som launcher bruker jeg Nova Launcher Prime med TeslaUnread fordi jeg ikke liker notifikasjonshåndteringen i Oreo ved at notifikasjonsbadge'en på ikonene forsvinner om du fjerner notifikasjonen fra varslingsområdet. Nova Launcher viser fortsatt at jeg har X antall uleste sms, Messenger-meldinger, eposter o.l. selv om jeg har tømt varslingsområdet eller vært innom appen uten å sjekke det som er ulest.
 
Jeg har ikke aktivert strømsparingsmodus men har nektet 170+ apper og spill lov til å kjøre i bakgrunnen i batteri-instillingene mens apper jeg ønsker varsler og informasjon fra har fått lov til å kjøre uhindret (epost, Snapchat, Podcast Addict, Facebook Messenger, Spotify, YouTube med flere).
 
post-13363-0-83236800-1536236323_thumb.jpg
Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Da skal jeg ta en liten rant.. Får starte med at i utgangspunktet liker jeg veldig godt skjermen, størrelsen, pennen (!) og at det er mye som kan ordnes/justeres på godt og vondt. Jeg synst bare at til en telefon til 12599kr så skal det ikke være så mye irriterende småting. Jeg kommer i fra iOS, men hadde Note8 i fjor i noen dager også før jeg ga opp (den gang også). Skal prøve å tvinge meg selv igjennom det frem til nye iPhone kommer, men ser ikke helt at jeg klarer å venne meg til alle ulempene som Note9/android har. Kanskje noe er brukerfeil også så da får dere bare arrestere meg :) 

 

Her er listen på det jeg husker i farten: 

• Bildesync er rotete. Facebook kan f. eks ikke se bilder fra Google photos selv om de viser i Samsung gallery. Ikke kan jeg se at det er enkelt å slette samsung gallery og la Google photos være primær album heller. 
• Batteriet varer ikke lenger enn iPhone X.. Stortsett maks en dag med helt normal bruk. Tenker at om jeg bruker den litt aktivt så kan det ikke kalles "all day battery" lenger. Jeg spiller ikke og har bare helt basic med apps (snap/face/insta/google) Det går nok ved å spinke og spare, men helt ærlig hadde jeg forventet mer når jeg oppgraderte fra en med 2,7Ah til 4Ah enn at opplevelsen ble lik. 
• Notifications er noe herk. Telefonen maser i et kjør selv om jeg i en uke har fjernet unødvendig notification babbel hver gang det kommer opp ved å deaktivere der, men det er alltid noe nytt.. Jeg blir ikke ovverasket om det kommer en notification om at nå er det på tide å gå på do. Det hadde kanskje vært en ide å ikke ha alt det sære maset aktivert default.
• Notifications vises ikke logisk. Får jeg f.eks en snap er det helt tilfeldig om ikonet viser med markering på hjem skjermen eller ikke, men oppe i notification bar er den alltid. Facebook virker for å slite med notifications siden de ofte hverken er i notification bar eller på hjem skjermen.
• Opplåsing er hat. Smart unlock funker sporadisk. Fingeravtrykk er rask, men siden den er idiotisk plassert for langt oppe og rett ved kamera (ja jeg har deksel med markert søkk for sensor) er den ikke helt egnet til bruk den heller. Har ikke tall på antall ganger jeg griser til linsen.. Stemmer for sensor fremme eller fungerende faceid løsning. 
• Bixby button.. Plassert altfor nære volum ned. Treffer den så altfor ofte når jeg skal skru ned at jeg ikke får brukt knappen til noe fornuftig selv om den er mappet om. 
• WiFi veksling mellom 2,4 og 5Ghz fungerer ikke.
• HM10 BLE modulen jeg bruker til elektrisk longboard lar seg ikke koble til. Ser ut for å være en generell Android bug. Virker uten problem på iPhone.
• Apps virker for å sporadisk finne ut at jeg synst det er ok at android lukker dem selv om jeg ikke har gitt noe tegn til at den skal gjøre det.. Godt mulig dette skjer i iOS også, men har aldri tenkt over det som et problem der. 
• Generelt sync her har de mye å lære fra icloud. Det er så neat når alt bare virker og syncer sømløst kontakter, meldinger, epost, bilder, filer, handoff, find my phone osv. Alt går sikkert å få satt opp på Android også, men det er forferdelig dillete prosess og ingenting ser ut til å spille på lag av seg selv ref dårlig bildesync i punkt over. 
• Ved bruk av bankid på mobil må man låse opp telefonen. Irriterende i seg selv når man må løfte den for å låse opp med fingeravtrykk på Baksiden (ref. Opplåsing),. Jeg trykket så raskt ok og ok igjen siden jeg vet det kommer to spørsmål, men da startet jeg en app i fra home skjermen i stede. Dette førte til at bankid gikk i stå og selv etter å ha ventet 15 min fungerte det ikke å trigge ny bankid for Ingenting kom på telefonen. Siden dette er sim-tjeneste vises den ikke i kjørende-apper listen heller så man kunne finne den igjen etter å ha åpnet appen midt i. Endte med at jeg måte reboote for å få det til å virke igjen. Dette er bare en av flere små software bugs som man ikke kjenner seg igjen i fra ios verden og jeg kjenner jeg får mark av sånne bugs som virker for å være helt vanlig.
• Ikke noe særlig bra treff logikk om man skal treffe små lenker i nettleseren. Selv når det er en singel lenke inn i tekst slik at jeg ikke kan bomme må jeg innimellom zoome inn for at den skal registrere treff. Why o why! 
• Det virker som at det er take it or leave it når man skal godkjenne hva en app får tilgang til. F, eks kunne jeg tenke meg å gi Facebook og messenger tilgang til kameraet mitt, men ikke til mikrofonen. Jeg skal bare ta stillbilder kjapt for å sende dem til andre og da er det greiest å gjøre det utenom kamera appen. Har ingen behov for mikrofon tilgang for dette, men om jeg velger ja til tilgang på kamera og nei til mikrofon får jeg ingen av delene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Batteri tiden iforhold til mitt tidligere Note 8,er Note 9 bedre.

Nå har jeg på N9 ca 20-30% igjen på batteriet, og da har jeg konstant GPS og og blåtann på HELE tiden. Tidligere skrudde jeg det av.

I tillegg bruker jeg skjermen på sterkere lys med N9.

På N8 brukte jeg ikke GPS på og sjeldent blåtann, og gikk med ca 10-20% igjen på batteri på kvelden.

Dette med mer eller mindre samme bruk av mobilen.

 

Så for min del er N9 MYE bedre batteri tid.

Lenke til kommentar

Er meeeget fornøyd med batteritiden her. Min gamle Note 8 måtte jeg lade på vei hjem fra jobb om den skulle vare hele dagen. Har igrunn samme bruk på Note 9 med GPS/BT skrudd på hele tiden og telefonen i underholdingsmodus med alt på max.

 

Lysstyrken blir varierende mellom 50-90% i løpet av dagen, men som regel opp til den røde streken.

 

Mye musikk både med BT headset og BT i bilen.

post-223052-569733_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har ikke skrudd av mobildata/GPS/BT/Wifi på en del år, føler ikke at det gir så stor batterisparing som man skulle trodd.

 

Det interessante på andre siden er jo at dersom du driver å quitter apps hele tiden så vil du ha høyere batteriforbruk enn om du lar dem gå i bakgrunnen.

 

Jeg tror batteritid generelt er litt hit or miss, personlig måtte jeg lade S9+ minst en gang i løpet av dagen, mens med Note 9 så kan jeg i grunn bare lade på kvelden, og det er med 3-4 timer SoT og 6-10 timer YouTube

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...