Gå til innhold

In need of spillanbefalinger!


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Jeg har gått tom for spill å spille den siste tiden da jeg nettopp har blitt ferdig med GoW (som var amazing) og tenkte dere kunne være en bra gjeng å søke råd hos :) Spiller ikke sånn altfor mye, så ser gjerne etter noe som ikke kommer på bunn av kritikerlistene akkurat (helst litt kvalitet!). Jeg er stor fan av typiske single player action-adventure spill som The Last of Us, Horizon Zero Dawn, Bioshock (første og infinite), Uncharted-spillene, Tomb Raider, Silent Hill 2, Batman-spillene osv :) Noe med en bra story! Open world games er innafor, men har dessverre en tendens til å spille halvveis før jeg blir lei (les the Witcher, RDR og Fallout 4, hehe). 

 

Sleng ut alt dere tenker, jeg er åpen for alle forslag :D 

 

Ha en ellers strålende mandagskveld

 

- Helen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei godtfolk!

 

Jeg har gått tom for spill å spille den siste tiden da jeg nettopp har blitt ferdig med GoW (som var amazing) og tenkte dere kunne være en bra gjeng å søke råd hos :) Spiller ikke sånn altfor mye, så ser gjerne etter noe som ikke kommer på bunn av kritikerlistene akkurat (helst litt kvalitet!). Jeg er stor fan av typiske single player action-adventure spill som The Last of Us, Horizon Zero Dawn, Bioshock (første og infinite), Uncharted-spillene, Tomb Raider, Silent Hill 2, Batman-spillene osv :) Noe med en bra story! Open world games er innafor, men har dessverre en tendens til å spille halvveis før jeg blir lei (les the Witcher, RDR og Fallout 4, hehe). 

 

Sleng ut alt dere tenker, jeg er åpen for alle forslag :D

 

Ha en ellers strålende mandagskveld

 

- Helen

Om du likte Batman spillene og er glad i fantasy, anbefaler jeg sterkt Ringenes Herre-spillene (god story, open-world, men ganske kompakt opplevelse, ikke så overveldende som Witcher og Fallout mfl). Basically Lotr med Batman-combat. Heter Shadow of Mordor og Shadow of WAr. Begge fås ganske så billige (sjekk prisjakt).

 

Life is Strange er bra, jeg likte det veldig godt - fantastisk story. Har ikke spilt oppfølgeren LiS Beyond the Storm enda.

Metro Spillene likte jeg storyen og settingen i (du får dem i en 2 pakning. Metro Collection).

Assassins Creed spillene kan være bra (kanskje må du hvis du ikke takler open world så godt kjøre litt mer at du spiller gjennom main quest litt mer målrettet og ikke tar alle avstikkerne som er lagt inn i open-world spillene).

Okami kom nettopp ut i en HD remake, kan være verdt en titt, jeg spilte det på ps3, men likte det veldig godt.

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

Hei godtfolk!

 

Jeg har gått tom for spill å spille den siste tiden da jeg nettopp har blitt ferdig med GoW (som var amazing) og tenkte dere kunne være en bra gjeng å søke råd hos :) Spiller ikke sånn altfor mye, så ser gjerne etter noe som ikke kommer på bunn av kritikerlistene akkurat (helst litt kvalitet!). Jeg er stor fan av typiske single player action-adventure spill som The Last of Us, Horizon Zero Dawn, Bioshock (første og infinite), Uncharted-spillene, Tomb Raider, Silent Hill 2, Batman-spillene osv :) Noe med en bra story! Open world games er innafor, men har dessverre en tendens til å spille halvveis før jeg blir lei (les the Witcher, RDR og Fallout 4, hehe). 

 

Sleng ut alt dere tenker, jeg er åpen for alle forslag :D

 

Ha en ellers strålende mandagskveld

 

- Helen

 

Prøvd Witcher 2?

Er det 25-30 timers spill i stede for et 120 timers spill(som Witcher 3) Selv syns jeg 2eren er bedre, mer interesant historie mer rettet historie(og det er ikke 20 timer med dialog)

Lenke til kommentar

Kingdom Come: Deliverance.

Har bare lagt 10-12 timer i det så langt, men dette spillet er en god kandidat for å være et av de beste jeg har spilt noensinne. Bare et eksempel er hvor ekte kampene føles, har selv drevet med kampsport og i dette spillet får jeg noen av de samme følesene som man får i ekte kamp. Unikt for singleplayer spill jeg har spilt i alle fall.

 

For å forsøke å beskrive spillet kan man si det er en miks av elder scrolls (Skyrim etc.) og Withcer 3, men uten fanatasy elementer. Er man litt historienerd vil man like det spillet enda et hakk bedre.

 

En ting jeg har gjort så langt: dro på tidenes fylla med en prest, bølleringte med kirkeklokkene før vi hadde sex (ja kids, du kan ha sex i spillet) med ei dame hver, for så å holde preken mens man fortsatt var dritings neste dag. 11/10 IGN, would drink with priest again.

 

(Heads up: første 3-4 timene av spillet er en slags tutorial, du må gjennom denne for å gi spillet en sjans.)

Lenke til kommentar

Yakuza, kanskje? Gameplay er kanskje ikke det heteste, men story og manus er ørten akk over det meste, som regel. Du må være åpen for litt japansk surrealisme, åpenbart. Yakuza 0 er kanskje det beste stedet å starte, men 6 er heller ikke så halvgalt, og vil nok fremstå som noe mer moderne enn 0, siden det er en ny motor.

Lenke til kommentar

Jeg ble gladere nå en noen gang på sikkert 28 år!

 

Jeg også!

 

Ante ikke at dette fantes!

 

Har mailet i årevis med GOG om noe slikt men de kan ikke revive det pga rettigheter, og ingen vet hvem som eier rettighetene og de som tror de eier rettighetene finner de ikke da de angivelig skal ligge i en eller annen kasse med gamle papirer på et lager.

 

Fantastisk, tusen takk for link :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Jeg også!

 

Ante ikke at dette fantes!

 

Har mailet i årevis med GOG om noe slikt men de kan ikke revive det pga rettigheter, og ingen vet hvem som eier rettighetene og de som tror de eier rettighetene finner de ikke da de angivelig skal ligge i en eller annen kasse med gamle papirer på et lager.

 

Fantastisk, tusen takk for link :)

 

En remake hadde hvert fantastik, tenk deg 60tallets flash og brettene fra 1eren i moderne grafikk!

Lenke til kommentar

Life is Strange er bra, jeg likte det veldig godt - fantastisk story. Har ikke spilt oppfølgeren LiS Beyond the Storm enda.

 

For å pirke litt er Before The Storm en forgjenger, dvs den foregår før Life Is Strange. Har fullført begge to, og synes de er svært bra. Life Is Strange 2 er også rett rundt hjørnet. Første episode, i alle fall.

 

Andre spill jeg kan anbefale er blandt annet:

 

- Jurassic World: Evolution. Her snakker vi å bygge en egen øy med dinosaurer. Det i seg selv kan jo høres litt kjedelig ut for noen, men det er hele tiden mye å gjøre, det funker helt fint på konsoll, og man kan sette seg inn i en bil og kjøre rundt omkring helt fritt.

 

- Ys VIII. Et action-basert JRPG som fokuserer mye på utforsking, og ikke fullt så mye på historie som andre spill i sjangeren. Blir nok en del slossing, men det får man tåle. Er også en del rimelig bra bosser her. :)

 

- Uncharted: Lost Legacy. Minner ganske mye om Tomb Raider rebooten, noe som gjør at jeg synes dette er det klart beste i hele Uncharted-serien. De andre ble for mye gå fra rom til rom og skyt alt som rører seg. Det er jo selvsagt mye action her også, men det føles mye friere og mer fokusert på utforsking osv.

 

- Far Cry 5. Historien er nok ganske svak, og ja, det er et open world spill. Men det er mye å gjøre her, og man blir oppfordret til å ha det moro. I starten har man en knøttliten øy å utforske for å lære hvordan ting funker, men etter det står man fritt til å gjøre nesten hva man vil. Har brukt forstyrrende mange timer i dette, og har ikke giddet gjøre historien ferdig. Er så mye annet tull å holde på med. :)

Lenke til kommentar

Open world galskap satt i Mad Max universet. Et fantastisk spill som fortjener mye mer ros.

 

 

Scifi/horror med en artige gameplay mekanismer og en kul historie. Er på tilbud på STEAM nå.

 

 

Kjent for sin fantastiske enspiller historie og gameplay.

 

 

Ser fortsatt veldig bra ut på PC. Et av dem bedre "voksne" psykologiske triller/grøsser spillene.

 

 

Ser også fortsatt veldig bra ut på PC. RAGE 2 kommer om ikke så lenge.

 

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at både Mad Max og Prey er to helt fantastiske spill!

 

Mad Max har en deilig grafikk, flott RPG-system med leveling, oppgradering av bil, nye våpen/perks etc. Og kjempegøye missions. Spillet er virkelig en blåkopi av filmen mtp universet og utseende, og gir en god følelse av postapokalypse og elendighet.

 

Prey er noe av det beste jeg har spilt noensinne. Jeg har aldri fått et så enormt behov for å utforske hver eneste detalj i noen andre spill. Der også er RPG-systemet kjempebra og storyen er dyp og inspirerer til lange refleksjoner og tankerekker etter hver endt spilløkt.

Som i mange dype og unike spill MÅ du spille i 3 timer før du blir hektet. Jeg syntes det virket rart de første 2 timene og vurderte å legge det fra meg men det har skjedd med mange spill før. Så jeg bestemte meg for å fortsette i en stund til og plutselig ble jeg hektet. Spilte hver dag i mange timer frem til jeg runnet det og når jeg kom til avslutningen satt jeg meg ned og leste lange artikler om tolkninger av storyen da den er mektig og komplisert. Anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...