Gå til innhold

Carnivoredietten, kun animalske produkt


Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Alle dietter er bare tull. Med en gang du slutter faller alt tilbake. Skal du ha varig resultat må det livsstilendringer tilverks.

 

Kroppen elsker mat med 50% karbohydrat og 50% fett. Da kan den forbrenne karbohydratene og lagre fettet. Når du ikke spiser karbs har den kun fett å ta av. Fett lagres på magen hos menn.

 

Selv om resultatet ditt er rèelt er denne animalske dietten en rask vei til sykdom og død. Du får betennelser og fettet tetter blodårene dine. Diabetes 2 er uunngåelig.

Lenke til kommentar

Alle dietter er bare tull. Med en gang du slutter faller alt tilbake. Skal du ha varig resultat må det livsstilendringer tilverks.

 

Kroppen elsker mat med 50% karbohydrat og 50% fett. Da kan den forbrenne karbohydratene og lagre fettet. Når du ikke spiser karbs har den kun fett å ta av. Fett lagres på magen hos menn.

 

Selv om resultatet ditt er rèelt er denne animalske dietten en rask vei til sykdom og død. Du får betennelser og fettet tetter blodårene dine. Diabetes 2 er uunngåelig.

Jeg synes du kommer med mange for bastante uttalelser som virker å være helt motsatt av alle erfaringene jeg har lest om carnivore.

 

Erfaringene folk har hatt med denne dietten er blant annet mindre inflammasjon, forbedring av flere sykdommer, deriblant (den uunngåelige) diabetes 2.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp startet på carnivoredietten. Spiser hovedsaklig biff og gjerne 1-2 egg for dagen.

Etter kun en uke på dietten ser jeg forskjell på magen, og har gått ned 3kg allerede.

 

Er det noen her med erfaringer rundt carnivoredietten?

 

Og om noen ønsker å vite mer, så gå inn på www.meatheals.com

Jeg har spist carnivore i litt over en mnd, og synes det funker glimrende. Første «dietten» jeg har fulgt der jeg føler kroppen regulerer sult selv, jeg har bra med energi og går ned i vekt. Har gått fra 92kg til 86kg (181cm) (ja, mye er vann fra tømte glykogenlagre, men har gått med litt fett også)

 

Har vært en tilvenning for kroppen å få fra karbs til fett som energikilde. Usikker på om jeg er helt i mål enda.

 

Erfaringer til nå er at det tar tid å bli vant med tilværelsen uten fiber, men når man blir vant er det null stress med fordøyelsen (ca 2 uker). Flytende fett fra matlagingen er ikke bra for meg, men fett som er på kjøttet er bra. Spiser stort sett kjøttdeig, entrecôte, nakkekoteletter, bacon, høyrygg, egg å litt laks. Energinivåer var variable de første 2-3 ukene, men har stabilisert seg mer nå. Eksemet jeg alltid har hatt i ansiktet er mye bedre.

 

Hva er dine erfaringer?

Lenke til kommentar

Gikk ned 40 kg på denne måten.

Resultate ble;

 

Urinsyregikt i ene stortåen (podagra)

Sterk skremmende murring fra hjertet som kunne skje når som helst

Så lav pH på urin at det ga brennende følselse ved urinering (ikke STD)

Muskelsvakhet, lavere energi og nedsatt forbrenning (kroppen kompenserte med stresshormoner i starten)

 

Dette resulterte i en mer balansert diett etterpå, symptomene forvant og også vektnedgangen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gikk ned 40 kg på denne måten.

Resultate ble;

 

Urinsyregikt i ene stortåen (podagra)

Sterk skremmende murring fra hjertet som kunne skje når som helst

Så lav pH på urin at det ga brennende følselse ved urinering (ikke STD)

Muskelsvakhet, lavere energi og nedsatt forbrenning (kroppen kompenserte med stresshormoner i starten)

 

Dette resulterte i en mer balansert diett etterpå, symptomene forvant og også vektnedgangen.

Hørtes ikke bra særlig bra ut nei. Kan du si noe om hvor lenge du gikk på dietten for du merket symptomer? Hva spesifikt spiste du på en gjennomsnittlig dag?

Lenke til kommentar

Biokjemien påvirkes med en gang du legger om.

 

Kroppen har vanligvis god kapasitet til å håndtere det meste av negative stunt så lenge du er frisk, men du betaler alltid prisen til slutt.

Problemet er vel at kroppen får veldig mye mer protein enn du egentlig trenger, noe som er metabolsk kostbart i tillegg til å utelukke andre viktige næringsemner og kofaktorer som trengs for en velsmurt metabolisme over tid.

Du kan lese om transaminering for å se hvordan kroppen omdanner protein til energi.

 

Alle former for mono-dietter hvor man ekskluderer mange grupper av næringsstoffer bør man være skeptisk til før det foreligger balansert forskning.

Lenke til kommentar

Ang overdose av proteiner, så kommer det an på hva du spiser. Du kan spise tilnærmet bare proteiner eller bare fett, og samtidig være «carnivore». Derfor hadde det vært interessant å vite hva du pleide å spise. Samt om du tok f.eks. vitamin- eller magnesiumtilskudd?

 

Bare kyllingbryst eller bare smult er strengt tatt begge «carnivore», men samtidig ganske forskjellige tilnærminger.

Lenke til kommentar

Jeg synes du kommer med mange for bastante uttalelser som virker å være helt motsatt av alle erfaringene jeg har lest om carnivore.

 

Erfaringene folk har hatt med denne dietten er blant annet mindre inflammasjon, forbedring av flere sykdommer, deriblant (den uunngåelige) diabetes 2.

Uttalelsene er (forsøkt) i tråd med nutritionfacts.org. Erfaringer er subjektive. På samme måte kan jeg si at speed fungerer utmerket for meg da jeg sover mindre og blir mer effektiv. Er det bra i lengden?

 

Mennesker er planteetere. Ikke kjøttetere (carnivores). Vi har kjeve som beveger seg sidelengs og flate tenner. Kjøttetere har spisse tenner og kjever som kun går opp og ned. 

 

Spis så mye kjøtt som dere orker. Det er sykt digg, men bruk 80min på denne video for å spare mange år 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang overdose av proteiner, så kommer det an på hva du spiser. Du kan spise tilnærmet bare proteiner eller bare fett, og samtidig være «carnivore». Derfor hadde det vært interessant å vite hva du pleide å spise. Samt om du tok f.eks. vitamin- eller magnesiumtilskudd?

 

Bare kyllingbryst eller bare smult er strengt tatt begge «carnivore», men samtidig ganske forskjellige tilnærminger.

 

 

Differensieringen her er vel LCHF som er mer fett og mindre protein, noe som sannsynligvis er bedre enn høyt nivå av protein over tid.

Evolusjonsmessig var det umulig å få tak i næringsekstrakter som vi i dag produserer industrielt, så slike behov måtte dekkes fra maten.

Jeg mener det kan være enklere å skape ubalanse med ukritisk bruk av kosttilskudd enn variert bruk av mat. 

 

Jeg tenker det er viktig å få til en så naturlig balanse som mulig.

En må også identifisere hva som skaper problemene med f.eks eksem slik at det kan utbedres.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Du ville gjerne ha ett større klimaavtrykk?

Ikke alle tror på klimabløffen:-) Carnivore handler om helse. Det er alltid kamp om ressurser, så hvorfor ikke spise seg frisk og kjempe om maten. Uansett, dess flere som tror på Stordalenmoralen og spiser grønt, så er det plenty med kjøtt til oss andre. Sånn sett passer det godt med Stordalenmoralen for oss carnivorere:-)

Lenke til kommentar

Du har vært i energiunderskudd. Gratulerer.

Du hadde gått ned like mye i vekt med hvilken som helst annen diett med samme energiinntak, bortsett fra at 4kg på en uke skyldes alt annet enn fettreduksjon og er svært lite positivt for helsen - dette stopper kjapt opp så snart kroppen/cellene/svampen ikke lenger har karbohydrater/vann å skvise ut.

 

Årsaken til at du ikke får de svarene du ønsket deg eller finner andre som går på samme diett kan du kanskje tenke deg selv ut ifra svarene du allerede har fått :)

Ja, carnivore er relativt nytt. Mange som tester det ut i disse dager. Da får man ikke så mye svar.

 

Med alle andre dietter går man sulten, med carnivore er man mett og kan spise når man er sulten - til man blir mett.

 

Vektreduksjonen stopper opp når man når en normal vekt for kroppen. Mye vann kommer ut først, ja. Uproblematisk, må bare fylle på vann igjen. Vi trenger ikke vannlagre i kroppen.

Lenke til kommentar

Alle dietter er bare tull. Med en gang du slutter faller alt tilbake. Skal du ha varig resultat må det livsstilendringer tilverks.

 

Kroppen elsker mat med 50% karbohydrat og 50% fett. Da kan den forbrenne karbohydratene og lagre fettet. Når du ikke spiser karbs har den kun fett å ta av. Fett lagres på magen hos menn.

 

Selv om resultatet ditt er rèelt er denne animalske dietten en rask vei til sykdom og død. Du får betennelser og fettet tetter blodårene dine. Diabetes 2 er uunngåelig.

Denne påstanden viser at du har null til negativ kunnskap(=direkte feil) om carnivore. Diabetes kommer fra raske karbohydrater, for mye sukker, insulin klarer ikke å slippe nok energi inn i cellene, så det flyter i blodet og sliter på kroppen. Kjøtt og fett er treg energi og fungerer motsatt av sukker. Man kan spise på seg diabetes 1, den kan også komme med alder, men rapporter etter carnivore, som stemmer med teori om at sukker, raske carbs er problemet, rapporterer anekdotisk at diabetes forsvinner helt.

 

Betennelser er årsaken til at folk begynner på carnivore, fordi det rapporteres at de forsvinner. Sjelden har jeg hørt verre desinformasjon. Er du sarkastisk, bare? Virkeligheten er motsatt av alt du sier:-)

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp startet på carnivoredietten. Spiser hovedsaklig biff og gjerne 1-2 egg for dagen.

Etter kun en uke på dietten ser jeg forskjell på magen, og har gått ned 3kg allerede.

 

Er det noen her med erfaringer rundt carnivoredietten?

 

Og om noen ønsker å vite mer, så gå inn på www.meatheals.com

Hvordan gikk det, Eirik?

 

Jeg legger planer for carnivore, skal igang snart. Gruer meg mest til det sosiale. Har småtestet noen dager på kjøtt, bare for å se hvordan jeg reagerer psykisk på bare kjøtt. Her er lista mi så langt over det jeg kan spise.

 

Kalv

Pytt i panne: Bacon, pølse, biff, egg, 

Makrell

Laks

Lam

Grillribbe

Ribbe

Biff

Smørstekt Scampi

Omelett med egg, skinke, bacon, ost

Kyllingvinger

Kylling-annet

Bløtkokt egg

Lever

Reker

Hjerte

Lever-bacon-kjøttkaker

Hamburger

Sjømat

Kokt skinke

Koteletter

Baconcrisp Maarud

Smultfett

Lenke til kommentar

Ikke alle tror på klimabløffen:-) Carnivore handler om helse. Det er alltid kamp om ressurser, så hvorfor ikke spise seg frisk og kjempe om maten. Uansett, dess flere som tror på Stordalenmoralen og spiser grønt, så er det plenty med kjøtt til oss andre. Sånn sett passer det godt med Stordalenmoralen for oss carnivorere:-)

 

Nei, om du tror det er en bløff gir det jo mening hvordan du tillater deg dette.

Du anerkjenner likevel at det krever mer ressurser, og evt. skaper en kamp rundt maten.

Kanskje litt usolidarisk å dobbeltforbruke ressursene plantespiserne håpet å spare ved å kutte i sitt forbruk.

Men tror man ikke på menneskeskapte klimaendringer er man vel ganske fri til å gjøre hva man vil uten etiske plager, må være deilig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke spesielt tro på carnivore, så sant man ikke har matallergier eller lignende som gjør at man faktisk ikke kan spise annen mat.  

 

Har dog tro på å redusere mengden med karbohydrater i kostholdet og tilpasse dette aktivitetsnivå, men det er et langt steg fra det og å kutte ut alt annet enn kjøtt/proteiner. :)

Lenke til kommentar

Ikke alle tror på klimabløffen:-) Carnivore handler om helse. Det er alltid kamp om ressurser, så hvorfor ikke spise seg frisk og kjempe om maten. Uansett, dess flere som tror på Stordalenmoralen og spiser grønt, så er det plenty med kjøtt til oss andre. Sånn sett passer det godt med Stordalenmoralen for oss carnivorere:-)

Stordalen la frem et regnestykke, det er ikke en tolkning. Det er slik situasjonen er nå.

 

Selvfølgelig følger vi ikke den, det som er helt klart er at det er klin umulig for oss å redusere livskvalitet. Men den er riktig.

 

Jeg har jobbet i oljebransjen, så i våpenbransjen og nå selger jeg store maskiner. Elsker å fly, elsker kjøtt.

 

Det jeg IKKE gjør er å være så redd og lettlurt at jeg velger å tro en gjeng flat-earthere ang klima. Jeg tror de som fant opp GPS. De som utforsket verdensrommet. Millioner som har brukt årevis på å prøve å motbevise klimarapportene (det er det forskere gjør)

 

Tror en ren kjøttdiett kan være bra, la oss håpe det hjelper intelligensen også :)

Lenke til kommentar

Nei, om du tror det er en bløff gir det jo mening hvordan du tillater deg dette.

Du anerkjenner likevel at det krever mer ressurser, og evt. skaper en kamp rundt maten.

Kanskje litt usolidarisk å dobbeltforbruke ressursene plantespiserne håpet å spare ved å kutte i sitt forbruk.

Men tror man ikke på menneskeskapte klimaendringer er man vel ganske fri til å gjøre hva man vil uten etiske plager, må være deilig.

Hva irrasjonelle plantespisere håper på er ikke interessant for meg. Jeg er solidarisk med rasjonelle mennesker. Som kapitalist ønsker jeg å belønne det rasjonelle og ikke belønne det irrasjonelle.

 

Som du oppsummerer har jeg ingen etiske plager rundt det å pøse på med CO2 ettersom jorda er inne i en global nedkjølingsperiode som er kraftigere enn mange andre vi kjenner fra de siste 1000 år. Varme er aldri farlig, kulde derimot=lite mat, feilernæring, sult, sykdommer og massedød.

Lenke til kommentar

Har ikke spesielt tro på carnivore, så sant man ikke har matallergier eller lignende som gjør at man faktisk ikke kan spise annen mat.  

 

Har dog tro på å redusere mengden med karbohydrater i kostholdet og tilpasse dette aktivitetsnivå, men det er et langt steg fra det og å kutte ut alt annet enn kjøtt/proteiner. :)

Jeg har endel lidelser som anekdotisk har blitt rapportert å forsvinne med carnivore. Ellers hadde jeg ikke kjørt en så ekstrem diett. Blir en test over en lengre periode. Har notert ned alle lidelser jeg har, så kan måle mot dem. Om det blir kjøtt eller placebo som fungerer spiller jo ingen rolle. Returnerer lidelser, så kutter jeg carnivore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...