Gå til innhold

Carnivoredietten, kun animalske produkt


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp startet på carnivoredietten. Spiser hovedsaklig biff og gjerne 1-2 egg for dagen.

Etter kun en uke på dietten ser jeg forskjell på magen, og har gått ned 3kg allerede.

 

Er det noen her med erfaringer rundt carnivoredietten?

 

Og om noen ønsker å vite mer, så gå inn på www.meatheals.com

Endret av Eirik+
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det fungerer for deg i lengden så skal jeg sette et kryss i taket.

Sannsynligheten til at du skader kroppen er ganske stor.

 

Sett deg gjerne inn i bakteriologisk tarmmiljø ved kjøttkonsum og stoffer i søkelyset som TMAO som du bygger bra opp med å spise rødt kjøtt. Dette er for din egen del. Resten er hvordan det påvirker miljøet rundt deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke erfaring fra bare kjøtt, men fra low carb. Høres egentlig veldig likt ut, bare at jeg spiste egg, planteoljer, osv og 20 til 50 gram carb fra diverse.

 

Vekttapet er mye vann pga manglende fiber i dieten. Nedgangen sakker av snart. Så lenge du spiser nok, hvis ikke fortsetter det.

 

Skal ikke være noe problem å holde på dette, hvor sunt det er over lang tid er en annen ting.

 

 

Kom over denne for en tid tilbake: https://zerocarbzen.com/tag/ultra-marathon/ Greier seg fint på kun kjøtt hun.

 

Grunnen til å ikke gjøre det er at kjøtt/low carb er veldig kjedlig lengden.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Ikke fiber, men fravær av glykogen i muskulatur pga redusert inntak av karbohydrater.

Mmm... Glykogen asså :)

Har nettopp avsluttet en plettfri deff - denne gangen har jeg hatt et skyhøyt karbinntak, så høyt som mulig etter at prots og fett har vært dekket.

 

For første gang føler jeg å ha beholdt alle fiskebollene, hatt godt trøkk på trening og faktisk opplevd å få pump i muskelatur ved energiunderskudd.

 

Kan ikke falle meg inn i det hele tatt å prøve ut en karbfri diett.

Lenke til kommentar

Mmm... Glykogen asså :)

Har nettopp avsluttet en plettfri deff - denne gangen har jeg hatt et skyhøyt karbinntak, så høyt som mulig etter at prots og fett har vært dekket.

 

For første gang føler jeg å ha beholdt alle fiskebollene, hatt godt trøkk på trening og faktisk opplevd å få pump i muskelatur ved energiunderskudd.

 

Kan ikke falle meg inn i det hele tatt å prøve ut en karbfri diett.

That feel av et plettfri deff. :D Nå er dette her i forskningsfronten og et vanskelig design å undersøke: Det er foreslått at fordi fulle glykogenlagre stimulerer til anabole signalveier relatert til proteinsyntese, så er fravær av relative fravær av karbo ved deff kanskje ikke det beste mtp på muskelvekst. Samtidig er kroppen god til å adaptere seg til å effektivt bruke fett som energikilde. Enn så lenge så ser det ut til at personlige preferanser er nøkkelordet, og det virker som du har funnet nøkkelen for deg. Jeg forsøkte lavkarbo i nesten to år, og som deg så foretrekker jeg karbs og atter karbs. :)

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Sikkert litt der også. Men ser ikke for meg at han har glykogenlager på 3-4 kg :o

Ikke litt, men mesteparten. Tenker på blant annet vann ja. :) 1 gram glykogen lagrer ca 2.7gram. Lever har en kapasitet på ca. 100 gram og avhengig av mengde muskulatur og høyde; 300-500 gram glykoge (Trente kan ha opp mot 800 g) Itillegg er det avføring i tarm som oftest tømmer seg og slik kan vekten gå ned gjerne 3-4 kg ved omlegging mot lavkarbo og underskudd Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Testet denne dietten selv i et par uker og det føltes overraskende bra, selv det å ikke spise karbohydrater etter tung trening. Jeg synes konseptet er interessant, men stiller meg veldig tvilende til om det er et opplegg som er overlegent andre dietter.

 

Det tar vel rundt 3-4 uker før kroppen tilpasser seg og skifter til å hente energi primært fra fett i forhold til karbohydrater. 

 

Denne type diett har faktisk også vært litt i vinden av den grunn blant løpere og da særlig ultraløpere (ideelt om man kan tære på kroppens egne reserve under et løp i stedet for glykogenlagre). Forskningen viser vel hittil litt blandede resultater, men jeg vet at for eksempel Tim Noakes har tatt til orde for denne dietten og angivelig følger den selv:

 

https://www.biznews.com/health/2016/12/26/complete-idiots-guide-tim-noakes-diet-banting-lchf

 

I følge han selv ble han kvitt flere kroniske plager med denne dietten. Hvem vet... :) 

 

PS: Tror ikke han kjører zero carb, men er ganske opp i mot.

Lenke til kommentar

Du forveksler en diett på kjøtt med en diett høy på fett. Fra din egen link:

 

A healthy high-protein diet for humans doesn’t exist. If your diet was 100% protein, you’d quickly get sick and die.

Han spiser: Coconut oil ... . Avocados. Nuts – almonds, walnuts, pecan nuts, especially macadamia nuts ...

 

Can you be a vegetarian on your diet?

 

Yes

Høres ikke ut som noen kjøtteter-diett.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg mente denne type diett tenkte jeg i hovedsak LCHF, ikke nødvendigvis om det var ren 'carnivore'. 

 

Her til lands har Børge Fagerli snakket varmt om denne type diett, men jeg må innrømme at rasjonalet og 'vitenskapen' bak virker å være meget tynt. Med det sagt kjenner jeg en som har spist slik i lang tid nå og visstnok har det helt fantastisk på denne dietten (han har også blitt veldig definert).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...