Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bedriftsabonnement hos Telenor


tanngarden

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Av de nye EU reglene så har jeg forstått det sånn at har man et mobil abonnement så kan det også brukes i EU land uten noe mer kostnader utover det man har betalt for.

 

Men noen som vet hvorfor det ikke gjelder bedriftsabonnement?

Har selv Telenor bedrift igjennom jobben og det funker ikke i utlandet, koster isåfall skjorta og litt til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men noen som vet hvorfor det ikke gjelder bedriftsabonnement?

Har selv Telenor bedrift igjennom jobben og det funker ikke i utlandet, koster isåfall skjorta og litt til.

?? Jeg har Telenor Bedriftabonnement selv, og det koster ingenting i EU/EØS innenfor grensene til abonnementet (men noen unntak, som Køben-båten).

Lenke til kommentar

Hei..

 

Av de nye EU reglene så har jeg forstått det sånn at har man et mobil abonnement så kan det også brukes i EU land uten noe mer kostnader utover det man har betalt for.

 

Men noen som vet hvorfor det ikke gjelder bedriftsabonnement?

Har selv Telenor bedrift igjennom jobben og det funker ikke i utlandet, koster isåfall skjorta og litt til.

Kan jo være pga det er andre vilkår i forhold til privatpersoner og næring.

 

Vet i alle fall både Phonero og Telia har "Fri Roaming" i Europa på sine bedriftsabonnement.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen med vett i skallen (les bryr seg om hva penger brukes til) som fortsatt har telenor bedrift ? La de ansatte få refundert opp til et visst beløp i måneden og ellers velge det abonnementet de selv ønsker/har bruk for. Det er utrolig hvor mye penger man sparer dersom man plutselig må ha et forhold til regningen som kommer hver måned og samtidig får et insentiv til å tenke økonomisk.

 

Husker når vi var i kloa på telenor.. folk hadde månedlige regninger fra 1-4000. Nå har de fleste et abonnement til rundt 250 spenn. Noen over, noen under.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ingen med vett i skallen (les bryr seg om hva penger brukes til) som fortsatt har telenor bedrift ? La de ansatte få refundert opp til et visst beløp i måneden og ellers velge det abonnementet de selv ønsker/har bruk for. Det er utrolig hvor mye penger man sparer dersom man plutselig må ha et forhold til regningen som kommer hver måned og samtidig får et insentiv til å tenke økonomisk.

 

Husker når vi var i kloa på telenor.. folk hadde månedlige regninger fra 1-4000. Nå har de fleste et abonnement til rundt 250 spenn. Noen over, noen under.

 

Vi har byttet tilbyder mange ganger, men ender alltid opp igjen med Telenor. Hvorfor? Produktet de tilbyr er bedre. Prisen er ok. Abonnementet koster vel en 500-lapp i måneden, og det koster ikke noe å sende meldinger eller ringe. Det er også inkludert 5GB data.

Lenke til kommentar

Telenor har også høgare prioritet i nettet slik at det blant anna blir mindre forsinkelser på SMS. For store bedrifter som baserer seg på SMS-varsel til sin tilsette kan det absolutt være verdt å betale litt ekstra for at alle skal få meldingane med ein gong, framfør at enkelte tilsette som har valgt billig-abonnement ikkje får meldinga før ei stund seinare.

Lenke til kommentar

Telenor har også høgare prioritet i nettet slik at det blant anna blir mindre forsinkelser på SMS. For store bedrifter som baserer seg på SMS-varsel til sin tilsette kan det absolutt være verdt å betale litt ekstra for at alle skal få meldingane med ein gong, framfør at enkelte tilsette som har valgt billig-abonnement ikkje får meldinga før ei stund seinare.

Mulig det var en greie før, men er nok ikke slik i dag. :)

Lenke til kommentar

Vi har byttet tilbyder mange ganger, men ender alltid opp igjen med Telenor. Hvorfor? Produktet de tilbyr er bedre. Prisen er ok. Abonnementet koster vel en 500-lapp i måneden, og det koster ikke noe å sende meldinger eller ringe. Det er også inkludert 5GB data.

 

Telenor hadde best dekning, men p.t. er det vel Telia sitt nett som har best dekning i Norge. Hvilke "produkt" er det dere er avhengig av som Telenor er så mye bedre på ?

 

Jeg betaler 249,- for fri tale/sms i Norge og Utland, 12GB data og en smertefri hverdag. Jeg har aldri hatt behov for å kontakte kundeservice. Dette er et Telia abonnement.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber i en bedrift med mer enn 1000 ansatte. Jobben betaler mellom 1000-1500 per måned for mitt Telenor bedriftabonnement. Kona, med nøyaktig samme bruksmønster som meg, betaler 200 kr per måned for sitt private abonnement (ikke Telenor). 

 

Så lenge IT-avdelingen ikke bryr seg om kostnader kan regningen fra Telenor bli hva som helst egentlig.

Lenke til kommentar

Telenor hadde best dekning, men p.t. er det vel Telia sitt nett som har best dekning i Norge. Hvilke "produkt" er det dere er avhengig av som Telenor er så mye bedre på ?

 

Jeg betaler 249,- for fri tale/sms i Norge og Utland, 12GB data og en smertefri hverdag. Jeg har aldri hatt behov for å kontakte kundeservice. Dette er et Telia abonnement.

 

Kundeservice er viktig, Telenor har åpent 24t i døgnet. Mobilt Bedriftsnett er viktig. Å få tak i nytt sim-kort hvis man trenger det på dagen er viktig. Nå er det ikke jeg som er ansvarlig for mobilabonnementene vi har hatt opp igjennom årene, men vi har prøvd flere, men hver gang har vi gått tilbake til Telenor, og det er det sikkert en grunn til.

Lenke til kommentar

Kundeservice er viktig, Telenor har åpent 24t i døgnet. Mobilt Bedriftsnett er viktig. Å få tak i nytt sim-kort hvis man trenger det på dagen er viktig. Nå er det ikke jeg som er ansvarlig for mobilabonnementene vi har hatt opp igjennom årene, men vi har prøvd flere, men hver gang har vi gått tilbake til Telenor, og det er det sikkert en grunn til.

Telia har jo vakt tlf etter normal åpningstid.

 

Telia fikk i år helt nytt sentralbord\bedriftsnett som er veldig brukervennlig:

https://telia.no/bedrift/tjenester/telia-bedriftsnett

 

Man kan meg bekjent få nytt SIM-kort fra alle Telia butikk\forhandlere på dagen (dersom man møter opp fysisk).

 

Har selv ingen erfaring med bedriftsnettet til Telenor, så kan ikke uttale meg så mye rundt det :)

Lenke til kommentar

Erfaringsmessig er det ingen som slår Telenor på vanlige kundehenvendelser for bedrift. Alle bedrifter jeg har vært innom de siste årene havner alltid tilbake på Telenor etter å ha forsøk andre - og opplevd kundeservicen.

 

Og tillit til telefonoperatøren er viktig spesielt når en er ute og reiser en del, inkludert i utlandet. Det bare virker, så får det heller koste litt ekstra. Har en problemer, spesielt i utlandet, så er plutselig de pengene en sparte på telefonoperatør veldig dyre. Forsinkelser, manglende beskjeder, ingen mulighet for å ringe etc kan fort få en prislapp på noen tusen til flere titalls tusen når en er på reis..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og tillit til telefonoperatøren er viktig spesielt når en er ute og reiser en del, inkludert i utlandet. Det bare virker.

Gjelder ikke det stort sett alle operatører? 

Er vel med unntakene at ting går galt. Det kan jo skje med alle de store bedriftsnett operatørene (Telenor, Telia og Phonero).

 

Stort sett så fungerer jo alt som det skal hos de fleste tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Jobber i en bedrift med mer enn 1000 ansatte. Jobben betaler mellom 1000-1500 per måned for mitt Telenor bedriftabonnement. Kona, med nøyaktig samme bruksmønster som meg, betaler 200 kr per måned for sitt private abonnement (ikke Telenor). 

 

Så lenge IT-avdelingen ikke bryr seg om kostnader kan regningen fra Telenor bli hva som helst egentlig.

Det høres ekstremt ut. Jeg har Telenor Bedrift med 15GB. Selskapet jeg jobber for (har også over 1.000 ansatte) blir belastet snaut 200 kr per mnd. netto.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har byttet tilbyder mange ganger, men ender alltid opp igjen med Telenor. Hvorfor? Produktet de tilbyr er bedre. Prisen er ok. Abonnementet koster vel en 500-lapp i måneden, og det koster ikke noe å sende meldinger eller ringe. Det er også inkludert 5GB data.

What? 500 lapp for fri ringe etc og 5 gb? Whut.. Betaler selv med telenor bedrift med 5 gb for 250 her ._.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...