Gå til innhold

Mr D

Medlemmer
  • Innlegg

    7 298
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Mr D vant dagen sist 30. juli 2014

Mr D hadde mest likt innhold!

1 følger

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

27 727 profilvisninger

Mr D sine prestasjoner

2,1k

Nettsamfunnsomdømme

40

Hjelpsomme svar

  1. Utfordringen ser ut å være at du må/vil ha et integrert kombiskap som er høyere enn vanlig standard. Da blir utvalget svært lite og prisene blir høye fordi det produseres mye mindre serier. Hvis du kan bruke vanlig høyde (ca 177 cm) så får man skap fra ca kr 6000.
  2. Dette skal være samme TV i litt forskjellig "innpakking". Sammenligning hos Philips viser vel identiske egensaper.
  3. De aller fleste ventilatorer kan brukes med både utlufting og filter/resirkulering. De leveres uten tibehør, også kjøper man det man trenger av slanger/filtre i tillegg. Hvis du bruker filteret "Kombinert (utsuging/filter)" så får du 324 alternativer som kan brukes. Det som heller er viktig er hvordan den gamle blåser ut luften igjen, og eventuelt mål/plassering hvis man skal unngå for mye arbeid.
  4. Asko oppgir kontaktinfo her: https://no.asko.com/kontakt Ellers kan du sikker bruke Gorenjes kontaktinfo (de har eid Asko siden 2010). Verksted/tekniker skal ikke fjerne serienummeret. På hvitevarer skal det kun gjøres på produkter som kondemneres. Produksjonen av Asko vask, tørk og oppvask ble flyttet fra Sverige til Slovenia i 2013, men utviklingsavdelingen ligger fortsatt i Sverige. Produsenten påstår at konstruksjonen og kvaliteten skal være det samme. Vet ikke status i 2019, men dagens Cylinda vaskemaskiner produseres i Tyrkia. Går man langt tilbake så var Cylinda vaskemaskiner i Sverige samme maskiner som ble solgt med navnene Elektra og senere Asko i Norge. Cylinda vaskemaskiner i Sverige har også vært samme maskiner som har vært solgt som Elto i Norge. Gorenje eies nå av Hisense, og mange av Gorenje og Hisense hvitevarer er nok mer eller mindre identiske. Men Asko vask og oppvask produseres på egne linjer og er ikke samme produkter, selv om det er samme firma. *********************** Denne saken høres ut som en lei historie. Sånne maskiner med mye feil/problemere kan dessverre forekomme hos alle produsenter. Hvis det er påvist samme feil tre ganger eller forskjellig feil fire ganger, så skal tekniker/verksted søke ombytte hos leverandør. Det er vanlig praksis i bransjen.
  5. Jeg svarte hvordan det fungerer nå, da det ikke var noen info om når din erfaring var fra. Det stemmer at det har vært slik praksis hos Asko (og Gorenje som er samme eiere) i noen år tidligere, men da hadde de liste over alle lokale verksteder på hjemmesiden sin så kundene kunne kontakte verkstedet direkte på telefon eller mail. Dette ble endret i fjor (husker ikke når) slik at kunden nå har kontakt med leverandør som kan gi support før verkstedet får oppdraget, for å luke ut brukerfeil. Kjenner ikke til at det er er vanlig problem på Asko vaskemaskiner. Har hørt om tilsvarende problem på flere merker, med vanlig belg og dørløsning, noen få ganger,
  6. Denne kanskje? (bildet funnet på Google fra denne siden)
  7. Har god erfaring privat og vet fra jobb at Asko er gode vaskemaskiner. Men man vil alltid høre om noen som har hatt dårlig erfaring hvis man spør om erfaring. Asko vaskemaskiner har lang gjennomsnittlig levetid. Bare Miele har lenger forventet levetid. Hvis man ser på oppbygginge er det bare Asko og Miele som har konstruksjoner som er annerledes enn de andre produsentene. Asko sine "spesialiteter" er Steel Seal og Quattro Construction. I tillegg er det bare Asko og Miele som bruker vekter i støpejern, men de andre bruker betong. Asko har en kundeservicetjeneste som du kontakter for hjelp, som alle andre hvitevareleverandører i Norge. Jobben blir gjort av lokale verksteder som har avtale med leverandøren. I de største byene kan det være noen som bare jobber for ett eller noen få merker, men når man kommer litt ut i landet så er det samme tekniker som kommer hjem til kunde om det er Asko, Miele, Electrolux, Bosch eller andre kjente merker.
  8. 40 år gammel koax er, som andre har nevnt, kanskje den største feilkilden. Hvis dere prøver med ny antenne, så bruk ny kabel også. En antenneforsterker kan også svikte/fuske. Prøv uten forsterkeren. Ellers så bør en forsterker sitte i antennen eller nærmest mulig antennen, ikke ved TV-en. "Svært god dekning", uteantenne og forsterker skal gi bra signal hvis det ikke er noe feil. Har du sjekket på dekningskartet at senderen som antennen er rettet mot er den anbefalte? Er det andre sendere i nærheten som kan prøves?
  9. Hoover støvsugere er vel stort sett en kvalitet som gjør at det ikke er verdt å gjøre så mye med...
  10. Må inn på Appinformasjon. Hold på appen og velg i-en opp i høyre hjørne eller gå inn på Innstillinger -> Apper. I Appinformasjon trykk på Varsler og velg Lydløs, eller gå lenger ned og trykk på Varselkategorier og velg hvike varsler du vil ha.
  11. Når dette er brukt på lenestol, så er høyttalerpluggen brukt til strømforsyning og DIN-kontakten brukt for styring. Dette kan også kjøpes hos Kjell & Company: Høyttalerplugg - DIN-kontakt
  12. Ja, denne gamle høyttalerpluggen er en DIN-standard. Overganger fra 5-pol til høyttalerplugg er/var ikke vanlig da 5-pol rund DIN-plugg var linjesignal, ikke forsterket signal til høyttalere. Pluggene på bildene var standarden da Tandberg var store og ble brukt av B&O og andre europeiske produsenter. Topolet plugg (flat og pinne) til høyttaler og 5-pol (180 grader) til kassettspiller (signal inn og ut) og platespiller. Men disse pluggene ble aldri brukt i kombinasjonen som vist i bildet i post 2 på vanlig lydutstyr. Etter at DIN-standardene ble borte fra HiFi-verden har pluggene blitt brukt i andre proprietære løsninger.
  13. God gammel høyttalerplugg. Dårlig bilde, men ser ut som 5-pol DIN-plugg (180 grader). Men at de er koblet sammen er temmelig sært. Kan være en ustandarisert bruk til noe annet enn vanlig lydsignal. Hva er det i andre enden?
×
×
  • Opprett ny...