Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nVidia pleier vel ikke å komme med så mye ytelsestall i lanseringene sine?

I hovedsak er det 3. parter som kommer med disse, og det fordrer jo at dem har tilgang på korta.

Tidligere har lansering funnet sted nærmere tilgjengelig dato, og derfor har da benchmarks vært klare til lanseringen...

Lenke til kommentar

Neida, det holdes ikke tilbake til 14. septemper. "Ok".

Kan jo være mange logiske forklaringer til det. En av dem er jo oppdateringer angående drivere. 

 

Alle større firmaer har "roadmaps" angående hva de skal utvikle, og den kan ha vist at driverne ville få noe de mente var nødvendig for en første media-uttale. Særlig hvis det går på "performance". 

 

Greit at første offentlige benchmark viser 30% ytelses forbedring kontra 20% f.eks. 

Lenke til kommentar

Neida, det holdes ikke tilbake til 14. septemper. "Ok".

Ja, det fordi drivere skal ferdigstilles, og de som faktisk skriver disse testene skal få tid til å skrive, samle inn data og bearbeide dette.

 

Klarer egentlig ikke helt å se problemet ditt her.

Eneste forskjellen nå sammenlignet med tidligere lanseringer av hardware er at det er åpnet for forhåndsbestilling, men i Norge er dette helt risikofritt grunnet meget gode forbrukerrettigheter.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke fritt for risiko da 60 dager går raskere enn man tror.

 

Hvis jeg får vite ytelsen ganske snart kan jeg returnere 1080 Ti eller avgjøre at det ikke er verdt det med tanke på ytelse.

 

Jeg liker best når de sier "Here is the product, here are the numbers and it's in stores tomorrow."

 

Liker ikke TBA.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

9k

 

Jeg trengte kortet til det jeg driver med og det var ikke noe alternativ å vente.

 

I tilfelle jeg returnerer blir jeg 1-2 måneder uten kort og da er det bedre å vente på 7nm. Kan vanskelig se for meg de to neste månedene med GTX 970.

*skulle forhondsbestillt dag 1*

 

Noob ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

9k

 

Jeg trengte kortet til det jeg driver med og det var ikke noe alternativ å vente.

 

I tilfelle jeg returnerer blir jeg 1-2 måneder uten kort og da er det bedre å vente på 7nm. Kan vanskelig se for meg de to neste månedene med GTX 970.

Hvis det du driver på med har noe med rendring å gjøre, så er det en "no brainer" å bytte bort 1080TI med 2080TI. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som vet forskjellen på gigabyte 2080 ti- kortene «gaming oc» mot «windforce oc»?

 

Jeg trodde windforce var toppmodellen, men det er billigere enn gaming oc...

 

https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N2080TWF3OC-11GC#kf

 

https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N2080TGAMING-OC-11GC#kf

 

 

Ser ikkje mye forskjell :p

 

Ser ut som de kjører over 1800mhz uten stress...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Liten fun-fact:

 

Dere vet hvorfor nyere spill bruker så sinnssykt mye med lagringsplass? Den dagen er omme med spill som kun bruker RT. Hovedgrunnen til lagringsplassen er lightmaps (global illumination), innbakt inn i teksturer. 

 

Måten man lager spill, og har lagd spill i over 10 år allerede er å bruke Raytracing i spillmotorene for å kunne se hvordan lys og skygger lander i brettene på naturlig måte (ja, Unreal-engine har hatt RT i lang, lang tid allerede). Dette kan fint ta 24 timer for større brett. Deretter så må dette fakes gjennom rastorization til å ligne det man så med RT, som også fint tar flere timer med baking. Blir resultatet feil, så gjør man det igjen helt til man er fornøyd, og det man ser ligner på det man så med RT. 

 

Man utvikler rett og slett baklengs. 

 

For utviklere så vil RT i realtime bety enormt mye. Man kan nå designe brettene sine samtidig som brettene rendres i sanntid, og dytte lys rundt helt til man ser hva man vil se. Deretter baker man inn dette for å støtte den "gamle" metoden, mens RT er ferdig utviklet. 

 

Dette er grunnen for at spillutvikling kommer til å ta kortere tid nå, kontra før - angående de som mener at spillutviklere kommer til å bruke lengre tid nå siden de både må støtte det "gamle" og det "nye". 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som vet forskjellen på gigabyte 2080 ti- kortene «gaming oc» mot «windforce oc»?

 

Jeg trodde windforce var toppmodellen, men det er billigere enn gaming oc...

Får ikke opp linkene til Nizzen. Men man kan jo se på gamle modeller fra 10 serien for å få en ide, mener Windforce er billig modellen bl.a. på grunn av små vifter, ingen backplate osv..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Husk at det ikke er utviklingstid i måneder men totalt antall arbeidstimer som teller. Det er langt flere folk som arbeider med et spill nå en før.

Arbeidstid og arbeidstimer har often en fin korrelasjon da rundt utvikling av alt mulig rart. 

 

I min arbeidsdag, så utsetter jeg ting jeg vet kommer til å ta lang tid som f.eks render-tests eller simulasjoner til slutten av dagen. Rett og slett pga jeg vet de er nødt til å stå utover kvelden og natta for å bli ferdig til jeg er på jobb igjen dagen derpå. Men det i seg selv betyr at den oppgaven har et viss tidspress på seg. Gjør jeg 5 simulasjoner før jeg er ferdig med den biten, så betyr det over ei uke med utviklingstid på den. Selv da trenger man ikke være 100% fornøyd, men siden man har tidspress, så må en si seg ferdig med det.

 

Jo nærmere man kommer til det å kunne utvikle ting mens man ser resultatene i sanntid, jo kortere tid vil man bruke på prosjektet. Både innenfor arbeidstimer, og utviklingstid. Problemet havner ofte i at jo mer ressurser man har tilgjengelig, jo høyere kvalitet kreves det. Men innenfor lys spesielt, så når man et tak. Der ser man hvordan sluttproduktet vil se ut selv om man har lyssatt scenen med 1/10 av kvaliteten.Når man setter opp "final pass", så handler det bare om et finere resultat, og ikke annerledes utseende.  

Lenke til kommentar

Noen som vet forskjellen på gigabyte 2080 ti- kortene «gaming oc» mot «windforce oc»?

 

Jeg trodde windforce var toppmodellen, men det er billigere enn gaming oc...

 

 

https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N2080TWF3OC-11GC#kf

 

https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N2080TGAMING-OC-11GC#kf

 

 

Ser ikkje mye forskjell :p

 

Ser ut som de kjører over 1800mhz uten stress...

 

 

Får ikke opp linkene til Nizzen. Men man kan jo se på gamle modeller fra 10 serien for å få en ide, mener Windforce er billig modellen bl.a. på grunn av små vifter, ingen backplate osv..

 

 

Fra bilder og tall hos Gigabyte:

WindForce OC: 80mm vifter

Gaming OC: 82mm vifter og litt (marginalt?) større kjøler (og noen kroner mer i prislisten hos forhandlerne).

 

Ellers ser de temmelig like ut.

 

(edit: tyrkleif)

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...