Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Fleste av dere kommer nok til å slå av RT for å kunne øke FPS.. ihvertfall om du har høyere enn 1080p skjerm... men o'boy til hvilke pris?

Crazy. !!

 

Greia med RT er du får mer realistisk lys, skygge osv osv.. det spørs om øyet ditt legger merke til det når du spiller.

De proffe bryr seg nok fint lite om disse kortene da de er fokuserte på gameplay og høy FPS + høy Hertz på skjermene.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tør påstå at majoriteten i denne tråden ikke er proff-spillere. RT er ikke automatisk noe som finnes i alle spill uansett. Jeg kjøpte for å bruke til jobb/hobby. At spillene i fremtiden vil se penere ut er en god bonus.

 

1080p, dårligere fps.. basert på en video av et uferdig spill, med et uferdig kort og uferdige grafikk-drivere.  :w00t:

 

Med grafikk-innstillingene jeg hører om at de proffe bruker (ut fra andres innlegg her) nøyer de seg vel med en 1050 Ti.  :tease:

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Jeg tør påstå at majoriteten i denne tråden ikke er proff-spillere.

Med grafikk-innstillingene jeg hører om at de bruker (ut fra andres innlegg her) nøyer de seg vel med en 1050 Ti.  :tease:

Fair enuff, så spørs det: Ytelse vs 1080Ti? Her må det da testet uten RT. Men... du kjøpte ikke kortet for å slå den av?

Nå gjenstår å se hvor mye gain du får med de nye kortene da !! 

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte kortet fordi det har vesentlig flere cuda kjerner og ram enn det mitt 1080 FE har. RT kan slås på når det kommer noe av interesse som støtter det. Da har jeg muligheten og er klar når den tid kommer.  :wee: Jeg føler jeg er rustet for fremtiden i alle fall.

 

Jeg har sett at flere av de programmene jeg bruker vil ha støtte for RTX teknologien straks kortet kommer ut, så bare det alene er av stor interesse.

 

Jeg kan ikke tenke meg at nVidia bruker så mye tid og penger på å lage et kort som ikke skulle yte mer enn forrige generasjon, RT eller ei. Om det er verdt ytelse-hoppet, stort eller lite, må jo være opp til hver enkelt å vurdere.

 

Det er en gjenganger at mange her i tråden beskylder eller kaller hverandre det ene og andre fordi man ikke er enige om at 2080 (Ti) er et godt kjøp eller ei. Jeg har tro på at det blir et godt hopp opp for min del. Dersom det ikke er det, har jeg ingenting å tape, og kan returnere. Men det er jo heller tvilsomt at det kommer til å skje.  :closedeyes:

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte kortet fordi det har vesentlig flere cuda kjerner og ram enn det mitt 1080 FE har.

Da regner jeg med du sammenligner 2080 med ditt 1080 !! Du kan ikke sammenligne 2080Ti opp mot 1080... det må 2080 til.

Det er der du skal sikte om du har gjort en godt kjøp, har du bestilt Ti versionen så skal du sikte opp mot 1080Ti ytelsen.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan du sammenligne 2080 Ti mot 1080, det er faktisk vesentlig enklere enn 1080 mot 2080 fordi vi vet at 2080 Ti er betraktelig raskere enn begge to.

Det er greit nok det, slik vi har gjort i alle år med alle kortene kun for å se ytelsen !!!!

Fair enuff ! :p

 

Forøvrig er jeg mest interessert i ytelse mellom 2080Ti vs 1080Ti

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Fleste av dere kommer nok til å slå av RT for å kunne øke FPS.. ihvertfall om du har høyere enn 1080p skjerm... men o'boy til hvilke pris?

Crazy. !!

 

Greia med RT er du får mer realistisk lys, skygge osv osv.. det spørs om øyet ditt legger merke til det når du spiller.

De proffe bryr seg nok fint lite om disse kortene da de er fokuserte på gameplay og høy FPS + høy Hertz på skjermene.

Ok

 

Høres ut som ungdom som har veldig lyst på et RTX kort selv, men brukte alle pengene på snop :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det tviler jeg STERKT på. !!, forresten så viste bildet (venstre) et Ti.

Går man til nvidia sin side -.-> Shop.. så finner du et 2080 (Uten Ti), til den prisen.

 

Dessuten, jeg vil anta at alle RTX kortene støtter Ray Tracing.

 

Det var tull fra min side :) Det finnes jo ikke en versjon uten raytracing hehe. Hadde det det gjort så hadde kanskje prisen vært 799 USD.

Lenke til kommentar

Med 15k for det kortet som er aktuelt for meg så må det være 100% raskere for at det skal svare seg. Ved 66% raskere er det kun 1:1 pris / ytelse.

Er alt du kjøper verdt prisen? Klær, mat etc? Er en dongeribukse verdt f.eks 1200kr, når man får en til 300kr?

Ja slik går no dagan...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

RTX 2080 i 3dmark timespy: https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-2080-3dmark-timespy-score-leaked-clocked-at-2ghz-and-beats-a-gtx-1080-ti-without-ai-cores/

 

NVIDIA RTX 2080 Time Spy preliminary benchmark leaked – 37% faster than a GTX 1080 and 6% faster than a GTX 1080 Ti without using AI core (DLSS)

 

Eventelt et overklokket 2070, med en kjernefrekvens på 2025 MHz tror jeg heller dette er 2070.

2080s klokkefrekvens er på 1515 MHz, så det er uansett en kraftig overklokk om kjernefrekvensen skal over 2GHz.

Lenke til kommentar

Eventelt et overklokket 2070, med en kjernefrekvens på 2025 MHz tror jeg heller dette er 2070.

2080s klokkefrekvens er på 1515 MHz, så det er uansett en kraftig overklokk om kjernefrekvensen skal over 2GHz.

 

Er det ikke bare GPU boost 3.0 da? Mitt gamle 1080ti var jo stadig over 2000MHz. Merkelig hvis ikke turing skulle klare det samme.

Lenke til kommentar

Fleste av dere kommer nok til å slå av RT for å kunne øke FPS.. ihvertfall om du har høyere enn 1080p skjerm... men o'boy til hvilke pris?

Crazy. !!

 

Greia med RT er du får mer realistisk lys, skygge osv osv.. det spørs om øyet ditt legger merke til det når du spiller.

De proffe bryr seg nok fint lite om disse kortene da de er fokuserte på gameplay og høy FPS + høy Hertz på skjermene.

Så lenge vi har med smarte utviklere å gjøre, så håper jeg de ser sine egne limits og lager spillet på en smart måte. Om spillet ikke takler Raytraced lys, så kan det fremdeles bli brukt til global illumination,  ambient occlusion eller photon mapping. 

 

For ikke å glemme andre ting RT kjernene kan bli brukt til. For "Pro" spillere, så kan det faktisk gi god mening å måtte ha et RTX kort, ettersom mye av gammel tech kan bli dyttet over til RT delen av kortet. Battlefield kan støtte at all prosjektil-basert kalkulasjoner kan bli kastet ditt f.eks. Tensor kjernene kan fungerer som en dedikert Bullet/PhysX/etc kort, etc. 

 

Og det i seg selv kan gi økt ytelse, selv uten" RT on" i form av raytraced lys. Men man kan si "RT on" i andre former. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da regner jeg med du sammenligner 2080 med ditt 1080 !! Du kan ikke sammenligne 2080Ti opp mot 1080... det må 2080 til.

Det er der du skal sikte om du har gjort en godt kjøp, har du bestilt Ti versionen så skal du sikte opp mot 1080Ti ytelsen.

Hvorfor da? Navngivingen har egentlig ikke noe å si. Ytelsen for beste kortet i år er satt, og om det heter 2080 eller 2080TI har egentlig ikke noe å si. Det som er 2080TI i år er jo egentlig det samme som 1080 året det ble lansert, så er der sammenligningen blir riktig synes nå jeg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...