Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Fordi det åpner for at NVIDIA kan kjøre stadig mer bedriten strategi for å få markedsandeler. At folk får åpne kjøp betyr kun at de tenker på seg selv og gir blanke i hvordan langtidsvirkningen av handlingene blir.

Mja?

 

Det handler vel om supply og demand og?

 

Folk står ganske velvillige i evige køer for å få den siste iphone slik at den kan flashes.

 

Nå når kun en skjermkort levrandør leverer high end kort, og det har vært utsolgt på verdensbasis bl.a. pga mining lenge.

Så må vel hvertfall folk i Norge med den returnpolicyen vi har få lov å forhåndsbestille :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.rockpapershotgun.com/2018/08/22/nvidia-turing-rtx-2080-performance-target-metro-exodus/

 

Metro Exodus targeting 60fps 1080p for new Nvidia RTX features

 

 

After speaking with Metro Exodus developers 4A Games, however, we might finally have some idea of what to expect when Nvidia’s pretty RTX settings are all switched on.

 

“We’re always going to be pushing 60[fps],” rendering programmer Ben Archard told me when I asked if 4A have any kind of performance targets when it came to implementing Nvidia’s uber lighting ray tracing tech. “But we’ll see what we get. Obviously, there are three cards there and we’ll see what profiles we can get for each.”

Tydelig at Raytracing er særdeles komplisert.

 

Men husk på at det er er mulig å spille uten Raytracing aktivert, ytelsen er nok betraktelig bedre da

Lenke til kommentar

Begynner å gå mektig lei av at denne tråden er overlesset av poster fra Gabri3l som skal forkynne om hvordan turing blir en flopp og hvor skittent nVidia er. Det er nok nå Gabri3l, vi har forstått for over 10-20 sider siden at du er skeptisk til turing uten at du trenger å skrive 100+ innlegg til om hvordan nVidia lurer oss. Alt du skriver er bygget på konspirasjonsteoretikere fra YouTube og andre ikke valide kilder. Det tilføyer ingenting annet enn negativitet i denne tråden.

 

Kan ikke vi som faktisk gleder oss til turing og RTX få lov å ha denne tråden hvor vi diskuterer uten at du skal forsøple den med din negative holdning?

 

Lag heller en egen tråd som «vi som hater RTX» eller liknende, så kan vi som faktisk gleder oss til produktet få lov til og vente i spenning på benchmarks. Er ikke alle som ønsker å lese et titalls poster om hvor negativ du er til RTX Gabri3l, lag heller en egen tråd slik at dere likesinnede kan diskutere i fred uten å ødelegge tråden for alle oss andre.

 

Edit: skrivefeil

 

Jeg har nettopp forsøkt å legge ballen død, og forklart at jeg ikke er negativ til Turing. Og til og med sagt; OK, la oss la det ligge der. Likevel må du inn med dette siste stråmanns stikket og rippe opp i det likevel... I en rettferdig verden må nesten det gi meg rett til å forsvare meg?... Utrolig nok igjen, fordi du øyensynlig ikke leser postene du klager på en gang... Du skjønner såpass? Men det betyr da også at det er du som bidrar til å holde denne linjen oppe. See how that works? Eller skal man ikke en gang ha rett til å svare på slike angrep som dette?

 

Jeg prøver igjen med teskje, og siden denne posten er stilet til deg, så kanskje du leser denne i det minste? 

 

Når Nvidia gir oss informasjon som er negativ, men mange i denne tråden tydeligvis ikke en gang forstår at det er negativ informasjon på grunn av at de ikke forstår hva Nvidia faktisk har sluppet av informasjon. Så er det ikke jeg som er negativ når jeg regner ut hva informasjonen faktisk sier, det er resultatet av regnestykket mitt som er "negativt". Det burde bety at det går an å  angripe regnestykket mitt dersom man finner noe galt med det. Men tilsynelatende, igjen, siden ingen finner feil med regnestykket, så går de i stedet etter personen som var så "slem" å "oversette" hva Nvidias ytelses tall faktisk sier. Rettferdig mot meg, synes du ikke? Jeg prøver å gi medlemmene i tråden informasjon som er korrekt, og skal henges for det...

 

Og jada, det er ingen hemmelighet at jeg synes Jensen er en cowboy, historien viser nemlig hvordan han har grisekjørt på veien til å bygge dette selskapet, av og til rett fra Jensen selv. Men vet du hvordan jeg visste om dette? Jo, jeg er nemlig gammel nok til at jeg var "der" når det skjedde. Jeg trenger ikke "konspirasjonsteoretikere fra YouTube" til å fortelle meg dette. Men at du kaller det for det, viser med all tydelighet at du sannsynligvis er født i 1993, slik ditt forrige bruker navn syntes å indikere. Og om så, skjønner jeg at du ikke har samme førstehåndskunnskap som meg. Men det unnskylder likevel ikke at du synes å mene at det korrekte er å diskutere ut fra en virkelighets oppfatning som din, når den åpenbart er basert på null faktisk kunnskap om emnet. Om du ikke interesserer deg for historien, ok greit, det er ikke så spennende for alle. Men det diskvalifisere deg fra å mene noe vektig om historien. Skjønner du? Akkurat som 2. Verdenskrig skjedde, så kunne ikke du forventet at resten av verden skal diskutere ut fra at den ikke skjedde, bare fordi du ikke har fått det med deg.

 

Nå, inntil Nizzen endrer tittelen på denne tråden til:"Vi som ikke vil høre noe negativt om Nvidia, deres produkter generelt, og RTX serien spesielt". Så synes jeg faktisk du og dine burde lage deres egen tråd der dere kan diskutere deres  kjærlighet for selskapet, Jensen og produktene, og da med disclaimer om at det ska være "safe space" for Nvidia fans. I denne tråden ville jeg ha forventet at det ble postet etterrettelig informasjon om produktet som er nevnt i henhold til trådens tittel. Ikke kjærlighets dikt til Jensen, og personangrep på meningsmotstandere...

 

Men OK, nå har tydeligvis "menigheten"  tatt over tråden, jeg ser det ut fra likes på innlegget ditt. Og det er greit, når Nizzen har endret trådtittel, så kan jeg starte en tråd for diskusjon av produktet, ikke personene i tråden som deler informasjon om produktet. OK?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

https://www.rockpapershotgun.com/2018/08/22/nvidia-turing-rtx-2080-performance-target-metro-exodus/

 

Tydelig at Raytracing er særdeles komplisert.

 

Men husk på at det er er mulig å spille uten Raytracing aktivert, ytelsen er nok betraktelig bedre da

 

BURN THE WITCH!!!

 

HAN POSTET NEGATIVT OM RTX!!!

 

VI VIL HA TRÅDEN VÅR I FRED UTEN SLIKE KONSPIRASJONSTEORIER!!!

 

:ninja:  

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg leste rykter om at 20 september er datoen for når benchmarks kan bli lagt ut av reviewere...

 

14. september er datoen som NDA'ene visstnok løftes. Om man har en forhåndsbestilling inne, vil man altså kunne få nesten en uke på seg til å fordøye reviews før man bestemmer seg for om man vil beholde bestillingen.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt. Du "angriper" folk som har kjøpt OG som ikke har kjøpt RTX. Du klager over at RTX er så inni hælvette dyrt, men likevel forhåndsbestilt det selv.. Så kanonen din virker til å skyte i alle retninger her,

 

Jeg har bestilt RTX2080Ti, fordi det kommer til å være det raskeste skjermkortet tilgjengelig i alle scenarioer, punktum.

 

Det er kortene under 2080Ti som er litt vel, "problematiske", fordi de ikke ser ut til å gi stort mer ytelse i "tradisjonelle" spill enn kortene de skal konkurrere mot i 10 serien på pris, kanskje heller til og med en del mindre ytelse per krone. Spesielt nå med introduksjons prisene. Normalt ville ikke dette vært et problem for Nvidia, da markedet ville vært tømt for 10 serie kort om ikke for mining bobla. Så nå er vi i denne situasjonen.

 

Grunnen til at jeg "kan" handle fra Nvidia selv om jeg ikke "liker" dem, er at jeg tror at vi ikke har stort annet valg enn å stole på de myndighetene som skal regulere markedet. Det betyr at for eksempel å holde "kunstig" liv i en konkurrent, er det som potensielt holder markedet tilbake. Det er bedre å la de som ikke kan konkurrere gå konkurs, slik at de slipper sin plass i markedet. Og at det dermed blir letter for andre å etablere seg som konkurrent i markedet, fortrinnsvis noen med bedre forutsetninger for å konkurrere...

 

Som du også påpeker, og som jeg synes er litt merkelig at folk ikke ser ut til å ta inn, så vil jo et "angrep" fra meg på Nvidia kunder også være et "angrep" på meg selv. Likevel er det akkurat det jeg blir beskyldt for. Kanskje fordi jeg er i besittelse av litt "selv ironi" på dette punktet, og ikke er redd for nettopp å gjøre litt narr av meg selv for å bruke så avsindig mye penger på et skjermkort. Men at det ikke skal være lov til å leve i en virkelighet der nettopp ~12 000Kr er en avsindig mengde penger å bruke på et skjermkort, det forstår jeg altså ikke...

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt RTX2080Ti, fordi det kommer til å være det raskeste skjermkortet tilgjengelig i alle scenarioer, punktum.

 

Det er kortene under 2080Ti som er litt vel, "problematiske", fordi de ikke ser ut til å gi stort mer ytelse i "tradisjonelle" spill enn kortene de skal konkurrere mot i 10 serien på pris, kanskje heller til og med en del mindre ytelse per krone. Spesielt nå med introduksjons prisene. Normalt ville ikke dette vært et problem for Nvidia, da markedet ville vært tømt for 10 serie kort om ikke for mining bobla. Så nå er vi i denne situasjonen.

 

Grunnen til at jeg "kan" handle fra Nvidia selv om jeg ikke "liker" dem, er at jeg tror at vi ikke har stort annet valg enn å stole på de myndighetene som skal regulere markedet. Det betyr at for eksempel å holde "kunstig" liv i en konkurrent, er det som potensielt holder markedet tilbake. Det er bedre å la de som ikke kan konkurrere gå konkurs, slik at de slipper sin plass i markedet. Og at det dermed blir letter for andre å etablere seg som konkurrent i markedet, fortrinnsvis noen med bedre forutsetninger for å konkurrere...

 

Som du også påpeker, og som jeg synes er litt merkelig at folk ikke ser ut til å ta inn, så vil jo et "angrep" fra meg på Nvidia kunder også være et "angrep" på meg selv. Likevel er det akkurat det jeg blir beskyldt for. Kanskje fordi jeg er i besittelse av litt "selv ironi" på dette punktet, og ikke er redd for nettopp å gjøre litt narr av meg selv for å bruke så avsindig mye penger på et skjermkort. Men at det ikke skal være lov til å leve i en virkelighet der nettopp ~12 000Kr er en avsindig mengde penger å bruke på et skjermkort, det forstår jeg altså ikke...

Du må jo være ganske rik.

Lenke til kommentar

Du må jo være ganske rik.

 

Ikke egentlig, men jeg hadde satt av penger til akkurat dette kortet. Jeg visste bare ikke at det skulle komme så tidlig. Satser på opp mot 2,2GHz på vann, og så kommer 2080Ti til å være det verste beistet på markedet helt til 7nm versjonene kommer.

 

Og akkurat det kan ta tid, med mindre de bare krymper noden for å spare kostnad på silisiumen. For enten må minnebussen utvides, noe Nvidia ikke har vært glade i å gjøre på en stund, eller så må de vente på rasker VRAM for å kunne bli stort raskere. Dermed kan fort neste generasjon enten komme tidligere med samme spesifikasjoner som nå, bare med mindre strømforbuk. Eller vi må, også grunnet lite konkurranse, vente nærmere 2 år før det igjen kommer noe vesentlig bedre på markedet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sort of OT:

 

Tror nok @Gabri3l er mer i takt med forumet generelt enn enkelte av dere til stadighet gir inntrykk/har oppfatning av.

Han har ratio på ryktepoeng/antall innlegg  på 69%, hvem av dere "andre" ligger i nærheten?

Gabri3l har masse kunnskap ihvertfall som har vært til mye nytte. Men det går ofte slik på diskusjon.no, at to parter bare er uenige og fortsetter i det uendelige med de samme argumentene til det til slutt blir usaklig/personangrep. Forhåpentligvis kan man være uenig og lære litt samtidig, men respektere at andre har ulike synspukter, det er en sunn diskusjon. Jeg skunne ønske folk kunne ta ulike meninger litt mindre personlig, og slippe å måtte forsvare sine egne valg/tanker hele tiden, og heller være enig med å være uenig. Men det er nok et utopi. Man har jo dog enkelte folk her som kaster ut påstander som er så håpløse at det beste hadde vært å ignorere over som BadCat ofte gjør. 

Endret av PgUp
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...