Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Øh...? Pc spill har da hatt mulighet for å velge innstillinger gjennom alle tider..

 

Nå har ikke jeg gamet på en stund da på PC plattformen.

 

Men i disse automatiseringstider.. Da burde vel spillet sjekke med OS, spill, hardware elns. og fått tilbakemelding om at du kan tryggt klemme ut litt ekstra godsaker?  :)

 

Kommer til å spille VMware ekstra hardt på den nye 3700x  :yes:

Spesiellt når jeg får på plass grei nok SSD og HDD til formålet.

 

Spilling kommer til å bli en bigeskjeft, men da direkte uten virtualisering på Win10.

Endret av G
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg gamet på en stund da på PC plattformen.

 

Men i disse automatiseringstider.. Da burde vel spillet sjekke med OS, spill, hardware elns. og fått tilbakemelding om at du kan tryggt klemme ut litt ekstra godsaker?  :)

Visst du ikke vil tukle med innstillinger selv, så kan du bruke Geforce Experience til å finne optimale innstillinger for deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nizzen bidrar definitivt med mye verdifult på forumet, bare så det er sagt :). Han er vel en av de få her som backer opp påstander med egne tester og kjøper hardware ofte bare for testformål og være hands-on oppdatert på det han snakker om.

 

Men utgir seg for å være superriking  :wee:

Også lander han på et lusent skjitbillig Taichi  :)

Overrasket jo litt. Men fornuftig det..

 

edit:

Jeg skulle sikkert gjort det samme valget. Men med en skog av hovedkort å velge i så ble det Hero VIII. Rotet meg bort i krattet..

Ser jo at Taichi har nok USB-porter og mikk-makk det også  :love:

Man lever uansett kun en gang. Skål!

 

 

Taichi - 3,3 lakser

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5102546

 

Hero VIII - 5 lakse-ish

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5102531

Endret av G
Lenke til kommentar

Det som er greia, er at "least" effort i dette tilfellet også er "max effort". Nvidia har bokstavelig talt ingenting mer i godteposen.

 

Bortsett fra TU102?

frykter Navi; Nvidia kommer nemlig mest sannsynlig ikke med 7nm produkter før slutten av 2020... Det betyr at AMD vil ha denne node fordelen over Nvidia i sannsynligvis over et år! Nærmere ett og et halvt... Så fanboy? Sorry, jeg forholder meg bare til fakta...

NVIDIA venter vel på 7nm EUV, som vil gi et ytterligere løft fra 7nm.

Uansett irrelevant all den tid de konkurrerer på pris, ytelse, og effektivitet på en eldre node.

 

Det er heller ikke gitt at 7nm er billigere per transistor enn 12nm FFN.

Lenke til kommentar

Bortsett fra TU102?

Klart de kunne gjort som ryktene ville ha det til, og flyttet 2080S opp til 102, om det var det du tenkte på? Men da måtet de nesten også gjort noe med 2080Ti så de ikke kom for nærme hverandre, og det er den jeg mener holder resten av stacken nede. For en 2080Ti"S" på full 102 chip er jo bare en Titan RTX, og den eksisterer jo allerede. Så en Titan RTX med 12GB VRAM rett og slett. Det vil ikke være rare ytelses forbedringen over 2080Ti uten eventuelt "modnere" silisium, som kan klokke høyere f.eks.

 

NVIDIA venter vel på 7nm EUV, som vil gi et ytterligere løft fra 7nm.

Uansett irrelevant all den tid de konkurrerer på pris, ytelse, og effektivitet på en eldre node.

 

Det er heller ikke gitt at 7nm er billigere per transistor enn 12nm FFN.

 

Helt enig.

 

Personlig har jeg trodd RX 5700/XT bare var en volum modell, "ventepølse" til RDNA2 modellene med RTRT støtte kommer. Og at AMD neppe ville bruke ressurser på å lage en større modell enn 5700XT basert på bare RDNA. Men AMD har sagt før, og nå sist direkte fra Scott Herkelman på en slik måte at det virker litt vel "coy", at de venter med RTRT modeller til "the ecosystem is ready"... Så til nå har jeg tenkt at det vil sammenfalle best med en lansering rundt "Next Box"ene. Men det slår meg at de har lagt litt vel mye i RDNA, og at RTRT "økosystemet" neppe vil kunne sies å være "ready" ved lansering av "PS5/XB2".

 

Nå hevder den franske websiden som har vært ganske godt informert tidligere, at R7 allerede er EOL... Og jeg finner det ihvertfall vanskelig å se at "økosystemet" er "ready" til  CES i januar... Og at AMD skal ha RX5700XT som raskeste skjermkort de tilbyr helt frem til slutten av neste år? Det gir ikke mening når de nettopp har vist at de fremdeles vet hvordan man lager svært gode skjermkort. Så slik det står nå, så tror jeg AMD vil lansere resten av RDNA stack'en kanskje opp til "5950XT", og gjerne rundt CES. Ser vi på Sapphire lekkasjen av modell nummer, og legger til 4 CU per modell, så er 5950XT en 80CU modell. Altså potensielt dobbelt så rask som 5700XT, eller med andre ord; rundt 30% raskere enn 2080Ti...

 

Nok til å skremme Nvidia? Absolutt, men riktignok i hovedsak på grunn av marginene demmes...

 

Edit: Jeg glemte et siste alternativ; Nvidia kan jo riktignok lage en Turing på ~850mm2... Om de gjør det, kan vi da være enige om at Nvidia har "litt" panikk for Navi? ;)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar
Jeg har stort sett bestemt meg for å oppgradere til Ryzen 3900X i nærmeste fremtid, men ingen av de nyeste skjermkortene får meg til å hoppe i taket av begeistring. Uansett så føler jeg ikke noe for å sette inn mitt gamle GTX 980 inn i den nye maskinen, så hvilket skjermkort vil passe godt sammen med Ryzen 3900X, og samtidig bli en bra oppgradering fra GTX 980?

 

Jeg ser at et standard 2080 kan kjøpes for 6490 kroner akkurat nå. Er dette et godt kjøp hvis en sammenlikner med det nye 2070 Super?

Lenke til kommentar

Jeg har slettet personangrep fra tråden. Vennligst vær snille og greit med hverandre. Hvis noen føler seg trakassert eller mobbet ser vi helst at dette rapporteres slik at vi får luket det bort fra forumet. å Svare på slikt i en tråd kan gjøre ting verre.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

 

Jeg har stort sett bestemt meg for å oppgradere til Ryzen 3900X i nærmeste fremtid, men ingen av de nyeste skjermkortene får meg til å hoppe i taket av begeistring. Uansett så føler jeg ikke noe for å sette inn mitt gamle GTX 980 inn i den nye maskinen, så hvilket skjermkort vil passe godt sammen med Ryzen 3900X, og samtidig bli en bra oppgradering fra GTX 980?
 
Jeg ser at et standard 2080 kan kjøpes for 6490 kroner akkurat nå. Er dette et godt kjøp hvis en sammenlikner med det nye 2070 Super?

 

 

2080 super er ventet å være ca 7-8% raskere ennvanilla 2080, så da må du egentlig bare se hva du tenker deg å gi for et skjermkort.

 

Tester av 2070 super kort:

 

https://www.guru3d.com/articles-pages/msi-geforce-rtx-2070-super-gaming-x-trio-review,1.html

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2080 Super var egentlig skjermkortet jeg hadde sett meg ut, men i følge nVidia sine egne sider så er MSRP på dette kortet 7499 kroner. Det er et ganske høyt hopp i pris for usle 7-8% ytelse. 2070 Super virker å gi mest for pengene akkurat nå. Antar det vil gi en merkbar ytelse i forhold til mitt GTX 980.

Lenke til kommentar

asus predator gaming laptop den ser fin ut med prosessor og grafikk

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=140209400

 

det er ikke det siste utstyret men den holder til vintage spill

og flere og flere spiller vintage spill 

 

tror det er kommet noen senere asus acer med nyere spek til 8ooo,-

men det er en gaming pc

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=138106458

Endret av fleksnes radio amatør
Lenke til kommentar

Den siden der er det uansett nesten ingen som ser.

 

Er mye plastic fantastic med Asus. Når alt de gidder er å imitere børstet metall. Og andre eldre kort er ganske plastic. Utseende på kortet er jo uansett litt kjedelig men med ihvertfall noe mønster i støpeformen denne gang. Det er uansett den siden som presenteres kunden når produktet selges. Så jeg vil påstå at det betyr noe i salgsøyeblikket. Å få kamuflert ledningene i svart hadde ikke kostet dem mange ørene.

 

Jeg ser også en ring ytterst i viftebladene. Så selv om det kanskje ikke ødelegger luftflyt, så gir også det litt utseendemessig følelsen over at ringen vil skrape borti lokket når som helst, som på et dårlig glidelager   :)

Mens, kort som har individuelle viftetupper gir et litt mer rå utseende. De kan gjøre litt mere for å løfte det da.

 

Edit:

Har et lite spørsmål. På de kortene som har flust med skjermutganger, så er det enkelte modeller som kommer med USB-C. Hva er tanken her egentlig? Å kjøre skjerm fra den også (siden det jo vil la seg gjøre), eller kanskje mer å bare få gitt folk som har litt eldre hovedkort en faktisk ekstra rask USB?

Endret av G
Lenke til kommentar

Angående USB-C

 

Virtual Reality

 

By combining advanced VR rendering, real-time ray tracing, and AI, the ROG Strix GeForce RTX™ 2070 will take VR to a new level of realism. Cable management is much improved with VirtualLink, which utilizes an Alternate Mode of USB Type-C™ to provide a quick, single-cable connection for next-generation VR headsets.

Lenke til kommentar

Trenger vel ikke kamuflere noen ting .. det er jo bare å bruke ledere med sort isolasjon.

 

Selvsagt så kunne de det. Men de er vel bedre med en sleave/strømpe slik at de som skal koble får på plass polariteten i mot kontaktpunktene til ledninger korrekt. Var det jeg hadde i tankene der.

Lenke til kommentar

Angående USB-C

 

Virtual Reality

 

By combining advanced VR rendering, real-time ray tracing, and AI, the ROG Strix GeForce RTX™ 2070 will take VR to a new level of realism. Cable management is much improved with VirtualLink, which utilizes an Alternate Mode of USB Type-C™ to provide a quick, single-cable connection for next-generation VR headsets.

 

Betyr dette at disse USB-C kontaktene man ser på litt kraftige modeller er dedikert for VR-bruk, eller kan man koble en harddisk, eller en USB Hub og mye annet på slike skjermkort med den kontakttypen?

Endret av G
Lenke til kommentar

Betyr dette at disse USB-C kontaktene man ser på litt kraftige modeller er dedikert for VR-bruk, eller kan man koble en harddisk, eller en USB Hub og mye annet på slike skjermkort med den kontakttypen?

Det betyr akkurat det som står. VR briller.

Er ingenting i grafikkkort designet nye eller eksisterende som tilsier noe USB mass storage implementering. Hvorfor skulle man implementere det. Finns ingen grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...