Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/nvidia/gigabyte-geforce-rtx-2080-windforce-8g/1006579.11111/

Bestilte meg denne. Skal bli godt! 1070 kortet sliter med ultrawide skjermen.. 

 

Jeg prøvde 2070 versjonen, og den var imponerende stille, virket som et veldig bra kort. Men jeg mener å ha hørt at akkurat det kortet i 2080 versjon og/eller 2080Ti, sliter med noen merkelige ulyder, liknende coil whine? Bare en "heads up", vurder å google det kortet, og om du finner urovekkende mye negativt om det, så vurder å avbestille og finn en annen modell. Mitt tidligere Vega 56 fra Gigabyte var vel omtrent det mest utskjelte skjermkortet i Neweggs historie, og mitt hadde også noe av det verste coil whinet jeg noen sinne har hørt fra et skjermkort. Gigabyte er jeg generelt skeptisk til rett og slett... Ihvertfall når det kommer til skjermkort...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde 2070 versjonen, og den var imponerende stille, virket som et veldig bra kort. Men jeg mener å ha hørt at akkurat det kortet i 2080 versjon og/eller 2080Ti, sliter med noen merkelige ulyder, liknende coil whine? Bare en "heads up", vurder å google det kortet, og om du finner urovekkende mye negativt om det, så vurder å avbestille og finn en annen modell. Mitt tidligere Vega 56 fra Gigabyte var vel omtrent det mest utskjelte skjermkortet i Neweggs historie, og mitt hadde også noe av det verste coil whinet jeg noen sinne har hørt fra et skjermkort. Gigabyte er jeg generelt skeptisk til rett og slett... Ihvertfall når det kommer til skjermkort...

Good to know! Ser kortet forsvant fra lista deres. Så mulig jeg bestilte det siste kortet der.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjell på "A" modeller i forhold til cheap modeller?

 

"A" chip'ene er bedre binnet. Om du kjøpte et kort som var fabrikk overklokket var du garantert et kort med "A" chip, siden Nvidia ikke tillot fabrikk overklokking av non-A chip'er. Nvidia gikk imidlertid etterhvert bort fra hele "A" chip greia. Om det er fordi tredjeparter ikke gadd betale ekstra for dem, eller om det var fordi silisiums kvaliteten ble bedre med tiden er det nok svært få som vet sikkert.

Lenke til kommentar

Så et Asus Strix kort og et KFA2 kort er i prinsippet samme?

 

Om du skal overklokke så er det power target som kommer til å stoppe deg før noe annet. Asus kortet kan kanskje benytte bedre komponenter slik at de tør sette en høyere power target. Men i praksis snakker vi vel om en maks forskjell på rundt 5% mellom de "normale" consumer kortene. Ellers er det nok bare Kingpin versjoner og liknende som oppnår noen høyere OC verdt å snakke om.

Lenke til kommentar

Ser noen kort kjører på 1750sih mens "high end" kort kjører på 1850mhz

 

"Kjører på" eller er "Merket med"? Mange Turing kort klarer frekvenser ikke langt unna 2000 MHz rett ut av boksen. På mitt 2070 Gaming Z så ligger det vel på litt over 1900MHz uten at jeg trenger gjøre en ting. En runde i Afterburner og Scanner X, så kjører det på ~2000 MHz. Dette er i "Superposition", jeg antar det vil ligge litt høyere i spill, det har jeg ikke giddet sjekke med overlay..

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte dette KFA2 2080 Ex kortet forleden. Tenkte at det er ok gpu for pengene i forhold til en 2070 super, som var det jeg egentlig hadde tenkt.

 

Den har en bios-basert begrensning på power (11,6% oppover), men jeg fikk satt på overlock til 2070 mhz, og under last ligger den rett i underkant av 2000 mhz, i spill hvor ikke alt er maxed kan den holde 2055mhz. Temperatur under 70 grader, mitt tidligere 1070 lå 5-8 grader høyere. KFA2-en trekker maks 237 watt og er power-limited per GPU-z. Sannsynligvis hadde det kunne gi litt mer juice hvis det ikke var en powerlimit i bios, men hadde vel fort truffet begrensning på kjøling og non-a chip-kvalitet.

 

Samsung-rammen klokker, så vidt jeg kan forstå, veldig bra, kjører på 8325 mhz, i marketing regning (opp fra 7000 mhz). Er ikke ekspert.

 

Xtreme tuner app som følger med er ræva, bruker hellter MSI Afterburner. Fant ut at viktig ikke å kjøre flere programmer samtidig som kåler med innstillinger. Greit å verifisere med gpu-z.

 

Kortet virker også solid bygget, med skikkelig kjølefinner.

 

Men jeg har lite å sammenligne med, både fysisk og på benchmarks. Skulle iallefall tro at den gode minnehastigheten oppveier for litt svak chip/power, og da er det jo et veldig godt kjøp, selv om nok kommer noen gode 2080-tilbud fremover med lagerdumping.

 

Veldig interessert i å høre andres erfaringer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...