Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Bytta tilbake til mitt gamle 970 kort og leverte inn 2060 til den lokale Elkjøp butikken.

Har kun spelt litt ARK, under ein time, som stressar kortet. Trur det låg rundt 60-70C der.
Har for det meste spelt Satisfactory som er lite optimalisert endå.
Der ligg vel kortet på kun 50% last og 1200MHz core, som er langt under maks.
Temp var vel rundt 50-55C der når kortet takka for seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du liker med det nye nVidia, klarer ikke helt å se det, utdyp plx.


Tenkte jeg kunne svare på spørsmålet i denne tråden og det er selvsagt : 

*Ytelsen er definitivt langt bedre enn samtlige Amd kort i forhold til strømforbruk.
*Nvidia har vært flink innenfor spillutvikling og har utviklet ting som Hairworks , Faceworks , Waveworks som faktisk gir en god opplevelse og ikke bare "er der" under spilling.

Video : https://www.youtube.com/embed/iilqtDkeIBE

 
 Det jeg personlig har reagert på når det gjelder Nvidia, er driver løsningen som jeg ikke akkurat liker da jeg føler at det er urgammelt og avleggs og hadde foretrukket et mer modernisert type som Amd har, det har i alle fall gjort en del ting langt enklere spesielt når det gjelder kidsa og innstillingene på noen spill som min sønn som er autist kan ofte fikle med. 

Uansett så må jeg si at ting som dette er definitivt Nvidia overlegne på :
*Å implementere nye kule spilleffekter som Raytracing , AI og mange andre måter man kan bruke Tensor core på.
*De visuelle effektene i storspill er definitivt uten sidestykke. Witcher 3 og Metro Exodus.

Problemet mitt med Nvidia sine kort er prisen, må dessverre prioritere en god del pga min egen helsetilstand og den ene sønnen vår som er autist og når man har en brøkdel av det man hadde før pga AAP og trolig ufør så kan man ikke lenger kaste penger ut av vinduet på kule deler og må prioritere etter hva som må byttes ut først.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kan slenge meg litt på Maldavo:

+ At Nvidia til slutt støtta freesync er vell det jeg liker best med Nvidia.

+ Nvidia skal ha kudos for å tenke nytt med RTX etc

 

- Når det gjalt energieffektivitet var forbedringa fra pascal til turing desverre marginal. Spesielt på bærbare pcer har dette gjort at vi omtrent ikke har fått noen økt ytelse kontra pascal, men prisene er høyere enn hva de var. 2060 for bærbare yter såvidt under 1070 og koster omtrent det samme. 2070 yter bare marginalt bedre enn 1070 og 2080 yter bare marginalt bedre enn 1080.

- AMD sin kontrollpanel-løsning, wattman etc er i mine øyne overlegent det Nvidia leverer. Bare det å kunne implementere chill eller fps-lock for bærbare hadde vært gull verdt. Nvidia sin optimusløsning imponerer på ingen måte i spillbærbare annet enn på batterilevetid, kan man aktivere g-sync så gir det generelt bedre spillytelse (15% i gjennomsnitt): https://www.youtube.com/watch?v=RJfHr-Y57LY&t=27s

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alvorlige sikkerhets feil oppdaget i Nvidias GPU drivere, gjelder for alle skjermkort, både Tesla, Quadro og Geforce. Gjelder så og si alle drivere før siste oppdatering: 430.64

 

https://www.forbes.com/sites/kevinmurnane/2019/05/11/update-your-drivers-right-now-if-you-have-an-nvidia-geforce-quadro-or-tesla-graphics-card/#6b41591433a5

 

https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4797

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm skulle ønske noen var litt modige og lagde en 42" 21:9 3840x1600 monitor med gode gaming specs som disse har.

https://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-lg-unveil-two-new-ultrawide-monitors-ces-2019

 

Men alle hermer hverandre :p

 

EDIT:

Lurer innimellom hvem som setter standarden i en høna og egget situasjonen. Er det panelprodusentene som sier "nå kan vi lage 49" 32:9 med slik og sånn" eller er det skjermprodusentene som etterspør de. Eller helt andre?

 

Hvem bestemmer egentlig at 38" 21:9 er bedre enn 42" 21:9 og at 49" er det naturlige neste?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er nok i stor grad basert på eksisterende produksjonslinjer:

 

49" 32:9 er nok i praksis et 55" 3840x2160 kuttet i to like store deler, alternativt 2x 27" 1920x1080

Det passer i alle fall mistenkelig bra hvis du antar 49" er rundet ned, og man jobber ut fra produksjonslinjen til et 55"-panel.

43" 3840x1200 er nok lignende basert på 2x 24" 1920x1200

35" 3440x1440 er nok også et utvidet 27" 2560x1440

 

38" 3840x1600 klarer jeg ikke finne kombinasjonen av i øyeblikket

 

 

Husk at med 2x diagonal får man 4x areal gitt samme høyde/bredde-forhold.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Man må heller ikke ha absolutt det beste som finnes for å nyte spill heller. Man kan fint spare noen kroner ved å gå ned fra ultra til high settings i spill. Vega 56 som jeg har fungerer utmerket til mitt bruk i 3440x1440, å det kortet når ikke 1080Ti til knærne engang.

 

PUBG som det går mest i nå så klarer jeg godt over 100fps med litt blanding mellom ultra og low.

-->

Går det an å kjøre grafikk kort på 50 eller 60fps

right 1oofps var vell det som måtte til på film

for å ungå hakking på stor skjerm

 

generelt spørmål :)

Lenke til kommentar

-->

Går det an å kjøre grafikk kort på 50 eller 60fps

right 1oofps var vell det som måtte til på film

for å ungå hakking på stor skjerm

 

generelt spørmål :)

 

Du kan sette FPS-Lock på f.eks 60 fps i spill med f.eks Rivatuner (AMD og Nvidia) eller Nvidia Inspector (Kun Nvidia). AMD har såkalt frametargetcontrol i sitt kontrollpanel, men det fungerer bare i enkelte spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...