Gå til innhold

Diskusjon rundt burn-in på OLED


Anbefalte innlegg

Ja ja det er ditt tap finnes ikke TV som er i nærheten så bra. Ja innbrenning kan skje akkurat som med plasma det er i grunn bare å bruke hodet.. Skal man være redd for alt mulig må man isolere seg inne man kan faktisk få en bøtte i hode og dø hvis man går ut. Sorry blir bare oppgitt over denne tullete skremselspropagandan som skjer i denne tråden..

Amen! Kunne ikke vært mer enig!

 

Jeg har nå både LG OLED 55" B7 og Panasonic EX780 75". LG'en GRUSER Panasonicen på alt, og jeg har brukt den timesvis i strekk med serier, PS4 og PC. Ser ingen tegn til innbrenning, og jeg har ikke tatt noe hensyn i det hele tatt. Eneste tv'en jeg har hatt innbrenning på var en Pioneer plasma 43" RXE. Denne ble "vasket" 300 timer, og ble helt fin.

Endret av Teodor1979
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ja det er ditt tap finnes ikke TV som er i nærheten så bra. Ja innbrenning kan skje akkurat som med plasma det er i grunn bare å bruke hodet.. Skal man være redd for alt mulig må man isolere seg inne man kan faktisk få en bøtte i hode og dø hvis man går ut. Sorry blir bare oppgitt over denne tullete skremselspropagandan som skjer i denne tråden..

Jeg tror du misforstår. 

En god del brukere er heldige og opplever ingen inn brenning, men en god del brukere er ikke like heldig.

Det er ikke snakk om noe skremselspropaganda, det er heller snakk om at du ignorerer andelen som HAR problemer med inn brenning. De som ikke har problemer har heller ingen problem med å avvise påstanden selv om det er sant, så blind er dem.

 

Det er ingen som har sagt: Du VIL få inn brenning, det er muligheter for få inn brenning og dette er fakta.

Lenke til kommentar

Jeg tror du misforstår. 

En god del brukere er heldige og opplever ingen inn brenning, men en god del brukere er ikke like heldig.

Det er ikke snakk om noe skremselspropaganda, det er heller snakk om at du ignorerer andelen som HAR problemer med inn brenning. De som ikke har problemer har heller ingen problem med å avvise påstanden selv om det er sant, så blind er dem.

 

Det er ingen som har sagt: Du VIL få inn brenning, det er muligheter for få inn brenning og dette er fakta.

Problemet her inne er at enkelte påstår at du vil få innbrenning samme faen, og det er det vi som har vært både heldige og uheldige prøver å forklare er skremselspropaganda.  Det blir for dumt at man skal bli advart mot å kjøpe f.eks LG B7 pga. at man VIL få innbrenning, når jeg har hatt en B7 som ukritisk er blitt brukt til det meste ikke ser et fnugg av innbrenning på den.  At man skal være klar over faren er jeg enig i, men å FRARÅDE å kjøpe den er sludder å vas!

 

PS: Du er ikke en av dem funkweb, men det skjønte du sikkert.  

Endret av Teodor1979
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uk retailer crampton n moore (HDTV test tv leverandør) har gått ut til oled kunder med å ikke bedømme oled tvr før de er kjørt in i 200timer.

 

Bruker 300 timer selv morro å endelig se industrien ser nytten av innkjøring som vi early oled adapors har brukt siden 2013.

Lenke til kommentar

Jeg var redd for Burn-in når jeg kjøpte min LG B7 for ett år siden, men etter å ha sovnet på en youtube playlist for så og vise en statisk nettleser dere i flere timer med en ganske intens addressebar som hverken ga kortvarige eller langvarig burn-in må jeg si jeg ikke er så bekymret lenger og har ikke tenkt over det siden. Ser for det meste filmer på skjermen med black-bars og det har det aldri blitt sport etter , ei heller TV-logoer.

 

Er blitt positivt overasket over OLED etter jeg kjøpte en.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det gjør jeg ikke. Alle filmene jeg ser har letter bar. Og det er majoriteten av hva jeg bruker TV'en til.

Da ser du ikke at oled din får midlertidig inprint... eneste måten å se problemet å sjekke på.

 

Tror det er mange oled eiere som ikke ser problemene på grunn av de ikke helt vet hvordan og hva man må bruke.

Lenke til kommentar

Da ser du ikke at oled din får midlertidig inprint... eneste måten å se problemet å sjekke på.

 

Tror det er mange oled eiere som ikke ser problemene på grunn av de ikke helt vet hvordan og hva man må bruke.

Så det er umulig å oppdage uten spesielle verktøy laget for å oppdage det? Ja okey.

 

Uansett, prøvde det du sa, men fant ingenting.

 

http://www.mediafire.com/file/8qbc89n3f0oab86/20180727_232411.mp4/file

Lenke til kommentar

Tar selv pauser i en film med letterbar etter ca 1time noe minutter med full skjerm innhold.

 

Bulletproof metode ivertfall har fungert godt siden 2013 gudene må vite hvor mye oled inprint jeg har sett igjennom årene med test bilder selv Lg bilde meny noen sekunder oppe på høyere side av skjermen gir inprint på 5grå ire.

Lenke til kommentar

Så det er umulig å oppdage uten spesielle verktøy laget for å oppdage det? Ja okey.Uansett, prøvde det du sa, men fant ingenting.http://www.mediafire.com/file/8qbc89n3f0oab86/20180727_232411.mp4/file

Må gjøres rett etter filmen da ser du det godt holder med 1time med letterbar film.

I et mørkt rom null lys. Bytt til grå 5ire og se ... lykke til

 

https://youtu.be/Qi4Wy7vE8-o

Endret av samco
Lenke til kommentar

Lg Max en time med statisk innhold advarsler er ikke noe tull ,lite kjekt plutselig å få inbrenning av letterbars.

 

Ivertfall ingen som kan skylde på meg om man eventuelt er uheldig å får inbrenning gir råd for å unngå problemet.

Om folk bruker det .... er opp til dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...