Gå til innhold

Diskusjon rundt burn-in på OLED


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lg Max en time med statisk innhold advarsler er ikke noe tull ,lite kjekt plutselig å få inbrenning av letterbars.

 

Ivertfall ingen som kan skylde på meg om man eventuelt er uheldig å får inbrenning gir råd for å unngå problemet.

Om folk bruker det .... er opp til dem.

Siden jeg allerede har brukt den ett år da, selvsagt ikke med et statisk bilde som du sier LG advarer mot, men majoriteten av timene mine er med letterbox, og testen du viser til ikke er å merke på TV'en min, noe du påstår er umulig. Jeg har aldri tatt pause i en film (eller jo, men da har jeg pausen filmen så jeg faktisk får statisk bilde på skjermen) og har tydeligvis ikke noe permanent burn-in.

 

Hvorfor tar du pause når du ser på filmer når det tydeligvis ikke gir permanent brun-in? Om det er midlertidig som du nevner, hva er problemet? Hele filmen er jo med letterbox, så du vil jo aldri merke det når du fremdeles ser på lettebox innhold?

Lenke til kommentar

Faktisk ikke en person som har skrevet de har hatt innbrenning i dette forumet enda så du er neppe spesiel....

Er vel ikke akkurat navlen i verden med oled eiere i dette forumet :D

 

Les litt på hvor eiere virkelig skriver om sine problemer tror du får litt problemer med oled defense skrivingen din..

Lenke til kommentar

Siden jeg allerede har brukt den ett år da, selvsagt ikke med et statisk bilde som du sier LG advarer mot, men majoriteten av timene mine er med letterbox, og testen du viser til ikke er å merke på TV'en min, noe du påstår er umulig. Jeg har aldri tatt pause i en film (eller jo, men da har jeg pausen filmen så jeg faktisk får statisk bilde på skjermen) og har tydeligvis ikke noe permanent burn-in.Hvorfor tar du pause når du ser på filmer når det tydeligvis ikke gir permanent brun-in? Om det er midlertidig som du nevner, hva er problemet? Hele filmen er jo med letterbox, så du vil jo aldri merke det når du fremdeles ser på lettebox innhold?

Oled bygger gradvis opp ir til inbrenning. Rting langvarige oled burn in test viser godt det.

Så kunsten er å mest mulig unngå ir på samme sted som bygger opp med oled panel slitasje til permanent inbrenning.

 

post-240853-0-54734800-1532729641_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Siden jeg allerede har brukt den ett år da, selvsagt ikke med et statisk bilde som du sier LG advarer mot, men majoriteten av timene mine er med letterbox, og testen du viser til ikke er å merke på TV'en min, noe du påstår er umulig. Jeg har aldri tatt pause i en film (eller jo, men da har jeg pausen filmen så jeg faktisk får statisk bilde på skjermen) og har tydeligvis ikke noe permanent burn-in.Hvorfor tar du pause når du ser på filmer når det tydeligvis ikke gir permanent brun-in? Om det er midlertidig som du nevner, hva er problemet? Hele filmen er jo med letterbox, så du vil jo aldri merke det når du fremdeles ser på lettebox innhold?

Lg har ingen garanti mot inbrenning så Better safe than sorry prinsippet som gjelder.

 

Er endel eiere som angrer ikke å ha tatt forhåndsregler ,er sider opp og ned på forums kanskje litt greit å ikke bli en på lista ?

Lenke til kommentar

Har du googlet frem et skrekkbilde igjen nå dette blir jo bare komisk

Viser inbrenning graderinger godt et perfekt bilde for folk som er litt mere oppegående....meeeen om jeg har hatt tid til å se igjennom 800pluss poster på AVForum of avsforum etter bilder av folk med inbrenning så skulle jeg gjerne ha gjort det men det kan du kose deg med selv ....

Lenke til kommentar

Er vel ikke akkurat navlen i verden med oled eiere i dette forumet :D

Les litt på hvor eiere virkelig skriver om sine problemer tror du får litt problemer med oled defense skrivingen din..

Mange her som har Oled TV så hvis du mener alle de ikke er noe referanse på opplevelser rundt tema skjønner jeg i grunn ikke hvorfor du figurerer her i dette forumet?

Lenke til kommentar

Mange her som har Oled TV så hvis du mener alle de ikke er noe referanse på opplevelser rundt tema skjønner jeg i grunn ikke hvorfor du figurerer her i dette forumet?

Mange? :D morro du ..... er da nesten ingen her mot AVS og AVF selv på AVForum.no er det nesten O snakk om Oled.

Tror du må våkene litt opp vi i lille Norge er ikke verdens navle...

 

Litt simpel logikk Få eiere få problemer... You U N D E R Stand :D

Lenke til kommentar

Uff litt skremmende med så lite folk er klar over oleds fall feller ... tror jeg må engang vise noen av mine dyre kjøpte erfaring med gammle bilder når jeg får tid..... hva vil folk se døde pixler.? Bands .mørke sider. jail bars? farve tint ?

 

Kan vise endel grunner man bør sjekke sin oled etter et ny kjøp ...

Lenke til kommentar

Mange? :D morro du ..... er da nesten ingen her mot AVS og AVF selv på AVForum.no er det nesten O snakk om Oled.

Tror du må våkene litt opp vi i lille Norge er ikke verdens navle...

Litt simpel logikk Få eiere få problemer... You U N D E R Stand :D

Tja det kan jo snus begge veier trolig 20/30 her som ikke sliter og man må ut i verden for å lete etter problemene som du gjør... Det sies at av ti paneler er to dårlige så ja da blir det å søke verden rundt.. Dvs 80% er fornøyd og 20 ikke You Under stand?

Lenke til kommentar

Mange her som har Oled TV så hvis du mener alle de ikke er noe referanse på opplevelser rundt tema skjønner jeg i grunn ikke hvorfor du figurerer her i dette forumet?

Nei kanskje for å gi folk fakta mot fiksjon? Har ivertfall blitt rimelig happy om jeg har fått inbrenning med dine råd med en nyinnkjøpt oled tv som for de fleste er en større investering.

 

Noen flere familie medlemmer Facebook grupper eller folk du har sett navnet til i en telefon bok som ikke har noen problemer?

 

Holder meg til hva jeg vet fungerer tusen takk...

Lenke til kommentar

Tja det kan jo snus begge veier trolig 20/30 her som ikke sliter og man må ut i verden for å lete etter problemene som du gjør... Det sies at av ti paneler er to dårlige så ja da blir det å søke verden rundt.. Dvs 80% er fornøyd og 20 ikke You Under stand?

Mere 1 av 10 paneler er kanskje akseptabelt med feil man kan leve med med oled panel lotteriet.

 

C8 eiere i England returnerer tvr som bare det etter noen forum honeymoon period eiere smartinger gikk ut med perfekte 2018 paneler.

Folk hoppa på å kjøpet tvn etter AVF fantastiske 10 av 10 omtale og ja var kanskje ikke lurt å oversett at magenta (rød) var igjen et Lg oled 2018 panel problem.

 

Gikk selv på den smellen i 2015 med å høre eiere med perfekt white finally .... ja min var langt i fra perfekt på hvitt som honeymoon eiere skrev... kosta meg 40000 å lære at folk som et over positiv på forum er kanskje ikke det smarteste å stole på... men de litt mere på land jorden og kanskje litt negative er de man må se litt mere på...

Endret av samco
Lenke til kommentar

Fakta er leit å få høre kos deg med din 55 A1..

Ja beste Oleden jeg har til dags dato har eid... er min vente oled ..... har Lg vært bedre på bevegelse og bilde støy så har jeg hoppa på en W8 77 tommer til film... i morgen

 

Får se hva AF9 bringer på IFA.... comon Sony med en 77 Wall papir oled uten Lg «sensurert» lydplanke men en breakout box som Samsung har.... perfekt

Endret av samco
Lenke til kommentar

Mere 1 av 10 paneler er kanskje akseptabelt med feil man kan leve med med oled panel lotteriet.

C8 eiere i England returnerer tvr som bare det etter noen forum honeymoon period eiere smartinger gikk ut med perfekte 2018 paneler.

Folk hoppa på å kjøpet tvn etter AVF fantastiske 10 av 10 omtale og ja var kanskje ikke lurt å oversett at magenta (rød) var igjen et Lg oled 2018 panel problem.

Gikk selv på den smellen i 2015 med å høre eiere med perfekt white finally .... ja min var langt i fra perfekt på hvitt som honeymoon eiere skrev... kosta meg 40000 å lære at folk som et over positiv på forum er kanskje ikke det smarteste å stole på... men de litt mere på land jorden og kanskje litt negative er de man må se litt mere på...

Har en litt negativ G6 65 og 77 tommer USA bud som var så negativ med feil på sine G6 at jeg kjøpet en selv ...

Vet hva jeg gikk til og alt stemte på prikken som han skrev forfriskende med slike.

Lenke til kommentar

Har en litt negativ G6 65 og 77 tommer USA bud som var så negativ med feil på sine G6 at jeg kjøpet en selv ...

Vet hva jeg gikk til og alt stemte på prikken som han skrev forfriskende med slike.

Så mange med sin første oled som er helt blind med feil å ender opp med feil de overså eller ikke trodde kunne få.

Spesielt med farve stikk på 100prosent hvitt og banding. Ser det plutselig på en film og da er verden i grus med at retur perioden på Oleden er passert.

Lenke til kommentar

Ble nettopp oppmerksom på tråden, og har ikke på langt nær lest hele.

Men her er mitt bidrag:

Min Samsung Galaxy S8 smarttelefon fikk innbrenning etter (litt mindre enn) ett år.

Garantisak. Fikset gratis.

Det var merker etter mye vist grafikk på skjermen, selv om jeg viste ensfarget helskjerm.

Særlig sidebaren og menyen på bunnen av skjermen var alltid til stede.

 

Som sagt leverte jeg den inn på Power hvor jeg kjøpte den for litt under ett år siden, og de var skikkelig raske. Få dager senere hadde de fikset den gratis, og også byttet batteri, enda jeg ikke hadde klaget på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK la oss se litt på feil...

 

Tv tydeligvis en Lg C8 oled fra 2018 som vises med foten på tvn.

Magnet rødstikk på høyre side.

Kraftig band på høre side.

Mørk vignetting på venstre side kanskje en rekord der har muligens ikke sett værre.

 

En tv man beholder? Helt klart nei.

 

Greit å sjekke slikt før retur perioden er over fra butikken man kjøper fra... vises dette på fargerike tv bilder nei kansje noen oppdager rød stikket på hvitt med tid og ser resten på en mørk film som eksempel Bladerunner 2049.... og da er det forseint å fått bytta tvn mot en ny.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...