Gå til innhold

Diskusjon rundt burn-in på OLED


Anbefalte innlegg

Litt obs på spilling på oled bare i dag er det en på AVForum med innbrenning fra Titanfall 2. Og Netflix logoen.

Gjentar meg selv gang på gang men kanskje verd litt info for nye oled eiere.

 

post-240853-0-88093700-1530190041_thumb.png

 

Litt fornuftig bruk null problem men ... better safe than sorry... Ta full skjerm pauser varier innhold.

Endret av samco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt obs på spilling på oled bare i dag er det en på AVForum med innbrenning fra Titanfall 2. Og Netflix logoen.

Gjentar meg selv gang på gang men kanskje verd litt info for nye oled eiere.

 

attachicon.gif4E21E243-A9D9-41D4-A0A4-FE87AAA9213D.png

 

Litt fornuftig bruk null problem men ... better safe than sorry... Ta full skjerm pauser varier innhold.

Hadde selv bestilt den LG OLEDn, men avbestilte underveis etter å ha lest denne. Har småbarn og orker ikke å gå i 10 år og stresse over om barna har tatt hensyn til dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Med mindre du bor i nærheten av Bergen, Haugesund eller Molde, så får du ikke lenger tak i 65" 9305. Det er bare de varehusene Elkjøp har igjen den TVen. Ellers blir det 55" 9305. Da ville Jeg heller gått for 65" 9005

Skal til Vestlandet i løpet av Juli, så det logistiske er ikke det største problemet.

 

Har også vurdert OLED, men jeg kan ikke ha en TV som kan få displayfeil hvis jeg sovner.;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sto mellom C7 og 9305 for meg ganske lenge, men henta C7en i forrige uke. Har ikke fått opp nett i nye leiligheten enda, så har ikke gjort mye med den, men gleder meg som ei litta unge!

 

Har lest på TVr i mange måneder nå for å være sikker på å velge den som passer meg best. Var redd for innbrenning så valget sto mest på 9305, men tror det er overdrevet for det meste. Kommer ikke til å bekymre meg veldig for den, så vi får se!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ang LG og burn-in, tror det var på RTINGS som hadde noe ang. at i spesifikke tilfeller av burn-in, så vil de fikse dette på garantien.

 

For generelle tips til TV-kjøpere, så ville jeg tatt med Samsung sin VRR-støtte på årets QLED-modeller som opplysning. Husker hvor mye oppmerksomhet Nvidia fikk for dette på CES, så det er nok noe mange som vil sette pris på å vite det. Spesielt mtp på at det er nok mange gamere som leser her. Og ikke minst, god teknologi fortjener oppmerksomhet.:)

Og også Samsung sin klasseledende input-lag. 

Lenke til kommentar

Hadde selv bestilt den LG OLEDn, men avbestilte underveis etter å ha lest denne. Har småbarn og orker ikke å gå i 10 år og stresse over om barna har tatt hensyn til dette.

Støtter deg på den, har en kjenning fra skotland som fikk innbrenning pga kone og barn ikke tok noe hensyn på dagtid med E6 Lg oled tvn han kjøpte som en familie stue tv.

Lenke til kommentar

Innbrenning er helt klart hausa opp har sett Netflix i flere timer dag etter dag, spiller PlayStation 4 pro mest FIFA og bilspill med logoer også der over lang tid er ikke i nærheten av noe som helst.

Vil ikke si det synes brukere ser litt for rosenrødt på problemet og det fører til innbrenning for endel eiere på forum som leser opp og tar ingen forhåndsregler.

Lenke til kommentar

Vi Legazy Lg oled eiere vet godt om Lg advarsler i TV manualen på Lg 980.930.870.880.970. Kun Max en time med statisk innhold inkludert filmer med sorte letterbars. Selv Sony har advarsler på sine oleds.

 

post-240853-0-84445400-1530213605_thumb.png

 

Liten kjapp Google fant jeg manualen med advarslene.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Jada Samsung og Iphone telefoner brenner de også uten at jeg har opplevd dette. Feil med produkter er det alltid og det blåses opp, hva med hundrevis med tusen som ikke har problemer? Tja dem hører vi sjelden til for vi klager ikke.. Hadde dette vært en massiv feil ville det blitt ramaskrig fra forbrukere re som ville vært rasende, ser vi dette? Nei. Ferdig snakka.

Endret av Jada-jada
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jada Samsung og Iphone telefoner brenner de også uten at jeg har opplevd dette. Feil med produkter er det alltid og det blåses opp, hva med hundrevis med tusen som ikke har problemer? Tja dem hører vi sjelden til for vi klager ikke.. Hadde dette vært en massiv feil ville det blitt ramaskrig fra forbrukere re som ville vært rasende, ser vi dette? Nei. Ferdig snakka.

Lange tråder på AVF og AVS om problemet med bilder av uheldige oled eiere. Din side artikkelen om Normannen med en Lg 930 med innbrenning er en mere lokal sak.

 

https://www.dinside.no/bolig/innbrenning-pa-oled-tv-morten-opplevde-marerittet/61008737

 

Lg nordic nektet eieren reparasjon ingen innbrenning garanti og henviste til bruker manualen om 1 times advarselen.

Din side hjalp med saken som løste seg.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Japp stakars Morten var uheldig eller har brukt sin tv helt feil alltid sånne historier men flesteparten sliter ikke at du ikke fatter det er i grunn ditt problem.

Ikke mitt problem har kontroll på min oled tvr siden min første 15-tommers oled TV fra Lg.Men vil heller fortelle om muligheten for innbrenning mot at det ikke er et problem til andre kjøpere som leser hær.

Endret av samco
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ta en pause mitt i filmen med full skjerm innhold noen minutter.

 

Nei nå kødder du samco dette er overdrivelse ut av en annen verden bare tull. InToRv  nyt filmen se gjerne et par til dette her er bare svada. Har ikke peiling på hvordan agenda samco har her men dette er skremselspropaganda ut av en annen verden. Hør her om Oled erfaringer rundt innbrenning da får du i det minste svar fra erfarende folk.   https://www.facebook.com/groups/217166212813/?fref=nf 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei nå kødder du samco dette er overdrivelse ut av en annen verden bare tull. InToRv nyt filmen se gjerne et par til dette her er bare svada. Har ikke peiling på hvordan agenda samco har her men dette er skremselspropaganda ut av en annen verden. Hør her om Oled erfaringer rundt innbrenning da får du i det minste svar fra erfarende folk. https://www.facebook.com/groups/217166212813/?fref=nf

Ehhh nei har alltid fulgt Lg anvisninger og har hatt null innbrenning på mine. Det du ikke forstår helt er at oled tvr gradvis bygger opp ir med samme statisk innhold over tid. Men tar du kostnaden med nye paneler til alle eiere med rådene dine så slutter jeg umiddelbart med pauser ... tipper et nei på den.

 

1time med letterbars viser oled tvr et inprint tydelig på 5ire grå der lettebars var og at det er bare tull er helt feil.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...