Gå til innhold

Diskusjon rundt burn-in på OLED


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er en Lg C7 Oled tv.

 

Tydelig magenta rød stikk på 100 hvitt test bilde på høyre og venstre side.

Grønn stikk midt på panelet... mange tror det er gult men er grønt.

 

Kan dette kalibreres bort? Desverre Nei mulig grønn kan tones ned litt men magenta rød umulig å bli kvitt.

 

Blir oled farve tint bedre med bruk? Nei desverre.

 

Er dette en tv man beholder? Nei

Endret av samco
Lenke til kommentar

Lg Max en time med statisk innhold advarsler er ikke noe tull ,lite kjekt plutselig å få inbrenning av letterbars.

 

Ivertfall ingen som kan skylde på meg om man eventuelt er uheldig å får inbrenning gir råd for å unngå problemet.

Om folk bruker det .... er opp til dem.

Jeg skal skylde på deg uansett...

Å kan du fortelle meg hvorfor du driver å quoter dine egne innlegg rett etter du har skrevet dem?!? Du forsøpler jo forumet med sånt fjas!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skal skylde på deg uansett...

Å kan du fortelle meg hvorfor du driver å quoter dine egne innlegg rett etter du har skrevet dem?!? Du forsøpler jo forumet med sånt fjas!

Må ha vært en error for jeg quota ikke meg selv. men ser jeg er enig med meg selv så det bør stå :)

Forfriskende rolig diskusjon.

Lenke til kommentar

Når 17 av de siste 26 innleggene, altså over halvparten, er dine egne Samco - er ikke dette en diskusjon. Det er en monolog, slik N o r e n g poengterer. Du må lære å bruke edit-knappen, og gjerne lese de siste 50 av egne innlegg før du poster noe, for å være sikker på at du ikke gjentar deg selv. Det er det nemlig veldig, veldig mye av.  :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når 17 av de siste 26 innleggene, altså over halvparten, er dine egne Samco - er ikke dette en diskusjon. Det er en monolog, slik N o r e n g poengterer. Du må lære å bruke edit-knappen, og gjerne lese de siste 50 av egne innlegg før du poster noe, for å være sikker på at du ikke gjentar deg selv. Det er det nemlig veldig, veldig mye av.  :wee:

Snedig det er de samme brukerne som snakker mere om personer en hva tråden handler om....

Må snart ha merchs og en online shop med så stor interessen for meg .... :D

Lenke til kommentar

Greit å ha evnen til å ha egene meninger mot å følge hva alle andre mener...

 

Grunnen til at det bare er du som "diskuterer" i denne tråden er fordi folk har gitt opp å krangle med deg, men jeg gir et lite forsøk.

 

Ingen tvil om at du har egne meninger ja, tok en tur innom avforums.com og sjekket tråden om burn-in (som du personlig har anbefalt oss å gjøre)...

 

Her er noen sitater:

 

 

 

 

Guy asking for advice has got an E6 (same as myself) which is a 2016 model.

 

I've had no issues with scores / static elements from video games or sports channels but I would definitely be wary of watching news channels for hours on end day after day though.

 

 

 

My understanding is that OLEDs are more resistant to permanent IR than Plasma. Lots of mixed usage for me since October with no sign of IR yet.

 

 

 

When I went deep out of my comfort zone in price to buy my C6 a couple of years ago I did always have that worry about screen burn, especially with gaming.

Well two years of use with no special attention (apart from not keeping a static image on the screen for extended periods), my worries have completely gone.

I even watch Soccer Saturday for an hour or two every week during the season with no probs.

I notice slight image retention after being on Amazon Prime or Xbox home screen but it disappears within seconds. You only notice it on the blank screen after leaving the home screen, then it's gone.

 

If I had any worry now I wouldn't have upgraded to a C8 a couple of weeks ago and put the C6 in the bedroom.

 

 

Seriously, do not worry about it. If you have an OLED, enjoy it. If the worry of screen burn is holding you back, don't let that stop you buying what is the cutting edge of tv technology and prepared to be blown away when viewing an excellent 4K HDR source.

 

 

A huge chunk of my viewing over the last 18 months or so is watching Sky Sports content in UHD - Prem footie, England Cricket & F1 - & I've never experienced an issue with IR happening let alone screen burn.

 

Som svar på en som klager over burn-in med bilder:

 

 

Can't see any burn in. The light box in the middle of the screen is a manufacturing issue but LG can simply fix it with a software fix. Needs an engineer visit but will be free. Contact them for that.

 

Can't see anything else.

 

:huh:

 

 

 

 

Så, den skremselspropagandaen du bedriver med utgangspunkt i "erfaringer fra avforums" er rent tull fra din egen fantasi.

 

Kan du nå vennligst lære deg funksjonene

  1. Multisitat
  2. Rediger

?

 

Og gjerne også hvorfor man ikke bruker anekdotisk bevisføring.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

This shit is getting old! 

 

Dama har spilt latterlig mye Witcher 3 +  exp siste ukene. med HP bar og tooltips klistret på skjermen i lengre tid. ganske skarpe farger på knappene som vises på tooltips. Flere økter på 3-6 timer. Er forsåvidt positivt overasket at jeg ser ingen tegn til burn inn. har sjekket youtube slides ettersom jeg var litt nervøs. 

 

Kan ha vært heldig, evt at vaske programmet har gjort jobben sin. Men uansett OLED still going strong! 

Lenke til kommentar

This shit is getting old! 

 

Dama har spilt latterlig mye Witcher 3 +  exp siste ukene. med HP bar og tooltips klistret på skjermen i lengre tid. ganske skarpe farger på knappene som vises på tooltips. Flere økter på 3-6 timer. Er forsåvidt positivt overasket at jeg ser ingen tegn til burn inn. har sjekket youtube slides ettersom jeg var litt nervøs. 

 

Kan ha vært heldig, evt at vaske programmet har gjort jobben sin. Men uansett OLED still going strong!

 

Supert og flott du har litt kontroll på oled tvn med å sjekke litt.

Kommer langt med det.

Lenke til kommentar

This shit is getting old! 

 

Dama har spilt latterlig mye Witcher 3 +  exp siste ukene. med HP bar og tooltips klistret på skjermen i lengre tid. ganske skarpe farger på knappene som vises på tooltips. Flere økter på 3-6 timer. Er forsåvidt positivt overasket at jeg ser ingen tegn til burn inn. har sjekket youtube slides ettersom jeg var litt nervøs. 

 

Kan ha vært heldig, evt at vaske programmet har gjort jobben sin. Men uansett OLED still going strong!

 

Hvilken modell har du :)

Lenke til kommentar

Faktisk ikke en person som har skrevet de har hatt innbrenning i dette forumet enda så du er neppe spesiel....

Herregud for en klovn du er. Jeg har lest hele tråden og sett hvor ufattelig komisk du er gjennom alle kommentarene dine. Som f.eks "Du snakker bare om enkelttilfeller men jeg kjenner et par venner med OLED og de har ikke opplevd innbrenning." Mer useriøse argumenter skal man lete lenge etter.

OLED har et problem med innbrenning om man ikke tar bittelitt forhåndsregler; det er alle ekspertene enige om og jeg klarer ikke å se hvorfor du diskuterer imot. Selv har jeg vært i en elkjøp megastore der SAMTLIGE 10-15 stk samsung demotelefoner hadde innbrenning fra demoen som ble kjørt kontinuerlig på de. 

Lenke til kommentar

Herregud for en klovn du er. Jeg har lest hele tråden og sett hvor ufattelig komisk du er gjennom alle kommentarene dine. Som f.eks "Du snakker bare om enkelttilfeller men jeg kjenner et par venner med OLED og de har ikke opplevd innbrenning." Mer useriøse argumenter skal man lete lenge etter.

OLED har et problem med innbrenning om man ikke tar bittelitt forhåndsregler; det er alle ekspertene enige om og jeg klarer ikke å se hvorfor du diskuterer imot. Selv har jeg vært i en elkjøp megastore der SAMTLIGE 10-15 stk samsung demotelefoner hadde innbrenning fra demoen som ble kjørt kontinuerlig på de. 

He he ok vet nesten ikke hva jeg skal svare på dette innlegget jeg uten om LES HELE TRÅDEN EN GANG TIL og vær snill å få med deg litt mer..

Lenke til kommentar

He he ok vet nesten ikke hva jeg skal svare på dette innlegget jeg uten om LES HELE TRÅDEN EN GANG TIL og vær snill å få med deg litt mer..

 

Ønsker bare å bekrefte, at etter å ha lest gjennom hele tråden så har du virkelig ikke presentert mye annet enn klaging på Samco uten å vise til noe av verdi.

 

At Samco er litt overivrig med sitt budskap forsvarer ikke din oppførsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

OLED har et problem med innbrenning om man ikke tar bittelitt forhåndsregler; det er alle ekspertene enige om og jeg klarer ikke å se hvorfor du diskuterer imot. Selv har jeg vært i en elkjøp megastore der SAMTLIGE 10-15 stk samsung demotelefoner hadde innbrenning fra demoen som ble kjørt kontinuerlig på de. 

 

Mener du Samsung eller LG ?  Samsung har ikke OLED og kan derfor ikke ha problemer med OLED innbrenning.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...