Gå til innhold

Chilimobil sperret for databruk på Fri Bruk-abonnementet til Marius


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg står fritt til å bedrive skadeverk på egen eiendom, ergo står jeg fritt til DDoS på egen server.

 

**snip**

 

Litt annet som støtter opp om intensjonene dine, minus mindre relevante deler av innleggene:

Nå har det seg slik at innleid hosting ikke er egen eiendom.

 

Jeg ser fortsatt ingen bevis for påstanden din...

 

I følge bevismengden din så er jo alle som kjøper kjøkkenkniver mordere?

 

Tja, tilsvarende har holdt i retten tidligere.

 

MariusJS på ett forum sier han gjorde dette og har intensjoner om dette. Vi har en ny kunde med samme fornavn og initialer, bruken stemmer også overens med det som ble beskrevet på forum.

 

Dette er uansett ikke rettslig før du prøver privat søksmål. I retten ville du da naturligvis måtte forsvare deg, og "dere kan ikke være sikker på at det var meg!", er ikke noe godt forsvar.

 

Ville du vært ærlig å oppgitt at du kjørte speedtester og hadde som formål å provosere frem en reaksjon? Eller hadde du svart noe vagt ala "privat bruk, det har dere ikke noe med"...?

Du er jo fryktelig glad i å spørre om kilder, men ikke veldig glad i å gi kilder for egne påstander, så her må du gjerne komme med kilder.

 

Jeg hadde spilt med åpne kort, ser ingen grunn til å gjøre noe annet, det er forsåvidt det jeg alltid har gjort i det nærmeste du kommer lignende situasjoner tidligere og det har fungert utmerket for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har ikke prøvd å ringe dem? (Jada, flere mil ventetid, men de har call back).

Nei, har ikke hatt mulighet til å sitte 2-3 timer i telefonkø den siste uken, når jeg først kommer hjem er klokken mer eller mindre 17.

 

Sist jeg prøvde callback så hørte jeg ikke noe mer fra dem og måtte ringe tilbake selv.

 

 

Føler uansett det er greiest å ta det på mail når det er der jeg startet denne "support requesten" slik at de har all historikk der, jeg sendte en purremail i går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik opplever jeg det å umulig å si opp avtalen i så fall.

Man må jo misbruke avtalen for den skal bli sagt opp er det mulig? Kanskje jeg forstår deg rett.

Er man svartelistet fra useriøs firma gjør vel det ingen ting hvis man ikke får regning etterpå bøter på grunn av misbruk.

Lenke til kommentar

Nei, MariusJS er nok hemmelig agent for Chillimobile sin reklameavdeling. Nå har vi 641 poster på 2 dager. Godt jobbet  :)

ja, han har gjort ein fantastisk jobb sidan han fått lesarane til å tru at det er Marius som er syndebukken i saka. Han fortsetter berre å bløffe igjennom kommentarfeltet.

 

Maruis sin sak har ny kommentarrekord i Teks historie med god margin. 2.plass har "berre" 476 kommentarar. :) Så spørst om han greier å halde koken her til det blir 1000 kommentarar.

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at innleid hosting ikke er egen eiendom.

 

Jeg ser fortsatt ingen bevis for påstanden din...

 

I følge bevismengden din så er jo alle som kjøper kjøkkenkniver mordere?

 

Du er jo fryktelig glad i å spørre om kilder, men ikke veldig glad i å gi kilder for egne påstander, så her må du gjerne komme med kilder.

 

Jeg hadde spilt med åpne kort, ser ingen grunn til å gjøre noe annet, det er forsåvidt det jeg alltid har gjort i det nærmeste du kommer lignende situasjoner tidligere og det har fungert utmerket for meg.

Så alle som kjøper kjøkkenkniver har også gått ut på forum å sagt at de skal knivstikk folk og se hvor lang tid det tar før de blir tatt...?

 

Du var veldig opptatt av kontekst, men bare klipper det vekk uten å forklare hvordan konteksten eventuelt var feil...

 

Var en presentasjon fra NSM angående hvordan de sporet frem han her: https://www.digi.no/artikler/17-aring-tilstar-tidenes-ddos-angrep/327132

Desverre er ikke NSM så glad i opptak av deres presentasjoner da de potensielt kan inneholde sensitiv informasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, har ikke hatt mulighet til å sitte 2-3 timer i telefonkø den siste uken, når jeg først kommer hjem er klokken mer eller mindre 17.

 

Sist jeg prøvde callback så hørte jeg ikke noe mer fra dem og måtte ringe tilbake selv.

 

 

Føler uansett det er greiest å ta det på mail når det er der jeg startet denne "support requesten" slik at de har all historikk der, jeg sendte en purremail i går.

Hmm, pussig. Lest en del på Facebook der folk virker å ha utelukkende gode erfaringer med callback-systemet deres. Anbefaler med andre ord å prøve igjen. Skjønner at du foretrekker skriftligheten, men da kan du i alle fall kanskje få fortgang i saken?

Lenke til kommentar

Så alle som kjøper kjøkkenkniver har også gått ut på forum å sagt at de skal knivstikk folk og se hvor lang tid det tar før de blir tatt...?

 

Du var veldig opptatt av kontekst, men bare klipper det vekk uten å forklare hvordan konteksten eventuelt var feil...

 

Var en presentasjon fra NSM angående hvordan de sporet frem han her: https://www.digi.no/artikler/17-aring-tilstar-tidenes-ddos-angrep/327132

Desverre er ikke NSM så glad i opptak av deres presentasjoner da de potensielt kan inneholde sensitiv informasjon.

Jeg klippet det nok ikke vekk, men når du siterer ett sitat blir det første sitatet borte for å gjøre forumet renere og for å slippe "sitatpyramider"

 

Nei, men så er det vell heller ikke det jeg har gjort? Jeg ba om en 995GB fil, jeg kan jo fortelle deg at den aldri ble brukt, men jeg ser ikke hvilken rolle det spiller heller. Jeg dro ned X antall GB, hørte ingenting fra chili, og jeg så meg i grunn fornøyd med resultatet jeg hadde fått, jeg antok da at "all was good", men etter et par dager så viste det seg jo at det ikke var det...

Lenke til kommentar

 

På hvilken måte er speedtest misbruk? Jeg har holdt meg innenfor vilkårene, og ser ikke hva mine intensjoner ved å ha abonnementet har med saken å gjøre? Jeg har heller ikke dratt ned så mye data jeg kunne, hadde jeg gått inn for det kunne jeg fint dratt ned 1000GB før de stoppet meg.

 

Forøvrig så bruker jeg ganske mye data på mobilen i måneden, noe de kan bekrefte ganske enkelt da jeg har vært ansatt tidligere, og jeg har uten problem dratt ned 50GB hos telenor på en dag.

Speedtest på 200 GB? Eh...

 

Hvordan bruker du 50 GB på en dag egentlig?

Det er ikke noe videre problem. Reelle tester viser bruk over tid, da gjerne med en større mengde data. Dette for å filtrere ut throttling etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klippet det nok ikke vekk, men når du siterer ett sitat blir det første sitatet borte for å gjøre forumet renere og for å slippe "sitatpyramider"

 

Nei, men så er det vell heller ikke det jeg har gjort? Jeg ba om en 995GB fil, jeg kan jo fortelle deg at den aldri ble brukt, men jeg ser ikke hvilken rolle det spiller heller. Jeg dro ned X antall GB, hørte ingenting fra chili, og jeg så meg i grunn fornøyd med resultatet jeg hadde fått, jeg antok da at "all was good", men etter et par dager så viste det seg jo at det ikke var det...

Nei, men jeg sa ikke at du lastet ned den spesifikke filen heller. Jeg så du planla å laste ned store filer i "speedtest", noe sitatene altså viser at du gjorde.

 

Jeg sa du gjorde dette for å provosere frem en reaksjon, igjen, bekreftet av eget sitat.

 

Jeg at også du gjorde som du planla, altså laste ned tulledata for å provosere frem en reaksjon. Igjen, slik innleggene jeg siterte bekrefter.

 

Så, med mindre du nå mener det jeg sa stemmer, hva er feil i henhold til kontekst, hvilke av innleggene har helt annen betydning enn det som stod skrevet?

Lenke til kommentar

Nei, men jeg sa ikke at du lastet ned den spesifikke filen heller. Jeg så du planla å laste ned store filer i "speedtest", noe sitatene altså viser at du gjorde.

 

Jeg sa du gjorde dette for å provosere frem en reaksjon, igjen, bekreftet av eget sitat.

 

Jeg at også du gjorde som du planla, altså laste ned tulledata for å provosere frem en reaksjon. Igjen, slik innleggene jeg siterte bekrefter.

 

Så, med mindre du nå mener det jeg sa stemmer, hva er feil i henhold til kontekst, hvilke av innleggene har helt annen betydning enn det som stod skrevet?

 

Har du allerede glemt hva du skrev for noen timer siden? Jeg siterer deg;

 

Du hadde planer om å provosere frem en reaksjon ved å laste ned 900+ GB, det er misbruk. Du lastet ned tullete mye på en "speedtest" som du selv har innrømmet at ikke var nødvendig, annet enn for å provosere frem en reaksjon, igjen, misbruk.

Dette er også alt jeg har nektet på, hadde jeg hatt intensjoner eller ønske om å laste ned 900GB+ hadde jeg fint klart dette før de stengte aboet om de da ikke hadde stengt det enda kjappere. Du har heller ingen bevis for det du påstår var min "plan" utover din subjektive mening om noe jeg har skrevet.

 

Det er også din subjektive mening at det er misbruk.

Lenke til kommentar

Heilt uavhengig av om det å køyre hastigheitstester med store filer er i strid med brukarvilkåra eller ikkje.

 

 

Hovudsaka her er vell måten Chili har handtert saka på, og det at Chili har lovd mykje meir enn dei hadde kapasitet til å levere, som då har ført til at dei måtte ty til ei naudløysning.

 

Chili har rett og slett gått seg på ein kjempesmell med å tilby billig "fri bruk" og sky høg datakvote for å vinne reklamekrigen, men utan å ane omfanget.

 

Chili kunne løyst dette må mange måtar ved å selge abonnementet på andre måtar. Sjølv om Chili kun hadde moderert seg litt så hadde dei hatt eit tilbud som feier konkurrentane av bana.

Chili kunne ha solgt abonnementet sitt utan å love meir enn dei er villige til å innfri, ved å omtale det f.eks. slik:

-"399 kr pr/m for 5 GB om dagen"

-"399 kr pr/m for ubegrensa data oppad begrensa til hastigheit på X kbps"

-"399 kr pr/m for 300 GB i måneded"

eller liknande.

 

Det er ingen andre konkurrentar som kan tilby noke likandne til same pris, men med slik markedsføring så hadde Chili hatt sine ord i behald ved være tydelege på kva som Chili reknar som normalt forbruk ved å oppgi ei lavare måneds- eller dagskvote, eller ved å legge inn tekniske hastigheitsbegrensningar som hindrar overforbruk.

 

Å lage vilkår der Chili må sitte å vurdere om det å sjå "Peppa gris" eller "Moana" på repeat er normalt forbruk eller ikkje (for småbarnsforeldre som treng litt ro og fred så er det ikkje unormal), er amatørmessig og kunne lett våre unngått ved å være tydeligare.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har du allerede glemt hva du skrev for noen timer siden? Jeg siterer deg;

 

Dette er også alt jeg har nektet på, hadde jeg hatt intensjoner eller ønske om å laste ned 900GB+ hadde jeg fint klart dette før de stengte aboet om de da ikke hadde stengt det enda kjappere. Du har heller ingen bevis for det du påstår var min "plan" utover din subjektive mening om noe jeg har skrevet.

 

Det er også din subjektive mening at det er misbruk.

Det er da tydelig at planen var å laste ned filen, hvorfor ville du ellers etterspurt den? Å ha/legge en plan er ikke det samme som å gjennomføre den, og det endrer allikevel ikke at du faktisk gjorde samtlige andre punkter...

 

Skal vi virkelig drive a sutre med hva som er subjektive tolkning av ganske ukomplisert tekst, uten å presentere hva faktiske meningen bak da er...?

Jeg kan like gjerne påstå at det bare er din subjektive mening at jeg mente planen din var å laste ned 900+ GB...

 

Nei, det er også Chilli Mobil sin mening at det du drev på med vår misbruk...

.

Endret av Spoki0
Lenke til kommentar
Å lage vilkår der Chili må sitte å vurdere om det å sjå "Peppa gris" eller "Moana" på repeat er normalt forbruk eller ikkje (for småbarnsforeldre som treng litt ro og fred så er det ikkje unormal), er amatørmessig og kunne lett våre unngått ved å være tydeligare.

Støtter denne, det som virkelig er chilimobil problem er app som funger dårlig og elendig kundeservice som har 60 kunder i timen og under 8 kundebehandlere. Sier seg selv det ikke går.

 

Ikke mulig å bestille nytt simkort eller si opp avtalen.

Er jo så dårlig gjenomført man skulle tro det er tek.no som har laget det eller en forumbruker på fritiden sin.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er da tydelig at planen var å laste ned filen, hvorfor ville du ellers etterspurt den? Å ha/legge en plan er ikke det samme som å gjennomføre den, og det endrer allikevel ikke at du faktisk gjorde samtlige andre punkter...

 

Skal vi virkelig drive a sutre med hva som er subjektive tolkning av ganske ukomplisert tekst, uten å presentere hva faktiske meningen bak da er...?

Jeg kan like gjerne påstå at det bare er din subjektive mening at jeg mente planen din var å laste ned 900+ GB...

 

Nei, det er også Chilli Mobil sin mening at det du drev på med vår misbruk...

.

Hva er galt med å etterspørre noe? Må jeg ha en intensjon utover å ha etterspurt det? Jeg kunne fint etterspurt en 100GB fil i etterkant, men nå har det seg slik at jeg ikke brukte den filen, og det var heller ikke intensjonen med å bestille aboet.

 

Nei, det kan du ikke du har skrevet at du mente det var planen min.

 

Det er derimot ganske åpenbart at du ikke vet hva disse ordene betyr, så jeg anbefaler deg å søke dem opp før du bruker dem.

 

Chilimobil har ikke kommentert at de mente det var mengden data/data per dag som var årsaken til at de sperret abonnementet, dersom du har fulgt denne "sagaen" så ringte de tidligere folk og beskyldte dem for å ha delt data med andre enheter.

 

Dersom chilimobil faktisk er enige med deg så må jeg igjen spesifisere at for det første så er ikke to subjektive meninger = sannhet. For det andre så er det da igjen utrolig merkelig at de markedsfører med "opptil" 1000GB mens det tydeligvis ikke er mulig å nå i nærheten av den mengden.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen andre bransjar der det er akseptert at ein kjem med eit supertilbod og så nektar å levere når folk benyttar seg av tilbodet.

 

Står ein på torget med ei stor skål med smågodt og seier til forbipasserande at dei kan ta så mange dei vil, så er det svært naivt å tru at ingen tek meir enn ein liten bit.

Og har du ikkje nok godis til alle så begrensar du tilbudet til å tilby kvar enkelt 1 bit kvar, alle er (omtrent) like fornøgde med å få tilbodet, og sjølv om ein og anna tek to bitar så gjer ikkje det så mykje sidan ein har ei stor skål.

 

 

Det du ikkje gjer er å tilby ubegrensa med smågodt til 10 kr, for så å oppføre deg bøllete og stikke av med heile skåla når ein kunde prøver å forsyne seg for andre gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...