Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flyttet inn i hus, og dermed har jeg økt avstanden fra 2.5 til 4.5m. Og da ble plutselig med Sony X8505C 55" kjempeliten :ohmy: Så nå begynner TV-jakten for meg også. Hadde håpet den holdt, men ser jo at det blir knapt. Hva tenker folket? 65 eller 75"? Blir 75 altfor dominerende i stua? Jeg er av den typen som egentlig ikke syns TVer er særlig pene å se på :hmm:

Gå for 75". Når du først er vant til stor TV, så er det nedtur å glo på "liten" tv :p

Kjøpte selv nylig en 65", da satt vi ca 3m fra TVen. Nå har vi flyttet den, så vi sitter ca 4.5m fra TV, merker 75" hadde vært smooth..

Lenke til kommentar

Hei

 

Noen som kan anbefale en 55" til ca. 7-8000? Bør ha smartfunksjoner som netflix og sumo. 

 

Det viktigste er lyden. Vi har i dag en eldre Samsung-tv som står inntil en sprinkelvegg ut mot en trapp, og derfor forsvinner mye av lyden når det ikke kan reflekteres fra en vegg. Lydplanke er et alternativ, men blir fort for dyrt sammen med TV. Kan det hende at nyere TVer har bedre høyttalere slik at dette er et mindre problem? 

Lenke til kommentar

Hei

 

Noen som kan anbefale en 55" til ca. 7-8000? Bør ha smartfunksjoner som netflix og sumo. 

 

Det viktigste er lyden. Vi har i dag en eldre Samsung-tv som står inntil en sprinkelvegg ut mot en trapp, og derfor forsvinner mye av lyden når det ikke kan reflekteres fra en vegg. Lydplanke er et alternativ, men blir fort for dyrt sammen med TV. Kan det hende at nyere TVer har bedre høyttalere slik at dette er et mindre problem? 

Denne tror jeg er bra Samsung UE55NU7105

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4718641

Og en soundbar kanskje:

https://www.prisjakt.no/product.php?pu=4282656

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har testet denne her?
https://www.komplett.no/product/985850/datautstyr/nettverk/range-extender/altibox-arris-traadloes-tvvap340xe#

 

Det er en Wi-Fi extender man setter i mellom Router og Altibox sånn at man kan koblet opp boksen til TV uten å trekke kabel. Grunnen for at jeg spør, er fordi jeg ønsker å snu stua rundt, slik at sofa-gruppa blir litt bedre. Rosinen i pølsa er at jeg da kan beholde 55" også, for da kommer jeg litt nærmere TVen igjen, samtidig som jeg får utnyttet stua mye bedre. Er jo ingenting mellom sofa og TV nå, kunne jo nesten bygd et soverom i mellom per i dag :p

Lenke til kommentar

Linus tester gaming på Lg sin glass klar oled tv ... men legg merke til tvn til høyre .... litt skrå tiltet Sony stil picture on glass Lg oled tv hmm? Mulig en 2019 Lg oled som har blitt uheldig avslørt fortidlig....

 

 

Ser mye større ut en 77tommer mulig 88tommer.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Noen som har testet denne her?

https://www.komplett.no/product/985850/datautstyr/nettverk/range-extender/altibox-arris-traadloes-tvvap340xe#

 

Det er en Wi-Fi extender man setter i mellom Router og Altibox sånn at man kan koblet opp boksen til TV uten å trekke kabel. Grunnen for at jeg spør, er fordi jeg ønsker å snu stua rundt, slik at sofa-gruppa blir litt bedre. Rosinen i pølsa er at jeg da kan beholde 55" også, for da kommer jeg litt nærmere TVen igjen, samtidig som jeg får utnyttet stua mye bedre. Er jo ingenting mellom sofa og TV nå, kunne jo nesten bygd et soverom i mellom per i dag :p

En kompis bruker den. Hjemmesentral i første etasje og denne i andre. Funker fint i trehus. Hvis du har betong mellom, så hadde jeg vært skeptisk ?
Lenke til kommentar

Jeg har Ethernet opp til andre etg., så disse to kommer til å se hverandre. Det er bare fra én side av stua til den andre, og vil ikke trekke en kabel langs listene :)

 

EDIT: så det blir FMG - kabel - én disse trådløse - til den andre - Ethernetkabel - Altibox q22 - TV

 

Burde funke?

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...