Gå til innhold

Slik ser The Last of Us 2 ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok et SJW spill. Under 1% av kvinner er lesbiske, men de bare måtte la hovedkarakteren være det. Hva blir det neste, en karakter med CP og downs?

Hahaha. Enda en kommentar fra deg som viser hvor kjip liten grinebiter du er. Er det noe du ikke klager på? Du går i mot at ting skal være "politisk korrekt", men du trenger ikke være ufyselig av den grunn

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nok et SJW spill. Under 1% av kvinner er lesbiske, men de bare måtte la hovedkarakteren være det. Hva blir det neste, en karakter med CP og downs?

 

Man må respektere ytringsfrighet, så lenge den gjelder SJW og homofile. Når det kommer til ytringsfrigheten til flertallet, er det strengt forbudt å si noe!

Lenke til kommentar

Nok et SJW spill. Under 1% av kvinner er lesbiske, men de bare måtte la hovedkarakteren være det. Hva blir det neste, en karakter med CP og downs?

 

De fleste av oss kommer sikkert ikke skyte noen ned eller kjempe for livet. Men de lager fortsatt spill om det? Må alt gi mening?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nok et SJW spill. Under 1% av kvinner er lesbiske, men de bare måtte la hovedkarakteren være det. Hva blir det neste, en karakter med CP og downs?

 

Så fordi hovedpersonen er lesbisk så er det automatisk et Sjw spill? Har jo hatt homofili i andre spill som GTA, AC, Fallout feks, er dette også typiske Sjw spill?

Så lenge det ikke går utover autentisiteten (som BF) eller fronter en viss sak så er vel dette ett IKKE- problem?

Lenke til kommentar

Nok et SJW spill. Under 1% av kvinner er lesbiske, men de bare måtte la hovedkarakteren være det. Hva blir det neste, en karakter med CP og downs?

 

Har du kilde på det tallet? Her har vi tall fra USA, som vi like gjerne kan bruke, da det vel er et amerikansk spill:

 

http://www.howmanyarethere.net/how-many-gays-and-lesbians-are-there-in-the-usa/

 

Her ser vi at tallet ligger mellom 3 og 4 prosent.

 

Nå fant jeg ikke noe tall på hvor mange AAA titler som slippes, men om vi tar et fint og rundt tall som 100 så kan vi jo forvente 3-4 hovedkarakterer som er homofile/homoseksuelle. Juster dette tallet etter behov, altså hvor mange spill som slippes. Dette er jo selvsagt dersom man ønsker at spillindustrien skal samarbeide på tvers av utviklere for å skape et demografisk korrekt bilde av den virkeligheten vi lever i. Hvorfor det er et så sterkt ønske hos deg vet jeg ikke. Men du har kanskje en sak dersom fremstillingen i dette spillet er veldig påtrykkende, det vet ikke jeg. Det jeg kunne se av teaseren var litt klining og intimitet, noe som ikke er uvanlig i spill vil jeg si.

 

For min egen del er det helt uinteressant hvem noen har sex med eller følelser for, så lenge det er snakk om voksne, samtykkende mennesker. Det blir heller ikke noe som bryr meg mer dersom det er snakk om virtuelle karakterer. Om jeg er SJW fordi jeg gir beng i din og andre sin seksualitet, ja da er jeg vel SJW. Om du er veldig mot et enkelt spill på grunn av seksualiteten til en av karakterene så er det vel kanskje du som er SJV, social justice villain.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vanligvis ikke noe problem med noe SJW tull i spill, men akkurat her skurret det faktisk litt at det var dét de rettet fokuset på i traileren. Føler det bare falskt er et rop om: "Se så progressive vi er"
Jeg har ikke noe imot veganere heller så lenge de ikke har et behov om å påpeke at de er det hver eneste dag

Lenke til kommentar

Jeg har vanligvis ikke noe problem med noe SJW tull i spill, men akkurat her skurret det faktisk litt at det var dét de rettet fokuset på i traileren. Føler det bare falskt er et rop om: "Se så progressive vi er"

Jeg har ikke noe imot veganere heller så lenge de ikke har et behov om å påpeke at de er det hver eneste dag

Hadde det vært Ellie og en mann så hadde ingen reagert. Altså klippet var veldig naturlig for å vise henne og kjæresten eller hva det var. Det var ikke noe galt med klippet i seg selv eller hvorfor de tok det med. Det hadde vært med uavhengig av kjønn, men siden hun er lesbisk så er det jo en kvinne som blir med.

 

Synes nå jeg, men jeg er kanskje mer avslappet til det med legning da jeg har vokst opp med at det er helt greit og naturlig og tenker ikke så mye over det når jeg ser det.

Lenke til kommentar

Har ikke noe til overs for Social Justice Warriors, men dette kan vel like gjerne være drevet av kommersielle interesser som det å fremstå progressive? Når jeg spiller MP-spill hvor man kan velge karakter ser jeg veldig mange menn som velger kvinnelige protagonister, rett og slett fordi de ønsker noe pent å se på underveis - og heller vil se på damer enn menn. Lesbiske er jo også en kjent og kjær fallback for å gi "litt sjokk og en del opphisselse" siden midten av nittitallet. Så jeg tenker dette kan være vel så økonomisk drevet som noe konkret ønske om å være SJW. Gamere er vel også mer kjent for å være kåte enn å være SJ Warriors ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...